Topic: Discutii - Lucrari statia Brancusi
695 posts, 252851 views
📖 Pagination options
- GAC
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia Valea Argesului (ex Brancusi)
GAC
Eu cred ca s-a lucrat destul de bine la PM, intrucat la statiile din cartier (in afara de Academie si V Ialomitei) au inceput relativ tarziu, din primavara. La orizont si parc DT, abia din vara... si acum toate sunt fie gata ca PM sau aproape gata, singura exceptie fiind parc DT, unde PM sunt pe la 50% din ce inteleg si Orizont pe la 70%, doar ca la aceste 2 statii sunt niste complicatii care au ingreunat lucrul in conditii normale.
Totusi, pe langa PM pentru statii, mai sunt si PM pentru accesele in statii, intrucat aceste statii inteleg ca vor avea multiple accese (servind si ca pasaje pietonale) , spre deosebire de statiile ceausiste care au doar doua accese si uneori doar unul singur (aparatori, georgian si chiar si Izvor, intrucat sunt ambele pe aceasi parte abulevardului..) aceste statii au fost mai bine gandite.... in acest context, cred ca ar trebui sa ne intrebam cand vor incepe lucrarile la tunelele pentru accesele statiilor, care vor insuma la randul lor sute de metrii liniari de PM (ce-i drept inclin sa cred ca sapaturile pentru PM ai acceselor vor avea doar 7-8 metrii, dar chiar si asa, se va deranja traficul,intrucat aceste accese leaga statia de trotuarele de pe ambele parti, la ambele capete ale statiilor. Mai mlt, la Parc DT, Favorit, Orizont dar si la Academie, accesele la metrou formeaza pasaje pietonale subterane.
Deci cand se vor apuca si de acestea?, intrucat sunt foart importante, iar volumul de lucru nu este mic!
Eu cred ca s-a lucrat destul de bine la PM, intrucat la statiile din cartier (in afara de Academie si V Ialomitei) au inceput relativ tarziu, din primavara. La orizont si parc DT, abia din vara... si acum toate sunt fie gata ca PM sau aproape gata, singura exceptie fiind parc DT, unde PM sunt pe la 50% din ce inteleg si Orizont pe la 70%, doar ca la aceste 2 statii sunt niste complicatii care au ingreunat lucrul in conditii normale.
Totusi, pe langa PM pentru statii, mai sunt si PM pentru accesele in statii, intrucat aceste statii inteleg ca vor avea multiple accese (servind si ca pasaje pietonale) , spre deosebire de statiile ceausiste care au doar doua accese si uneori doar unul singur (aparatori, georgian si chiar si Izvor, intrucat sunt ambele pe aceasi parte abulevardului..) aceste statii au fost mai bine gandite.... in acest context, cred ca ar trebui sa ne intrebam cand vor incepe lucrarile la tunelele pentru accesele statiilor, care vor insuma la randul lor sute de metrii liniari de PM (ce-i drept inclin sa cred ca sapaturile pentru PM ai acceselor vor avea doar 7-8 metrii, dar chiar si asa, se va deranja traficul,intrucat aceste accese leaga statia de trotuarele de pe ambele parti, la ambele capete ale statiilor. Mai mlt, la Parc DT, Favorit, Orizont dar si la Academie, accesele la metrou formeaza pasaje pietonale subterane.
Deci cand se vor apuca si de acestea?, intrucat sunt foart importante, iar volumul de lucru nu este mic!
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia Valea Argesului (ex Brancusi)
Utilizator anonim
Pai pana acum avem situatia cam asa la PM:
Eroilor 2 - incepe la primavara
Academia Militara - PM 100%
Orizont - PM ~70%
Favorit - PM 100%
Tudor Vladimirescu - PM 100%
Parc Drumul Taberei - PM ~35%
Romancierilor - PM 100%
Valea Argesului - PM 100%
Raul Doamnei - PM ~45%
Valea Ialomitei - PM statie/depou 100%, PM racord - 40%
Pai pana acum avem situatia cam asa la PM:
Eroilor 2 - incepe la primavara
Academia Militara - PM 100%
Orizont - PM ~70%
Favorit - PM 100%
Tudor Vladimirescu - PM 100%
Parc Drumul Taberei - PM ~35%
Romancierilor - PM 100%
Valea Argesului - PM 100%
Raul Doamnei - PM ~45%
Valea Ialomitei - PM statie/depou 100%, PM racord - 40%
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia Valea Argesului (ex Brancusi)
subway guru
Accesele sunt faza a II-a, statiile sunt 'primordiale'...
Accesele sunt faza a II-a, statiile sunt 'primordiale'...
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia Valea Argesului (ex Brancusi)
Utilizator anonim
Accesele se fac destul de repede, se sapa, se armeaza, apoi se toarna, se fac hidroizolatiile si se astupa toata minunea. Am uitat vreun pas ?
Accesele se fac destul de repede, se sapa, se armeaza, apoi se toarna, se fac hidroizolatiile si se astupa toata minunea. Am uitat vreun pas ?
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia Valea Argesului (ex Brancusi)
subway guru
Iar volumul construit e infinit mai mic!
Iar volumul construit e infinit mai mic!
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia Valea Argesului (ex Brancusi)
andrei11
GAG / subway.
E o problema cu prioritatile astea si cu fondurile.
Evident ca structura statiei este prioritara fata de accese.
Dar depinde si de ce malai mai ramane mai spre sfarsit.
Iata un exemplu de accese de dinainte de 1898. Mai am si alte schite de statii ( destule ) de dinainte de 1989 la care nu s-au mai facut accese. Sa speram ca nu se vor elimina din accese la statiile noi...
De exemplu statia Favorit are exact acelasi plan de accese ca si Titan. Din Titan se stie ce a ramas, sa vedem cum va fi la Favorit.
Acum ca m-ati provocat :
Statii cu accese nerealizate in intregime, conform schitelor originale : Republica, Costin G. - Titan de care am pomenit, Piata Victoriei, Aparatorii Patriei, Tineretului. Poate mai sunt si altele dar nu le mai caut.
Alta statie cu iesiri amputate - Stefan cel Mare
GAG / subway.
E o problema cu prioritatile astea si cu fondurile.
Evident ca structura statiei este prioritara fata de accese.
Dar depinde si de ce malai mai ramane mai spre sfarsit.
Iata un exemplu de accese de dinainte de 1898. Mai am si alte schite de statii ( destule ) de dinainte de 1989 la care nu s-au mai facut accese. Sa speram ca nu se vor elimina din accese la statiile noi...
De exemplu statia Favorit are exact acelasi plan de accese ca si Titan. Din Titan se stie ce a ramas, sa vedem cum va fi la Favorit.
statia TITAN.jpg (113.58 KB; downloaded 3944 times)
Acum ca m-ati provocat :
Statii cu accese nerealizate in intregime, conform schitelor originale : Republica, Costin G. - Titan de care am pomenit, Piata Victoriei, Aparatorii Patriei, Tineretului. Poate mai sunt si altele dar nu le mai caut.
republica.jpg (50.36 KB; downloaded 3938 times)
Alta statie cu iesiri amputate - Stefan cel Mare
- George
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia Valea Argesului (ex Brancusi)
George
Banuiesc ca toate aceste lucrari (accese etc.) sunt trecute in contract si nu se poate renunta pur si simplu la ele...nu mai pot interveni "toanele" unui "tovaras"...
(bine, toane si tovarasi avem si astazi, chestiunea care difera e respectarea contractului).
Banuiesc ca toate aceste lucrari (accese etc.) sunt trecute in contract si nu se poate renunta pur si simplu la ele...nu mai pot interveni "toanele" unui "tovaras"...
(bine, toane si tovarasi avem si astazi, chestiunea care difera e respectarea contractului).
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia Valea Argesului (ex Brancusi)
subway guru
Sunt trecute in contract...dar probabil ca daca 'reinvie' Ceausescu ar putea fi in pericol...
Acum, voi ce vreti, sa va garantez eu ca nu reinvie???
Sunt trecute in contract...dar probabil ca daca 'reinvie' Ceausescu ar putea fi in pericol...
Acum, voi ce vreti, sa va garantez eu ca nu reinvie???
- George
-
Posted:
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia Valea Argesului (ex Brancusi)
andrei11
Nu fi asa de sigur.
De exemplu la noile statii din Epoca Capitalista "Jiului" si "Parc Bazilescu" din lipsa banilor nu s-a mai traversat si strada... Nu acelasi lucru se poate spune despre M 3 in Balta Alba.
Strada s-a traversat si la Basarab / Grivita / 1 Mai. Asadar functie de mălai.
Nu fi asa de sigur.
De exemplu la noile statii din Epoca Capitalista "Jiului" si "Parc Bazilescu" din lipsa banilor nu s-a mai traversat si strada... Nu acelasi lucru se poate spune despre M 3 in Balta Alba.
Strada s-a traversat si la Basarab / Grivita / 1 Mai. Asadar functie de mălai.
- budrom
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia Valea Argesului (ex Brancusi)
budrom
Apropos de accesele statiilor.
La V Ialomitei se va mai trece drumul, peste V.Oltului, cu o gura, cum este proiectul acum?
Apropos de accesele statiilor.
La V Ialomitei se va mai trece drumul, peste V.Oltului, cu o gura, cum este proiectul acum?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia Valea Argesului (ex Brancusi)
andrei11
Observa si tu ca subiectul acesta M 5 este foarte specializat, impartit in capitole de discutii / poze pe fiecare statie in parte, asa ca o sa-ti raspund unde trebuie
Observa si tu ca subiectul acesta M 5 este foarte specializat, impartit in capitole de discutii / poze pe fiecare statie in parte, asa ca o sa-ti raspund unde trebuie
- b69crx
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia Valea Argesului (ex Brancusi)
b69crx
una peste alta, dupa un an si ceva de santier efectiv, sunt gata la nivel de PM 6 statii...inainte de '89 a fost dat in folosinta un singur tronson cu mai mult de 6 statii o data.... plus ca la restul se pare ca merge treaba, chiar daca sunt niste intarzieri
sab wrote:
Pana la urma un dram de adevar este in ceea ce a spus...Pana in 1989 media statistica (iar o sa se ia subway guru de mine, dar asta este realitatea...) era 4km tunel dublu si 2 statii pe an.
Acum, dupa un an de la inceperea lucrarilor, putem "bifa" zero km si o singura statie gata la nivel de structura. Poate daca nu s-ar lucra la atatea statii deodata si daca s-ar fi lansat mai multe TBM-uri (pe vremuri nu se sapa un tronson cu un singur rand de scuturi si, ca atare, nu era nevoie sa fie toate statiile gata, se sapa pe bucati...), situatia ar fi cu totul alta.
Daca mai punem la socoteala si ca pana in 1989 se sapa la tarnacop si lopata si ca intre timp tehnica a evoluat (sper...), situatia de pe M5 nu este chiar imbucuratoare. Acum cu tehnica asta moderna nu mai este rentabil sa introduci multe utilaje de sapat...
Este adevarat ca nu se sapa constant in fiecare an 4km si nu se construiau in fiecare an 2 statii, dar pe medie, asa reiese... Era un ritm pe care putini il puteau "tine", se pare ca eram pe locul 2 in lume in acel moment. Doar la primul tronson (Semanatoarea-Timpuri noi, ritmul a fost de "doar" 2 km pe an, dar trebuie sa tinem cont ca eram la inceput si era excavatie deschisa. Mi-e greu sa cred ca la M5 se va respecta macar ritmul de la M1, adica sa fie gata in 2015 cu calatori.
una peste alta, dupa un an si ceva de santier efectiv, sunt gata la nivel de PM 6 statii...inainte de '89 a fost dat in folosinta un singur tronson cu mai mult de 6 statii o data.... plus ca la restul se pare ca merge treaba, chiar daca sunt niste intarzieri
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia Valea Argesului (ex Brancusi)
andrei11
1) Mai greu a fost cu devierea de utilitati, capitol "scârbos" dar absolut necesar, nespectaculos si neaducator de reting.
2) Acum se lucreaza si inca bine.
3) Din pacate, vorba lui sab"Mai e mult pana departe"
1) Mai greu a fost cu devierea de utilitati, capitol "scârbos" dar absolut necesar, nespectaculos si neaducator de reting.
2) Acum se lucreaza si inca bine.
3) Din pacate, vorba lui sab"Mai e mult pana departe"
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
M5 • Tronsonul Drumul Taberei - Eroilor • Lucrări în 2011-2020
•
Choose destination