Topic: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
2709 posts, 430588 views
📖 Pagination options
- Tom
-
Posted:
-
Re: Lucrarile pe tronsonul Piata Virgiliu - Calea Plevnei
Tom
Daca tot ai mentionat bulevardele nord-coreene, acolo probabil ca se va circula decent si cand vor ajunge din urma sudul.
Daca tot ai mentionat bulevardele nord-coreene, acolo probabil ca se va circula decent si cand vor ajunge din urma sudul.
- telvanni
-
Posted:
-
Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia
telvanni
Mi se pare foarte bine ca linia de tramvai sa treaca prin fata garii de nord, pe acolo unde acum are statie autobuzul. Amenajata o rampa ca sa nu mai fie nevoie sa cobori scarile cu bagajul in mana. Tot acolo sa ramana si statia de autobuz ca sa nu mai fie nevoie sa traversezi (o mare prostie). Dupa mintea mea ar trebui intreaga zona din jurul garii de nord regandita in asa fel incat sa fie cat mai lejer traficul pietonal (tren-ratb-metrou). As face si acele trotuare rulante pana la pasajul Basarab....idei sunt multe, nu de asta ducem lipsa.
Mi se pare foarte bine ca linia de tramvai sa treaca prin fata garii de nord, pe acolo unde acum are statie autobuzul. Amenajata o rampa ca sa nu mai fie nevoie sa cobori scarile cu bagajul in mana. Tot acolo sa ramana si statia de autobuz ca sa nu mai fie nevoie sa traversezi (o mare prostie). Dupa mintea mea ar trebui intreaga zona din jurul garii de nord regandita in asa fel incat sa fie cat mai lejer traficul pietonal (tren-ratb-metrou). As face si acele trotuare rulante pana la pasajul Basarab....idei sunt multe, nu de asta ducem lipsa.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia
Dominatrix
Ce e amuzant e ca a existat si o hotarare a CGMB de refacere a liniei de tramvai pe arterele Al. I. Cuza, Gh. Duca, Calea Grivitei, Buzesti si de introducere a tramvaiului pe str. Polizu (pag. 7). Constructia buclei actuale de la Banu Manta a fost motivata de neavizarea introducerii liniei de tramvai pe str. Polizu de catre Comisia de Circulatie, si a fost modificata hotararea anterioara cu privire la refacerea liniei de tramvai din zona Garii de Nord. Nu cred ca s-a discutat vreodata de o linie de tramvai prin Piata Garii de Nord.
Ce e amuzant e ca a existat si o hotarare a CGMB de refacere a liniei de tramvai pe arterele Al. I. Cuza, Gh. Duca, Calea Grivitei, Buzesti si de introducere a tramvaiului pe str. Polizu (pag. 7). Constructia buclei actuale de la Banu Manta a fost motivata de neavizarea introducerii liniei de tramvai pe str. Polizu de catre Comisia de Circulatie, si a fost modificata hotararea anterioara cu privire la refacerea liniei de tramvai din zona Garii de Nord. Nu cred ca s-a discutat vreodata de o linie de tramvai prin Piata Garii de Nord.
- Metamorph
-
Posted:
-
Re: Lucrarile pe tronsonul Piata Virgiliu - Calea Plevnei
Metamorph
Eu zic sa nu se mai construiasca nimic.Sa circulam prin gropi si prin "ulitele"numite strazi din prezent,dar macar asa vom pasi trufasi prin cratere mandri ca au o importanta istorica.Orice cosmelie,fie ea cat de infecta sa ramana pe pozitii pentru faptul ca are 100 de ani,iar stilul constructiilor de atunci e unul de care nu merita sa te atingi nici macar cu o floare.Mai ales daca acolo a si locuit fiul sau nepotul nu stiu carei mari personalitati de pe vremea cand in tara asta inca se manca cu mana.Cladirile din sticla sa le privim cu sila,si asta doar la televizoare.La televizoarele alb-negru,ca mult s-ar mai supara mamaile noastre sa vada ca le dam la reciclat.Ar fi o jignire pentru ele sa ne uitam la LCD-uri sau 3D-uri cand pe vremea lor nici nu auzisera de asa ceva.Pai nu?Sa ne chinuim sa ne cumparam masini pe care sa le rupem gloriosi pe bulevarde gen Kiseleff doar de dragul gloriei pietrei cubice.Ca doar na,in Asia,sunt cladiri de zeci si sute de etaje,dar masinile lor sunt mici,specifice rasei lor,de-aia nu e aglomeratie.In State la fel...si in orice orase civilizate din lumea asta.Eu zic ca mai bine sa deschidem fabrici de carute si ateliere de potcovit caii in locul mallurilor infecte care nu stiu de ce se construiesc la noi...ca toata lumea le huleste.Sa revenim de la Bombardier la IVA,ca sa nu putem sa ne mai auzim nici la telefoane in metrou.De fapt...de ce ne-ar mai trebui mobile?am un fix din ala cu rotita uitat de lume,care la urma urmei...ce are?era asa de sexy sunetul care facea cand formai...si cand bagai degetul prin gauricile alea...da,cred ca aveti dreptate.In toata lumea s-a tinut cont fix de niste lucruri importante ca astea pt care se zbat multi si fac petitii...si nu la progres.La faptul ca o cladire de birouri inseamna...birouri.Inseamna oameni calificati,cu studii superioare,manageri s.a.m.d.Mai bine demolam Pasajul Basarab si reconstruim fabrica de bere...pentru ca...are o foarte mare importanta istorica.Se simtea mai ales la gustul ruginit al berii.
Eu zic sa nu se mai construiasca nimic.Sa circulam prin gropi si prin "ulitele"numite strazi din prezent,dar macar asa vom pasi trufasi prin cratere mandri ca au o importanta istorica.Orice cosmelie,fie ea cat de infecta sa ramana pe pozitii pentru faptul ca are 100 de ani,iar stilul constructiilor de atunci e unul de care nu merita sa te atingi nici macar cu o floare.Mai ales daca acolo a si locuit fiul sau nepotul nu stiu carei mari personalitati de pe vremea cand in tara asta inca se manca cu mana.Cladirile din sticla sa le privim cu sila,si asta doar la televizoare.La televizoarele alb-negru,ca mult s-ar mai supara mamaile noastre sa vada ca le dam la reciclat.Ar fi o jignire pentru ele sa ne uitam la LCD-uri sau 3D-uri cand pe vremea lor nici nu auzisera de asa ceva.Pai nu?Sa ne chinuim sa ne cumparam masini pe care sa le rupem gloriosi pe bulevarde gen Kiseleff doar de dragul gloriei pietrei cubice.Ca doar na,in Asia,sunt cladiri de zeci si sute de etaje,dar masinile lor sunt mici,specifice rasei lor,de-aia nu e aglomeratie.In State la fel...si in orice orase civilizate din lumea asta.Eu zic ca mai bine sa deschidem fabrici de carute si ateliere de potcovit caii in locul mallurilor infecte care nu stiu de ce se construiesc la noi...ca toata lumea le huleste.Sa revenim de la Bombardier la IVA,ca sa nu putem sa ne mai auzim nici la telefoane in metrou.De fapt...de ce ne-ar mai trebui mobile?am un fix din ala cu rotita uitat de lume,care la urma urmei...ce are?era asa de sexy sunetul care facea cand formai...si cand bagai degetul prin gauricile alea...da,cred ca aveti dreptate.In toata lumea s-a tinut cont fix de niste lucruri importante ca astea pt care se zbat multi si fac petitii...si nu la progres.La faptul ca o cladire de birouri inseamna...birouri.Inseamna oameni calificati,cu studii superioare,manageri s.a.m.d.Mai bine demolam Pasajul Basarab si reconstruim fabrica de bere...pentru ca...are o foarte mare importanta istorica.Se simtea mai ales la gustul ruginit al berii.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Lucrarile pe tronsonul Piata Virgiliu - Calea Plevnei
Dr2005
Nu trebuie exagerat...
Problema este că se încurajează traficul auto în zonele centrale. De ce nu se construiesc artere şi străpungeri pe unde e nevoie şi pe unde e câmp (eventual de instrucţie) şi nu plânge nimeni nici după magherniţe şi sunt şi trerenurile ieftine? Credeţi că numai în centru sunt necesare n'şpe străpungeri? În ritmul ăsta, în 20 de ani o să mai avem în centru câteva clădiri de birouri şi km întregi de asfalt, că totul se demolează pentru drumuri.
Să vă dau şi un exemplu de penetraţie uşor de făcut (nu e nimic construit pe traseul ei) şi foarte importantă: Str. Braşov - Şos. Alexandriei. Dar ea nu are cum să devină arteră de protocol pentru traseul Palatul Victoria - Parlament, deci nu se va face în viitorul apropiat.
În legătură cu străpungerea şi lărgirea din topic... dacă eram în Austria, se trăgea o linie de tramvai delimitată de trafic pe toată distanţa şi asta era. În niiun caz un bulevard cu 2-3 benzi pe sens, care nu va face decât să încurajeze traficul auto în zone DEJA foarte aglomerate şi poluate exact din cauza traficului auto (nu mai zic de despăgubirile ce vor trebui plătite celor ce au prorpietăţi în zonă). Deci... scump, inutil şi, având în vedere că suntem în România, prost executat.
Nu trebuie exagerat...
Problema este că se încurajează traficul auto în zonele centrale. De ce nu se construiesc artere şi străpungeri pe unde e nevoie şi pe unde e câmp (eventual de instrucţie) şi nu plânge nimeni nici după magherniţe şi sunt şi trerenurile ieftine? Credeţi că numai în centru sunt necesare n'şpe străpungeri? În ritmul ăsta, în 20 de ani o să mai avem în centru câteva clădiri de birouri şi km întregi de asfalt, că totul se demolează pentru drumuri.
Să vă dau şi un exemplu de penetraţie uşor de făcut (nu e nimic construit pe traseul ei) şi foarte importantă: Str. Braşov - Şos. Alexandriei. Dar ea nu are cum să devină arteră de protocol pentru traseul Palatul Victoria - Parlament, deci nu se va face în viitorul apropiat.
În legătură cu străpungerea şi lărgirea din topic... dacă eram în Austria, se trăgea o linie de tramvai delimitată de trafic pe toată distanţa şi asta era. În niiun caz un bulevard cu 2-3 benzi pe sens, care nu va face decât să încurajeze traficul auto în zone DEJA foarte aglomerate şi poluate exact din cauza traficului auto (nu mai zic de despăgubirile ce vor trebui plătite celor ce au prorpietăţi în zonă). Deci... scump, inutil şi, având în vedere că suntem în România, prost executat.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Lucrarile pe tronsonul Piata Virgiliu - Calea Plevnei
Dr2005
Pasaj acolo? Nu-i de ajuns că inhalez zilnic noxele camioanelor, dar să urmeze vreo 2 ani de praf din şantierul pasajului?!
3 benzi pe sens pe Prel. Ghencea NU sunt necesare, nu mai zic că pe o parte va trebui demolat un rând de case, iar pe cealaltă vom sta cu şoseaua sub geam.
Pasaj acolo? Nu-i de ajuns că inhalez zilnic noxele camioanelor, dar să urmeze vreo 2 ani de praf din şantierul pasajului?!
3 benzi pe sens pe Prel. Ghencea NU sunt necesare, nu mai zic că pe o parte va trebui demolat un rând de case, iar pe cealaltă vom sta cu şoseaua sub geam.
- DeSimon
-
Posted:
-
Re: Lucrarile pe tronsonul Piata Virgiliu - Calea Plevnei
DeSimon
Si atunci cum s-ar face cu tramvaiul (metrou usor de fapt) acolo ? Ori va ramane idem, ori tramavaiul va trece prin pasaj si va avea capat la Depoul Alexandria, adica 41 ar circula pe vreo 2 km in plin camp...
Nu cred ca proiectul acest va fi realizat prea de curand, pentru ca in orice caz ar trebui fi inchisa linia 41 ceva timp, si asigurarea de transport cu autobuz pe o linie 641, in zile lucrate, ar fi foarte grea si ar necesita foarte multe autobuze (probabil vreo 70-80 )
Si atunci cum s-ar face cu tramvaiul (metrou usor de fapt) acolo ? Ori va ramane idem, ori tramavaiul va trece prin pasaj si va avea capat la Depoul Alexandria, adica 41 ar circula pe vreo 2 km in plin camp...
Nu cred ca proiectul acest va fi realizat prea de curand, pentru ca in orice caz ar trebui fi inchisa linia 41 ceva timp, si asigurarea de transport cu autobuz pe o linie 641, in zile lucrate, ar fi foarte grea si ar necesita foarte multe autobuze (probabil vreo 70-80 )
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia
Dominatrix
M-am tot gandit daca sa comentez acest mesaj si unde sa o fac, pentru a nu iesi din topic. Nu a zis nimeni ca aceasta artera nu e binevenita. Sigur ca ar trebui facut ceva cu casele din zona aia, dar nu cred ca pe termen lung se vor rezolva problemele de trafic asa cum se lauda dr. Oetker si specialistii din primarie. Nu cunosc nici un caz in lumea civilizata a anului 2010 in care sa demolezi masiv in centru pentru a largi o strada. Bineinteles asta nu inseamna ca nu exista. Daca stiti un caz similar in alta parte, sa-mi spuneti si mie.
Intr-un oras dintr-o alta tara, mai civilizata decat Romania, poporul de pe o strada oarecare a iesit in strada cand s-a pus problema demolarii a unui rand de 12 case pentru construirea unei linii de tramvai. Atatea erau, 12! Si erau tot niste cazaturi, poate nu chiar ca alea de pe Berzei, dar nici departe. Urmarea a fost ca pana la urma nu se mai demoleaza nici o casa, iar tramvaiul va fi bagat in subteran in acea zona (in proiectul initial, ar fi circulat subteran pe o portiune mai mica, iesind la suprafata inainte de zona cu casele in cauza). Si nu e vorba de nu stiu ce parveniti, ci de niste oameni simpli.
Problema cu strapungerea asta (care apropo, intr-o prima faza o sa fie doar o largire pana la Parvan, ca pentru restul lucrarii nici nu s-au hotarat ce si cum vor face si nici nu cred ca exista fonduri) este ca va aglomera si mai mult traficul pe directia N-S. Concret, cineva care sta in Rahova, de exemplu si vrea sa ajunga in nordul orasului, si care foloseste tramvaiul 32 si de la Piata Unirii metroul va fi mai tentat sa foloseasca masina personala (daca are si isi permite) cand va fi gata tot bulevardul pana la Chirigiu. Este ceea ce in teorie se numeste cerere latenta care este un efect advers al proiectelor de acest gen. Am mari dubii ca cineva din PMB sau Administratia Strazilor a facut un asemenea studiu pentru strapungerea de care e vorba aici.
Si inca ceva: se pare ca intr-o prima faza nici nu va exista linie de tramvai de la Parvan incolo. Iar linia existenta nu stiu daca se va reface ca "metrou usuratic". Deci cu alte cuvinte, scopul imediat al acestui proiect este crearea unei artere de lux pentru Marinel, bokul lui si altii, intre nordul orasului si Casa Republicii, cel putin intr-o prima faza.
Iti recomand sa parcurgi site-ul spre care am dat link aici. Pot sa-ti recomand si altele, ba chiar carti in domeniu daca vrei. Chestiile astea nu le-am spus eu, ci altii mai destepti ca mine.
Deci, dr. Oetker si specialistii din PMB sa penetreze Bucurestiul in zonele periferice: Ciurel, Splaiul Dudescu, Timisoara - Linia de Centura, Alexandriei - Ghencea si unde mai vor ei, dar nu in buricul targului. Si ar fi bine sa mai citeasca si ei studii de specialitate in transportul public si arhitectura urbana si sa nu se mai uite la filme cu autostrazi suspendate si penetratii adanci, facute in Tara lui Gigi Boschet.
M-am tot gandit daca sa comentez acest mesaj si unde sa o fac, pentru a nu iesi din topic. Nu a zis nimeni ca aceasta artera nu e binevenita. Sigur ca ar trebui facut ceva cu casele din zona aia, dar nu cred ca pe termen lung se vor rezolva problemele de trafic asa cum se lauda dr. Oetker si specialistii din primarie. Nu cunosc nici un caz in lumea civilizata a anului 2010 in care sa demolezi masiv in centru pentru a largi o strada. Bineinteles asta nu inseamna ca nu exista. Daca stiti un caz similar in alta parte, sa-mi spuneti si mie.
Intr-un oras dintr-o alta tara, mai civilizata decat Romania, poporul de pe o strada oarecare a iesit in strada cand s-a pus problema demolarii a unui rand de 12 case pentru construirea unei linii de tramvai. Atatea erau, 12! Si erau tot niste cazaturi, poate nu chiar ca alea de pe Berzei, dar nici departe. Urmarea a fost ca pana la urma nu se mai demoleaza nici o casa, iar tramvaiul va fi bagat in subteran in acea zona (in proiectul initial, ar fi circulat subteran pe o portiune mai mica, iesind la suprafata inainte de zona cu casele in cauza). Si nu e vorba de nu stiu ce parveniti, ci de niste oameni simpli.
Problema cu strapungerea asta (care apropo, intr-o prima faza o sa fie doar o largire pana la Parvan, ca pentru restul lucrarii nici nu s-au hotarat ce si cum vor face si nici nu cred ca exista fonduri) este ca va aglomera si mai mult traficul pe directia N-S. Concret, cineva care sta in Rahova, de exemplu si vrea sa ajunga in nordul orasului, si care foloseste tramvaiul 32 si de la Piata Unirii metroul va fi mai tentat sa foloseasca masina personala (daca are si isi permite) cand va fi gata tot bulevardul pana la Chirigiu. Este ceea ce in teorie se numeste cerere latenta care este un efect advers al proiectelor de acest gen. Am mari dubii ca cineva din PMB sau Administratia Strazilor a facut un asemenea studiu pentru strapungerea de care e vorba aici.
Si inca ceva: se pare ca intr-o prima faza nici nu va exista linie de tramvai de la Parvan incolo. Iar linia existenta nu stiu daca se va reface ca "metrou usuratic". Deci cu alte cuvinte, scopul imediat al acestui proiect este crearea unei artere de lux pentru Marinel, bokul lui si altii, intre nordul orasului si Casa Republicii, cel putin intr-o prima faza.
Iti recomand sa parcurgi site-ul spre care am dat link aici. Pot sa-ti recomand si altele, ba chiar carti in domeniu daca vrei. Chestiile astea nu le-am spus eu, ci altii mai destepti ca mine.
Deci, dr. Oetker si specialistii din PMB sa penetreze Bucurestiul in zonele periferice: Ciurel, Splaiul Dudescu, Timisoara - Linia de Centura, Alexandriei - Ghencea si unde mai vor ei, dar nu in buricul targului. Si ar fi bine sa mai citeasca si ei studii de specialitate in transportul public si arhitectura urbana si sa nu se mai uite la filme cu autostrazi suspendate si penetratii adanci, facute in Tara lui Gigi Boschet.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Lucrarile pe tronsonul Piata Virgiliu - Calea Plevnei
Dominatrix
Dar unde scrie de linie de tramvai in documentul pe care l-ai pus mai sus? Eu vad ca vor sa faca o strada noua. Atat.
Dar unde scrie de linie de tramvai in documentul pe care l-ai pus mai sus? Eu vad ca vor sa faca o strada noua. Atat.
- Metamorph
-
Posted:
-
Re: Lucrarile pe tronsonul Piata Virgiliu - Calea Plevnei
Metamorph
Nu se umbla la linia de tramvai.
Nu se umbla la linia de tramvai.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia
Tom
Nu cred ca apuca bokul terminarea bulevardului acela (ca premier), dar e probabil ca orice bok care vine dupa el sa aiba nevoie sa se plimbe intre guvern si palat.
Nu cred ca apuca bokul terminarea bulevardului acela (ca premier), dar e probabil ca orice bok care vine dupa el sa aiba nevoie sa se plimbe intre guvern si palat.
- mindmasster
-
Posted:
-
Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia
mindmasster
Mai pe scurt la ce a vrut sa zica "Dominatrix" este ca nu era o asa mare urgenta aceasta strapungere. Pe acolo trafic este redus si se poate ocolii foarte usor in caz de aglomeratie .
Mai pe scurt la ce a vrut sa zica "Dominatrix" este ca nu era o asa mare urgenta aceasta strapungere. Pe acolo trafic este redus si se poate ocolii foarte usor in caz de aglomeratie .
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia
Dominatrix
mindmasster wrote:Ba nu. Refacerea liniei de tramvai pe axa N-S pana la Piata Chirigiu, eventual in sit propriu acolo unde este posibil (zona Hasdeu - Casa Poporului, poate si zona fostei Vami Antrepozite) si desfiintarea capatului ala ca nuca'n perete de la Plevnei este necesara, dar nu sunt de acord cu largirea strazilor Buzesti si Berzei pentru "fluidizarea" traficului (fluidizare my $##$$)
Mai pe scurt la ce a vrut sa zica "Dominatrix" este ca nu era o asa mare urgenta aceasta strapungere. Pe acolo trafic este redus si se poate ocolii foarte usor in caz de aglomeratie .
- mindmasster
-
Posted:
-
Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia
mindmasster
Pey si daca tot s-au gandit sa refaca linia de tramvai au zis" hai sa si largim 4 benzi ca ce naiba". Mi se pare prostesc, zona este/era superba cu arborii aceea unici in bucuresti . se distruge practic ,chair daca au declarat ca o sa separam arborii de carosabil . Ma cam indoiesc . In fine , sa vedem ce o sa iasa . Asta nu mai devreme de toamna.
Dominatrix wrote:mindmasster wrote:Ba nu. Refacerea liniei de tramvai pe axa N-S pana la Piata Chirigiu, eventual in sit propriu acolo unde este posibil (zona Hasdeu - Casa Poporului, poate si zona fostei Vami Antrepozite) este necesara, dar nu sunt de acord cu largirea strazilor Buzesti si Berzei pentru "fluidizarea" traficului (fluidizare my $##$$)
Mai pe scurt la ce a vrut sa zica "Dominatrix" este ca nu era o asa mare urgenta aceasta strapungere. Pe acolo trafic este redus si se poate ocolii foarte usor in caz de aglomeratie .
Pey si daca tot s-au gandit sa refaca linia de tramvai au zis" hai sa si largim 4 benzi ca ce naiba". Mi se pare prostesc, zona este/era superba cu arborii aceea unici in bucuresti . se distruge practic ,chair daca au declarat ca o sa separam arborii de carosabil . Ma cam indoiesc . In fine , sa vedem ce o sa iasa . Asta nu mai devreme de toamna.
📖 Pagination options