Topic: Despre controlorii STB
492 posts, 207821 views
📖 Pagination options
- iliutu
-
Posted:
-
Falsi controlori de bilete
iliutu
Ieri pe linia 331, in jurul orei 16-17, mergeam spre Dorobantilor, venind de la Muzeul satului.
In autobuz erau 2 tineri care cereau biletele la control si le verificau cu un telefon mobil (Samsung parca). In plus, nu prezenrau legitimatia de controlori si nici nu au trecut SAT-ul pe CONTROL. I-am vazut prea tarziu (cand coboram), si nu am putut face nimic ...
Ieri pe linia 331, in jurul orei 16-17, mergeam spre Dorobantilor, venind de la Muzeul satului.
In autobuz erau 2 tineri care cereau biletele la control si le verificau cu un telefon mobil (Samsung parca). In plus, nu prezenrau legitimatia de controlori si nici nu au trecut SAT-ul pe CONTROL. I-am vazut prea tarziu (cand coboram), si nu am putut face nimic ...
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Falsi controlori de bilete
Mircea G
Si ce puteai face ???
iliutu wrote:
Ieri pe linia 331, in jurul orei 16-17, mergeam spre Dorobantilor, venind de la Muzeul satului.
In autobuz erau 2 tineri care cereau biletele la control si le verificau cu un telefon mobil (Samsung parca). In plus, nu prezenrau legitimatia de controlori si nici nu au trecut SAT-ul pe CONTROL. I-am vazut prea tarziu (cand coboram), si nu am putut face nimic ...
Si ce puteai face ???
- iliutu
-
Posted:
-
- MosCraciunsky
-
Posted:
-
Re: Falsi controlori de bilete
MosCraciunsky
Salut, am prins si eu azi 2 controlori pe 178, urcand la Calea Plevnei. Aveau exact cum s-a precizat mai sus telefoane Samsung insa au trecut SAT-ul pe Control ca m-am uitat sa fiu sigur. De asemenea, pe telefoane aveau o aplicatie (destul de complexa din cate am apucat sa vad) care verifica prin NFC cardurile.
Salut, am prins si eu azi 2 controlori pe 178, urcand la Calea Plevnei. Aveau exact cum s-a precizat mai sus telefoane Samsung insa au trecut SAT-ul pe Control ca m-am uitat sa fiu sigur. De asemenea, pe telefoane aveau o aplicatie (destul de complexa din cate am apucat sa vad) care verifica prin NFC cardurile.
- francezu72
-
Posted:
-
Re: Falsi controlori de bilete
francezu72
nu cred ca acele carduri pot fi citite cu NFC. si cardul trebuie sa aibe un cip special.
nu cred ca acele carduri pot fi citite cu NFC. si cardul trebuie sa aibe un cip special.
- MosCraciunsky
-
Posted:
-
Re: Falsi controlori de bilete
MosCraciunsky
Pai cardul activ nu are altceva la baza decat un RFID deci contine incorporat si "cip special".
http://vimeo.com/42503574
Pai cardul activ nu are altceva la baza decat un RFID deci contine incorporat si "cip special".
http://vimeo.com/42503574
- IK4
-
Posted:
-
Re: Falsi controlori de bilete
IK4
Controlorii sunt dotati mai nou cu telefoane Samsung Galaxy Nexus cu NFC care pot citi carduri prin intermediul unei aplicatii Android pentru RATB. Aceasta aplicatie le inregistreaza de asemenea si prestatia din timpul serviciului (cate carduri verifica, pe unde, etc). Un mare upgrade fata de caramizile acelea pe care le-au avut pana acum.
Consider ca si CFR ar trebui sa isi doteze "nasii" cu terminale cu cititor de cod de bare, controlul biletelor urmand a se realiza prin scanarea codului de bare de pe acestea. In felul acesta s-ar putea depista foarte usor angajatii incorecti, prin analiza numarului de bilete controlate per tren. De asemenea s-ar usura controlul biletelor achizitonate online si tiparite acasa de catre calatori.
Controlorii sunt dotati mai nou cu telefoane Samsung Galaxy Nexus cu NFC care pot citi carduri prin intermediul unei aplicatii Android pentru RATB. Aceasta aplicatie le inregistreaza de asemenea si prestatia din timpul serviciului (cate carduri verifica, pe unde, etc). Un mare upgrade fata de caramizile acelea pe care le-au avut pana acum.
Consider ca si CFR ar trebui sa isi doteze "nasii" cu terminale cu cititor de cod de bare, controlul biletelor urmand a se realiza prin scanarea codului de bare de pe acestea. In felul acesta s-ar putea depista foarte usor angajatii incorecti, prin analiza numarului de bilete controlate per tren. De asemenea s-ar usura controlul biletelor achizitonate online si tiparite acasa de catre calatori.
- Axel
-
Posted:
-
Re: Falsi controlori de bilete
Axel
Eu zic sa stergeti acest topic deoarece nu este adevarata faza cu controlorii falsi, eu ieri am fost controlat in 311 de o echipa care o stiam de 2 ani din 335 si toti aveau acele telefoane.
Eu zic sa stergeti acest topic deoarece nu este adevarata faza cu controlorii falsi, eu ieri am fost controlat in 311 de o echipa care o stiam de 2 ani din 335 si toti aveau acele telefoane.
- iliutu
-
Posted:
-
Re: Falsi controlori de bilete
iliutu
De acord, dar uite asa aflam ceva nou. Normal era ca unul dintre cei care sunt ai de-ai casei la RATB sa fi facut cunoscut acest lucru.
De acord, dar uite asa aflam ceva nou. Normal era ca unul dintre cei care sunt ai de-ai casei la RATB sa fi facut cunoscut acest lucru.
- Dragos Tanase
-
Posted:
-
Re: Falsi controlori de bilete
Dragos Tanase
ar trebui sunat la ratb si daca ei confirma ca, mai nou, controlorii au asemenea telefoane mobile, pt. activitatile lor zilnice, ne linistim cu totii
ar trebui sunat la ratb si daca ei confirma ca, mai nou, controlorii au asemenea telefoane mobile, pt. activitatile lor zilnice, ne linistim cu totii
- Celestin Draganescu
-
Posted:
-
Re: Falsi controlori de bilete
Celestin Draganescu
Cardurile RATB Mifare pot fi citite fara probleme de catre toate dispozitivele compatibile NFC.
francezu72 wrote:
nu cred ca acele carduri pot fi citite cu NFC. si cardul trebuie sa aibe un cip special.
Cardurile RATB Mifare pot fi citite fara probleme de catre toate dispozitivele compatibile NFC.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Despre controlorii RATB
Gabi23
Cum recunoşti un controlor RATB adevărat de unul fals. Vezi INDICIILE
În ultima vreme, în Capitală, controalele pe mijloacele de transport s-au înăsprit, astfel că pentru cine este obişnuit să circule fără bilet, călătoria cu autobuzul sau tramvaiul poate deveni riscantă. Şi pentru că Bucureştiul este împânzit de controlori ai RATB, iar unii ar putea profita de acest fapt, dându-se drept angajaţi al regiei, RTV.NET a aflat CUM POT FI RECUNOSCUŢI CONTROLORII ADEVĂRAŢI DE IMPOSTORI.
La prima vedere, cei mai mulţi controlori RATB pot fi uşor identificaţi după ţinută vestimentară. Însă, atenţie, acesta nu este neapărat un criteriu pentru că există şi controlori care efectuează verificări în mijloacele de transport şi în ţinută civilă.
"Ţinuta vestimentară a agenţilor de control se bazează pe culori sobre. Aceştia poartă pantaloni sau fuste, după caz, bleumarin sau gri şi/sau sacou în acelaşi ton, precum şi cămaşă albă", a declarat pentru RTV.NET, şeful serviciului de relaţii publice, Brînduşa Raeceanu.
Cum arată o delegaţie autentică a unui controlor RATB
În plus, agenţii de control împuterniciţi să constate şi să sancţioneze contravenţiile din mijloacele de transport în comun se legitimează cu delegaţie şi insignă. "Delegaţia conţine fotografia, funcţia şi numărul de serviciu. Numărul delegaţiei coincide cu numărul de pe insigna ce poartă sigla regiei şi funcţia salariatului în cauză", a explicat reprezentanta RATB.
În cazul în care un călător are suspiciuni legate de autenticitatea delegaţiei sau a insignei, trebuie să fie atent la câteva semne particulare ale acestora.
"Delegaţia unui controlor RATB este confecţionată dintr-un material similar cu cel al cardurilor şi are aplicat un timbru securizat. În cazul în care delegaţia prezentată este din carton şi nu are timbrul securizat, înseamnă că este falsă. Insigna este fabricată din metal, iar numărul de serviciu al salariatului, menţionat pe delegaţie, trebuie să coincidă cu cel inscripţionat pe insignă", a mai spus Brînduşa Raeceanu.
În afara codului vestimentar şi a delegaţiei şi insignei, echipele de control mai au în dotare şi echipamente electronice, necesare pentru verificarea valabilităţii cardurilor de călătorie.
Controlorii RATB nu sunt împuterniciţi să percheziţioneze călătorii
În cazul în care, în urma unui control în mijloacele de transport, un pasager este prins fără cardul de călătorie, controlorii vor întocmi procesele verbale de constatate, tot în mijloacele de transport, iar pasagerul trebuie să rămână în vehicul până la finalizarea acestora.
Există situaţii când controlorii cer pasagerilor fără bilet să le permită să le verifice genţile sau buzunarele de la haine, pentru a se convinge dac au sau nu un buletinul de identitate. Brînduşa Raeceanu a explicat că "agenţii de control nu sunt împuterniciţi să percheziţioneze călătorii însă, în conformitate cu art. 14 din HCGMB nr. 156/2001, contravenientul este obligat să prezinte agentului constatator, la cererea acestuia, actul de identitate. În cazul în care contravenientul refuză să se legitimeze, agentul constatator poate apela la ofiţeri sau subofiţeri de poliţie, ori la cele mai apropiate secţii de poliţie".
Unde se fac reclamaţii în cazul în care există suspiciuni legate de autenticitatea controlorilor RATB
În situaţiile în care călătorii au suspiciuni în legătură cu identitatea controlorilor RATB sau vor să reclame probleme de comportament ale acestora, pot depune sesizări formulate în scris, la sediul Direcţiei Generale RATB sau al Departamentului Comercial RATB. De asemenea, sesizările pot fi transmise către RATB prin poştă, ori prin poşta electronică la adresele de e-mail info@ratb.ro sau relatii.publice@ratb.ro.
În plus, petiţiile se pot transmite şi completând formularul existent pe site-ul oficial al Regiei: http://www.ratb.ro/sesizari.php.
În urma înregistrării sesizărilor care conţin suspiciuni referitoare la autenticitatea agenţilor de control, petenţii sunt invitaţi la Serviciul Comercial RATB, unde pot consulta albumele cu fotografiile tuturor salariaţilor ce desfăşoară activitate de control, în vederea identificării celor reclamaţi, precum şi a furnizării de amănunte legate de incidentul petrecut.
Citeste mai mult pe RTV.NET: http://www.rtv.net/cum-recunosti-un-con ... z2Ba1UgeHc
Cum recunoşti un controlor RATB adevărat de unul fals. Vezi INDICIILE
În ultima vreme, în Capitală, controalele pe mijloacele de transport s-au înăsprit, astfel că pentru cine este obişnuit să circule fără bilet, călătoria cu autobuzul sau tramvaiul poate deveni riscantă. Şi pentru că Bucureştiul este împânzit de controlori ai RATB, iar unii ar putea profita de acest fapt, dându-se drept angajaţi al regiei, RTV.NET a aflat CUM POT FI RECUNOSCUŢI CONTROLORII ADEVĂRAŢI DE IMPOSTORI.
La prima vedere, cei mai mulţi controlori RATB pot fi uşor identificaţi după ţinută vestimentară. Însă, atenţie, acesta nu este neapărat un criteriu pentru că există şi controlori care efectuează verificări în mijloacele de transport şi în ţinută civilă.
"Ţinuta vestimentară a agenţilor de control se bazează pe culori sobre. Aceştia poartă pantaloni sau fuste, după caz, bleumarin sau gri şi/sau sacou în acelaşi ton, precum şi cămaşă albă", a declarat pentru RTV.NET, şeful serviciului de relaţii publice, Brînduşa Raeceanu.
Cum arată o delegaţie autentică a unui controlor RATB
În plus, agenţii de control împuterniciţi să constate şi să sancţioneze contravenţiile din mijloacele de transport în comun se legitimează cu delegaţie şi insignă. "Delegaţia conţine fotografia, funcţia şi numărul de serviciu. Numărul delegaţiei coincide cu numărul de pe insigna ce poartă sigla regiei şi funcţia salariatului în cauză", a explicat reprezentanta RATB.
În cazul în care un călător are suspiciuni legate de autenticitatea delegaţiei sau a insignei, trebuie să fie atent la câteva semne particulare ale acestora.
"Delegaţia unui controlor RATB este confecţionată dintr-un material similar cu cel al cardurilor şi are aplicat un timbru securizat. În cazul în care delegaţia prezentată este din carton şi nu are timbrul securizat, înseamnă că este falsă. Insigna este fabricată din metal, iar numărul de serviciu al salariatului, menţionat pe delegaţie, trebuie să coincidă cu cel inscripţionat pe insignă", a mai spus Brînduşa Raeceanu.
În afara codului vestimentar şi a delegaţiei şi insignei, echipele de control mai au în dotare şi echipamente electronice, necesare pentru verificarea valabilităţii cardurilor de călătorie.
Controlorii RATB nu sunt împuterniciţi să percheziţioneze călătorii
În cazul în care, în urma unui control în mijloacele de transport, un pasager este prins fără cardul de călătorie, controlorii vor întocmi procesele verbale de constatate, tot în mijloacele de transport, iar pasagerul trebuie să rămână în vehicul până la finalizarea acestora.
Există situaţii când controlorii cer pasagerilor fără bilet să le permită să le verifice genţile sau buzunarele de la haine, pentru a se convinge dac au sau nu un buletinul de identitate. Brînduşa Raeceanu a explicat că "agenţii de control nu sunt împuterniciţi să percheziţioneze călătorii însă, în conformitate cu art. 14 din HCGMB nr. 156/2001, contravenientul este obligat să prezinte agentului constatator, la cererea acestuia, actul de identitate. În cazul în care contravenientul refuză să se legitimeze, agentul constatator poate apela la ofiţeri sau subofiţeri de poliţie, ori la cele mai apropiate secţii de poliţie".
Unde se fac reclamaţii în cazul în care există suspiciuni legate de autenticitatea controlorilor RATB
În situaţiile în care călătorii au suspiciuni în legătură cu identitatea controlorilor RATB sau vor să reclame probleme de comportament ale acestora, pot depune sesizări formulate în scris, la sediul Direcţiei Generale RATB sau al Departamentului Comercial RATB. De asemenea, sesizările pot fi transmise către RATB prin poştă, ori prin poşta electronică la adresele de e-mail info@ratb.ro sau relatii.publice@ratb.ro.
În plus, petiţiile se pot transmite şi completând formularul existent pe site-ul oficial al Regiei: http://www.ratb.ro/sesizari.php.
În urma înregistrării sesizărilor care conţin suspiciuni referitoare la autenticitatea agenţilor de control, petenţii sunt invitaţi la Serviciul Comercial RATB, unde pot consulta albumele cu fotografiile tuturor salariaţilor ce desfăşoară activitate de control, în vederea identificării celor reclamaţi, precum şi a furnizării de amănunte legate de incidentul petrecut.
Citeste mai mult pe RTV.NET: http://www.rtv.net/cum-recunosti-un-con ... z2Ba1UgeHc
1291.png (79.05 KB; downloaded 10339 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Despre controlorii RATB
Gabi23
Cele mai trăsnite minciuni spuse de bucureșteni, când îi prind controlorii RATB fără bilet
Orice bucureştean a urcat măcar o dată-n viaţă într-un troleu ori tramvai fără să-şi cumpere bilet de călătorie. Unii au avut nenorocul să coboare din el cu amenda-n mână. Câţiva însă, au reuşit să scape de ea: am aflat de la călători care sunt cele mai iscusite minciuni pe care le-au spus când au fost prinşi fără bilet, dar şi de la controlorii RATB cum au încercat cei dintâi să-i păcălească şi-n ce măsură au reuşit.
Fănica şi Dorina sunt controloare RATB de 18, respectiv 28 de ani. Lucrează pe rute din sectoarele 5 şi 6, fiind ataşate la Depoul Alexandria. Femeile aud în fiecare zi scuze care mai de care mai trăsnite, dar şi unele pe care bucureştenii le folosesc încă din prima zi în care au cerut ele biletul la control.
Controloarele spun că cea mai folosită scuză rămâne cea cu "Mi-am uitat abonamentul acasă." Asta, ori fac pe muţii şi surzii sau încep să vorbească în engleză. Povestesc că sunt iarăşi foarte mulţi bucureşteni care încep să se caute panicaţi prin buzunare şi se scuză cu "Vai, vai, vai, l-am uitat şi nici n-am ştiut."
O altă scuză destul de des folosită e cea cu biletul pe care "l-am uitat la soţul, în faţă." Şi-ncearcă să le distragă atenţia strigând Marino sau Gheorghe. "Bineînţeles că nu le răspunde nimeni", explică una dintre controloare.
Au şi cazuri în care oamenii se prefac că plâng şi, câteodată, şi că leşină. Povestesc că nu doar o dată li s-a întâmplat să se prefacă omu' că leşină în autobuz şi, când coboară cu el jos, să ia un pic de aer, o rupe sănătos la fugă.
Dorina povesteşte de o femeie care venea de la piaţă cu nepotul ei şi, când i-a cerut biletul, a început să urle la copil: "Tu mi l-ai luat, fir-ai al dracu', tu mi l-ai luat!" Copilu' se uita năucit la bunică, fără să ştie ce se-ntâmplă.
Se mai întâmplă să prindă şi cupluri fără bilet, care încep să mimeze o ceartă în mijlocul tramvaiului. Dau vina unul pe celălalt că n-au făcut abonamentele. "Era o doamnă, mai să-şi ia la bătaie bărbatul că de ce n-a reînnoit abonamentul", îşi aminteşte Fănica amuzată. Au mai fost cazuri în care soţul a coborât, nervos, la prima staţie, supărat pe femeie- dar s-au aşteptat apoi liniştiţi la staţia următoare.
În ziua în care am vorbit noi cu ele, tocmai dăduseră de o doamnă de vreo 40 de ani care avea o legitimaţie de veteran ce ar fi scutit-o de plata biletului. Dar ca an de naştere al femeii, trecut pe legitimaţie, era trecut 1923.
Dat fiind că și controlorii ne-au spus că studenții sunt cei care au născocit cele mai trăsnite scuze ca să scape de amendă, i-am rugat și pe aceștia să împărtășească cu noi câteva dintre minciunile pe care le-au spus în RATB ca să scape de amendă.
Mădălina, de exemplu povesteşte că o scuză care funcţionează este cea în care "o faci pe diliul pe bune; sau ori eşti surd, ori mut." Lucru atestat şi de Alex, tot student, care povesteşte că, odată, când era în RATB, o domnişoară de lângă el- care până atunci vorbise la telefon, s-a oprit când a văzut controlorii şi a încercat să ajungă la uşa din mijlocul autobuzului. Nu a ajuns până la uşă şi a aşteptat resemnată să vină controlul. Însă, în momentul în care controlorul a ajuns, domnul de lângă ea i-a arătat acestuia legitimaţia de surdo-mut. După ce controlorul l-a lăsat în pace şi s-a uitat spre ea, fata a făcut semn că-i şi ea la fel, surdo-mută. Şi-a funcţionat.
Marius procedează la fel: "Când ajunge controloru la mine, fac semn că-mi tai gâtul cu mâna... el întreabă: Nu poţi vorbi? Şi-apoi, mestecând încontinuu, dau din cap "Nu" şi mă lasă în pace... am facut-o de două ori şi mi-a ieşit."
Tertipul ăsta funcţionează şi mai bine în doi. Alexandra povesteşte cum două prietene de-ale ei fuseseră voluntare la un Centru pentru Surzi o perioadă aşa că, în momentul în care a venit controlul, au inceput să vorbeasca prin semne şi controlorii şi-au pierdut rabdarea şi le-au lăsat în pace.
Deea povesteşte că a încercat "scuza cu ambulanţa"- şi aceasta a funcţionat în repetate rânduri. Adică: "După clasicul schimb de replici: de ce nu ai compostat/ validat; am uitat, nu am ", controlorii m-au dat jos. Imediat am ţipat: "Uite câte ambulanţe vin. Oare ce s-a-ntâmplat?", iar ei au intors capul să vadă. În momentul ăla am rupt-o la fugă...şi dusă am fost."
Mihai spune că tertipurile bucureştene pentru scăpat de amendă sunt la fel de vechi ca autobuzele. De exemplu: "Pe când se perfora biletul şi erau acele modele de aparat care făceau fiecare alt tip de gaură, o rudă de-a mea (vărul lui taică-miu parcă) făcuse o colecţie de bilete perforate în fiecare mod posibil şi pur şi simplu arăta biletul potrivit pentru autobuzul respectiv. N-a luat în viaţa lui amendă."
Nicoleta, tot studentă, povesteşte şi ea de scuza rudei lui Mihai- folosită, se pare, şi de generaţiile tinere: şi ea lua bilet, il perfora în prealabil şi scria numărul de la autobuz cu creionul pe fiecare, ca să ştiu pe care să-l arate. Şi mai are o scuză, care însă doar la femei ar funcţiona: "am lăsat cardul în geanta cealaltă şi am ieşit în grabă din casă."
Anca a folosit și ea un tertip asemănător, pe când se compostau biletele în maniera clasică. Adică avea la ea în permanență un bilet necompostat pe care, dacă dădea de un controlor, îl arăta și se scuza, foarte inocentă și uimită, prin "Eu credeam că și aici e ca la tren, vi-l dau dumneavoastră să-l compostați."
Mike, un student din Armenia venit în Bucureşti cu Erasmus, povesteşte că, de fiecare dată când vine controlorul şi îi cere biletul, începe să recite o poezie în limba natală: "Orice întreabă, continui cu poezia." Spune că niciunul n-a rezistat mai mult de cinci minute şi a scăpat în felul ăsta de vreo şapte-opt ori până acum.
Dar scuza cu limba străină n-o folosesc doar străinii. O studentă povesteşte că a început să vorbească în franceză în momentul în care a venit controlorul, să se vaite şi să dramatizeze până când, năuc, controlorul a lăsat-o în pace. Scuza asta nu funcţionează însă la toţi controlorii- Andreea spune că are şi ea nişte prieteni care au încercat să păcălească controlorii vorbind în engleză- aceştia ştiau însă engleză şi erau pregătiţi să continue conversaţia; tinerii, care nu se aşteptau la asta, n-au fost.
Alexandra povesteşte de o fată pe care a întâlnit-o în autobuz şi care a scăpat de bilet prin metoda clasică: a început să plângă. Le-a spus că a venit să dea admiterea la facultate şi că mama i-a dat bani ficşi de întoarcere acasă, că a greşit autobuzul şi n-a mai avut cu ce să-şi ia bilet şi pentru al doilea. Controlorii s-au înduioşat şi au lăsat-o în pace.
Tot Alexandra povesteşte cu drag de o femeie care a scăpat de amendă un autobuz întreg: "Şi-a dat seama că nu erau mulţi cu bilet în spatele ei şi, în momentul în care controlorul a venit la ea, a început să îl intrebe de legitimaţie, să-i ceară să demonstreze că-i controlor. Femeia avea bilet, dar a fost aşa tare că a tras de timp până când s-au deschis uşile la urmatoarea staţie- când jumătate din autobuz s-a golit brusc."
Radu povesteşte cum a fost martor şi el unei scuze haioase- care, din păcate, n-a funcţionat. Când controlorii s-au apropiat de un tânăr ce stătea postat în dreptul uşilor cu vreo două bagaje, la puţin timp după ce autobuzul oprise în staţie; atunci au urcat şi controlorii. Băiatul s-a repezit la geamul lăsat deschis şi a urlat spre o femeie ce coborâse din RATB: "Vioricoooo, Vioricooo, vino cu biletul că l-am lăsat la tine şi veniră controloriiiiiiii!" Femeia s-a uitat speriat spre bărbatul ce urla pe geamul RATB-ului, dar n-a venit cu niciun bilet- aşa că acesta a primit amendă.
Am postat întrebarea și prin intermediul celor de la Student din Provincie, unde am mai primit câteva răspunsuri simpatice de la studenți.
Ionuţ a povestit că "Prin primele luni ale anului universitar, când ma prindeau fără bilet, le ziceam că am buletinul la Poliţie pentru a-mi pune viza de flotant; aşa scăpam de fiecare dată."
Adriana le spunea controlorilor că "Sunt în anul I şi ştiam că bilet se ia de la şoferul de autobuz, ca la mine acasă şi mă lăsau în pace." Tot ea povesteşte că s-a întâmplat să primească amendă și când a mers după pachet. A spus că banii erau în bagaj.... "Şi controlorii mi-au cărat pachetul trei staţii până la cămin să le plătesc amenda..." Le-a plătit amenda, dar, "cum mama a pus pietre în bagaj... a fost best ticket ever."
Cristina povesteşte de o prietenă care s-a certat cu mai mulţi controlori cale de trei staţii- cum că nu aveau voie să îi verifice biletul, pe motiv ca era duminică.
Ionela spune că o altă modalitate e să te prefaci că eşti beat şi că nu înţelegi ce-ţi spune controlorul: "Te mai apuci şi povesteşti despre vreme, infidelitate ş.a.m.d. şi o să se enerveze atât de tare încât o să te lase în pace."
Controloarele spun că-n jur de 30% dintre călători nu-şi iau bilet atunci când călătoresc, dar procentul e diferit în funcţie de liniile de traseu. Pe linii ca 8, 139 sau 23, de exemplu, care circulă prin cartiere rău famate, mai bine de 50% dintre călători n-au bilet. În liniile de centru, ori din Bucureştii Noi sau Băneasa mai rar găsesc oameni fără bilet.
http://b365.ro/cele-mai-tra ... 83991.html
Cele mai trăsnite minciuni spuse de bucureșteni, când îi prind controlorii RATB fără bilet
Orice bucureştean a urcat măcar o dată-n viaţă într-un troleu ori tramvai fără să-şi cumpere bilet de călătorie. Unii au avut nenorocul să coboare din el cu amenda-n mână. Câţiva însă, au reuşit să scape de ea: am aflat de la călători care sunt cele mai iscusite minciuni pe care le-au spus când au fost prinşi fără bilet, dar şi de la controlorii RATB cum au încercat cei dintâi să-i păcălească şi-n ce măsură au reuşit.
Fănica şi Dorina sunt controloare RATB de 18, respectiv 28 de ani. Lucrează pe rute din sectoarele 5 şi 6, fiind ataşate la Depoul Alexandria. Femeile aud în fiecare zi scuze care mai de care mai trăsnite, dar şi unele pe care bucureştenii le folosesc încă din prima zi în care au cerut ele biletul la control.
Controloarele spun că cea mai folosită scuză rămâne cea cu "Mi-am uitat abonamentul acasă." Asta, ori fac pe muţii şi surzii sau încep să vorbească în engleză. Povestesc că sunt iarăşi foarte mulţi bucureşteni care încep să se caute panicaţi prin buzunare şi se scuză cu "Vai, vai, vai, l-am uitat şi nici n-am ştiut."
O altă scuză destul de des folosită e cea cu biletul pe care "l-am uitat la soţul, în faţă." Şi-ncearcă să le distragă atenţia strigând Marino sau Gheorghe. "Bineînţeles că nu le răspunde nimeni", explică una dintre controloare.
Au şi cazuri în care oamenii se prefac că plâng şi, câteodată, şi că leşină. Povestesc că nu doar o dată li s-a întâmplat să se prefacă omu' că leşină în autobuz şi, când coboară cu el jos, să ia un pic de aer, o rupe sănătos la fugă.
Dorina povesteşte de o femeie care venea de la piaţă cu nepotul ei şi, când i-a cerut biletul, a început să urle la copil: "Tu mi l-ai luat, fir-ai al dracu', tu mi l-ai luat!" Copilu' se uita năucit la bunică, fără să ştie ce se-ntâmplă.
Se mai întâmplă să prindă şi cupluri fără bilet, care încep să mimeze o ceartă în mijlocul tramvaiului. Dau vina unul pe celălalt că n-au făcut abonamentele. "Era o doamnă, mai să-şi ia la bătaie bărbatul că de ce n-a reînnoit abonamentul", îşi aminteşte Fănica amuzată. Au mai fost cazuri în care soţul a coborât, nervos, la prima staţie, supărat pe femeie- dar s-au aşteptat apoi liniştiţi la staţia următoare.
În ziua în care am vorbit noi cu ele, tocmai dăduseră de o doamnă de vreo 40 de ani care avea o legitimaţie de veteran ce ar fi scutit-o de plata biletului. Dar ca an de naştere al femeii, trecut pe legitimaţie, era trecut 1923.
Dat fiind că și controlorii ne-au spus că studenții sunt cei care au născocit cele mai trăsnite scuze ca să scape de amendă, i-am rugat și pe aceștia să împărtășească cu noi câteva dintre minciunile pe care le-au spus în RATB ca să scape de amendă.
Mădălina, de exemplu povesteşte că o scuză care funcţionează este cea în care "o faci pe diliul pe bune; sau ori eşti surd, ori mut." Lucru atestat şi de Alex, tot student, care povesteşte că, odată, când era în RATB, o domnişoară de lângă el- care până atunci vorbise la telefon, s-a oprit când a văzut controlorii şi a încercat să ajungă la uşa din mijlocul autobuzului. Nu a ajuns până la uşă şi a aşteptat resemnată să vină controlul. Însă, în momentul în care controlorul a ajuns, domnul de lângă ea i-a arătat acestuia legitimaţia de surdo-mut. După ce controlorul l-a lăsat în pace şi s-a uitat spre ea, fata a făcut semn că-i şi ea la fel, surdo-mută. Şi-a funcţionat.
Marius procedează la fel: "Când ajunge controloru la mine, fac semn că-mi tai gâtul cu mâna... el întreabă: Nu poţi vorbi? Şi-apoi, mestecând încontinuu, dau din cap "Nu" şi mă lasă în pace... am facut-o de două ori şi mi-a ieşit."
Tertipul ăsta funcţionează şi mai bine în doi. Alexandra povesteşte cum două prietene de-ale ei fuseseră voluntare la un Centru pentru Surzi o perioadă aşa că, în momentul în care a venit controlul, au inceput să vorbeasca prin semne şi controlorii şi-au pierdut rabdarea şi le-au lăsat în pace.
Deea povesteşte că a încercat "scuza cu ambulanţa"- şi aceasta a funcţionat în repetate rânduri. Adică: "După clasicul schimb de replici: de ce nu ai compostat/ validat; am uitat, nu am ", controlorii m-au dat jos. Imediat am ţipat: "Uite câte ambulanţe vin. Oare ce s-a-ntâmplat?", iar ei au intors capul să vadă. În momentul ăla am rupt-o la fugă...şi dusă am fost."
Mihai spune că tertipurile bucureştene pentru scăpat de amendă sunt la fel de vechi ca autobuzele. De exemplu: "Pe când se perfora biletul şi erau acele modele de aparat care făceau fiecare alt tip de gaură, o rudă de-a mea (vărul lui taică-miu parcă) făcuse o colecţie de bilete perforate în fiecare mod posibil şi pur şi simplu arăta biletul potrivit pentru autobuzul respectiv. N-a luat în viaţa lui amendă."
Nicoleta, tot studentă, povesteşte şi ea de scuza rudei lui Mihai- folosită, se pare, şi de generaţiile tinere: şi ea lua bilet, il perfora în prealabil şi scria numărul de la autobuz cu creionul pe fiecare, ca să ştiu pe care să-l arate. Şi mai are o scuză, care însă doar la femei ar funcţiona: "am lăsat cardul în geanta cealaltă şi am ieşit în grabă din casă."
Anca a folosit și ea un tertip asemănător, pe când se compostau biletele în maniera clasică. Adică avea la ea în permanență un bilet necompostat pe care, dacă dădea de un controlor, îl arăta și se scuza, foarte inocentă și uimită, prin "Eu credeam că și aici e ca la tren, vi-l dau dumneavoastră să-l compostați."
Mike, un student din Armenia venit în Bucureşti cu Erasmus, povesteşte că, de fiecare dată când vine controlorul şi îi cere biletul, începe să recite o poezie în limba natală: "Orice întreabă, continui cu poezia." Spune că niciunul n-a rezistat mai mult de cinci minute şi a scăpat în felul ăsta de vreo şapte-opt ori până acum.
Dar scuza cu limba străină n-o folosesc doar străinii. O studentă povesteşte că a început să vorbească în franceză în momentul în care a venit controlorul, să se vaite şi să dramatizeze până când, năuc, controlorul a lăsat-o în pace. Scuza asta nu funcţionează însă la toţi controlorii- Andreea spune că are şi ea nişte prieteni care au încercat să păcălească controlorii vorbind în engleză- aceştia ştiau însă engleză şi erau pregătiţi să continue conversaţia; tinerii, care nu se aşteptau la asta, n-au fost.
Alexandra povesteşte de o fată pe care a întâlnit-o în autobuz şi care a scăpat de bilet prin metoda clasică: a început să plângă. Le-a spus că a venit să dea admiterea la facultate şi că mama i-a dat bani ficşi de întoarcere acasă, că a greşit autobuzul şi n-a mai avut cu ce să-şi ia bilet şi pentru al doilea. Controlorii s-au înduioşat şi au lăsat-o în pace.
Tot Alexandra povesteşte cu drag de o femeie care a scăpat de amendă un autobuz întreg: "Şi-a dat seama că nu erau mulţi cu bilet în spatele ei şi, în momentul în care controlorul a venit la ea, a început să îl intrebe de legitimaţie, să-i ceară să demonstreze că-i controlor. Femeia avea bilet, dar a fost aşa tare că a tras de timp până când s-au deschis uşile la urmatoarea staţie- când jumătate din autobuz s-a golit brusc."
Radu povesteşte cum a fost martor şi el unei scuze haioase- care, din păcate, n-a funcţionat. Când controlorii s-au apropiat de un tânăr ce stătea postat în dreptul uşilor cu vreo două bagaje, la puţin timp după ce autobuzul oprise în staţie; atunci au urcat şi controlorii. Băiatul s-a repezit la geamul lăsat deschis şi a urlat spre o femeie ce coborâse din RATB: "Vioricoooo, Vioricooo, vino cu biletul că l-am lăsat la tine şi veniră controloriiiiiiii!" Femeia s-a uitat speriat spre bărbatul ce urla pe geamul RATB-ului, dar n-a venit cu niciun bilet- aşa că acesta a primit amendă.
Am postat întrebarea și prin intermediul celor de la Student din Provincie, unde am mai primit câteva răspunsuri simpatice de la studenți.
Ionuţ a povestit că "Prin primele luni ale anului universitar, când ma prindeau fără bilet, le ziceam că am buletinul la Poliţie pentru a-mi pune viza de flotant; aşa scăpam de fiecare dată."
Adriana le spunea controlorilor că "Sunt în anul I şi ştiam că bilet se ia de la şoferul de autobuz, ca la mine acasă şi mă lăsau în pace." Tot ea povesteşte că s-a întâmplat să primească amendă și când a mers după pachet. A spus că banii erau în bagaj.... "Şi controlorii mi-au cărat pachetul trei staţii până la cămin să le plătesc amenda..." Le-a plătit amenda, dar, "cum mama a pus pietre în bagaj... a fost best ticket ever."
Cristina povesteşte de o prietenă care s-a certat cu mai mulţi controlori cale de trei staţii- cum că nu aveau voie să îi verifice biletul, pe motiv ca era duminică.
Ionela spune că o altă modalitate e să te prefaci că eşti beat şi că nu înţelegi ce-ţi spune controlorul: "Te mai apuci şi povesteşti despre vreme, infidelitate ş.a.m.d. şi o să se enerveze atât de tare încât o să te lase în pace."
Controloarele spun că-n jur de 30% dintre călători nu-şi iau bilet atunci când călătoresc, dar procentul e diferit în funcţie de liniile de traseu. Pe linii ca 8, 139 sau 23, de exemplu, care circulă prin cartiere rău famate, mai bine de 50% dintre călători n-au bilet. În liniile de centru, ori din Bucureştii Noi sau Băneasa mai rar găsesc oameni fără bilet.
http://b365.ro/cele-mai-tra ... 83991.html
- Rathgeber2523
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Rathgeber2523
Controlorii RATB au primit o noua tehnologie, contra blatiștilor:smartphone la pret de Dacie
În urmă cu câteva luni, controlorii Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) au primit noi dispozitive de verificare a titlurilor de călătorie în mijloacele de transport în comun. Cu această aparatură, care costă cât un autoturism marca Dacia Logan, controlorii RATB se pot camufla mult mai uşor şi pot prinde mai mulţi călători frauduloşi, susține RATB. Smartphone-urile și software-ul au fost cumpărate de la celebra firmă UTI, prin negociere fără anunţ de participare.
Cu smartphone-uri care verifică titlurile de călătorie, controlorii RATB pot fi mai greu de depistat de bucureştenii care călătoresc fraudulos. Noile echipamente portabile de control pentru verificarea validităţii titlurilor de transport şi emiterea cardurilor de suprataxă sunt smartphone-uri Samsung - Google Nexus, care au încorporată tehnologia NFC (Near Field Communication). Pentru 200 de astfel de telefoane inteligente, cu programe de verificare a cardurilor de călătorie, RATB a plătit, în total, aproape 7 milioane de lei fără TVA. Astfel, numai un smartphone costă circa 34.955 lei fără TVA, sumă ce echivalează cu preţul unui autoturism marca Dacia Logan nou.
Pentru amortizarea investiţiei totale într-un astfel de smartphone, incluzând TVA-ul, trebuie aplicate cel puţin 870 de amenzi, în valoare de 50 lei.
Dispozitivele de control, împreună cu licenţele software aferente, au fost achiziţionate de la firma S.C.UTI SYSTEMS S.A.
Contactaţi de reporterii B365.ro, reprezentanţii RATB au precizat că, din suma totală achitată de Regie pe acest dispozitiv, cea mai mare parte a fost plătită pentru licenţele software pentru verificarea cardurilor. Un telefon Samsung - Google Nexus cu tehnologia NFC costă, de regulă, circa 1.500 lei în magazinele de profil.
"Aceste echipamente au fost achiziţionate pentru a înlocui o parte din vechile echipamente de control, care s-au defectat în timp, şi pentru a suplimenta numărul celor existente. Corpul de controlori utilizează o aplicaţie unitară pe toate tipurile de echipamente de control, pentru care s-au efectuat prezentarea şi instruirea în traseu. Funcţiile de bază ale acestor aparate sunt date de aplicaţia de control instalată: verificare carduri de transport, emitere carduri de suprataxă, monitorizare şi gestionare activitate controlori. Echipamentele asigură şi alte funcţionalităţi, cum ar fi: conexiune online securizată cu serverele de date, comunicaţie în timp real pentru transmiterea şi recepţionarea de date", au declarat, pentru B365.ro, reprezentanţii RATB.
Cele 200 de telefoane pentru verificarea titlurilor de călătorie, introduse în exploatare în vara anului trecut, reprezintă soluţia tehnică cea mai potrivită, atât ca tehnologie, cât şi ca mod de manevrare, şi asigură compatibilitatea cu toate tipurile de carduri emise pe piaţă, potrivit oficialilor Regiei. "Schimbarea unui echipament de control cu functionalităţi multiple vine cu un plus, atât pentru desfăşurarea activităţii celui care-l utilizează precum şi ca informaţie furnizată în timp (acestea fiind conectate online cu serverele de date)", au completat reprezentanţii RATB.
Potrivit declaraţiilor anterioare făcute de oficialii Regiei Autonome de Transport Bucureşti, în prezent, corpul de control al instituţiei are un efectiv de 300 de angajaţi. Astfel, cele 200 de smartphone-uri achiziţionate pentru verificarea titlurilor de călătorie pot fi folosite de două treimi dintre controlori.
Potrivit anunţului de atribuire, publicat pe 19 iulie 2012 în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), RATB a plătit 6.991.113,83 lei, fără TVA, pentru modernizarea sistemului automat de taxare. Regia Autonomă de Transport Bucureşti a virat peste 7 milioane de lei, cu TVA inclus, în conturile UTI Systems pentru maşini de procesare a datelor (smartphone-urile Samsung - Google Nexus), pachete software şi sisteme informatice, servicii de instalare de hardware şi servicii de dezvoltare de software de prelucrare de tranzacţii şi de software personalizat.
Contractul a fost atribuit, pe 29 iunie 2012, companiei UTI Systems prin negociere fără anunţ de participare pentru că "lucrările/ produsele/ serviciile pot fi furnizate numai de un anumit ofertant, din motive legate de protejarea unor drepturi de exclusivitate", se mai precizează în acelaşi anunţ.
sursa b365.ro
Controlorii RATB au primit o noua tehnologie, contra blatiștilor:smartphone la pret de Dacie
În urmă cu câteva luni, controlorii Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) au primit noi dispozitive de verificare a titlurilor de călătorie în mijloacele de transport în comun. Cu această aparatură, care costă cât un autoturism marca Dacia Logan, controlorii RATB se pot camufla mult mai uşor şi pot prinde mai mulţi călători frauduloşi, susține RATB. Smartphone-urile și software-ul au fost cumpărate de la celebra firmă UTI, prin negociere fără anunţ de participare.
Cu smartphone-uri care verifică titlurile de călătorie, controlorii RATB pot fi mai greu de depistat de bucureştenii care călătoresc fraudulos. Noile echipamente portabile de control pentru verificarea validităţii titlurilor de transport şi emiterea cardurilor de suprataxă sunt smartphone-uri Samsung - Google Nexus, care au încorporată tehnologia NFC (Near Field Communication). Pentru 200 de astfel de telefoane inteligente, cu programe de verificare a cardurilor de călătorie, RATB a plătit, în total, aproape 7 milioane de lei fără TVA. Astfel, numai un smartphone costă circa 34.955 lei fără TVA, sumă ce echivalează cu preţul unui autoturism marca Dacia Logan nou.
Pentru amortizarea investiţiei totale într-un astfel de smartphone, incluzând TVA-ul, trebuie aplicate cel puţin 870 de amenzi, în valoare de 50 lei.
Dispozitivele de control, împreună cu licenţele software aferente, au fost achiziţionate de la firma S.C.UTI SYSTEMS S.A.
Contactaţi de reporterii B365.ro, reprezentanţii RATB au precizat că, din suma totală achitată de Regie pe acest dispozitiv, cea mai mare parte a fost plătită pentru licenţele software pentru verificarea cardurilor. Un telefon Samsung - Google Nexus cu tehnologia NFC costă, de regulă, circa 1.500 lei în magazinele de profil.
"Aceste echipamente au fost achiziţionate pentru a înlocui o parte din vechile echipamente de control, care s-au defectat în timp, şi pentru a suplimenta numărul celor existente. Corpul de controlori utilizează o aplicaţie unitară pe toate tipurile de echipamente de control, pentru care s-au efectuat prezentarea şi instruirea în traseu. Funcţiile de bază ale acestor aparate sunt date de aplicaţia de control instalată: verificare carduri de transport, emitere carduri de suprataxă, monitorizare şi gestionare activitate controlori. Echipamentele asigură şi alte funcţionalităţi, cum ar fi: conexiune online securizată cu serverele de date, comunicaţie în timp real pentru transmiterea şi recepţionarea de date", au declarat, pentru B365.ro, reprezentanţii RATB.
Cele 200 de telefoane pentru verificarea titlurilor de călătorie, introduse în exploatare în vara anului trecut, reprezintă soluţia tehnică cea mai potrivită, atât ca tehnologie, cât şi ca mod de manevrare, şi asigură compatibilitatea cu toate tipurile de carduri emise pe piaţă, potrivit oficialilor Regiei. "Schimbarea unui echipament de control cu functionalităţi multiple vine cu un plus, atât pentru desfăşurarea activităţii celui care-l utilizează precum şi ca informaţie furnizată în timp (acestea fiind conectate online cu serverele de date)", au completat reprezentanţii RATB.
Potrivit declaraţiilor anterioare făcute de oficialii Regiei Autonome de Transport Bucureşti, în prezent, corpul de control al instituţiei are un efectiv de 300 de angajaţi. Astfel, cele 200 de smartphone-uri achiziţionate pentru verificarea titlurilor de călătorie pot fi folosite de două treimi dintre controlori.
Potrivit anunţului de atribuire, publicat pe 19 iulie 2012 în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), RATB a plătit 6.991.113,83 lei, fără TVA, pentru modernizarea sistemului automat de taxare. Regia Autonomă de Transport Bucureşti a virat peste 7 milioane de lei, cu TVA inclus, în conturile UTI Systems pentru maşini de procesare a datelor (smartphone-urile Samsung - Google Nexus), pachete software şi sisteme informatice, servicii de instalare de hardware şi servicii de dezvoltare de software de prelucrare de tranzacţii şi de software personalizat.
Contractul a fost atribuit, pe 29 iunie 2012, companiei UTI Systems prin negociere fără anunţ de participare pentru că "lucrările/ produsele/ serviciile pot fi furnizate numai de un anumit ofertant, din motive legate de protejarea unor drepturi de exclusivitate", se mai precizează în acelaşi anunţ.
sursa b365.ro
card_ratb_plimbare_ro_16382000.jpg (134.28 KB; downloaded 6001 times)
samsung_galaxy_nexus_ratb_84554200.jpg (32.02 KB; downloaded 5935 times)
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination