Topic: Metrou File de Poveste
776 posts, 291619 views
📖 Pagination options
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
rosetti61
Au ales solutia cu metrou pe malul drept al Dambovitei si din cauza solului, iar la Piata Unirii au avut loc destul pentru dispecerat sub aleea spre Mitropolie, altfel ar fi trebuit gasite alte solutii pentru varianta mal stang, un impediment ar fi fost si Hala (in 1987 nu a mai fost insa). Nu are legatura cu metroul dar face parte din geografia locului - fundatiile halei (subsolul) au ramas, fiind doar betonate ori au fost excavate, spatiul astupat. primind alte functiuni edilitare? Acolo erau cele mai mari spatii de depozitare a alimentelor, camere frigorifice, etc. E adevarata faza cu pisicile din subsolul dezafectat sau e doar gura targului - e un moment evocat de Silvia Kerim in cartea ei "Vedere din Parfumerie":
"... povestea (...) asasinarii unui cartier. Asa cum au fost asasinate pisicile de sunt fostele Hale ale Unirii, unde era depozitul frigorific al orasului. Pisicile rpotejau de sobolani acele merinde pentru caz de catastrofa. Ceausescu a naruit in cateva zile Halele si peste zecile, sutele de vietuitoare din subteran a pus o placa de beton. Nu i s-a ingaduit unui suflet milos nici macar sa le arunce un borcan cu hrana otravita. sa se sfarseasca mai repede fara chinuri. Deasupra s-a facut un parc. Pentru multi din adultii acelor zile e un parc blestemat." In carte mai sunt cateva evocari interesante, nu despre pisici ci cu tramvaie si autobuze.
La cat s-a lucrat acolo, cat au fost evacuate magaziile (daca s-a scos totul de acolo) la ce forfota era pe acolo, animalele s-ar fi carat; nu e exclus sa mai fi ramas vreunele slabe, bolnave, ascunse prin cine stie ce cotloane si n-au mai putut iesi.
Revenind la metrou, unde este acel spatiu comercial care se aprovizioneaza printr-un fost acces (unul din cele doua de la Brancovenesc) ce a fost acolo, accesul exista deja intr-o forma sau alta (spatiu inchis, trapa)? Cum a ajuns magazinul sa foloseasca vechea intrare pentru aprovizionare?
Au ales solutia cu metrou pe malul drept al Dambovitei si din cauza solului, iar la Piata Unirii au avut loc destul pentru dispecerat sub aleea spre Mitropolie, altfel ar fi trebuit gasite alte solutii pentru varianta mal stang, un impediment ar fi fost si Hala (in 1987 nu a mai fost insa). Nu are legatura cu metroul dar face parte din geografia locului - fundatiile halei (subsolul) au ramas, fiind doar betonate ori au fost excavate, spatiul astupat. primind alte functiuni edilitare? Acolo erau cele mai mari spatii de depozitare a alimentelor, camere frigorifice, etc. E adevarata faza cu pisicile din subsolul dezafectat sau e doar gura targului - e un moment evocat de Silvia Kerim in cartea ei "Vedere din Parfumerie":
"... povestea (...) asasinarii unui cartier. Asa cum au fost asasinate pisicile de sunt fostele Hale ale Unirii, unde era depozitul frigorific al orasului. Pisicile rpotejau de sobolani acele merinde pentru caz de catastrofa. Ceausescu a naruit in cateva zile Halele si peste zecile, sutele de vietuitoare din subteran a pus o placa de beton. Nu i s-a ingaduit unui suflet milos nici macar sa le arunce un borcan cu hrana otravita. sa se sfarseasca mai repede fara chinuri. Deasupra s-a facut un parc. Pentru multi din adultii acelor zile e un parc blestemat." In carte mai sunt cateva evocari interesante, nu despre pisici ci cu tramvaie si autobuze.
La cat s-a lucrat acolo, cat au fost evacuate magaziile (daca s-a scos totul de acolo) la ce forfota era pe acolo, animalele s-ar fi carat; nu e exclus sa mai fi ramas vreunele slabe, bolnave, ascunse prin cine stie ce cotloane si n-au mai putut iesi.
Revenind la metrou, unde este acel spatiu comercial care se aprovizioneaza printr-un fost acces (unul din cele doua de la Brancovenesc) ce a fost acolo, accesul exista deja intr-o forma sau alta (spatiu inchis, trapa)? Cum a ajuns magazinul sa foloseasca vechea intrare pentru aprovizionare?
- aztec
-
Posted:
-
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
rosetti61
Da, si toata lumea vedea aceste "metamorfoze" din tramvai sau autobuz, cat au mai circulat pe langa locul faptei. La izvor, Unirii, ieseai de la metrou direct in maidan, nu vreau sa-mi imaginez cum dadea pe ceata peisajul aia.
Da, si toata lumea vedea aceste "metamorfoze" din tramvai sau autobuz, cat au mai circulat pe langa locul faptei. La izvor, Unirii, ieseai de la metrou direct in maidan, nu vreau sa-mi imaginez cum dadea pe ceata peisajul aia.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
subway guru
Ati scris atatea intrebari si brambureli ca-mi va trebui o luna intreaga ca sa va raspund...
Ati scris atatea intrebari si brambureli ca-mi va trebui o luna intreaga ca sa va raspund...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
subway guru
Ia fa bine si nu mai trasa sarcini altora...daca esti Toma Necredinciosul la ce am spus foarte clar, n-ai decat sa inchiriezi o barca de la Apele Romane si sa faci un reportaj la fata locului sub Piata Unirii si sa ne pui pozele si 'concluziile' tale...sau altfel mai lasa-ne...
Poate ai uitat ca activitatea de aici de pe forum este absolut benevola si ne-remunerata, in masura timpului disponibil si a bunavointei fiecaruia...ca poate mai avem si treaba intretimp...
Uite, inca un motiv de enervare pt pretentii prostesti...
2009 wrote:subway guru wrote:
Preluati povesti de la persoane ce nu au fost direct implicate in proiecte si le dat drept litera de lege si in schimb puneti la indoiala marturiile directe...halal!
Nu punem la indoiala dar suntem in neclaritate, cel putin eu. Pana acum te-ai rezumat doar la aprecieri vagi din care nu stim ce sa intelegem. De exemplu acum ai spus ca planseul a fost demolat pentru constructia pasajului. Ok, dar ce a fost dupa? Pe de o parte spui ca planseul actual e slab din "motive istorice", acum spui ca a fost demolat. Eu nu pot deduce decat ca doar o parte din plansee au fost demolate, din moment ce ai vorbit de doua plansee in posturi diferite. Bun, dar atunci te rog explica-ne de unde pana unde a ramas planseu interbelic, de unde pana unde s-a demolat, reconstruit, etc. Apoi ne-ai spus ca prin 1984-1985 cele trei poduri erau acolo. Serios ce pot eu sa mai inteleg daca nu m-am plimbat prin zona in acei ani? E si normal sa fie numai fabulatii pe-aici daca singura cale de a ajunge la o concluzie din 3-4 premise este deductia
Daca veneai cu prezentarea intregului complex pe o hartulie de pe google, sau ne explicai cat de cat pe etape, nu procesul in sine cat succesiunea demolarii de plansee, reconstructii cu siguranta subiectul era inchis de mult timpsubway guru wrote:
Mai enervati-ma voi mult ca o sa mai aflati...oha!
Nu te enerva, dar fara suparare am aflat prea putine lucruri incat sa putem inchide subiectul. Ne tot "ameninti" ca vom afla, dar nu aflam
Ia fa bine si nu mai trasa sarcini altora...daca esti Toma Necredinciosul la ce am spus foarte clar, n-ai decat sa inchiriezi o barca de la Apele Romane si sa faci un reportaj la fata locului sub Piata Unirii si sa ne pui pozele si 'concluziile' tale...sau altfel mai lasa-ne...
Poate ai uitat ca activitatea de aici de pe forum este absolut benevola si ne-remunerata, in masura timpului disponibil si a bunavointei fiecaruia...ca poate mai avem si treaba intretimp...
Uite, inca un motiv de enervare pt pretentii prostesti...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
subway guru
@sab:
hai sa incepem cu inceputul inceputului...
In 1975 cand s-a conceput M1 nici vorba nu era de 'reamenajarea' Pietei Unirii, nici de amenajarea Dambovitei, nici de Casa Poporului, nici de fantani si nici de pasaj rutier...
Comunistii, cat erau ei de 'planificati' nu gandeau decat tot pe termen scurt de 'cincinale' si nici nu puteau avea in vedere capriciile 'dictatorului'...
De aici porneste radacina 'problemelor' urbanistice de la Unirii...
Continuarea in numarul viitor...
@sab:
hai sa incepem cu inceputul inceputului...
In 1975 cand s-a conceput M1 nici vorba nu era de 'reamenajarea' Pietei Unirii, nici de amenajarea Dambovitei, nici de Casa Poporului, nici de fantani si nici de pasaj rutier...
Comunistii, cat erau ei de 'planificati' nu gandeau decat tot pe termen scurt de 'cincinale' si nici nu puteau avea in vedere capriciile 'dictatorului'...
De aici porneste radacina 'problemelor' urbanistice de la Unirii...
Continuarea in numarul viitor...
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
rosetti61
Metroul bucurestean in 1989, inaugurarea tronsonului de la Gara pana la Dristor 2 si alte aspecte.
http://www.euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_ ... 80283C3CB1
http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_DEFC ... B635573C1A - prezinta vizita de lucru in ziua de 17 august 1989 a lui Ceausescu, care a avut ca obiect inaugurarea tronsonului de metrou si vizitarea altor obiective din noul centru politico-administrativ. Nu are sunet - oricum comentariul era cel propagandistic stiut, fara detalii tehnice.
http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_6568 ... EF4B5A67D6
Metroul bucurestean in 1989, inaugurarea tronsonului de la Gara pana la Dristor 2 si alte aspecte.
http://www.euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_ ... 80283C3CB1
http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_DEFC ... B635573C1A - prezinta vizita de lucru in ziua de 17 august 1989 a lui Ceausescu, care a avut ca obiect inaugurarea tronsonului de metrou si vizitarea altor obiective din noul centru politico-administrativ. Nu are sunet - oricum comentariul era cel propagandistic stiut, fara detalii tehnice.
http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_6568 ... EF4B5A67D6
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
rosetti61
O scurta prezentare a metroului in 1985 http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_A102 ... 7C39E18DCD
O scurta prezentare a metroului in 1985 http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_A102 ... 7C39E18DCD
- sab
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
sab
Oare daca M1 era construita pe malul celalalt, nu se rezolvau multe probleme ? Inclusiv pasajul pietonal mai scurt si fara subtraversarea Dambovitei.
Se scutea si o subtraversare a Damvitei cu galeria M1 (la Mihai Bravu). Cu putin efort, daca se gasea un loc pentru depou, era scutita si subtraversarea de la Ciurel. Aparea in schimb o subtraversare la Cotroceni pentru Militari, dar pe ansamblu eu zic ca erau multe avantaje ca M1 sa fie pe malul celalalt.
Oare daca M1 era construita pe malul celalalt, nu se rezolvau multe probleme ? Inclusiv pasajul pietonal mai scurt si fara subtraversarea Dambovitei.
Se scutea si o subtraversare a Damvitei cu galeria M1 (la Mihai Bravu). Cu putin efort, daca se gasea un loc pentru depou, era scutita si subtraversarea de la Ciurel. Aparea in schimb o subtraversare la Cotroceni pentru Militari, dar pe ansamblu eu zic ca erau multe avantaje ca M1 sa fie pe malul celalalt.
- survola
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
survola
Iata intr-adevar o intrebare fundamentala.
Chiar, de ce s-a ales malul drept? Era mai liber de constructii? Ca doar Tribunalul si Facultatea de Medicina Veterinara (sau ce este constructia de la Eroilor) par a fi fost pe traseu inainte de metrou...
Iata intr-adevar o intrebare fundamentala.
Chiar, de ce s-a ales malul drept? Era mai liber de constructii? Ca doar Tribunalul si Facultatea de Medicina Veterinara (sau ce este constructia de la Eroilor) par a fi fost pe traseu inainte de metrou...
- survola
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
survola
Interesant - M3 se ducea "inca" la Pantelimon, iar la Universitate mai era un acces planificat in zona fantanii de la Arhitectura, nu?
rosetti61 wrote:
O scurta prezentare a metroului in 1985 http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_A102 ... 7C39E18DCD
Interesant - M3 se ducea "inca" la Pantelimon, iar la Universitate mai era un acces planificat in zona fantanii de la Arhitectura, nu?
- sab
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
sab
Fosta M3 ajungea in Pantelimon pana prin 1986. Apoi s-a produs "apocalipsa".
Despre Universitate, un citat de la pag 9 a acestui topic, data documentului este 31 oct 1984 :
1. Staţia Universităţii:
Se aprobă amplasamentul între Pasajul din Piaţa Bălcescu şi Batiştei pe partea dinspre hotelul “Intercontinental”.
Peroanele staţiei vor avea dimensiuni maxime posibile în condiţiile amplasamentului.
Pentru accesul călătorilor în staţia de metrou din zona Facultăţii de Arhitectură, se va folosi şi accesul la parcajul subteran.
Pentru cine nu stie, acolo unde astazi este fantana, inainte de M2 era o rampa a parcarii subterane. Ea a disparut odata cu constructia statiei de metrou. Practic accesul era gata executat intr-o anumita proportie. Nu stiu de ce s-a renuntat la el, probabil s-a considerat prea aproape de pasajul pietonal.
Fosta M3 ajungea in Pantelimon pana prin 1986. Apoi s-a produs "apocalipsa".
Despre Universitate, un citat de la pag 9 a acestui topic, data documentului este 31 oct 1984 :
1. Staţia Universităţii:
Se aprobă amplasamentul între Pasajul din Piaţa Bălcescu şi Batiştei pe partea dinspre hotelul “Intercontinental”.
Peroanele staţiei vor avea dimensiuni maxime posibile în condiţiile amplasamentului.
Pentru accesul călătorilor în staţia de metrou din zona Facultăţii de Arhitectură, se va folosi şi accesul la parcajul subteran.
Pentru cine nu stie, acolo unde astazi este fantana, inainte de M2 era o rampa a parcarii subterane. Ea a disparut odata cu constructia statiei de metrou. Practic accesul era gata executat intr-o anumita proportie. Nu stiu de ce s-a renuntat la el, probabil s-a considerat prea aproape de pasajul pietonal.
1974_4.jpg (28.63 KB; downloaded 4322 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
andrei11
Am mai facut odata precizarea in legatura cu aceasta fotografie : Statia "Universitatii" a fost construita intr-o parcare subterana din complexul de parcari "Inter / Teatrul National", practic statia este intr-o astfel de parcare pe 3 nivele dezafectata odata cu constructia lui M 2. Iesirea din parcare se facea pe unde este poza postata de sab. Acest lucru este evident daca ne ducem in statia de pe M 2 prin partea Intercontinentalului.
Se observa ca vestibulul este "rupt" ca si structura de rezistenta de statie. La statie s-a demolat toata structura de rezistenta a vechii parcari si practic s-a construit alta structura de rezistenta. Etajul "intermediar" al statiei este o ramasita a etajului intermediar al fostei parcari.
PS : Se observa clar ca pe acolo este o iesire pentru ca este semnul de "sens interzis"daca vrei sa intri in parcare. Intrarea habar nu am pe unde se facea, posibil pe unde este actualul acces de vizavi de Intercontinental.
Am mai facut odata precizarea in legatura cu aceasta fotografie : Statia "Universitatii" a fost construita intr-o parcare subterana din complexul de parcari "Inter / Teatrul National", practic statia este intr-o astfel de parcare pe 3 nivele dezafectata odata cu constructia lui M 2. Iesirea din parcare se facea pe unde este poza postata de sab. Acest lucru este evident daca ne ducem in statia de pe M 2 prin partea Intercontinentalului.
Se observa ca vestibulul este "rupt" ca si structura de rezistenta de statie. La statie s-a demolat toata structura de rezistenta a vechii parcari si practic s-a construit alta structura de rezistenta. Etajul "intermediar" al statiei este o ramasita a etajului intermediar al fostei parcari.
PS : Se observa clar ca pe acolo este o iesire pentru ca este semnul de "sens interzis"daca vrei sa intri in parcare. Intrarea habar nu am pe unde se facea, posibil pe unde este actualul acces de vizavi de Intercontinental.
- survola
-
Posted:
-
📖 Pagination options