Topic: Metrou File de Poveste
776 posts, 291550 views
📖 Pagination options
- 2009
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
2009
Asadar daca am inteles eu bine avem asa:
1 Pod Serban Voda
2. Planseu interbelic
3. Consolidare a planseului interbelic, de proasta calitate dealtfel
3.Pod ca o continuare a planseului interbelic mult mai rezistent
Podul demolat greu a fost cumva inainte sa existe planseul si a servit defapt actuala strada Dimitre Cantemir pe deasupra?
Bun si podul boltit Serban Voda daca inca se mai afla acolo presupun ca e sub planseu, adica pod peste pod, iar pe sub el curge si actuala apa a Dambovitei, iar sub ea e caseta colectoare.
Corect?
subway guru wrote:
Acolo unde???
In piata Unirii sunt patru poduri:
Cel mai vechi, e podul in bolta Serban Voda (in prelungirea strazii cu acelasi nume);
E practic identic cu podurile boltite demolate la amenajarea Dambovitei...
Apoi a aparut in anii '30 planseul de acoperire cu trei deschideri, in cadre de beton armat, cu stalpi fundati pe piloti de lemn...acesta a fost 'consolidat' la amenajarea Dambovitei si a fantanilor prin suprabetonare cu o dala de beton armat (solutie proasta... )
Pe zona pasajului, a fost reconstruit...intr-o forma usor modificata si la standardele actuale, ... de mandea... si zona aia e Zeiss...Carl, fara de moarte...spre deosebire de restul subrezeniei, cu armaturi incredibil de corodate din cauza ... eh, cauze multiple....istorice...
In aval de podul boltit, e podul cel mai recent, proiectat de IPB, tot la standarde moderne, dar care a fost partial demolat cu mult explozibil si grele eforturi de catre armata atunci cand s-a construit pasajul rutier...
Facand socoteala, cele patru poduri sunt...cinci!
P.S.
Ce nu vezi si nu stii nu inseamna ca nu exista....inseamna doar ca mai ai numeroase lucruri de aflat si de invatat!
Asadar daca am inteles eu bine avem asa:
1 Pod Serban Voda
2. Planseu interbelic
3. Consolidare a planseului interbelic, de proasta calitate dealtfel
3.Pod ca o continuare a planseului interbelic mult mai rezistent
Podul demolat greu a fost cumva inainte sa existe planseul si a servit defapt actuala strada Dimitre Cantemir pe deasupra?
Bun si podul boltit Serban Voda daca inca se mai afla acolo presupun ca e sub planseu, adica pod peste pod, iar pe sub el curge si actuala apa a Dambovitei, iar sub ea e caseta colectoare.
Corect?
- sab
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
sab
Planseul este din anii 30 acolo, podul IPB trebuie sa fie mai recent. Ar trebui sa fi fost construit odata cu deschiderea axei N-S, asa cum spui si tu, in continuarea BD Cantemir.
Sigur caseta nu mai este sub Dambovita in zona Unirii, pentru ca acolo nu s-a intervenit prea mult asupra vechii albii acoperite cu planseu, doar ca s-a suprabetonat. Deci caseta nu prea are cum sa fie sub pod.
Pe o harta a anilor 60 am incercat sa figurez cu verde podul Serban Voda (undeva in zona unde acum se afla hotelul Horoscop) si cu rosu podul cel mai recent.
Nu stiu care sunt celelalte poduri vechi. Unul sigur ar trebui sa fie pe axa Calarasi-Regina Maria (Cosbuc in harta din 60). Dar nu le stiu pe celelalte intre Podul Calicilor (unde ajungea vechea Calea Rahovei) si Cantemir. Unul ar putea fi la Aleea Patriarhiei.
Planseul este din anii 30 acolo, podul IPB trebuie sa fie mai recent. Ar trebui sa fi fost construit odata cu deschiderea axei N-S, asa cum spui si tu, in continuarea BD Cantemir.
Sigur caseta nu mai este sub Dambovita in zona Unirii, pentru ca acolo nu s-a intervenit prea mult asupra vechii albii acoperite cu planseu, doar ca s-a suprabetonat. Deci caseta nu prea are cum sa fie sub pod.
Pe o harta a anilor 60 am incercat sa figurez cu verde podul Serban Voda (undeva in zona unde acum se afla hotelul Horoscop) si cu rosu podul cel mai recent.
Nu stiu care sunt celelalte poduri vechi. Unul sigur ar trebui sa fie pe axa Calarasi-Regina Maria (Cosbuc in harta din 60). Dar nu le stiu pe celelalte intre Podul Calicilor (unde ajungea vechea Calea Rahovei) si Cantemir. Unul ar putea fi la Aleea Patriarhiei.
Pta Unirii-anii 60.jpg (31.66 KB; downloaded 4656 times)
- sab
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
sab
Am gasit pe net o poza care pare sa fie din momentul constructiei pasajului pietonal si sifonarii Dambovitei. Poza este datata 1985. Se vad niste tevi acolo. Pentru cei carora le este greu sa se orienteze, in dreptul tevilor este Bd Cosbuc (acum Regina Maria), iar in dreptul macaralei este Aleea Patriarhiei (acolo este dispeceratul). Paralel cu santierul este Dambovita acoperita (splaiul).
Poza pare facuta din magazinul Unirea.
In plan apropiat in fotografia panoramica se vede varful unei macarale, semn ca se lucra si la statia U2.
Am gasit pe net o poza care pare sa fie din momentul constructiei pasajului pietonal si sifonarii Dambovitei. Poza este datata 1985. Se vad niste tevi acolo. Pentru cei carora le este greu sa se orienteze, in dreptul tevilor este Bd Cosbuc (acum Regina Maria), iar in dreptul macaralei este Aleea Patriarhiei (acolo este dispeceratul). Paralel cu santierul este Dambovita acoperita (splaiul).
Poza pare facuta din magazinul Unirea.
In plan apropiat in fotografia panoramica se vede varful unei macarale, semn ca se lucra si la statia U2.
sifonare.jpg (39.84 KB; downloaded 4649 times)
sifonare 2.jpg (52.43 KB; downloaded 4641 times)
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
rosetti61
La Unirii 1 nu s-a pus niciodata problema vreunui pasaj de corespondenta acolo - un ocol cam inutil si lung pe dupa dispecerat si apoi coborat sub statie; mai degraba ar fi facut niste accese in mijlocul peronului U1 si s-ar fi subtraversat frumos numai o linie (nu stiu cat de estetic ar fi aratat, ceva ca la Izvor). Intrarea cu usi de sticla e a dispeceratului, hol cu pereti placati la fel ca in statie deoarece era intrarea oficiala in "creierul" metroului, nu era un banal spatiu tehnic. Sub dispecerat e remiza.
Cota pasajului o fi ea la nivelul sau sub nivelul liniei M1 dar nu intr-atat cat sa permita o subtraversare fara alte "trepte pacatoase"; poate la ce e acum sa mai faca niste scari in oglinda, spre Horoscop, daca ceea ce e pe acolo permite.
La Unirii 1 nu s-a pus niciodata problema vreunui pasaj de corespondenta acolo - un ocol cam inutil si lung pe dupa dispecerat si apoi coborat sub statie; mai degraba ar fi facut niste accese in mijlocul peronului U1 si s-ar fi subtraversat frumos numai o linie (nu stiu cat de estetic ar fi aratat, ceva ca la Izvor). Intrarea cu usi de sticla e a dispeceratului, hol cu pereti placati la fel ca in statie deoarece era intrarea oficiala in "creierul" metroului, nu era un banal spatiu tehnic. Sub dispecerat e remiza.
Cota pasajului o fi ea la nivelul sau sub nivelul liniei M1 dar nu intr-atat cat sa permita o subtraversare fara alte "trepte pacatoase"; poate la ce e acum sa mai faca niste scari in oglinda, spre Horoscop, daca ceea ce e pe acolo permite.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
andrei11
Fiecare cu parerea lui. Stiu eu de ce sunt incapatanat, dar nu am cum sa demonstrez.
De unde stii ca nu s-a pus niciodata problema unei corespondente asa cum am schitat-o eu ?
Fiecare cu parerea lui. Stiu eu de ce sunt incapatanat, dar nu am cum sa demonstrez.
De unde stii ca nu s-a pus niciodata problema unei corespondente asa cum am schitat-o eu ?
- sab
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
sab
Asa am spus si eu initial. Numai ca solutia ta avea un mare neajuns. Ar fi amestecat fluxurile de calatori, adica cei care intrau pe la U1 si voiau sa ajunga la U2 (avand in vedere ca U2 este foarte prost gandita din punct de vedere al numarului gurilor de acces) trebuiau sa o ia prin statia U1.
Gandeste-te ca acelasi lucru se doreste sa se evite acum la Eroilor, unde este preconizat un pasaj lung de cca 120m de la iesirea din zona Operei pana in capatul celalalt in statia M5, astfel incat cei care au treaba numai cu M5 sa nu o ia prin statia M1.
Cert este un lucru dupa parerea mea, repet, o idee despre corespondenta a existat in 1977 cand s-au apucat de U1, asa cum amorsa de la Eroilor nu s-a facut fara rost, nici cele de la Eroii Revolutiei sau Crangasi . Proiectantii gandeau in perspectiva. Si, in mod cert, la Unirii proiectul corespondentei nu era ce avem acum.
rosetti61 wrote:
La Unirii 1 nu s-a pus niciodata problema vreunui pasaj de corespondenta acolo - un ocol cam inutil si lung pe dupa dispecerat si apoi coborat sub statie; mai degraba ar fi facut niste accese in mijlocul peronului U1 si s-ar fi subtraversat frumos numai o linie...
Asa am spus si eu initial. Numai ca solutia ta avea un mare neajuns. Ar fi amestecat fluxurile de calatori, adica cei care intrau pe la U1 si voiau sa ajunga la U2 (avand in vedere ca U2 este foarte prost gandita din punct de vedere al numarului gurilor de acces) trebuiau sa o ia prin statia U1.
Gandeste-te ca acelasi lucru se doreste sa se evite acum la Eroilor, unde este preconizat un pasaj lung de cca 120m de la iesirea din zona Operei pana in capatul celalalt in statia M5, astfel incat cei care au treaba numai cu M5 sa nu o ia prin statia M1.
Cert este un lucru dupa parerea mea, repet, o idee despre corespondenta a existat in 1977 cand s-au apucat de U1, asa cum amorsa de la Eroilor nu s-a facut fara rost, nici cele de la Eroii Revolutiei sau Crangasi . Proiectantii gandeau in perspectiva. Si, in mod cert, la Unirii proiectul corespondentei nu era ce avem acum.
- 2009
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
2009
Stiti ce mi se pare cel mai ciudat? Ca pasajul rutier e foarte aproape de suprafata, iar Dambovita iese chiar langa el spre Biblioteca Nationala. Rezulta in acest caz ca sifonarea s-a realizat doar pe sub pasajul rutier si asta ca sa poata intra pasajul rutier. Pasajul rutier s-a construit ultimul, dar Dambovita in varianta actuala daca e sifonata in zona pasjaului rutier, a fost sifonata la regularizarea Dambovitei care s-a facut cu ceva ani inainte de pasajul rutier. In acest caz rezulta clar ca se stia de pasajul rutier si ca a fost sifonata anterior tocmai pentru viitoarea constructie a pasajului care s-a si facut, dar mai tarziu. Bun dar daca e sifonata acolo, atunci de ce ar mai fi trebuit demolat din podul subteran Serban Voda la constructia pasajului? Ori a fost demolat cu totul pentru ca ar fi coincis cu albia intiala care trecea exact pe amplasamentul pasjaului rutier, ori se afla undeva in subteran inainte de sifonare,pentru ca pe parcursul sifonarii nu ar putea fi deoarece e adancita albia in sifonare tocmai pentru pasaj, oari subway a spus clar ca exista.
Stiti ce mi se pare cel mai ciudat? Ca pasajul rutier e foarte aproape de suprafata, iar Dambovita iese chiar langa el spre Biblioteca Nationala. Rezulta in acest caz ca sifonarea s-a realizat doar pe sub pasajul rutier si asta ca sa poata intra pasajul rutier. Pasajul rutier s-a construit ultimul, dar Dambovita in varianta actuala daca e sifonata in zona pasjaului rutier, a fost sifonata la regularizarea Dambovitei care s-a facut cu ceva ani inainte de pasajul rutier. In acest caz rezulta clar ca se stia de pasajul rutier si ca a fost sifonata anterior tocmai pentru viitoarea constructie a pasajului care s-a si facut, dar mai tarziu. Bun dar daca e sifonata acolo, atunci de ce ar mai fi trebuit demolat din podul subteran Serban Voda la constructia pasajului? Ori a fost demolat cu totul pentru ca ar fi coincis cu albia intiala care trecea exact pe amplasamentul pasjaului rutier, ori se afla undeva in subteran inainte de sifonare,pentru ca pe parcursul sifonarii nu ar putea fi deoarece e adancita albia in sifonare tocmai pentru pasaj, oari subway a spus clar ca exista.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
subway guru
Dambovita a fost sifonata la constructia pasajului rutier si doar din aceasta cauza...
Dambovita a fost sifonata la constructia pasajului rutier si doar din aceasta cauza...
- 2009
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
2009
mersi de info. Dar podul Serban Voda sa inteleg ca se afla sub planseu inainte de locul unde incepe sifonarea, respectiv cam pe unde am pus eu X-ul din partea stanga. Da?
Si care e podul IPB? In mod normal acolo unde am inteles eu ca ar fi podul IPB (continuare a bulevardului Cantemir) e pasajul rutier si nu ar mai fi nici un pod din moment de Dambovita e sifonata.
mersi de info. Dar podul Serban Voda sa inteleg ca se afla sub planseu inainte de locul unde incepe sifonarea, respectiv cam pe unde am pus eu X-ul din partea stanga. Da?
Si care e podul IPB? In mod normal acolo unde am inteles eu ca ar fi podul IPB (continuare a bulevardului Cantemir) e pasajul rutier si nu ar mai fi nici un pod din moment de Dambovita e sifonata.
- sab
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
sab
Pasajul rutier nu este chiar in continuarea Bd D Cantemir. Tine cont ca pasajul trece printre accesul in statia U2 si statie (deci pe deasupra culoarului de iesire din statie), deci nu este in axul bulevardului, acolo este statia. De aceea subway spune ca au demolat partial acel pod IPB (podul IPB, nu Serban Voda). Oricum bulevardul Cantemir a fost mult largit la intrarea in piata odata cu pasajul , demolarile si blocurile care au fost construite.
De pasaj clar nu se stia in 1984. Altfel ar fi fost deasupra statiei de metrou U2 si nu s-ar mai fi modificat accesul in statie (cel de la magazin). Nu mai spun de accesul in statia U1 de pe partea Bd Cantemir, care a fost distrus partial. Uita-te la schita cu pozitionarea celor 2 statii de metrou.
Pasajul rutier nu este chiar in continuarea Bd D Cantemir. Tine cont ca pasajul trece printre accesul in statia U2 si statie (deci pe deasupra culoarului de iesire din statie), deci nu este in axul bulevardului, acolo este statia. De aceea subway spune ca au demolat partial acel pod IPB (podul IPB, nu Serban Voda). Oricum bulevardul Cantemir a fost mult largit la intrarea in piata odata cu pasajul , demolarile si blocurile care au fost construite.
De pasaj clar nu se stia in 1984. Altfel ar fi fost deasupra statiei de metrou U2 si nu s-ar mai fi modificat accesul in statie (cel de la magazin). Nu mai spun de accesul in statia U1 de pe partea Bd Cantemir, care a fost distrus partial. Uita-te la schita cu pozitionarea celor 2 statii de metrou.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
andrei11
Pasajul trece intre accesul in statie ( de la suprafata ) si statia propriuzisa, si nu intre accesul in statie si magazin.
Pasajul trece intre accesul in statie ( de la suprafata ) si statia propriuzisa, si nu intre accesul in statie si magazin.
- sab
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
sab
Corect. Ma gandeam la accesul de la magazin modificat si am scris o prostie. Era clar ca nu avea pe unde intre acces si magazin, ci numai intre acces si statie, doar de aceea a intrat accesul "la apa" (l-au "subtiat" si au mutat scara fixa in partea cealalta ca sa intre pasajul acolo). Am modificat, multumesc andrei11.
Ca sa fie mai clar, desi am mai pus schita cu subteranul de la Unirii de cateva ori, o repostez.
Am incercat in celalalt desen sa schitez podurile de la Unirii. Restul de 2 poduri nu stiu unde sunt. Unul ar putea fi pe axul Bd Victoria Socialismului (Unirii).. Asteptam episodul 2 de la guru, sa ne lamurim..
Corect. Ma gandeam la accesul de la magazin modificat si am scris o prostie. Era clar ca nu avea pe unde intre acces si magazin, ci numai intre acces si statie, doar de aceea a intrat accesul "la apa" (l-au "subtiat" si au mutat scara fixa in partea cealalta ca sa intre pasajul acolo). Am modificat, multumesc andrei11.
Ca sa fie mai clar, desi am mai pus schita cu subteranul de la Unirii de cateva ori, o repostez.
Am incercat in celalalt desen sa schitez podurile de la Unirii. Restul de 2 poduri nu stiu unde sunt. Unul ar putea fi pe axul Bd Victoria Socialismului (Unirii).. Asteptam episodul 2 de la guru, sa ne lamurim..
ptauniriisubtr1_707.jpg (110.03 KB; downloaded 3518 times)
pasaj rutier.jpg (68.51 KB; downloaded 3501 times)
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
subway guru
Nu exista niciun pod Cosbuc-Calarasi...
Podul boltit e perpendicular pe albie...
Nu exista niciun pod Cosbuc-Calarasi...
Podul boltit e perpendicular pe albie...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
subway guru
Eu nu am cunostinta de alte 'variante' de pasaj pietonal, singura discutie de care stiu e ca initial s-ar fi dorit sa fie mai in aval, ca sa fie mai scurt.
Eu nu am cunostinta de alte 'variante' de pasaj pietonal, singura discutie de care stiu e ca initial s-ar fi dorit sa fie mai in aval, ca sa fie mai scurt.
📖 Pagination options