Topic: Metrou File de Poveste
776 posts, 291512 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
andrei11
Hai ca ne incalcim degeaba si pierdem timpul.
Problema nerezolvata
Dambovita este pe deasupra sau pe sub pasajul de legatura ?
Probleme rezolvate
-Dambovita practic este paralela cu M 1
-Dambovita este pe sub pasajul rutier
-Dambovita este peste tunelul lui M 2.
Hai ca ne incalcim degeaba si pierdem timpul.
Problema nerezolvata
Dambovita este pe deasupra sau pe sub pasajul de legatura ?
Probleme rezolvate
-Dambovita practic este paralela cu M 1
-Dambovita este pe sub pasajul rutier
-Dambovita este peste tunelul lui M 2.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
subway guru
Subtraversari de cursuri de apa cu metroul sunt deocamdata cinci:
Mihai Bravu;
Semanatoarea;
U1-2;
Sf. Spiridon-U2;
Herastrau...
Urmeaza Eroilor2-Opera...
Subtraversari de cursuri de apa cu metroul sunt deocamdata cinci:
Mihai Bravu;
Semanatoarea;
U1-2;
Sf. Spiridon-U2;
Herastrau...
Urmeaza Eroilor2-Opera...
- sab
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
sab
Stiu ca speranta moare ultima...
Oricum Dambovita curge prin mai multe conducte, nu printr-una. In rest ce ai spus este corect si nimeni nu a sustinut altceva. Cu o singura exceptie, asa cum spune si andrei11, pozitionarea conductelor fata de pasajul pietonal in plan vertical (deasupra sau dedesubt). Acest lucru ramane de stabilit.
Trebuie sa tinem cont ca la U2 cota statiei este -19m. Daca adaugam la cei -19m cei 6m diametru ai tunelului, raman cam -13m de la suprafata cota de sus a tunelului. Nu imi dau seama pe unde ar putea sa curga Dambovita intre pasajul pietonal si tunelul M2, nu cred ca sunt nici 2m acolo. intre "podeaua" pasajului si "varful" tunelului. Deci pasajul pietonal ar fi pe la -11m ("podeaua"), asa apreciez eu, iar "tavanul" pe la -8m.
La U1 cota sinei este -10/-11m. Daca adaugam cei 4m pe care ii urcam , rezulta ca "balconul" este pe la -7m. Diferenta intre nivelul de -11m unde incepe pasajul la U2 si nivelul de -7m unde ajunge pasajul la U1 sunt scarile + o mica panta pe care o are pasajul.
O "necunoscuta" importanta este unde incepe sifonarea actuala. Daca incepe la podul de la Manuc este ceva, Dambovita ar putea trece pe sub pasajul de legatura, iar daca mergem pe ipoteza ca s-a pastrat cursul paralel cu M1, atunci trebuie sa fie pe sub scarile rulante/fixe.
Daca in schimb sifonarea incepe dincolo de pasajul pietonal (cel mai probabil), este cu totul alta discutie. In acest caz Dambovita ar putea trece in albia betonata peste pasajul pietonal in cei 8 m pana la suprafata.
Si apoi, daca conductele ar fi pe sub pasajul pietonal si se intampla ceva, cum intervin ? Nu este mai usor sa lucreze deasupra pasajului pietonal decat pe sub el ?
survola wrote:
Tot puzzle-ul acesta 3D.
Da' las' ca ne lamureste @subway guru, la un moment dat
Stiu ca speranta moare ultima...
Oricum Dambovita curge prin mai multe conducte, nu printr-una. In rest ce ai spus este corect si nimeni nu a sustinut altceva. Cu o singura exceptie, asa cum spune si andrei11, pozitionarea conductelor fata de pasajul pietonal in plan vertical (deasupra sau dedesubt). Acest lucru ramane de stabilit.
Trebuie sa tinem cont ca la U2 cota statiei este -19m. Daca adaugam la cei -19m cei 6m diametru ai tunelului, raman cam -13m de la suprafata cota de sus a tunelului. Nu imi dau seama pe unde ar putea sa curga Dambovita intre pasajul pietonal si tunelul M2, nu cred ca sunt nici 2m acolo. intre "podeaua" pasajului si "varful" tunelului. Deci pasajul pietonal ar fi pe la -11m ("podeaua"), asa apreciez eu, iar "tavanul" pe la -8m.
La U1 cota sinei este -10/-11m. Daca adaugam cei 4m pe care ii urcam , rezulta ca "balconul" este pe la -7m. Diferenta intre nivelul de -11m unde incepe pasajul la U2 si nivelul de -7m unde ajunge pasajul la U1 sunt scarile + o mica panta pe care o are pasajul.
O "necunoscuta" importanta este unde incepe sifonarea actuala. Daca incepe la podul de la Manuc este ceva, Dambovita ar putea trece pe sub pasajul de legatura, iar daca mergem pe ipoteza ca s-a pastrat cursul paralel cu M1, atunci trebuie sa fie pe sub scarile rulante/fixe.
Daca in schimb sifonarea incepe dincolo de pasajul pietonal (cel mai probabil), este cu totul alta discutie. In acest caz Dambovita ar putea trece in albia betonata peste pasajul pietonal in cei 8 m pana la suprafata.
Si apoi, daca conductele ar fi pe sub pasajul pietonal si se intampla ceva, cum intervin ? Nu este mai usor sa lucreze deasupra pasajului pietonal decat pe sub el ?
- 2009
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
2009
Daca pana acum aveam "anumite neclaritati" cu complexul de statii Unirii, acum sunt confuz si nu mai inteleg absolut nimic. Nu se leaga niste lucruri.
Cum adica Dambovita e sub pasajul rutier? Am crezut tot timpul ca trece pe deasupra pasajului rutier. Uitati-va la nivelul apei din Damboita in fata Palatului de Justitie ce sus e fata de cota pietei, iar voi spuneti ca este sub pasajul rutier in cealalta parte a pietei. Pai pasajul rutier mie imi da impresia, ochimoetric, ca e pe acelasi nivel cu nivelul Dambovitei de la Palatul de Justitie. Pai daca Dambovita e sub pasajul rutier inseamna ca ar trebui sa aiba o cascada de apa in subteran ca sa intre sub pasajul rutier (ea fiind mult mai sus in fata palatului de Justitie), ca apoi sa iasa in partea cealalta spre Biblioteca Nationala, scenariu care mie mi se pare fabulos. Dar ma surprinde ce-i drept ca Dambovita iese prin "ridicare" spre Biblioteca Nationala si niciodata nu am inteles de ce, pentru ca eu am crezut tot timpul ca doar subtraverseaza piata la mic nivel ca o apa care curge. De ce iese apa prin ridicare? Inseamna ca daca trece pe sub pasajul rutier, apoi trebuie sa urce considerabil ca sa iasa la Biblioteca Nationala, astfel explicandu-se de ce iese prin ridcare.
ATENTIE
Nu trebuie sa scoatem din ecuatie si din pacate niciodata nu s-a pomenit despre pompele fantanilor arteziene care au camere subterane la Unirii. De unde primesc aceste fantani apa? Din Dambovita?
Mai jos e o "schema" cu situatia in care Dambovita trece pe sub pasajul rutier. Deci daca Dambovita trece pe sub pasajul rutier trebuie sa aiba o adancime considerabila, adancime care necesita o panta mare si apoi o reurcare a apei ca sa ajunga la nivelul de la Biblioteca Nationala. Scenariul e fantastic. In alta ordine de iedei pasajul ruter nu ar incapea sub piata intre cota 0 a pietei si apa Dambovitei, daca luam cota de la intrare sub piata, la Palatul de Justitie. Deci daca e sub pasajul rutier categoric apa trebuie "sa urce" la Biblioteca Nationala.
Nu inteleg de ce atat de multa secretomanie. Amaratul de metrou bucurestean cu cele 4 magistrale are atat de multe mistere neclarificate. Parca ar fi fost construit pe vremea lui Decebal, iar metrourile oocidentale cu N schimbari si lucrari de la 1900 are toate datele cunoscute.
Daca pana acum aveam "anumite neclaritati" cu complexul de statii Unirii, acum sunt confuz si nu mai inteleg absolut nimic. Nu se leaga niste lucruri.
Cum adica Dambovita e sub pasajul rutier? Am crezut tot timpul ca trece pe deasupra pasajului rutier. Uitati-va la nivelul apei din Damboita in fata Palatului de Justitie ce sus e fata de cota pietei, iar voi spuneti ca este sub pasajul rutier in cealalta parte a pietei. Pai pasajul rutier mie imi da impresia, ochimoetric, ca e pe acelasi nivel cu nivelul Dambovitei de la Palatul de Justitie. Pai daca Dambovita e sub pasajul rutier inseamna ca ar trebui sa aiba o cascada de apa in subteran ca sa intre sub pasajul rutier (ea fiind mult mai sus in fata palatului de Justitie), ca apoi sa iasa in partea cealalta spre Biblioteca Nationala, scenariu care mie mi se pare fabulos. Dar ma surprinde ce-i drept ca Dambovita iese prin "ridicare" spre Biblioteca Nationala si niciodata nu am inteles de ce, pentru ca eu am crezut tot timpul ca doar subtraverseaza piata la mic nivel ca o apa care curge. De ce iese apa prin ridicare? Inseamna ca daca trece pe sub pasajul rutier, apoi trebuie sa urce considerabil ca sa iasa la Biblioteca Nationala, astfel explicandu-se de ce iese prin ridcare.
ATENTIE
Nu trebuie sa scoatem din ecuatie si din pacate niciodata nu s-a pomenit despre pompele fantanilor arteziene care au camere subterane la Unirii. De unde primesc aceste fantani apa? Din Dambovita?
Mai jos e o "schema" cu situatia in care Dambovita trece pe sub pasajul rutier. Deci daca Dambovita trece pe sub pasajul rutier trebuie sa aiba o adancime considerabila, adancime care necesita o panta mare si apoi o reurcare a apei ca sa ajunga la nivelul de la Biblioteca Nationala. Scenariul e fantastic. In alta ordine de iedei pasajul ruter nu ar incapea sub piata intre cota 0 a pietei si apa Dambovitei, daca luam cota de la intrare sub piata, la Palatul de Justitie. Deci daca e sub pasajul rutier categoric apa trebuie "sa urce" la Biblioteca Nationala.
Nu inteleg de ce atat de multa secretomanie. Amaratul de metrou bucurestean cu cele 4 magistrale are atat de multe mistere neclarificate. Parca ar fi fost construit pe vremea lui Decebal, iar metrourile oocidentale cu N schimbari si lucrari de la 1900 are toate datele cunoscute.
- 2009
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
2009
Exact ce spuneam, daca pasajul pietonal e la -11, tavanul la -8, sa zicem ca apa Dambovitei, e deasupra pasajului luam cu indulgenta cota de -7 metri, , iar ea la palatul de Justitie e destul de sus, nicidecum -7, iar apoi spre Biblioteca Nationala e din nou la nivelul Palatului de Justitie. Cum se poate ca ea la intarare si iesire sa fie sus, iar acolo, in subteran sub piata sa aiba -7 m si sa intre si pe sub pasajul rutier?
Daca Dambovita e sub pasajul pietonal, lucrurile sunt si mai si!
sab wrote:
Nu imi dau seama pe unde ar putea sa curga Dambovita intre pasajul pietonal si tunelul M2, nu cred ca sunt nici 2m acolo. intre "podeaua" pasajului si "varful" tunelului. Deci pasajul pietonal ar fi pe la -11m ("podeaua"), asa apreciez eu, iar "tavanul" pe la -8m.
Exact ce spuneam, daca pasajul pietonal e la -11, tavanul la -8, sa zicem ca apa Dambovitei, e deasupra pasajului luam cu indulgenta cota de -7 metri, , iar ea la palatul de Justitie e destul de sus, nicidecum -7, iar apoi spre Biblioteca Nationala e din nou la nivelul Palatului de Justitie. Cum se poate ca ea la intarare si iesire sa fie sus, iar acolo, in subteran sub piata sa aiba -7 m si sa intre si pe sub pasajul rutier?
Daca Dambovita e sub pasajul pietonal, lucrurile sunt si mai si!
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
andrei11
Dambovita de la Manuc si cea de la Biblioteca Nationala nu au nici o legatura naturala, e totul o aparenţă acolo. Asadar la Manuc Dambovita dispare in 6 conducte, coboara considerabil la un moment dat, trece pe deasupra / pe sub tunelul de legatura M 1 / M 2, apoi pe sub pasajul rutier si pe deasupra lui M 2 apoi urca brusc la Biblioteca.
Dambovita de la Manuc si cea de la Biblioteca Nationala nu au nici o legatura naturala, e totul o aparenţă acolo. Asadar la Manuc Dambovita dispare in 6 conducte, coboara considerabil la un moment dat, trece pe deasupra / pe sub tunelul de legatura M 1 / M 2, apoi pe sub pasajul rutier si pe deasupra lui M 2 apoi urca brusc la Biblioteca.
Dambovita.jpg (159.71 KB; downloaded 3779 times)
discutii.jpg (53.91 KB; downloaded 3762 times)
- 2009
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
2009
Deci urca? Exact la ce ma gandeam, daca si tu spui ca e adanca, e ca un strand acolo, un bazin subteran. Atunci astfel se explica de ce iese prin urcare. Practic un fel de sifonare permanenta. Corect?
Iar panta e dinspre Biblioteca spre Manuc, contrar cursului apei. Intr-un cuvant e un fel de baraj subteran, iar apa ce curge spre biblioteca e surplusul ce da peste barajului supteran, respectiv peste panta.
andrei11 wrote:
dispare in 6 conducte, coboara considerabil la un moment dat, trece pe deasupra / pe sub tunelul de legatura M 1 / M 2, apoi pe sub pasajul rutier si pe deasupra lui M 2 apoi urca brusc la Biblioteca.
Deci urca? Exact la ce ma gandeam, daca si tu spui ca e adanca, e ca un strand acolo, un bazin subteran. Atunci astfel se explica de ce iese prin urcare. Practic un fel de sifonare permanenta. Corect?
Iar panta e dinspre Biblioteca spre Manuc, contrar cursului apei. Intr-un cuvant e un fel de baraj subteran, iar apa ce curge spre biblioteca e surplusul ce da peste barajului supteran, respectiv peste panta.
- 2009
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
2009
Totusi e ciudat. Nu inteleg de ce s-au complicat atat de mult cand Dambovita putea trece simplu pe sub piata, iar statiile de metrou si pasajul de legatura treceau pe sub Dambovita. Mi se pare prea complicat. Presupune practic o cascada in subteran, iar apa ajunge la Biblioteca pe principiul vaselor comunicante. Prea complicat! Nu inteleg motivul. Sa capteze cumva si apa pentru camerele care adapostesc pompele fantanilor? Ce sunt de fapt aceste camere? Am tot auzit de ele, dar nicio lamurire concreta. E singura ipoteza care ar sustine si modul complex in care Dambovita a trecut pe sub piata, altfel nu inteleg de ce s-au complicat.
Totusi e ciudat. Nu inteleg de ce s-au complicat atat de mult cand Dambovita putea trece simplu pe sub piata, iar statiile de metrou si pasajul de legatura treceau pe sub Dambovita. Mi se pare prea complicat. Presupune practic o cascada in subteran, iar apa ajunge la Biblioteca pe principiul vaselor comunicante. Prea complicat! Nu inteleg motivul. Sa capteze cumva si apa pentru camerele care adapostesc pompele fantanilor? Ce sunt de fapt aceste camere? Am tot auzit de ele, dar nicio lamurire concreta. E singura ipoteza care ar sustine si modul complex in care Dambovita a trecut pe sub piata, altfel nu inteleg de ce s-au complicat.
- sab
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
sab
Daca Dambovita trecea peste pasaj insemna un pasaj mai lung si/sau pante mai "dure". Sifonarea permanenta care s-a facut acolo rezolva problema. Nu stiu ce s-a intamplat cu caseta de canalizare, probabil ca si ea este sub pasaj, ca nu poate fi sifonata.
Oricum acolo la Unirii trebuia sa fie un pasaj suprateran. Dar Ceausescu a insistat pentru un pasaj subteran, asa ca s-a facut. O dovada ca nu trebuia sa fie un pasaj subteran este ca intrarea de la magazinul Unirea a fost modificata la scurt timp dupa constructie pentru a se strecura pasajul rutier. Practic abia a mai fost spatiu sa fie strecurat printre statie si magazin.
Sigur apa din fantani este din Dambovita, alta sursa nu exista acolo.
Daca Dambovita trecea peste pasaj insemna un pasaj mai lung si/sau pante mai "dure". Sifonarea permanenta care s-a facut acolo rezolva problema. Nu stiu ce s-a intamplat cu caseta de canalizare, probabil ca si ea este sub pasaj, ca nu poate fi sifonata.
Oricum acolo la Unirii trebuia sa fie un pasaj suprateran. Dar Ceausescu a insistat pentru un pasaj subteran, asa ca s-a facut. O dovada ca nu trebuia sa fie un pasaj subteran este ca intrarea de la magazinul Unirea a fost modificata la scurt timp dupa constructie pentru a se strecura pasajul rutier. Practic abia a mai fost spatiu sa fie strecurat printre statie si magazin.
Sigur apa din fantani este din Dambovita, alta sursa nu exista acolo.
- 2009
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
2009
Schita asta ar lamuri multe. E notat pe ea si despre sifonare, dar nu realizez daca prezinta tehnica de lucru, sau situatia actuala, finala
http://b365.ro/bucurestiul- ... 77623.html
Schita asta ar lamuri multe. E notat pe ea si despre sifonare, dar nu realizez daca prezinta tehnica de lucru, sau situatia actuala, finala
http://b365.ro/bucurestiul- ... 77623.html
- sab
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
sab
Daca ne luam dupa ce scrie acolo, pasajul pietonal supratraverseaza Dambovita. Daca asa s-a facut in final..case solved.
Interesanta si gura de acces care era in piata, se para ec nu a mai apucat sa fie facuta, in schimb s-a facut accesul lung de la Manuc.
Se vede in schema si accesul care a fost modificat la magazin pentru a se face loc pasajului rutier, precum si a doua gura de pe partea cu Horoscop-ul, care a fost distrusa de acelasi pasaj rutier neplanificat.
Nu prea inteleg ce este cu cele 3 etaje ale pasajului de legatura.
Daca ne luam dupa ce scrie acolo, pasajul pietonal supratraverseaza Dambovita. Daca asa s-a facut in final..case solved.
Interesanta si gura de acces care era in piata, se para ec nu a mai apucat sa fie facuta, in schimb s-a facut accesul lung de la Manuc.
Se vede in schema si accesul care a fost modificat la magazin pentru a se face loc pasajului rutier, precum si a doua gura de pe partea cu Horoscop-ul, care a fost distrusa de acelasi pasaj rutier neplanificat.
Nu prea inteleg ce este cu cele 3 etaje ale pasajului de legatura.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
andrei11
Ceea ce vedem noi acum si denumim "Dambovita" de fapt nu e Dambovita adevarata. De la Lacul Morii pana habar nu am unde, pe la Catelu pe undeva, este de fapt un complex de lacuri artificiale, nu are legatura cu Dambovita raul. Dambovita raul curge pe sub lacurile acestea, care sunt in numar de 5 - 6, nu am stat sa le numar. De fapt este impropriu spus "lacuri" pentru ca si ele "curg" dintr-unul in altul.
Oricum iarna lacurile curgatoare sunt golite, iar Dambovita cea adevarata îşi vede de drum pe sub ele.
Asadar inclusiv la Unirii ceea ce vedem noi sunt doua "lacuri" iar adevarata Dambovita este pe sub ele, cea in tuburi vorbesc. Cele 2 lacuri - de la Justitie si de la Biblioteca se prea poate sa nu fie legate intre ele decat cu alte conducte care nu au legatura cu cele 6 conducte prin care curge Dambovita adevarata.
Parerea mea este ca trebuie sa refacem schema pentru ca se creeaza o confuzie intre lacuri si Dambovita.
Ceea ce vedem noi acum si denumim "Dambovita" de fapt nu e Dambovita adevarata. De la Lacul Morii pana habar nu am unde, pe la Catelu pe undeva, este de fapt un complex de lacuri artificiale, nu are legatura cu Dambovita raul. Dambovita raul curge pe sub lacurile acestea, care sunt in numar de 5 - 6, nu am stat sa le numar. De fapt este impropriu spus "lacuri" pentru ca si ele "curg" dintr-unul in altul.
Oricum iarna lacurile curgatoare sunt golite, iar Dambovita cea adevarata îşi vede de drum pe sub ele.
Asadar inclusiv la Unirii ceea ce vedem noi sunt doua "lacuri" iar adevarata Dambovita este pe sub ele, cea in tuburi vorbesc. Cele 2 lacuri - de la Justitie si de la Biblioteca se prea poate sa nu fie legate intre ele decat cu alte conducte care nu au legatura cu cele 6 conducte prin care curge Dambovita adevarata.
Parerea mea este ca trebuie sa refacem schema pentru ca se creeaza o confuzie intre lacuri si Dambovita.
- 2009
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
2009
@sab De unde ti-ai dat seama ca pasajul pietonal supratraverseaza Dambovita? in schita aceea nu se pomeneste absolut nimic despre statiile de metrou. Mi-e foarte neclar ce reprezinta acea incinta care pare a fi sutinuta de stalpi. Sau camera de priza de pe schita coincide de fapt cu intrarea in pasajul pietonal, refolosita si convertita in actualul pasaj? dar ce repreinta acea incinta mijlocie?
@sab De unde ti-ai dat seama ca pasajul pietonal supratraverseaza Dambovita? in schita aceea nu se pomeneste absolut nimic despre statiile de metrou. Mi-e foarte neclar ce reprezinta acea incinta care pare a fi sutinuta de stalpi. Sau camera de priza de pe schita coincide de fapt cu intrarea in pasajul pietonal, refolosita si convertita in actualul pasaj? dar ce repreinta acea incinta mijlocie?
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
subway guru
Stimati tovarasi,
Ramaneti linistiti la locurile dumneavoastra si nu mai 'aberati' cu presupuneri...
Venim cu clarificari importante de la CPEx! (in limita timpului disponibil)
Stimati tovarasi,
Ramaneti linistiti la locurile dumneavoastra si nu mai 'aberati' cu presupuneri...
Venim cu clarificari importante de la CPEx! (in limita timpului disponibil)
📖 Pagination options