Topic: Metrou File de Poveste
777 posts, 292133 views
📖 Pagination options
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Foarte ciudat sa dai in folosinta ditamai jumatate de magistrala si o statie in "buricul" targului fara niciun acces. Nu va pun la indoiala amintirile, doar ca mi se pare o situatie neobisnuita pentru acele vremuri. Acum, dupa cum ati observat, se poarta...insa atunci parca autoritatile erau mai riguroase.
Ceva a dat peste cap planul, trebuie sa fi fost un plan, imi este foarte greu sa cred ca s-a construit Unirii1 in anii '70 fara nici cea mai vaga idee asupra modului cum va fi legata in viitor de Unirii2. Se stia inca de atunci de M2, se stia care va fi traseul M2, cel putin in zona Unirii,nu au fost surprize aici.
Deasemenea imi este greu de cred ca s-a construit si Unirii2 prin 1986 fara a se avea vreo idee despre legatura dintre magistrale si apoi, cine a venit brusc cu ideea "ce-ar fi sa facem un pasaj de legatura subteran ?" BINGO , toata lumea a aplaudat frenetic ideea "inovatoare" si apoi s-au gandit toti inteleptii oare cum sa faca acest pasaj cand cineva a venit cu ideea "hai sa folosim si incinta unde a fost sifonata Dambovita"" Din nou aplauze si ovatii...
Si ca sa continuam, sa fie lucrurile clare pentru toata lumea.
1. deci Unirii2 s-a dat in folosinta fara niciun acces. Asta se pare ca am clarificat, chiar daca este ciudat.
2. cum s-a intamplat ulterior ? S-au facut accesul de la Manuc si cel de la magazin, apoi pasajul dintre magistrale sau care a fost succesiunea ? Cat s-a facut transbordare pe la suprafata ?
3. accesul de la magazin a fost executat si apoi modificat pe parcursul constructiei pasajului rutier, sau nu ?
4. cum a fost cu Dambovita pe parcursul acestei perioade tumultoase ? A fost sifonata pentru executia tunelului de la Sf Sipridon pana la Unirii2, apoi a revenit in albia ei, apoi a fost acoperita si sifonata din nou la pasajul rutier ? Sau care a fost succesiunea aici ?
Foarte ciudat sa dai in folosinta ditamai jumatate de magistrala si o statie in "buricul" targului fara niciun acces. Nu va pun la indoiala amintirile, doar ca mi se pare o situatie neobisnuita pentru acele vremuri. Acum, dupa cum ati observat, se poarta...insa atunci parca autoritatile erau mai riguroase.
Ceva a dat peste cap planul, trebuie sa fi fost un plan, imi este foarte greu sa cred ca s-a construit Unirii1 in anii '70 fara nici cea mai vaga idee asupra modului cum va fi legata in viitor de Unirii2. Se stia inca de atunci de M2, se stia care va fi traseul M2, cel putin in zona Unirii,nu au fost surprize aici.
Deasemenea imi este greu de cred ca s-a construit si Unirii2 prin 1986 fara a se avea vreo idee despre legatura dintre magistrale si apoi, cine a venit brusc cu ideea "ce-ar fi sa facem un pasaj de legatura subteran ?" BINGO , toata lumea a aplaudat frenetic ideea "inovatoare" si apoi s-au gandit toti inteleptii oare cum sa faca acest pasaj cand cineva a venit cu ideea "hai sa folosim si incinta unde a fost sifonata Dambovita"" Din nou aplauze si ovatii...
Si ca sa continuam, sa fie lucrurile clare pentru toata lumea.
1. deci Unirii2 s-a dat in folosinta fara niciun acces. Asta se pare ca am clarificat, chiar daca este ciudat.
2. cum s-a intamplat ulterior ? S-au facut accesul de la Manuc si cel de la magazin, apoi pasajul dintre magistrale sau care a fost succesiunea ? Cat s-a facut transbordare pe la suprafata ?
3. accesul de la magazin a fost executat si apoi modificat pe parcursul constructiei pasajului rutier, sau nu ?
4. cum a fost cu Dambovita pe parcursul acestei perioade tumultoase ? A fost sifonata pentru executia tunelului de la Sf Sipridon pana la Unirii2, apoi a revenit in albia ei, apoi a fost acoperita si sifonata din nou la pasajul rutier ? Sau care a fost succesiunea aici ?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Raspunsuri ;
1) 99% da, accesul din PLS a fost la un moment dat unic. Nu a durat decat scurt timp aceasta stare de improvizatie.
2) Accesul de la Manuc a aparut ultimul, foarte tarziu, posibil odata cu pasajul rutier. Accesul de la magazin a aparut extrem de repede dupa cel din PLS si avea scara fixa "lipita" de scarile rulante, inspre strada cum ar veni.
Cand s-a construit pasajul rutier a fost distrusa "fixa" si ceva timp s-a mers numai cu rulantele, care culmea, au si functionat fara sa se strice, nu stiu , vreo 2 - 3 luni maxim pana cand s-a construit fixa actuala.
Asa cum am spus aspectul cu transbordarea pe la suprafata imi scapa in totalitate, nu va bazati pe mine.
Oricum si legatura intre statii s-a dat in folosinta extrem de repede dupa "Punctul ZERO" --> accesul prin PLS.
3) Accesul de la magazin a fost modificat odata cu constructia pasajului rutier. Nu stiu daca inainte sau in timpul constructiei pasajului rutier, nu cred ca mai are importanta exact momentul.
4) Etapele sifonarii Dambovitei imi scapa total, nu ma amestec.
Raspunsuri ;
1) 99% da, accesul din PLS a fost la un moment dat unic. Nu a durat decat scurt timp aceasta stare de improvizatie.
2) Accesul de la Manuc a aparut ultimul, foarte tarziu, posibil odata cu pasajul rutier. Accesul de la magazin a aparut extrem de repede dupa cel din PLS si avea scara fixa "lipita" de scarile rulante, inspre strada cum ar veni.
Cand s-a construit pasajul rutier a fost distrusa "fixa" si ceva timp s-a mers numai cu rulantele, care culmea, au si functionat fara sa se strice, nu stiu , vreo 2 - 3 luni maxim pana cand s-a construit fixa actuala.
Asa cum am spus aspectul cu transbordarea pe la suprafata imi scapa in totalitate, nu va bazati pe mine.
Oricum si legatura intre statii s-a dat in folosinta extrem de repede dupa "Punctul ZERO" --> accesul prin PLS.
3) Accesul de la magazin a fost modificat odata cu constructia pasajului rutier. Nu stiu daca inainte sau in timpul constructiei pasajului rutier, nu cred ca mai are importanta exact momentul.
4) Etapele sifonarii Dambovitei imi scapa total, nu ma amestec.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
misterr
Țin minte și faza cu două monede de 1 leu la Unirii, tot o „specialitate”.
În rest, așa e cum zice #andrei11.
sab wrote:Exact, pasajul a apărut ceva mai tîrziu, ca o „mare chestie”.
Si la el de important, s-a inaugurat fara pasajul de legatura , iar transbordarea se facea pe la suprafata ?
andrei11 wrote:Se plătea, și era incomod de traversat piața pe la suprafață. De-asta zic că apariția pasajului mi s-a părut atunci o mare șmecherie... Și eu am fost un mare șmecher că am început să-l folosesc cu cîteva zile înainte de inaugurarea oficială... Era finalizat, curățenie, iluminat de la un cap la altul, doar că intrările erau mascate cu niște table, și era pustiu cît e de lung. Iar eu n-am rezistat tentației...
Si cum se facea transbordarea fara sa mai platiti odata ? Sau se platea ?
Țin minte și faza cu două monede de 1 leu la Unirii, tot o „specialitate”.
În rest, așa e cum zice #andrei11.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
rosetti61
Despre pasaj imi amintesc ca nu era obturat cu table ci cu panouri din panza de sac - in etajul de pe M2; table erau doar la tunelele spre Universitate unde cateodata era deschisa usa pentru muncitori si se vedea inauntru, luminat). Am prins inaugurarea primului tronson cu oftica ca nu pot vedea noile statii dupa ce taiase ala panglica (lume ciopor la trotuar pe bd 1848, care s-a repezit pe prima banda sa vada coloana oficiala).
Despre pasaj imi amintesc ca nu era obturat cu table ci cu panouri din panza de sac - in etajul de pe M2; table erau doar la tunelele spre Universitate unde cateodata era deschisa usa pentru muncitori si se vedea inauntru, luminat). Am prins inaugurarea primului tronson cu oftica ca nu pot vedea noile statii dupa ce taiase ala panglica (lume ciopor la trotuar pe bd 1848, care s-a repezit pe prima banda sa vada coloana oficiala).
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Ar mai fi niste "fine tuning"...
Cand a aparut pasajul in peisaj? Inteleg ca statia U2 a fost data in folosinta nefinalizata in cinstea tovarasului, dar cat timp s-a facut transbordarea pe la suprafata ? 1 an ? 2 ani ? Din ce imi aduc aminte din alte dicutii, si-a bagat si Gorbaciov "coada" acolo, in sensul ca a facut o vizita si lucrurile nu erau inca finalizate in piata, nici pasajul si, in plus incepusera lucrarile la legatura M1-M2 .
Apoi a mai ramas "istoria" Dambovitei. A fost sifonata pentru constructia tunelelor de la Sf Sipridon pana la U2, asta s-a spus clar. Care a fost cauza? pentru ca adancimea era destul de mare zic eu... Ce s-a intamplat ulterior ? S-a revenit la albia naturala si apoi a fost betonata si acoperita si sifonata din nou sau cum ? Pentru ca de Dambovita se leaga constructia acestui pasaj pietonal.
Si tot legat de pasaj, daca s-a venit cu ideea folosirii incintei de sifonare, care era planul in 1979 , respectiv in pana in 1986 legat de aceasta legatura intre magistrale ? Doar nu era in plan ca transbordarea sa se faca pe la suprafata si este clar ca planul nu era ce vedem acum, adica pasajul sa ajunga la U1 pe la jumatatea balconului...Deci de unde trebuia sa incepa pasajul la U1?
subway guru wrote:
cred ca ne-am rememorat cu brio 'fazele'..
Ar mai fi niste "fine tuning"...
Cand a aparut pasajul in peisaj? Inteleg ca statia U2 a fost data in folosinta nefinalizata in cinstea tovarasului, dar cat timp s-a facut transbordarea pe la suprafata ? 1 an ? 2 ani ? Din ce imi aduc aminte din alte dicutii, si-a bagat si Gorbaciov "coada" acolo, in sensul ca a facut o vizita si lucrurile nu erau inca finalizate in piata, nici pasajul si, in plus incepusera lucrarile la legatura M1-M2 .
Apoi a mai ramas "istoria" Dambovitei. A fost sifonata pentru constructia tunelelor de la Sf Sipridon pana la U2, asta s-a spus clar. Care a fost cauza? pentru ca adancimea era destul de mare zic eu... Ce s-a intamplat ulterior ? S-a revenit la albia naturala si apoi a fost betonata si acoperita si sifonata din nou sau cum ? Pentru ca de Dambovita se leaga constructia acestui pasaj pietonal.
Si tot legat de pasaj, daca s-a venit cu ideea folosirii incintei de sifonare, care era planul in 1979 , respectiv in pana in 1986 legat de aceasta legatura intre magistrale ? Doar nu era in plan ca transbordarea sa se faca pe la suprafata si este clar ca planul nu era ce vedem acum, adica pasajul sa ajunga la U1 pe la jumatatea balconului...Deci de unde trebuia sa incepa pasajul la U1?
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
rosetti61
In piata nu cred ca mai are albie, intre cele doua poduri - de la Manuc si Dimitrie Cantemir e prin tuburi, nu stiu ce au facut cu caseta de ape uzate - in primavara lui 1986 sau 1987 au facut o "nefacuta" . Dambovita da impresia ca se continua pe dedesubt dar urmeaza camerele de admisie, e sifonata in zona pasajului de corespondenta.
In piata nu cred ca mai are albie, intre cele doua poduri - de la Manuc si Dimitrie Cantemir e prin tuburi, nu stiu ce au facut cu caseta de ape uzate - in primavara lui 1986 sau 1987 au facut o "nefacuta" . Dambovita da impresia ca se continua pe dedesubt dar urmeaza camerele de admisie, e sifonata in zona pasajului de corespondenta.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Eu inteleg ca a fost sifonata mai intai odata cu constructia tunelelor M2. Priza de admisie se afla atunci acolo unde sunt acum scarile din pasajul de corespondenta. Nu stiu daca era chiar o sifonare clasica (pentru ce ar fi sifonat-o atunci, ca doar nu cred ca au trecut-o pe sub tunelele M2 la -20m ) sau doar o simpla trecere prin conducte. Din moment ce acea incinta este acum parte a pasajului pietonal, inseamna ca astazi avem parte de altceva, deci a mai fost cel putin o etapa in istoria Dambovitei.
Pe unde trece Dambovita acum, pe sub sau pe deasupra pasajului pietonal ? In imaginea din 1987 se vede deja Dambovita canalizata, adica este ce avem astazi.
Eu inteleg ca a fost sifonata mai intai odata cu constructia tunelelor M2. Priza de admisie se afla atunci acolo unde sunt acum scarile din pasajul de corespondenta. Nu stiu daca era chiar o sifonare clasica (pentru ce ar fi sifonat-o atunci, ca doar nu cred ca au trecut-o pe sub tunelele M2 la -20m ) sau doar o simpla trecere prin conducte. Din moment ce acea incinta este acum parte a pasajului pietonal, inseamna ca astazi avem parte de altceva, deci a mai fost cel putin o etapa in istoria Dambovitei.
Pe unde trece Dambovita acum, pe sub sau pe deasupra pasajului pietonal ? In imaginea din 1987 se vede deja Dambovita canalizata, adica este ce avem astazi.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
andrei11
Oricum de la inceput s-a avut in vedere o corespondenta la Unirii, se stia de ea, asadar s-au gandit la un pasaj de legatura.
Raman la parerea ca acest pasaj trebuia sa treaca ( venind de la Unirii 2 ) pe sub statia Unirii 1. De fapt cota pasajului este pe sub linii, asta e clar, am masurat impreuna cu un coleg de forum. In orice caz ceea ce vedem noi acum pasajul de legatura nu are de-a face cu gandirea initiala pentru ca in zona scarilor rulante ar fi curs Dambovita - si chiar a curs o vreme destul de indelungata dupa ce s-a inaugurat M 1 - primul tronson.
Din motive de siguranta / de logica, cred ca conductele sunt sub pasaj si peste M 2. Dar mai stii / Probabil ca#guru cunoaste cotele din zona.
Oricum de la inceput s-a avut in vedere o corespondenta la Unirii, se stia de ea, asadar s-au gandit la un pasaj de legatura.
Raman la parerea ca acest pasaj trebuia sa treaca ( venind de la Unirii 2 ) pe sub statia Unirii 1. De fapt cota pasajului este pe sub linii, asta e clar, am masurat impreuna cu un coleg de forum. In orice caz ceea ce vedem noi acum pasajul de legatura nu are de-a face cu gandirea initiala pentru ca in zona scarilor rulante ar fi curs Dambovita - si chiar a curs o vreme destul de indelungata dupa ce s-a inaugurat M 1 - primul tronson.
Din motive de siguranta / de logica, cred ca conductele sunt sub pasaj si peste M 2. Dar mai stii / Probabil ca#guru cunoaste cotele din zona.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
rosetti61
In ecuatie mai e si pasajul rutier - cel mai probabil Dambovita canalizata prin tuburi curge intre pasajul rutier si tunelele M2, pe sub corespondenta pietonala, deoarece deasupra este pasajul rutier.
In ecuatie mai e si pasajul rutier - cel mai probabil Dambovita canalizata prin tuburi curge intre pasajul rutier si tunelele M2, pe sub corespondenta pietonala, deoarece deasupra este pasajul rutier.
- sab
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
sab
Asta as vrea sa lamurim, daca se poate, care era planul in 1977 pentru corespondenta M1-M2. Este clar ca ce avem acum nu era, iar un pasaj care sa plece din partea stanga a statiei (asa cum pleaca acum) era cam exclus, avand in vedere ca exact pe langa acel perete curgea Dambovita. Deci daca n-au prevazut inca din 1977 o Dambovita prin conducte, un pasaj prin zona balconului este exclus.
Desi s-a mai ridicat de cateva ori problema, nu cred ca o sa aflam raspunsul. Probabil cei care stiu povestea, o tin la secret.. . Nu cred ca nu se stie.
Daca te referi la pasajul pietonal. este cam mult sa fie pe sub acesta. Nu prea vad mare spatiu intre nivelul pasajului pietonal si cel al tunelelor M2. Este ceva, dar nu stiu daca incap acolo si conductele si caseta de canalizare. Si cum canalizarea nu poate fi sifonata, ar trebui in acest caz ca Dambovita sa fie sub caseta de canalizare acolo..
Totusi, avand in vedere ca Dambovita trece clar pe sub pasajul rutier si acesta este desupra celui pietonal (practic este un "nivel" intre cele doua pasaje, de la nivelul turnichetilor de la U2 pana la nivelul pasajului pietonal) parerea mea este ca Dambivita curge printre cele doua pasaje, cu tot cu canalizare.
andrei11 wrote:
Oricum de la inceput s-a avut in vedere o corespondenta la Unirii, se stia de ea, asadar s-au gandit la un pasaj de legatura.
Raman la parerea ca acest pasaj trebuia sa treaca ( venind de la Unirii 2 ) pe sub statia Unirii 1. .
Asta as vrea sa lamurim, daca se poate, care era planul in 1977 pentru corespondenta M1-M2. Este clar ca ce avem acum nu era, iar un pasaj care sa plece din partea stanga a statiei (asa cum pleaca acum) era cam exclus, avand in vedere ca exact pe langa acel perete curgea Dambovita. Deci daca n-au prevazut inca din 1977 o Dambovita prin conducte, un pasaj prin zona balconului este exclus.
Desi s-a mai ridicat de cateva ori problema, nu cred ca o sa aflam raspunsul. Probabil cei care stiu povestea, o tin la secret.. . Nu cred ca nu se stie.
andrei11 wrote:
Din motive de siguranta / de logica, cred ca conductele sunt sub pasaj si peste M 2. .
Daca te referi la pasajul pietonal. este cam mult sa fie pe sub acesta. Nu prea vad mare spatiu intre nivelul pasajului pietonal si cel al tunelelor M2. Este ceva, dar nu stiu daca incap acolo si conductele si caseta de canalizare. Si cum canalizarea nu poate fi sifonata, ar trebui in acest caz ca Dambovita sa fie sub caseta de canalizare acolo..
Totusi, avand in vedere ca Dambovita trece clar pe sub pasajul rutier si acesta este desupra celui pietonal (practic este un "nivel" intre cele doua pasaje, de la nivelul turnichetilor de la U2 pana la nivelul pasajului pietonal) parerea mea este ca Dambivita curge printre cele doua pasaje, cu tot cu canalizare.
- survola
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
survola
Nu prea inteleg ce zice @sab.
Cred ca Dambovita trece printr-o conducta care trece paralel cu M1, peste liniile lui M2 si pe sub pasajul rutier, pe la capatul dintre Tineretului al statiei PU2. Si pe sub pasajul de corespondenta PU1 - PU2.
Nu prea inteleg ce zice @sab.
Cred ca Dambovita trece printr-o conducta care trece paralel cu M1, peste liniile lui M2 si pe sub pasajul rutier, pe la capatul dintre Tineretului al statiei PU2. Si pe sub pasajul de corespondenta PU1 - PU2.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
subway guru
Uf, numai zapaceli pe aici...putintica rabdare stimabililor si poate descalcim ceva...
Uf, numai zapaceli pe aici...putintica rabdare stimabililor si poate descalcim ceva...
- sab
-
Posted:
-
- survola
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
survola
Tot puzzle-ul acesta 3D.
Da' las' ca ne lamureste @subway guru, la un moment dat
Tot puzzle-ul acesta 3D.
Da' las' ca ne lamureste @subway guru, la un moment dat
📖 Pagination options