Topic: Metrou File de Poveste
776 posts, 291407 views
📖 Pagination options
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
La Unirii sigur nu trebuia sa fie ce este acum.
Ce avem azi este o incropeala, facuta prin utilizarea unui spatiu folosit candva la sifonarea Dambovitei si blocarea unui "balcon". Solutia ideala acolo era o coborare de la peronul Unirii 1 catre un pasaj de corespondenta care sa dea la Unirii 2. Nu stiu daca nivelul actual al liniei de la Unirii1 permitea asa ceva, dar asta era solutia pe care o vedeam eu. Deci un pasaj care sa treaca pe sub linia spre Izvor.
Dar noi preferam sa urcam, ca sa avem de unde sa coboram. Valabil in multe locuri, inclusiv Izvor, Gorjului, etc.
De aceea sunt eu "suparat" pe lifturi, ca in loc sa se foloseasca banii "cu cap", adica sa se faca niste rulante de la Unirii 1 catre pasajul de corespondenta si niste rulante la Unirii2 tot catre pasaj, aruncam banii pe lifturi care dau in parc.
La Unirii sigur nu trebuia sa fie ce este acum.
Ce avem azi este o incropeala, facuta prin utilizarea unui spatiu folosit candva la sifonarea Dambovitei si blocarea unui "balcon". Solutia ideala acolo era o coborare de la peronul Unirii 1 catre un pasaj de corespondenta care sa dea la Unirii 2. Nu stiu daca nivelul actual al liniei de la Unirii1 permitea asa ceva, dar asta era solutia pe care o vedeam eu. Deci un pasaj care sa treaca pe sub linia spre Izvor.
Dar noi preferam sa urcam, ca sa avem de unde sa coboram. Valabil in multe locuri, inclusiv Izvor, Gorjului, etc.
De aceea sunt eu "suparat" pe lifturi, ca in loc sa se foloseasca banii "cu cap", adica sa se faca niste rulante de la Unirii 1 catre pasajul de corespondenta si niste rulante la Unirii2 tot catre pasaj, aruncam banii pe lifturi care dau in parc.
- 2009
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
2009
Pai asta cred si eu si am mai spus-o atragandu-mi critici la vremea respectiva. De ce trebuiau lifturi la metrou cand exista atat de multe alte probleme stringente? Lifturile era ultimul lucru la care sa ne fi gandit. Nu spun ca nu erau necesare, dar nu montate asa cum s-au montat, printre stalpii de sustinere ai statiilor sau printre scarilerulante. Si ce ma enerveaza e ca deja incep sa se defecteze.
Sa revenim la Unirii. Eu niciodata nu am inteles ce si cum cu sifonarea Dambovitei. Cum adica acel pasaj e o ramasita de la sifonarea Damboviteti? si ce anume a presupus aceasta sifonare? procedeul ma intereseaza, pentru ca mie cel putin lucrurile imi par mai simple. Eu stiam ca Dambovita a fost acoperita cu acel planseu peste piata Unirii, lucrarile realizandu-se de la suprafata, iar pasajul e pur si simplu pe sub rau. Vreau sa explice cineva daca stie mai bine.
Pai asta cred si eu si am mai spus-o atragandu-mi critici la vremea respectiva. De ce trebuiau lifturi la metrou cand exista atat de multe alte probleme stringente? Lifturile era ultimul lucru la care sa ne fi gandit. Nu spun ca nu erau necesare, dar nu montate asa cum s-au montat, printre stalpii de sustinere ai statiilor sau printre scarilerulante. Si ce ma enerveaza e ca deja incep sa se defecteze.
Sa revenim la Unirii. Eu niciodata nu am inteles ce si cum cu sifonarea Dambovitei. Cum adica acel pasaj e o ramasita de la sifonarea Damboviteti? si ce anume a presupus aceasta sifonare? procedeul ma intereseaza, pentru ca mie cel putin lucrurile imi par mai simple. Eu stiam ca Dambovita a fost acoperita cu acel planseu peste piata Unirii, lucrarile realizandu-se de la suprafata, iar pasajul e pur si simplu pe sub rau. Vreau sa explice cineva daca stie mai bine.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Cand M2 a subtraversat Dambovita, aceasta a fost "sifonata" provizoriu prin 3 conducte . Nu stiu daca a fot o sifonare reala sau doar o deviere prin conducte. Probabil ca s-au temut de ceva de nu au sapat direct pe sub raul curgand in albia lui naturala, desi adancimea era destul de mare. Aceste conducte "aspirau" apa in incinta care acum adaposteste scarile rulante (si scara fixa), paralel cu statia Unirii1 si probabil ca o varsau dincolo de zona sapaturilor.
Dupa ce s-a terminat cu subtraversarea Dambovitei la Unirii,lucrurile au revenit "la normal" si a ramas incinta de beton unde erau prizele de aspiratie. Atunci s-a venit cu "gaselnita" ca aceasta incinta sa fie refolosita la pasajul pietonal, daca tot exista si nu mai folosea la nimic. Si uite asa pasajul pietonal a ajuns total aiurea in balconul de la Unirii1.
De aceea spun ca , cel mai probabil, nu acesta era planul initial pentru legatura intre magistrale, dar nu stiu exact care era. S-a lansat varianta ca pasajul pietonal trebuia sa vina prin "invaluire", adica se ocolea pe la dispecerat si apoi pe sub toata statia Unirii 1. Zona dispeceratului are finisaje mult prea 'elevate" pentru un spatiu tehnic, asa ca s-ar putea sa fie un sambure de adevar aici, insa nimeni nu a confirmat ca asa trebuia sa fie.
Am inteles chiar ca pentru o vreme transbordarea M1-M2 s-a facut pe la suprafata, pentru ca nu era gata pasajul pietonal.
Revenind, aceasta deviere prin conducte a fost o amenajare/sifonare provizorie. Ulterior s-a facut amenajarea Pietei Unirii (cu demolari si reconfigurari) , precum si amenajarea Dambovitei pe care o vedem azi (largirea si betonarea albiei, inclusiv instalarea casetei de canalizare de dedesubt), Dambovita a fost trecuta prin alte conducte si sifonata inca o data la constructia pasajului rutier (care trece pe deasupra raului).
Daca am gresit cu ceva, il rog pe subway guru sau pe altcineva care stie sa ma corecteze...
Cand M2 a subtraversat Dambovita, aceasta a fost "sifonata" provizoriu prin 3 conducte . Nu stiu daca a fot o sifonare reala sau doar o deviere prin conducte. Probabil ca s-au temut de ceva de nu au sapat direct pe sub raul curgand in albia lui naturala, desi adancimea era destul de mare. Aceste conducte "aspirau" apa in incinta care acum adaposteste scarile rulante (si scara fixa), paralel cu statia Unirii1 si probabil ca o varsau dincolo de zona sapaturilor.
Dupa ce s-a terminat cu subtraversarea Dambovitei la Unirii,lucrurile au revenit "la normal" si a ramas incinta de beton unde erau prizele de aspiratie. Atunci s-a venit cu "gaselnita" ca aceasta incinta sa fie refolosita la pasajul pietonal, daca tot exista si nu mai folosea la nimic. Si uite asa pasajul pietonal a ajuns total aiurea in balconul de la Unirii1.
De aceea spun ca , cel mai probabil, nu acesta era planul initial pentru legatura intre magistrale, dar nu stiu exact care era. S-a lansat varianta ca pasajul pietonal trebuia sa vina prin "invaluire", adica se ocolea pe la dispecerat si apoi pe sub toata statia Unirii 1. Zona dispeceratului are finisaje mult prea 'elevate" pentru un spatiu tehnic, asa ca s-ar putea sa fie un sambure de adevar aici, insa nimeni nu a confirmat ca asa trebuia sa fie.
Am inteles chiar ca pentru o vreme transbordarea M1-M2 s-a facut pe la suprafata, pentru ca nu era gata pasajul pietonal.
Revenind, aceasta deviere prin conducte a fost o amenajare/sifonare provizorie. Ulterior s-a facut amenajarea Pietei Unirii (cu demolari si reconfigurari) , precum si amenajarea Dambovitei pe care o vedem azi (largirea si betonarea albiei, inclusiv instalarea casetei de canalizare de dedesubt), Dambovita a fost trecuta prin alte conducte si sifonata inca o data la constructia pasajului rutier (care trece pe deasupra raului).
Daca am gresit cu ceva, il rog pe subway guru sau pe altcineva care stie sa ma corecteze...
- 2009
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
2009
ok, dar cu pasarela de la statia Unirii 2 care a fost treaba?
ok, dar cu pasarela de la statia Unirii 2 care a fost treaba?
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
subway guru
Paserela (si nu pasarela, ca nu e pt zburatoare...) ar fi trebuit la U1, in dreptul pasajului, cu scari rulante si lifturi...
Paserela (si nu pasarela, ca nu e pt zburatoare...) ar fi trebuit la U1, in dreptul pasajului, cu scari rulante si lifturi...
- aztec
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
aztec
subway guru wrote:
Paserela (si nu pasarela, ca nu e pt zburatoare...) ar fi trebuit la U1, in dreptul pasajului, cu scari rulante si lifturi...
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Pasarela (cred ca te referi la intrarea provizorie pe scari metalice) nu stiu daca a fost pe durata constructiei pasajului pietonal dintre magistrale sau pe durata constructiei pasajului rutier, atunci cand iesirea de la Magazinul Unirea a fost mutata cativa metri spre magazin si practic nu mai aveai pe unde sa intri in statie.
Poate ne ajuta cei pe care acele vremuri i-au prins in Bucuresti...
2009 wrote:
cu pasarela de la statia Unirii 2 care a fost treaba?
Pasarela (cred ca te referi la intrarea provizorie pe scari metalice) nu stiu daca a fost pe durata constructiei pasajului pietonal dintre magistrale sau pe durata constructiei pasajului rutier, atunci cand iesirea de la Magazinul Unirea a fost mutata cativa metri spre magazin si practic nu mai aveai pe unde sa intri in statie.
Poate ne ajuta cei pe care acele vremuri i-au prins in Bucuresti...
- aztec
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
aztec
Foarte vag imi aduc aminte imaginea vazuta de pe geamurile magazinului Unirea cu santierul din zona si o mare groapa patratoasa cu schele prin care se ajungea la metrou. Din pacate nu foarte clar si nici plasabila in timp.
Foarte vag imi aduc aminte imaginea vazuta de pe geamurile magazinului Unirea cu santierul din zona si o mare groapa patratoasa cu schele prin care se ajungea la metrou. Din pacate nu foarte clar si nici plasabila in timp.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Eu nu am decat poza asta. Piata Unirii pare sa fie inchisa si in reconfigurare . Sunt multe camioane acolo, oamenii circula pe carosabil (deci circulatia era inchisa), Dambovita este acoperita, Spitalul Brancovenesc este istorie, insa hala este inca in picioare.
De intrat in statie se intra printr-un fost PLS/PSS, insa, repet, nu stiu cauza. Ori tronsonul 1 s-a dat in folosinta fara sa fie gata pasajul de legatura dintre magistrale, ori este vorba de alte lucrari.
Eu nu am decat poza asta. Piata Unirii pare sa fie inchisa si in reconfigurare . Sunt multe camioane acolo, oamenii circula pe carosabil (deci circulatia era inchisa), Dambovita este acoperita, Spitalul Brancovenesc este istorie, insa hala este inca in picioare.
De intrat in statie se intra printr-un fost PLS/PSS, insa, repet, nu stiu cauza. Ori tronsonul 1 s-a dat in folosinta fara sa fie gata pasajul de legatura dintre magistrale, ori este vorba de alte lucrari.
pta unirii 1987.jpg (108.82 KB; downloaded 3048 times)
- misterr
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
misterr
sab wrote:
Pasarela (cred ca te referi la intrarea provizorie pe scari metalice) nu stiu daca a fost pe durata constructiei pasajului pietonal dintre magistrale sau pe durata constructiei pasajului rutier, atunci cand iesirea de la Magazinul Unirea a fost mutata cativa metri spre magazin si practic nu mai aveai pe unde sa intri in statie.
Poate ne ajuta cei pe care acele vremuri i-au prins in Bucuresti...
sab wrote:N-are nici o treabă cu pasajul, cînd s-a dat în folosință stația Piața Unirii 2 era încă șantier, dar era ziua Tovarășului (26 ianuarie) și trebuia respectat angajamentul, așa că s-au amenajat acele scări metalice provizorii... Eram la liceu atunci, și făceam zilnic drumul ăla (Apărătorii Patriei - Unirii 2)...
De intrat in statie se intra printr-un fost PLS/PSS, insa, repet, nu stiu cauza. Ori tronsonul 1 s-a dat in folosinta fara sa fie gata pasajul de legatura dintre magistrale, ori este vorba de alte lucrari.
sab wrote:Așa e, am prins vremea aia, și am urmărit construcția pasajului de legătură. Cînd era aproape gata, dar nu era încă dat în folosință, și intrările erau mascate cu table, nu știa aproape nimeni ce se face acolo. Ei bine, eu mi-am făcut curaj, m-am strecurat pe lîngă table și l-am străbătut de unul singur, și mi s-a părut o mare chestie că am ajuns de la Piața Unirii 2 la Piața Unirii 1 fără să ies pe la suprafață ca restul „fraierilor”... După aceea am reușit să conving un coleg de liceu să refacem traseul. Ceilalți credeau că facem mișto de ei că e un pasaj între cele două stații!
Am inteles chiar ca pentru o vreme transbordarea M1-M2 s-a facut pe la suprafata, pentru ca nu era gata pasajul pietonal.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Si cum se facea transbordarea fara sa mai platiti odata ? Sau se platea ?
Si cum se facea transbordarea fara sa mai platiti odata ? Sau se platea ?
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
subway guru
Ah, dragul meu #andrei11...roza, roza, roza!!!
Ai uitat ca pe vremea cand la metrou se intra cu 'fisa' (nu cu 'fie-sa'... ), la Unirii trebuia sa bagi doua kopeici in loc de una???
Dar iar ne-am 'bramburit'...
Voi ne duceti spre 'scara provizorie istorica' de la Unirii2 (subiect pt care m-am bagat de intaiasi si primasi data in 'ciorba' asta cu 'forumurili' si am avut placerea deosebita a ma lua 'in bunghi' cu de atunci prietenul #andrei11), iar eu vorbeam despre posibilitatile actuale de a pune lifturi si escalatoare mai directe spre pasajul de legatura U1-U2...alta gasca-n alta traista...
Ce zice #misterr e doar o parte de adevar, n-are legatura doar cu impuscatul, la ora cand s-a pus in functiune U2, tunelele U2-Universitate erau inca in lucru, U2 n-avea alta cale de acces si scara aia metalica provizorie era singura posibilitate de intrare.
Dupa ce s-a terminat cu PLS-ul din capatul Calarasi, s-a terminat si accesul de la Hanul Manuc si s-a inchis suprafata...
Dar astea sunt...povestiri de la gura sobei...sau mai bine zis...de la gura de metrou...
Ah, dragul meu #andrei11...roza, roza, roza!!!
Ai uitat ca pe vremea cand la metrou se intra cu 'fisa' (nu cu 'fie-sa'... ), la Unirii trebuia sa bagi doua kopeici in loc de una???
Dar iar ne-am 'bramburit'...
Voi ne duceti spre 'scara provizorie istorica' de la Unirii2 (subiect pt care m-am bagat de intaiasi si primasi data in 'ciorba' asta cu 'forumurili' si am avut placerea deosebita a ma lua 'in bunghi' cu de atunci prietenul #andrei11), iar eu vorbeam despre posibilitatile actuale de a pune lifturi si escalatoare mai directe spre pasajul de legatura U1-U2...alta gasca-n alta traista...
Ce zice #misterr e doar o parte de adevar, n-are legatura doar cu impuscatul, la ora cand s-a pus in functiune U2, tunelele U2-Universitate erau inca in lucru, U2 n-avea alta cale de acces si scara aia metalica provizorie era singura posibilitate de intrare.
Dupa ce s-a terminat cu PLS-ul din capatul Calarasi, s-a terminat si accesul de la Hanul Manuc si s-a inchis suprafata...
Dar astea sunt...povestiri de la gura sobei...sau mai bine zis...de la gura de metrou...
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Am inteles perfect a cui este initiativa, ca doar stiu sa citesc...Dar am vazut anexele si am vazut cine le-a intocmit..SC Metroul SA Directia Proiectare-Cercetare. Probabil ca a fost "pro bono"
Daca te referi la cel din metrou, este in statie. Doar nu te abati mult din drum sa ajungi acolo. Este o diferenta ENORMA intre un spatiu care se afla in incinta unei statii de metrou si unul care nu are nicio legatura cu fluxul de calatori de la metrou cum vor fi cele din galeriile respective. Nu cred ca nu intelegi diferenta ..
Si nu cred ca intra cineva din afara statiei doar ca sa-si ia "vitaminele" de zi cu zi la Mcdonalds-ul din metrou (taxand o calatorie ), cand mai au un Mcdonalds la suprafata, fara taxa si mult mai "aerisit". Acela de la Unirii2 estenumai pentru calatorii de la metrou si are cel mai bun flux de calatori pe care il putea avea, fiind atat in drumul celor care schimba magistrala, cat si foarte aproape de drumul majoritatii celor care intra in statie.
Un flux la fel de bun il avea si patiseria cu merdenele de la Victoriei dupa care plange andrei11.
Daca te referi la cel de la parterul magazinului Unirea, in mod sigur are vad, nu exista nicio indoiala in acest sens. Crede-ma, economistii cu job-ul lor, inginerii cu al lor [/quote]
Adica Unirii 2 s-a inaugurat fara niciun acces, nici macar cel de la magazin ?
Si la el de important, s-a inaugurat fara pasajul de legatura , iar transbordarea se facea pe la suprafata ?
subway guru wrote:
N-ai inteles nimic, ba mai mult ai inteles complet gresit...
Nu e proiectul meu si nici al colegilor mei, e o initiativa PMB...
Am inteles perfect a cui este initiativa, ca doar stiu sa citesc...Dar am vazut anexele si am vazut cine le-a intocmit..SC Metroul SA Directia Proiectare-Cercetare. Probabil ca a fost "pro bono"
subway guru wrote:
McDonald la U2 e 'vad'??? Ca nu e 'pe fluxul de calatori', e doar o 'catacomba' adiacenta... si mai e si in zona 'taxata'...
Daca te referi la cel din metrou, este in statie. Doar nu te abati mult din drum sa ajungi acolo. Este o diferenta ENORMA intre un spatiu care se afla in incinta unei statii de metrou si unul care nu are nicio legatura cu fluxul de calatori de la metrou cum vor fi cele din galeriile respective. Nu cred ca nu intelegi diferenta ..
Si nu cred ca intra cineva din afara statiei doar ca sa-si ia "vitaminele" de zi cu zi la Mcdonalds-ul din metrou (taxand o calatorie ), cand mai au un Mcdonalds la suprafata, fara taxa si mult mai "aerisit". Acela de la Unirii2 estenumai pentru calatorii de la metrou si are cel mai bun flux de calatori pe care il putea avea, fiind atat in drumul celor care schimba magistrala, cat si foarte aproape de drumul majoritatii celor care intra in statie.
Un flux la fel de bun il avea si patiseria cu merdenele de la Victoriei dupa care plange andrei11.
Daca te referi la cel de la parterul magazinului Unirea, in mod sigur are vad, nu exista nicio indoiala in acest sens. Crede-ma, economistii cu job-ul lor, inginerii cu al lor [/quote]
subway guru wrote:
cand s-a pus in functiune U2, tunelele U2-Universitate erau inca in lucru, U2 n-avea alta cale de acces si scara aia metalica provizorie era singura posibilitate de intrare.
Dupa ce s-a terminat cu PLS-ul din capatul Calarasi, s-a terminat si accesul de la Hanul Manuc si s-a inchis suprafata...
Adica Unirii 2 s-a inaugurat fara niciun acces, nici macar cel de la magazin ?
Si la el de important, s-a inaugurat fara pasajul de legatura , iar transbordarea se facea pe la suprafata ?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Da, cand a fost inaugurata, statia Unirii ( M 2 ) nu avea nici un acces normal, numai acela prin PLS. De corespondenta de la suprafata pe cuvant de onoare ca nu stiu nimic. Dar daca se platea de 2 ori - asa cum a spus guru inseamna ca nu era o corespondenta adevarata ci pur si simplu erau 2 statii independente.
Da, cand a fost inaugurata, statia Unirii ( M 2 ) nu avea nici un acces normal, numai acela prin PLS. De corespondenta de la suprafata pe cuvant de onoare ca nu stiu nimic. Dar daca se platea de 2 ori - asa cum a spus guru inseamna ca nu era o corespondenta adevarata ci pur si simplu erau 2 statii independente.
📖 Pagination options