Topic: Trenurile Bombardier Movia 346 (BM2/BM21)
988 posts, 387270 views
📖 Pagination options
- cristi20
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
cristi20
Azi am observat ca Metrorex a inceput sa lipeasca autocolante cu reclame la fel ca RATB.
Am prins rama Bruxelles (1110-2110) in statia Eroilor cu o reclama la Silva.
Azi am observat ca Metrorex a inceput sa lipeasca autocolante cu reclame la fel ca RATB.
Am prins rama Bruxelles (1110-2110) in statia Eroilor cu o reclama la Silva.
IMAG0025mod.jpg (520.98 KB; downloaded 5701 times)
- sab
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
sab
De ce nu s-or fi gandit sa faca de la inceput BM-urile cu geamuri rabatabile ? "Da-i romanului mintea cea de pe urma"...
Chiar si-au imaginat ca la aglomeratia din Bucuresti ventilatia fortata face fata ? Sau s-au gandit ca la un vehicul care circula cu geamurile deschise este mai mare consumul ?
De ce nu s-or fi gandit sa faca de la inceput BM-urile cu geamuri rabatabile ? "Da-i romanului mintea cea de pe urma"...
Chiar si-au imaginat ca la aglomeratia din Bucuresti ventilatia fortata face fata ? Sau s-au gandit ca la un vehicul care circula cu geamurile deschise este mai mare consumul ?
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
Utilizator anonim
O aberatie inutila asta cu geamurile...sunt curios noile trenuri cum vin.
O aberatie inutila asta cu geamurile...sunt curios noile trenuri cum vin.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
subway guru
Cu geamurile deschise incepe sa devina o problema nivelul de zgomot din salon...
Cu geamurile deschise incepe sa devina o problema nivelul de zgomot din salon...
- sab
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
sab
Nu este nicio aberatie inutila, am prins si eu azi o rama cu geamurile deschise pe M2. Si chiar daca era plina ochi nu am simtit acea senzatie de sufocare proprie BM-urilor, chiar era neasteptat de placut, asa cum spune si misterr.
Si mai lasati "problema" cu zgomotul, n-a surzit nimeni zeci de ani la IVA ...Si s-a respirat foarte bine in IVA , spre deosebire de "minunile" astea de BM de 1 mil eur/vagon unde mori cu zile si ajungi fleasca la serviciu. Din pacate a trebuit sa cumparam aceste capodopere ale tehnicii ca sa cream o reala problema pe care am ignorat-o zece ani. Iar acum am inventat "apa calda" si am rezolvat problema pe care tot "noi" am creat-o. ...Mare "inovatie" pentru confortul minim al calatorilor..
De ce nu recunoastem macar in ceasul al doisprezecelea ca am facut o greseala , ca sa nu spun o prostie cand am dat specificatiile tehnice cu "ventilatie fortata"....?? Ce era mai important, zgomotul sau sa se poata respira si calatori in conditii optime, fara sa faci la prima ora o sauna pe care nu ai solicitat-o ?
Sper ca noile CAF-uri sa aiba geamuri, daca nu obligatoriu trebuie sa aiba A/C. Altfel ajungem in acelasi punct si le vom monta geamuri..
Nu este nicio aberatie inutila, am prins si eu azi o rama cu geamurile deschise pe M2. Si chiar daca era plina ochi nu am simtit acea senzatie de sufocare proprie BM-urilor, chiar era neasteptat de placut, asa cum spune si misterr.
Si mai lasati "problema" cu zgomotul, n-a surzit nimeni zeci de ani la IVA ...Si s-a respirat foarte bine in IVA , spre deosebire de "minunile" astea de BM de 1 mil eur/vagon unde mori cu zile si ajungi fleasca la serviciu. Din pacate a trebuit sa cumparam aceste capodopere ale tehnicii ca sa cream o reala problema pe care am ignorat-o zece ani. Iar acum am inventat "apa calda" si am rezolvat problema pe care tot "noi" am creat-o. ...Mare "inovatie" pentru confortul minim al calatorilor..
De ce nu recunoastem macar in ceasul al doisprezecelea ca am facut o greseala , ca sa nu spun o prostie cand am dat specificatiile tehnice cu "ventilatie fortata"....?? Ce era mai important, zgomotul sau sa se poata respira si calatori in conditii optime, fara sa faci la prima ora o sauna pe care nu ai solicitat-o ?
Sper ca noile CAF-uri sa aiba geamuri, daca nu obligatoriu trebuie sa aiba A/C. Altfel ajungem in acelasi punct si le vom monta geamuri..
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
bercenicity
CAF-urile vin cu geamuri rabatabile, e cerinta in caietul de sarcini.
CAF-urile vin cu geamuri rabatabile, e cerinta in caietul de sarcini.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
subway guru
Draga #sab,
Standardele, normele si reglementarile tehnice, ca si legile, sunt facute pentru a fi respectate, fie ca se refera la ventilatie, fie ca se refera la zgomot fie la altceva si sa incerci sa impaci si capra si varza...
Solutia cu deschisul geamului e cea mai 'comoda' dar nu e si 'perfecta', mai are si 'inconveniente...
De ex. ventilatia fortata permite filtrarea aerului introdus in salon, geamul deschis nu...
Toate cele bune tuturor!
Draga #sab,
Standardele, normele si reglementarile tehnice, ca si legile, sunt facute pentru a fi respectate, fie ca se refera la ventilatie, fie ca se refera la zgomot fie la altceva si sa incerci sa impaci si capra si varza...
Solutia cu deschisul geamului e cea mai 'comoda' dar nu e si 'perfecta', mai are si 'inconveniente...
De ex. ventilatia fortata permite filtrarea aerului introdus in salon, geamul deschis nu...
Toate cele bune tuturor!
- sab
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
sab
Sunt convins ca daca exista vreun normativ/standard, el nu a fost respectat la BM-uri. Se poate totusi si ca normativul sa nu fie bun daca totusi el exista si a fost respectat intru totul la constructia si operarea BM-urilor. Ce sa ne mai ascundem, nu sunt conditii "omenesti" (sa nu spun optime) sa circuli cu BM-urile si nu neaparat cand sunt pline-ochi. Altfel nu se recurgea la aceasta masura si nu se plangea atata lume.
Ca sa functioneze corect o ventilatie fortata trebuie sa fie insotita de extragerea aerului viciat si de introducerea de aer proaspat.
Asa cum am spus, lucrez intr-o astfel de caldire cu ventilatie fortata si sistemul nu functioneaza deloc bine fara aer proapat si A/C.
Se face asta la BM-uri, se extrage aerul viciat din compartimente ? Chiar si la A/C trebuie sa deschizi geamurile si sa aerisesti, pentru ca aerul se viciaza dupa un timp. Nu poti trai intr-o cutie inchisa, oricate filtre ai aplica...Este nevoie de oxigen.
Sunt convins ca daca exista vreun normativ/standard, el nu a fost respectat la BM-uri. Se poate totusi si ca normativul sa nu fie bun daca totusi el exista si a fost respectat intru totul la constructia si operarea BM-urilor. Ce sa ne mai ascundem, nu sunt conditii "omenesti" (sa nu spun optime) sa circuli cu BM-urile si nu neaparat cand sunt pline-ochi. Altfel nu se recurgea la aceasta masura si nu se plangea atata lume.
Ca sa functioneze corect o ventilatie fortata trebuie sa fie insotita de extragerea aerului viciat si de introducerea de aer proaspat.
Asa cum am spus, lucrez intr-o astfel de caldire cu ventilatie fortata si sistemul nu functioneaza deloc bine fara aer proapat si A/C.
Se face asta la BM-uri, se extrage aerul viciat din compartimente ? Chiar si la A/C trebuie sa deschizi geamurile si sa aerisesti, pentru ca aerul se viciaza dupa un timp. Nu poti trai intr-o cutie inchisa, oricate filtre ai aplica...Este nevoie de oxigen.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Nu vă aplecați în afară! E pericoloso sporgersi!
misterr
Și astăzi era un demo cu Dalia pe M2, cu toate geamurile deschise doar la ultimul vagon, în rest toate închise. M-am urcat la Victoriei în primul vagon, iar între Piața Sudului și Apărătorii Patriei am străbătut tot trenul de la cap la coadă. Diferența era evidentă, se simțea cu ochii închiși.
În rest, așa e cum spune #sab, dar e evident că instalația de pe BM a fost proiectată și dimensionată necorespunzător (e un eșec al tehnicii...).
Și astăzi era un demo cu Dalia pe M2, cu toate geamurile deschise doar la ultimul vagon, în rest toate închise. M-am urcat la Victoriei în primul vagon, iar între Piața Sudului și Apărătorii Patriei am străbătut tot trenul de la cap la coadă. Diferența era evidentă, se simțea cu ochii închiși.
În rest, așa e cum spune #sab, dar e evident că instalația de pe BM a fost proiectată și dimensionată necorespunzător (e un eșec al tehnicii...).
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
133 313
1002-2002 Narcisa a primit "hublouri". Vreau sa spun ca la primul vagon este cu totul alta viata. Azi este in serviciu pe M2 si spre deosebire de 1122-2122 Nicosia care este de asemenea in M2 azi, poti sa mai "traiesti".
1002-2002 Narcisa a primit "hublouri". Vreau sa spun ca la primul vagon este cu totul alta viata. Azi este in serviciu pe M2 si spre deosebire de 1122-2122 Nicosia care este de asemenea in M2 azi, poti sa mai "traiesti".
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Nu vă aplecați în afară! E pericoloso sporgersi!
133 313
Nu e nici un esec. Pur si simplu garniturile astea au fost gandite pentru tari in care mai toti calatorii au loc pe scaun.
misterr wrote:
În rest, așa e cum spune #sab, dar e evident că instalația de pe BM a fost proiectată și dimensionată necorespunzător (e un eșec al tehnicii...).
Nu e nici un esec. Pur si simplu garniturile astea au fost gandite pentru tari in care mai toti calatorii au loc pe scaun.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
shoppy
Si care e tara aia care tine in trafic material supradimensionat cu 70%?
Si care e tara aia care tine in trafic material supradimensionat cu 70%?
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Trenurile BM2/BM21
133 313
Incearca tarile scandinave. Bineinteles ca este o exagerare voita din parte mea deoarece si la noi pe la orele 21 daca pleci intr-o garnitura incarcata slab, corespunzator orelor respective, de la Republica si cobori la Unirii deja te tine ceafa de la instalatia de aer a Bombardierelor.
Incearca tarile scandinave. Bineinteles ca este o exagerare voita din parte mea deoarece si la noi pe la orele 21 daca pleci intr-o garnitura incarcata slab, corespunzator orelor respective, de la Republica si cobori la Unirii deja te tine ceafa de la instalatia de aer a Bombardierelor.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Nu vă aplecați în afară! E pericoloso sporgersi!
misterr
Hai că o dăm din gard în gard... Azi dimineață am mers de la Apărătorii Patriei la Victoriei cu 1001/2001 (Dalia) la primul vagon, cu toate geamurile deschise. Problema nu era curentul de aer în sine (care era chiar plăcut), ci faptul că vagonul era nemăturat și toată țărîna se ridica într-un nor care te făcea la plămîni. Și acum mă ustură gîtul și am nisip între dinți... Ca la noi, la nimeni!
Hai că o dăm din gard în gard... Azi dimineață am mers de la Apărătorii Patriei la Victoriei cu 1001/2001 (Dalia) la primul vagon, cu toate geamurile deschise. Problema nu era curentul de aer în sine (care era chiar plăcut), ci faptul că vagonul era nemăturat și toată țărîna se ridica într-un nor care te făcea la plămîni. Și acum mă ustură gîtul și am nisip între dinți... Ca la noi, la nimeni!
📖 Pagination options