Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Accidente / incidente

5245 posts, 1504309 views
 
Go to page:  1  ... 61 62 63 64 65 66 67  ... 375
 
 

📖 Pagination options
Re: Accidente,incidente andrei11

Nu inteleg de ce mergeti voi pe aceasta pista. Asa cum am aratat in poza nr 2 de mai sus, in momentul in care pantograful trece peste senzorul de blocare ( care se afla imediat dupa patina ), aleluia, patina este blocata in veci. Una peste alta inclusiv martorul luminos de pe stalp ( X ) s-a aprins, ceea ce confirma ca patina a fost scoasa din circuit. Patina fiind inactiva nu mai conteaza daca tragi sau bagi curent in patina, aceasta fiind inactiva.
99% acele s-au miscat din motive mecanice - uzura / proasta intretinere.
Repet, blocarea patinei a fost simulata atat din contacte cat si verificata pe teren prin trecerea pantografului peste senzorul de blocare.
Catalin, e sigur asa. Nu, nu ma gandesc, asa e.
Confirmare : Daca o TATRA iese din zona cu un singur pantograf si al doilea ramane in zona ( de exemplu da prioritate la masini 3 minute sa spunem ) macazul estre blocat ( X ) pana ce iese din sector si al doilea pantograf.
Sistemul numara numarul de pantografe de la intrare ( senzorul de blocare ) si nu deblocheaza sistemul decat in secunda in care senzorul de deblocare scade toate pantografele aflate in zona. E sigur acest aspect, nu am de ce sa-l reneg.
La fel, daca TATRELE ies cu ambele pantografe din zona, tot asa, cu 1 cm sau cu 3 metri si opresc din divere motive, macazul e "pe liber", deci poate fi schimbat.
Concluzia este clara, portiunea delicata este "pe blocat" functie de numarul de pantografe aflate in zona si nu dupa senzorii de greutate sau care depind de timp.
De altfel, numararea pantografelor este banala.
Este la fel cu barierele care indica numarul locurilor  libere  dintr-o parcare cu bariere. Cand se ridica bariera de intrare se scade locul, cand se ridica bariera de iesire se adauga locul liber. Aici in loc de bariere avem senzorii de blocare / deblocare. Mi se pare chiar banal.
Hai sa ne gandim si la aspectul urmator : Asadar  zona sensibila are maxim 30 metri. Cel mai scurt tramvai posibil parca este cel cu perii. Nu cred ca in 30 metri incap mai mult decat 5 astfel de tramvaie. Deci sistemul trebuie sa stie sa numere pana la cinci, nu e nevoie ca la parcari sa numeri  sute de locuri. Asadar in tabloul de comanda nu ai nevoie decat de maxim 5 locuri libere pentru numarat. ( cinci contacte ).

 


Re: Accidente,incidente shoppy

Nu cos, aici gresesti, si mecanic si electric.
Mecanic pantograful atinge atat patina cat si firul aerian, se vede din poze ca e doar o sarma, nu se poate ca acea sarma netensionata sa impiga pantograful in jos astfel incat sa se desprinda de pe firul aerian.
Electric acel senzor este un simplu detector de tensiune, deci nu de amperaj, (deci prin el nu trece decat un curent de masura infinitezimal de mic printr-o rezistenta de multi M ohmi (lafel ca la un voltmetru pe care il bagi in priza ca sa vezi ca ai 220)), deci nu conteaza deloc daca pantograful ala suge sau injecteaza curent ca nu suge si nici nu injecteaza prin patina (ar insemna ca fiecare patina sa fie alimentata la injectia de tensiune din substatia de transformare si fiecare dulap de automatizare de mecaz sa aiba in el circuit de forta de 750vcc).
Stiu de ce zici tu de povestile cu Pheonixurile si Transmontana care schimba semnalele din verde in rosu pe franare recuperativa, aia are cu totul alte cauze ca acolo pezenta vehiculului se face cu scurtcircuit intre sine (care la randul lor sunt impamantate), e cu totul alta problema.

 


Re: Accidente,incidente Costin

In ceea ce priveste legatura electrica dintre patina si fir, ce ai vazut in pozele de dinainte este senzorul de dupa macaz. Patina e rigida, cu saniile mai jos ca firul, tramvaiul trebuie sa accelereze sub ea ca sa schimbe macazul, simplul contact nu este suficient (macazul ramane cum e daca nu accelerezi):




Poza de mai sus nu este din intersectia in cauza, in schimb, in poza postata de colegul 3mil aici se distinge ca este vorba de acelasi model.

In schimb, despre modul in care este actionat macazul... (tensiune, curent/sens de circulatie a curentului electric s.a.m.d) eu nu te pot contrazice, pentru ca nu's din aria mea profesionala nici pe departe... Am presupus, doar, ca un curent in sens invers poate da peste cap functionarea macazului.

 


Re: Accidente,incidente florin.lifticariu

Poate e o prostie ce spun, nu stiu daca-mi amintesc bine ...dar mi s-a parut ca se poate schimba macazul si actionind patina de frina...vagonul inainta cu maneta pe 0; apoi o mica frina cu patina...si macazul s-a schimbat...

 


Re: Accidente,incidente bercenicity

Intre patina si fir este o rezistenta (la alte macazuri se vede mai bine o sarma incolacita gen solenoid), astfel incat atunci cand tramvaiul accelereaza majoritatea curentului trece prin rezistenta respectiva si doar o mica, dar suficienta, parte prin circuitele de comanda.

In poza de mai sus nu se vede prea bine, dar rezistenta respectiva ar fi firul acela cu bucla in sus...

Apropo de faptul ca nu este contact intre fir si pantograf la trecerea pe sub patina: mai este un model de patina, mult simplificat; era de exemplu la Rahova/Progresului pentru 8/23/32; consta dintr-un simplu fir care trece usor diagonal  pe sub firul de contact normal si o bucata de material izolator intre ele.

 


Re: Accidente,incidente Axel

20.07.2012.>>13:00.

Trei automobile s-au ciocnit pe Bd.Regina Elisabeta cea cea dus la blocarea liniilor de troleibuz: 61,69,90 si 91 pe sensul catre Universitate.
Pe la ora 13:55 erau prinse in coada: 5304 (91), 5344 (69), probabil restu troleibuzelor au fost puse sa intoarca la Piata Operei. :roll:


http://www.youtube.com/watch?v=KNoIzA4aUOw

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

Nu aşteptaţi 1, 8, 11, 25, 35 în seara asta... s-au buşit 2 maşini la AFI, una rămânând în mijlocul intersecţiei. Nu aşteptaţi nici trolee dinspre Dr. Taberei spre Gara de Nord sau centru, nici ele nu eu loc.

 


Re: Accidente,incidente 3mil

La ora actuala in intersectia de la AFI circulatia tramvaielor pe sensul spre Dep. Militari/Apaca este blocata din cauza a 2 masini care s-au tamponat, una din ele ramanand pe linie.
accident afi.JPG (119.85 KB; downloaded 3068 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Utilizator anonim

Dr2005 wrote:
Nu aşteptaţi 1, 8, 11, 25, 35 în seara asta... s-au buşit 2 maşini la AFI, una rămânând în mijlocul intersecţiei. Nu aşteptaţi nici trolee dinspre Dr. Taberei spre Gara de Nord sau centru, nici ele nu eu loc.


De fapt e 41 daca ne luam dupa presa  :lol:  :lol:

Un accident grav s-a petrecut în această seară, înainte de ora 10, în apropierea unui mall din Drumu Taberei. Un autorism a pătruns un intersecţie, fără a se asigura şi a fost lovit din plin. Accidentul a avut loc pe linia tramvaiului 41, în apropierea unui mall.

Citeste mai mult pe REALITATEA.NET: http://www.realitatea.net/grav-accident ... z21C0jY6r5

 


Re: Stiri, noutati, perspective rosetti61

Saptamana nebunilor nu alta... Oare ce ne rezerva zilele urmatoare? Daca nu sunt vehicule RATB sunt bizoni cu mancarime la pedala :D

 


Re: Accidente,incidente rosetti61

Devine interesant... Doar acum cateva zile ce s-au troznit altele la APACA...

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Accidente,incidente Dr2005

La APACA se troznesc mulţi făcând stânga... mai ales că nu au voie să facă stânga peste linia de tramvai acolo.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Accidente,incidente Utilizator anonim

Au inceput de luni baietii, aici nu mi-am dat seama ce era dar a durat cam o ora jumate - doua blocarea, la cateva secunde dupa ce am facut stanga spre Razoare ne-am oprit, ardea un Megane, dupa vreo ora tot blocat traficul, am mers cu 1 de la Razoare la Gara de Nord via Depoul Militari...

DSC_4867.JPG (308.04 KB; downloaded 3029 times)

 


Re: Accidente,incidente ByOnu

Scuza-ma, dar decat sa pierd doua ore in tramvai prefer sa pun picioarele la treaba.. :lol:  incearca si tu asta. ;)

 


Go to page:  1  ... 61 62 63 64 65 66 67  ... 375
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2448 forum members have written 436211 posts in 5437 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use