Topic: Accidente / incidente
5245 posts, 1503932 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Accidente,incidente
andrei11
Pe la ora 18,30 s-au facut testele de rigoare la macazul cu pricina, atat "la rece'' cat si in sarcina.
Primele concluzii : ( ce am putut auzi si eu ) :
1) Testele "la rece" --> OK
2) Testele in sarcina --> OK, inclusiv mecanismul de blocare a macazului in cazul in care tramvaiul din spate ar incerca sa actioneze macazul iar cel din fata nu a iesit complet din zona.
Ipoteza : bandajul ultimului boghiu defect, in jurul orei 18,30 s-au facut masuratori extrem de detaliate ( si fotografii ) cu ultimul boghiu.
Aproape exclusa declansarea necontrolata a motorului macazului, subliniez, testele facute si la care am participat --> cel mai probabil mecanismul de comanda / de siguranta au functionat bine.
Pe la ora 18,30 s-au facut testele de rigoare la macazul cu pricina, atat "la rece'' cat si in sarcina.
Primele concluzii : ( ce am putut auzi si eu ) :
1) Testele "la rece" --> OK
2) Testele in sarcina --> OK, inclusiv mecanismul de blocare a macazului in cazul in care tramvaiul din spate ar incerca sa actioneze macazul iar cel din fata nu a iesit complet din zona.
Ipoteza : bandajul ultimului boghiu defect, in jurul orei 18,30 s-au facut masuratori extrem de detaliate ( si fotografii ) cu ultimul boghiu.
Aproape exclusa declansarea necontrolata a motorului macazului, subliniez, testele facute si la care am participat --> cel mai probabil mecanismul de comanda / de siguranta au functionat bine.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Accidente,incidente
Dr2005
Măsurători ale dimensiunilor bandajului (grosime, diametrul cercului nominal de rulare, cota qR) ar trebui să se facă la orice deraiere (cel puţin la trenuri se fac, vezi rapoartele AFER). Oricum nu sunt prea relevante în cazul nostru, pentru că roţile s-au târâit pe asfalt.
Măsurători ale dimensiunilor bandajului (grosime, diametrul cercului nominal de rulare, cota qR) ar trebui să se facă la orice deraiere (cel puţin la trenuri se fac, vezi rapoartele AFER). Oricum nu sunt prea relevante în cazul nostru, pentru că roţile s-au târâit pe asfalt.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Accidente,incidente
Utilizator anonim
Bandaj defect Poate sa se fi dezmembrat roata de pe osie si sa a mai fost respectat ecartamentul sau ceva si a urcat pe limba macazului cumva, ca bandajul este o masa metalica, masa care nu stiu cum ar putea sa se "defecteze" asa in cateva minute.
Bandaj defect Poate sa se fi dezmembrat roata de pe osie si sa a mai fost respectat ecartamentul sau ceva si a urcat pe limba macazului cumva, ca bandajul este o masa metalica, masa care nu stiu cum ar putea sa se "defecteze" asa in cateva minute.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Accidente,incidente
Dr2005
Dacă zbura roata, deraia dar ar fi rămas oarecum paralel cu şina, în niciun caz nu o lua în altă direcţie. În schimb, dacă era boghiu de Tatra şi sărea roata, mergea fără probleme aşa, că acolo e osie prinsă rigid de cadrul de boghiu, fără suspensie primară. Chiar s-au întâmplat cazuri din astea, în care vatmanul a ajuns la cap de linie şi a văzut că-i lipseşte o roată.
Dacă zbura roata, deraia dar ar fi rămas oarecum paralel cu şina, în niciun caz nu o lua în altă direcţie. În schimb, dacă era boghiu de Tatra şi sărea roata, mergea fără probleme aşa, că acolo e osie prinsă rigid de cadrul de boghiu, fără suspensie primară. Chiar s-au întâmplat cazuri din astea, în care vatmanul a ajuns la cap de linie şi a văzut că-i lipseşte o roată.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Accidente,incidente
andrei11
Mă bagati in chestii unde nu ma pricep. Eu am asistat la verificarea macazului din tabloul de comanda stanga / fata / stanga / fata / circuitul de siguranta / iar stanga / iar fata iar nu stiu ce circuite, concluzia a fost ok
Apoi cand s-a dat drumul la circulatie, iar stanga, iar fata, dupa cum erau tramvaiele asezate 8, 23, 32, le opreau pana sa iasa de pe macaz, se incerca sa se schimbe macazul cu tramvaiul netrecand in totalitate de macaz, macazul era blocat ba la stanga ba inainte, depinde de ce tramvai era pe linie, s-a ajuns la concluzia ca macazul / mecanismele de siguranta au functionat.
Dupa ce au plecat cei de la investigatii m-am evaporat si eu, era ora 7 si ceva.
N-a zburat nici o roata, toate erau la locul lor. Ultimul boghiu era aproape nederaiat si orientat spre Frentari. Daca nu aveai ochiul format chiar credeai ca sta pe sină. Boghiul 3 era intr-o pozitie nefireasca, dar nimeni nu s-a ocupat de el in amanunt, s-a considerat ca numai boghiul 4 a luat-o pe abatuta. S-a masurat absolut totul la el, ( inclusiv cu subrelul ? ), era unul mai in varsta dar care dupa gesturi / comportament se vedea ca stie totul despre macaze / boghiuri.
S-a masurat si ecartamentul in zona macazului, la distante de aproximativ 20 cm, cat tine tot macazul, pana la "inima"
Mă bagati in chestii unde nu ma pricep. Eu am asistat la verificarea macazului din tabloul de comanda stanga / fata / stanga / fata / circuitul de siguranta / iar stanga / iar fata iar nu stiu ce circuite, concluzia a fost ok
Apoi cand s-a dat drumul la circulatie, iar stanga, iar fata, dupa cum erau tramvaiele asezate 8, 23, 32, le opreau pana sa iasa de pe macaz, se incerca sa se schimbe macazul cu tramvaiul netrecand in totalitate de macaz, macazul era blocat ba la stanga ba inainte, depinde de ce tramvai era pe linie, s-a ajuns la concluzia ca macazul / mecanismele de siguranta au functionat.
Dupa ce au plecat cei de la investigatii m-am evaporat si eu, era ora 7 si ceva.
N-a zburat nici o roata, toate erau la locul lor. Ultimul boghiu era aproape nederaiat si orientat spre Frentari. Daca nu aveai ochiul format chiar credeai ca sta pe sină. Boghiul 3 era intr-o pozitie nefireasca, dar nimeni nu s-a ocupat de el in amanunt, s-a considerat ca numai boghiul 4 a luat-o pe abatuta. S-a masurat absolut totul la el, ( inclusiv cu subrelul ? ), era unul mai in varsta dar care dupa gesturi / comportament se vedea ca stie totul despre macaze / boghiuri.
S-a masurat si ecartamentul in zona macazului, la distante de aproximativ 20 cm, cat tine tot macazul, pana la "inima"
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Accidente,incidente
Utilizator anonim
Cam sumare testele in acest caz la macaz, ma intreb in cazul unei scurte pene de curent ce se intampla, o pauza de cateva secunde sau pur si simplu o eroare a sistemului de comanda.
Cam sumare testele in acest caz la macaz, ma intreb in cazul unei scurte pene de curent ce se intampla, o pauza de cateva secunde sau pur si simplu o eroare a sistemului de comanda.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Accidente,incidente
andrei11
Macazele acestea nu au si zavorare mecanica ?
Oricum batranelul acela a cerut si desfacerea carcasei macazului, au fotografiat multe componente din el, eu il vedeam si deduceam din gesturi ca totul e ok. Oricum batranelul era seful lor si vad ca toti de acolo il cunosteau.
Adica cum sumare testele ?
Evident ca s-au fotografiat in detaliu si acele macazului, tot batranelul a cerut acest lucru. Si au facut zeci de fotografii si la ace si la mecanism.
Si la ultimul boghiu. Zeci de fotografii. Asta s-a intamplat in jurul orei 18,20. deci fotografii de detaliu ale boghiului, nu asa, poze "de perspectiva".
Macazele acestea nu au si zavorare mecanica ?
Oricum batranelul acela a cerut si desfacerea carcasei macazului, au fotografiat multe componente din el, eu il vedeam si deduceam din gesturi ca totul e ok. Oricum batranelul era seful lor si vad ca toti de acolo il cunosteau.
Adica cum sumare testele ?
Evident ca s-au fotografiat in detaliu si acele macazului, tot batranelul a cerut acest lucru. Si au facut zeci de fotografii si la ace si la mecanism.
Si la ultimul boghiu. Zeci de fotografii. Asta s-a intamplat in jurul orei 18,20. deci fotografii de detaliu ale boghiului, nu asa, poze "de perspectiva".
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Accidente,incidente
bercenicity
Din ce am mai vazut la diverse macazuri mai uzate din Bucuresti, cand trece roata de pe limba macazului pe sina normala in continuare, se intampla ca limba sa aiba o miscare ciudata, gen se slata, eventual si o miscare laterala; cu cat se merge peste macaz mai repede, cu atat miscarea e mai ampla/haotica.
Si din cate am observat macazurile de tramvai nu au zavorare: chiar si cand comanda automata e blocata (lampa "X" aprinsa) vatmanul poate baga ranga si schimba macazul fara probleme. Sau, la fel, sa-l taloneze. Ma mir ca nu se intampla mai des accidente de genul asta...
Din ce am mai vazut la diverse macazuri mai uzate din Bucuresti, cand trece roata de pe limba macazului pe sina normala in continuare, se intampla ca limba sa aiba o miscare ciudata, gen se slata, eventual si o miscare laterala; cu cat se merge peste macaz mai repede, cu atat miscarea e mai ampla/haotica.
Si din cate am observat macazurile de tramvai nu au zavorare: chiar si cand comanda automata e blocata (lampa "X" aprinsa) vatmanul poate baga ranga si schimba macazul fara probleme. Sau, la fel, sa-l taloneze. Ma mir ca nu se intampla mai des accidente de genul asta...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Accidente,incidente
andrei11
Exact, sunt de acord cu tine, si in Piata Iancului ( unde stau ) am observat fenomenul. Acele nu stau "fix'' cand trece bohgiul peste ele.
Nu se pune problema ca 'spatele' sa fi facut macazul cu ranga.
Exact, sunt de acord cu tine, si in Piata Iancului ( unde stau ) am observat fenomenul. Acele nu stau "fix'' cand trece bohgiul peste ele.
Nu se pune problema ca 'spatele' sa fi facut macazul cu ranga.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Accidente,incidente
Dr2005
Din 2007 până acum au fost 17 incidente din astea (15 soldate cu deraieri), ăsta e al 18-lea. Culmea e că nu a fost mereu vorba de macazuri automate Şi prin 2006 au mai fost câteva (cu #220-ul rupt la Alex. I. Cuza, reparat, apoi rupt la Dep. Victoria...). Şi cine ştie câte or mai fi fost fără să fie mediatizate.
Din 2007 până acum au fost 17 incidente din astea (15 soldate cu deraieri), ăsta e al 18-lea. Culmea e că nu a fost mereu vorba de macazuri automate Şi prin 2006 au mai fost câteva (cu #220-ul rupt la Alex. I. Cuza, reparat, apoi rupt la Dep. Victoria...). Şi cine ştie câte or mai fi fost fără să fie mediatizate.
- Lohengrin
-
Posted:
-
Re: Accidente,incidente
Lohengrin
Vin si eu cu o ipoteza, nu stiu cat de corecta e: din cate stiu, pana acum s-au rupt NUMAI tramvaie made in URAC (300 as old V3A prin 1999 sau 2000, 220, 292, acum 136 - ceea ce e nasol, inseamna ca PPC-urile nu sunt mai rezistente decat V3A-93). Niciun vagon de Craiova/Faur nu pare sa fi avut genul asta de probleme (bine, procentul lor nu e foarte mare) Daca ma insel, rog sa fiu corectat. Slava Domnului ca 136 circula fara pasageri.
Vin si eu cu o ipoteza, nu stiu cat de corecta e: din cate stiu, pana acum s-au rupt NUMAI tramvaie made in URAC (300 as old V3A prin 1999 sau 2000, 220, 292, acum 136 - ceea ce e nasol, inseamna ca PPC-urile nu sunt mai rezistente decat V3A-93). Niciun vagon de Craiova/Faur nu pare sa fi avut genul asta de probleme (bine, procentul lor nu e foarte mare) Daca ma insel, rog sa fiu corectat. Slava Domnului ca 136 circula fara pasageri.
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Accidente,incidente
133 313
Macazu' e okei, boghiul e okei, vatmanul din spatele lui 136 e okei, totul e okei... numa' doua PPC-uri sunt scoase din uz si din nou raniti si o zi infernala. Pacat ca n-avem un mort ca sigur el era de vina. Asa ca probabil e vina lu' Dumnezeu... Macazele astea n-au "cutie neagra"? Fugim de responsabilitate ce de necuratul. Ce-i drept cu buget de avarie nu poti functiona decat in regim de avarie... Iar macazele nu sunt noroiproof. Si totusi la jafurile de la Hala Traian n-am vazut asa ceva. Si totusi nu poti spune ca "totul e okei", pentru ca lumea va percepe ca asta este starea de normalitate si va renunta la 32 in favoarea autoturismului. Am inteles ca e vorba de un copil cu afectiuni la coloana. Sa-l fereasca sfantu' de scaunul cu rotile pentru toata viata.
Macazu' e okei, boghiul e okei, vatmanul din spatele lui 136 e okei, totul e okei... numa' doua PPC-uri sunt scoase din uz si din nou raniti si o zi infernala. Pacat ca n-avem un mort ca sigur el era de vina. Asa ca probabil e vina lu' Dumnezeu... Macazele astea n-au "cutie neagra"? Fugim de responsabilitate ce de necuratul. Ce-i drept cu buget de avarie nu poti functiona decat in regim de avarie... Iar macazele nu sunt noroiproof. Si totusi la jafurile de la Hala Traian n-am vazut asa ceva. Si totusi nu poti spune ca "totul e okei", pentru ca lumea va percepe ca asta este starea de normalitate si va renunta la 32 in favoarea autoturismului. Am inteles ca e vorba de un copil cu afectiuni la coloana. Sa-l fereasca sfantu' de scaunul cu rotile pentru toata viata.
- SprinterXP
-
Posted:
-
Re: Accidente,incidente
SprinterXP
Au mai deraiat si vagoane de FAUR, 197 in Ferbruarie 2009 la 11 Iunie, tot din cauza macazului. Dar aici nu conteaza modelul vagonului, orice vagon poate pati un accident stupid ca acesta.
Lohengrin wrote:
Niciun vagon de Craiova/Faur nu pare sa fi avut genul asta de probleme (bine, procentul lor nu e foarte mare) Daca ma insel, rog sa fiu corectat.
Au mai deraiat si vagoane de FAUR, 197 in Ferbruarie 2009 la 11 Iunie, tot din cauza macazului. Dar aici nu conteaza modelul vagonului, orice vagon poate pati un accident stupid ca acesta.
- Catalin
-
Posted:
-
Re: Accidente,incidente
Catalin
Ar fi interesant daca a pozat cineva in detaliu boghiul 4 sau daca are o poza de rezolutie mai mare din care sa decupeze detalii cu boghiul 4, pe ambele parti, ca sa ne lamurim daca cumva s-au rotit rotile fata de osie, desi nu cred, asta ar fi fost mult prea evident, s-ar fi vazut din cauza marcajelor de pe roti, trasate tocmai in acest scop.
Eu mi-am faurit un "scenariu", sa vedem ce parere aveti de el:
Cum e e macazul ala, care e directia implicita, cumva pe "inainte", pe directia Unirii->Alexandria?
Ma gandesc ca tramvaiul #136 circula in trenulet cu #204(?), care venea imediat dupa el.
#136 a fost lasat sa treaca din inertie peste patina de comanda si peste macaz, in timp ce #204, care vroia sa "prinda" si el semaforul si statea in "fundul" lui #136, tocmai trecea cu pantograful peste patina de comanda peste care tocmai trecuse #136.
Daca in acel moment #136 a accelerat, cand inca nu trecuse cu boghiul 4 peste macaz si cand #204 tocmai inchidea circuitul prin patina ... iata buba!
Ar fi fost interesant daca exista ceva imagini de la camerele de supraveghere, daca zona aia ar dispune de asa ceva...
Ar fi interesant daca a pozat cineva in detaliu boghiul 4 sau daca are o poza de rezolutie mai mare din care sa decupeze detalii cu boghiul 4, pe ambele parti, ca sa ne lamurim daca cumva s-au rotit rotile fata de osie, desi nu cred, asta ar fi fost mult prea evident, s-ar fi vazut din cauza marcajelor de pe roti, trasate tocmai in acest scop.
Eu mi-am faurit un "scenariu", sa vedem ce parere aveti de el:
Cum e e macazul ala, care e directia implicita, cumva pe "inainte", pe directia Unirii->Alexandria?
Ma gandesc ca tramvaiul #136 circula in trenulet cu #204(?), care venea imediat dupa el.
#136 a fost lasat sa treaca din inertie peste patina de comanda si peste macaz, in timp ce #204, care vroia sa "prinda" si el semaforul si statea in "fundul" lui #136, tocmai trecea cu pantograful peste patina de comanda peste care tocmai trecuse #136.
Daca in acel moment #136 a accelerat, cand inca nu trecuse cu boghiul 4 peste macaz si cand #204 tocmai inchidea circuitul prin patina ... iata buba!
Ar fi fost interesant daca exista ceva imagini de la camerele de supraveghere, daca zona aia ar dispune de asa ceva...
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination