Topic: Despre biciclete și infrastructura velo
551 posts, 162754 views
📖 Pagination options
- iliutu
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
iliutu
Cred ca ar fi mai bine sa porniti de la Ploiesti si sa veniti spre Bucuresti, drumul fiind si putin in panta cred, deci mai usor.
Cred ca ar fi mai bine sa porniti de la Ploiesti si sa veniti spre Bucuresti, drumul fiind si putin in panta cred, deci mai usor.
- macheta218
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
macheta218
Efectuat una cursa in orasul lui Nenea Iancu,cu 4 ture.
Efectuat una cursa in orasul lui Nenea Iancu,cu 4 ture.
mtb 294.jpg (364.71 KB; downloaded 3605 times)
mtb 308.jpg (340.46 KB; downloaded 3561 times)
Copy of mtb 353.jpg (354.54 KB; downloaded 3565 times)
Copy of mtb 374.jpg (413.07 KB; downloaded 3562 times)
mtb 440.jpg (207 KB; downloaded 3560 times)
- macheta218
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
macheta218
Daca mai doreste cineva,maine mergem la Comana.Plecare la ora 8:00 de la Piata Unirii statie 783(plecare)
Daca mai doreste cineva,maine mergem la Comana.Plecare la ora 8:00 de la Piata Unirii statie 783(plecare)
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
Dr2005
Să vă prezint şi eu vehiculul meu. Este un DHS Kreativ de acum vreo 2 ani (dar un an a stat sigilată la ţară, abia de anul trecut merg pe ea). Avea o valoare de inventar foarte mică (vreo 350 RON), dar funcţionează destul de bine, pe principiul ,,orice biclă e mai bună decât nicio biclă".
De când o am probabil i-am dublat valoarea (camere, şa cu arc, ţeavă pentru şa, gentuţă, pedale, lumini, vitezometru, ochi de pisică, o jantă, două antifurturi) fără să schimb lucruri esenţiale la ea.
Incidente nu am avut cu ea, dar am avut un ,,accident uşor" cu o dubă care a dat cu spatele într-o intersecţie (lucru interzis de Codul Rutier), dar şoferul a plătit paguba (janta din faţă mototolită) şi deranjul.
Schimbă cam prost vitezele (prin urmare nu prea le schimb, la pante mari prefer să mă dau jos de pe ea şi s-o împing decât să schimbe aiurea sau să sară lanţul în mijlocul drumului), dar am ajuns cu ea şi până la Ploieşti fără probleme.
Contrar aşteptărilor, e destul de rezistentă la drumuri proaste (de pământ), dar şi la distanţe mari, cel mai mult am făcut 112 km cu ea într-o zi.
Să vă prezint şi eu vehiculul meu. Este un DHS Kreativ de acum vreo 2 ani (dar un an a stat sigilată la ţară, abia de anul trecut merg pe ea). Avea o valoare de inventar foarte mică (vreo 350 RON), dar funcţionează destul de bine, pe principiul ,,orice biclă e mai bună decât nicio biclă".
De când o am probabil i-am dublat valoarea (camere, şa cu arc, ţeavă pentru şa, gentuţă, pedale, lumini, vitezometru, ochi de pisică, o jantă, două antifurturi) fără să schimb lucruri esenţiale la ea.
Incidente nu am avut cu ea, dar am avut un ,,accident uşor" cu o dubă care a dat cu spatele într-o intersecţie (lucru interzis de Codul Rutier), dar şoferul a plătit paguba (janta din faţă mototolită) şi deranjul.
Schimbă cam prost vitezele (prin urmare nu prea le schimb, la pante mari prefer să mă dau jos de pe ea şi s-o împing decât să schimbe aiurea sau să sară lanţul în mijlocul drumului), dar am ajuns cu ea şi până la Ploieşti fără probleme.
Contrar aşteptărilor, e destul de rezistentă la drumuri proaste (de pământ), dar şi la distanţe mari, cel mai mult am făcut 112 km cu ea într-o zi.
- shoppy
-
Posted:
-
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
Dr2005
Din ce am citit pe facebook, evenimentul oricum a fost prost organizat... adică anunţi public ceva doar pentru că ai ,,acordul verbal de principiu al Dl-ui. Silaghi" luat cu o lună înainte? Nu mai zic că s-au apucat să toarne sesizări peste sesizări la toate ministerele (pe cei de la Finanţe i-au exasperat deja) că ei vor kilometrul verde. Şi tot ei îi fac în toate felurile pe cei din MT că nu le răspund la mail în 2 zile, câtă vreme Legea 544/2001 spune clar că timpul maxim de răspuns e de 30 de zile.
Trebuiau făcute demersurile cu muuuult timp, ei la 1 iunie cel târziu trebuiau să facă o solicitare SCRISĂ către MT.
Din ce am citit pe facebook, evenimentul oricum a fost prost organizat... adică anunţi public ceva doar pentru că ai ,,acordul verbal de principiu al Dl-ui. Silaghi" luat cu o lună înainte? Nu mai zic că s-au apucat să toarne sesizări peste sesizări la toate ministerele (pe cei de la Finanţe i-au exasperat deja) că ei vor kilometrul verde. Şi tot ei îi fac în toate felurile pe cei din MT că nu le răspund la mail în 2 zile, câtă vreme Legea 544/2001 spune clar că timpul maxim de răspuns e de 30 de zile.
Trebuiau făcute demersurile cu muuuult timp, ei la 1 iunie cel târziu trebuiau să facă o solicitare SCRISĂ către MT.
- Aron
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
Aron
Kilometrul Verde – o nouă dezamăgire
Gandit ca un eveniment integrat unei campanii de siguranta rutiera, Kilometrul Verde a starnit un interes crescut din partea presei si a biciclistilor.
Actiunea isi propunea sa aduca impreuna peste 10 000 de biciclisti din Bucuresti si Ploiesti pe viitoarea autostrada Bucuresti – Ploiesti. Sustinut de ministrul transporturilor, evenimentul a capatat o amploare neobisnuita, mii de oameni asteptand sa fie anuntata data desfasurarii.
„Poate de data asta o sa mergem pe asfaltul autostrazii. Fiul meu de 6 ani nu mai poate suporta inca o amanare. Din 11 luna trecuta de cand ne-am inscris, guvernul l-a tot dezamagit cu amanarea deschiderii si se tot antreneaza de zor.”
Este declaratia unui participant care a asteptat alaturi de alte cateva mii de oameni ca ministrul transporturilor sa isi tina promisiunea facuta imediat dupa investitura.
Probabil programul foarte incarcat de la minister sau poate implicarea in organizarea referendumului a facut ca niciun angajat al guvernului sa nu gaseasca timp pentru a anunta cetatenii daca Kilometrul Verde va mai avea loc.
Astazi am aflat din presa ca „traficul pe autostrada Bucureşti-Ploieşti (A3) şi pe tronsonul Cernavodă – Medgidia al Autostrăzii Soarelui (A2) va fi deschis joi, la cele două evenimente urmând să participe premierul Victor Ponta şi ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi.”
Este adevarat, chiar daca traficul intre Bucuresti si Ploiesti va fi deschis, drumul nu indeplineste conditiile necesare pentru a fi declarat autostrada, lucrarile fiind departe de a fi finalizate. De aceea, teoretic, evenimentul poate inca sa se desfasoare.
Totusi, ar fi absurd sa mai speram ca Kilometrul Verde mai poate aduce bucuria pe care cu totii o asteptam.
Evenimentul Kilometrul Verde ramane un simbol. Si, poate in conditii mai prielnice actiunea se va desfasura.
Urmeaza sa asteptam acele conditii.
Sau sa le generam.
http://optar.ro/kilometrul-verde-%E2%80%93-o-noua-dezamagire.html
Deci adio...
Kilometrul Verde – o nouă dezamăgire
Gandit ca un eveniment integrat unei campanii de siguranta rutiera, Kilometrul Verde a starnit un interes crescut din partea presei si a biciclistilor.
Actiunea isi propunea sa aduca impreuna peste 10 000 de biciclisti din Bucuresti si Ploiesti pe viitoarea autostrada Bucuresti – Ploiesti. Sustinut de ministrul transporturilor, evenimentul a capatat o amploare neobisnuita, mii de oameni asteptand sa fie anuntata data desfasurarii.
„Poate de data asta o sa mergem pe asfaltul autostrazii. Fiul meu de 6 ani nu mai poate suporta inca o amanare. Din 11 luna trecuta de cand ne-am inscris, guvernul l-a tot dezamagit cu amanarea deschiderii si se tot antreneaza de zor.”
Este declaratia unui participant care a asteptat alaturi de alte cateva mii de oameni ca ministrul transporturilor sa isi tina promisiunea facuta imediat dupa investitura.
Probabil programul foarte incarcat de la minister sau poate implicarea in organizarea referendumului a facut ca niciun angajat al guvernului sa nu gaseasca timp pentru a anunta cetatenii daca Kilometrul Verde va mai avea loc.
Astazi am aflat din presa ca „traficul pe autostrada Bucureşti-Ploieşti (A3) şi pe tronsonul Cernavodă – Medgidia al Autostrăzii Soarelui (A2) va fi deschis joi, la cele două evenimente urmând să participe premierul Victor Ponta şi ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi.”
Este adevarat, chiar daca traficul intre Bucuresti si Ploiesti va fi deschis, drumul nu indeplineste conditiile necesare pentru a fi declarat autostrada, lucrarile fiind departe de a fi finalizate. De aceea, teoretic, evenimentul poate inca sa se desfasoare.
Totusi, ar fi absurd sa mai speram ca Kilometrul Verde mai poate aduce bucuria pe care cu totii o asteptam.
Evenimentul Kilometrul Verde ramane un simbol. Si, poate in conditii mai prielnice actiunea se va desfasura.
Urmeaza sa asteptam acele conditii.
Sau sa le generam.
http://optar.ro/kilometrul-verde-%E2%80%93-o-noua-dezamagire.html
Deci adio...
- macheta218
-
Posted:
-
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
Dr2005
Şi luna asta se ţine ,,Masa critică", azi de la 19:30 în Parcul Izvor: https://www.facebook.com/events/373578659374072/
Şi luna asta se ţine ,,Masa critică", azi de la 19:30 în Parcul Izvor: https://www.facebook.com/events/373578659374072/
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
bercenicity
Sambata seara (15 sept) la ora 20:00 concurs CrossCountry nocturn in Parcul Tineretului.
http://www.freerider.ro/mag/daniel-sard ... 32908.html
"Pentru a putea lua startul la prima ediție Red Bull MoonTimeBike sportivul trebuie să se fi clasat în primii 10% la Prima Evadare sau în primii 30% la maratoanele de mountain bike."
Sambata seara (15 sept) la ora 20:00 concurs CrossCountry nocturn in Parcul Tineretului.
http://www.freerider.ro/mag/daniel-sard ... 32908.html
"Pentru a putea lua startul la prima ediție Red Bull MoonTimeBike sportivul trebuie să se fi clasat în primii 10% la Prima Evadare sau în primii 30% la maratoanele de mountain bike."
- macheta218
-
Posted:
-
- macheta218
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
macheta218
De la Bike Fest.
De la Bike Fest.
bike fest 1.jpg (409.59 KB; downloaded 3604 times)
bike fest 2.jpg (441.07 KB; downloaded 3604 times)
stepper 1.jpg (424.11 KB; downloaded 3604 times)
stepper 2.jpg (468.59 KB; downloaded 3603 times)
Camera.jpg (377.73 KB; downloaded 3604 times)
- cris01
-
Posted:
-
- telvanni
-
Posted:
-
Re: Biciclete
telvanni
Un oras cu o lunga traditie intr-ale bicicletelor este Copenhaga unde se doreste ca pana-n 2015 sa fie atins pragul de 50% de "utilizatori". In acest oras oranizarea spatiilor public (de orice natura) pleaca de la om si nevoia lui de mobilitate usoara. Se acorda o foarte mare atentie pietonilor, mersului pe jos si cu bicicleta. De ce? Pentru mersul cu bicicleta iti face viata mai buna. Faci miscare, te deplasezi repede (15km/h lejer), e ieftin si foarte placut. Multi locuitori din Copenhaga (in special femei) considera mult mai dificil sa te duci cu masina decat cu bicicleta.
In Copenhaga pistele pentru biciclete sunt de obicei pe carosabil, langa trotuar. Sunt separate de traficul auto printr-un rand de masini parcate, stalpisori, borduri sau o linie continua. Faptul ca nu trece pe langa tine o masina te face sa te simti in siguranta. Solutiile sunt in functie de conformatia fiecarei zone in parte. Pentru a face loc pistelor s-a luat o banda de la masini, nicidecum de la pietoni ca la noi.
In zona intersectiilor pistele sunt colorate cu albastru pe asflat. Tot soferul stie ca pe acolo trec biciclistii. Intotdeauna, inainte sa faca dreapta, un sofer se asigura ca nu vine vreun biciclist. Fiecare sofer e la randul lui si biciclist sau are un membrul al familiei care foloseste bicicleta deci respectul pentru celalalt e foarte mare. Accidentele grave sunt rare.
La multe intersectii sunt semafoare separate care dau verde bicicletelor cu 6-12 secunde inaintea masinlor pentru a putea creea un avantaj evident.
Tot in Copenhaga exista o "unda verde" exact cum este gandita pentru masini, adica ai cativa km buni (6 parca) in care "nu pui piciorul jos" daca mergi constant cu 15km/h parca.
In momentul in care se face o lucrare (gen groapa ApaNova) se iau toate masurile pentru a asigura continuitatea pistelor, exact cum se face uneori la noi pentru a asigura traficul de masini.
Sunt zone foarte aglomerate (de biciclete) unde s-au facut mai multe benzi, pentru cei care merg mai incet si pentru cei care merg mai tare.
Se pare ca ploaia sau ninsoarea nu-i prea deranjeaza, o pelerina e suficienta.
Un mare avantaj e faptul ca cu bicileta te poti duce pana la usa la care ai treaba. Uneori romani fac asa cu masinile lor dar reusesc mereu sa deranjeze alti 100 procedand in acest fel.
Sunt strazi care au cate-o banda auto pe sens iar la mijloc au o zona de cca un metru nealocata masinilor.Ca o zona hasurata. Functioneaza ca o zona de stationare cand traversezi strada ca pieton. In acele zone ai voie sa traversezi pe unde vrei cu conditia sa dai prioritate masinilor. In acest fel nu esti obligat sa mergi pana la trecerea de pietoni. E cam cum facem noi romanii dar la noi e ilegat si foarte periculos. Dar tot facem pentru ca asa sunt oamenii, cauta ruta cea mai scurta.
Cateva filmulete care arata ce am descris mai sus:
http://www.youtube.com/watch?v=vyrTx9SXkVI
http://www.youtube.com/watch?v=_mXOqv38euQ
http://www.youtube.com/watch?v=xsDxOx7P ... re=related
Bucurestiul are toate atuurile pentru a deveni un oras ciclabil. Avem clima buna, este plat iar loc ar fi destul, mai ales pe marile bulevarde.
Un oras cu o lunga traditie intr-ale bicicletelor este Copenhaga unde se doreste ca pana-n 2015 sa fie atins pragul de 50% de "utilizatori". In acest oras oranizarea spatiilor public (de orice natura) pleaca de la om si nevoia lui de mobilitate usoara. Se acorda o foarte mare atentie pietonilor, mersului pe jos si cu bicicleta. De ce? Pentru mersul cu bicicleta iti face viata mai buna. Faci miscare, te deplasezi repede (15km/h lejer), e ieftin si foarte placut. Multi locuitori din Copenhaga (in special femei) considera mult mai dificil sa te duci cu masina decat cu bicicleta.
In Copenhaga pistele pentru biciclete sunt de obicei pe carosabil, langa trotuar. Sunt separate de traficul auto printr-un rand de masini parcate, stalpisori, borduri sau o linie continua. Faptul ca nu trece pe langa tine o masina te face sa te simti in siguranta. Solutiile sunt in functie de conformatia fiecarei zone in parte. Pentru a face loc pistelor s-a luat o banda de la masini, nicidecum de la pietoni ca la noi.
In zona intersectiilor pistele sunt colorate cu albastru pe asflat. Tot soferul stie ca pe acolo trec biciclistii. Intotdeauna, inainte sa faca dreapta, un sofer se asigura ca nu vine vreun biciclist. Fiecare sofer e la randul lui si biciclist sau are un membrul al familiei care foloseste bicicleta deci respectul pentru celalalt e foarte mare. Accidentele grave sunt rare.
La multe intersectii sunt semafoare separate care dau verde bicicletelor cu 6-12 secunde inaintea masinlor pentru a putea creea un avantaj evident.
Tot in Copenhaga exista o "unda verde" exact cum este gandita pentru masini, adica ai cativa km buni (6 parca) in care "nu pui piciorul jos" daca mergi constant cu 15km/h parca.
In momentul in care se face o lucrare (gen groapa ApaNova) se iau toate masurile pentru a asigura continuitatea pistelor, exact cum se face uneori la noi pentru a asigura traficul de masini.
Sunt zone foarte aglomerate (de biciclete) unde s-au facut mai multe benzi, pentru cei care merg mai incet si pentru cei care merg mai tare.
Se pare ca ploaia sau ninsoarea nu-i prea deranjeaza, o pelerina e suficienta.
Un mare avantaj e faptul ca cu bicileta te poti duce pana la usa la care ai treaba. Uneori romani fac asa cu masinile lor dar reusesc mereu sa deranjeze alti 100 procedand in acest fel.
Sunt strazi care au cate-o banda auto pe sens iar la mijloc au o zona de cca un metru nealocata masinilor.Ca o zona hasurata. Functioneaza ca o zona de stationare cand traversezi strada ca pieton. In acele zone ai voie sa traversezi pe unde vrei cu conditia sa dai prioritate masinilor. In acest fel nu esti obligat sa mergi pana la trecerea de pietoni. E cam cum facem noi romanii dar la noi e ilegat si foarte periculos. Dar tot facem pentru ca asa sunt oamenii, cauta ruta cea mai scurta.
Cateva filmulete care arata ce am descris mai sus:
http://www.youtube.com/watch?v=vyrTx9SXkVI
http://www.youtube.com/watch?v=_mXOqv38euQ
http://www.youtube.com/watch?v=xsDxOx7P ... re=related
Bucurestiul are toate atuurile pentru a deveni un oras ciclabil. Avem clima buna, este plat iar loc ar fi destul, mai ales pe marile bulevarde.
📖 Pagination options