Topic: Managementul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere
814 posts, 188228 views
📖 Pagination options
- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
mradulescu
Eu zic ca cel mai bine ar face 4 timpi : 2 pe direct si 2 pentru facut la stanga (fara ocolirea centrului intersectiei, respectiv pentru sensurile opuse simultan spre stanga). Sau alte combinatii, insa bazate pe analiza de trafic, si cu o adaptare a timpilor functie de traficul efectiv
nemo wrote:
Daca tot se vorbeste aici despre critici aduse cu o "documentare buna" in prealabil si despre experimente facute asupra traficului, aduc in discutie o problema asupra careia m-am "documentat" timp de peste un an, si anume semaforizarea de la Piata Leul.
Pe scurt, sunt 4 faze ale semaforizarii in acea intersectie : 1) Geniului->Grozavesti si invers; 2) Geniului-> inainte spre Grozavesti si concomitent stanga spre Iuliu Maniu; 3) Sos. Cotroceni-> Maniu (inainte) si concomitent stanga spre Geniului; 4) Maniu-> Sos. Cotroceni (inainte) si concomitent stanga spre Sos. Grozavesti.
Daca primele 2 faze sunt ok atat ca organizare cat si ca timp, faza 3 cel putin este o mare aberatie. De ce? Sunt foarte putine masini care fac stanga de pe Cotroceni spre Geniului (le-am numarat, nu vorbesc aiurea). Azi, de exemplu, la o durata a verdelui de 33 de secunde pe directia mentionata, doar 2 (DOUA) masini au facut stanga. Deci toate vehiculele care veneau din sens opus dinspre Maniu spre Cotroceni au stat in loc (ca aveau rosu) sa treaca acele 2 masini care faceau stanga dinspre Cotroceni spre Geniului. Intrebare de 1000 de puncte: DE CE nu se poate da simultan verde pe Cotroceni si Maniu simultan pe directia inainte, iar spre stanga sa fie verde inainte, sau dupa ce se termina verdele pentru cei care vin din directia opusa ? De exemplu, inainte sa se deschida Basarabul, se dadea pe Cotroceni verde inainte si stanga circa 10 secunde, apoi spre stanga se punea rosu (ramanand verde doar pe directia inainte), si primeau verde cei din sens opus (Maniu-> Cotroceni). Si asa era mult mai eficient, se asigura o durata mai mare de verde pe directia est-vest. Acum se asigura aceeasi durata pentru inainte si stanga cand nu e necesar, in detrimentul unei circulatii fluente in mod global pe directia E-V.
Intrebari:
1) Avand in vedere ca situatia de semaforizare descrisa imediat mai sus a functionat, de ce asa de greu sa fie implementata din nou?
2) Ce se mai experimenteaza in acea intersectie, dupa mai mult de UN AN de la deschiderea pasajului?
3) Stiu ca intersectia aia e o problema, dar la modul cum e semaforizata in prezent se pierde timp pretios care ar putea fi folosit pentru prelungirea duratelor de verde pe directiile principale pe care le-am mentionat. E asa de complicat sa fie 5 sau 6 faze de semaforizare in loc de 4? Nu suporta automatul de trafic?
4) Sau, pentru simplificare, de ce nu se interzice virajul spre stanga dinspre Cotroceni spre Geniului, cand aceasta varianta e folosita de foarte putine vehicule?
5) Se poate face ceva pentru a remedia aceasta problema? Voi scrie si catre brigada de politie rutiera, dar ca si in alte cazuri, nu ma astept sa primesc un raspuns constructiv.
Eu zic ca cel mai bine ar face 4 timpi : 2 pe direct si 2 pentru facut la stanga (fara ocolirea centrului intersectiei, respectiv pentru sensurile opuse simultan spre stanga). Sau alte combinatii, insa bazate pe analiza de trafic, si cu o adaptare a timpilor functie de traficul efectiv
- emilacke
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
emilacke
Iuliu Maniu sau Vasile Milea?
Dr2005 wrote:
Dacă tot scrii, scrie-le şi despre tâmpenia de semafor de la Podul Grozăveşti, unde pe Iuliu Maniu se face coloană că faza principală a rămas tot dinspre Aleea Grozăveşti (nu pot numi şosea un asemenea drumeag) spre pod. Şi pe acolo tot 2 maşini la 30 de secunde trec.
Iuliu Maniu sau Vasile Milea?
- Dr2005
-
Posted:
-
- danielstan
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
danielstan
Eu zic ca ideea de a simula 24 de ore un sens giratoriu provizoriu la Caranfil x Pipera a fost foarte buna, chiar daca rezultatul experimentului a contrazis ideea sensului giratoriu.
Daca nu se facea un experiment real pe teren si se facea o simulare 'din birou' cu niste parametri estimati (nr. de vehicule pe ora pe fiecare din artere) ar fi sarit presa ca responsabilii cu sistematizarea nu coboara in strada sa vada situatia reala, ci plimba hartii prin birouri.
A suferit cartierul respectiv 1 zi - acum stim ca nu e buna ideea si mergem mai departe.
A suferit o buna parte din Bucuresti circa 1 an de zile cand lucrarile la Pasajul Basarab au fost blocate in instanta, iar azi am si uitat de acele vremuri.
La fel, lucrarile de la pasajul suprateran Baneasa 1 au fost intarziate cu circa 8 luni de o firma portugheza (LENeA?) si azi nici nu mai stim de ele, ci doar ne intrebam cui foloseste acel pasaj. Stiu raspunsul 'corect': foloseste bucurestenilor care se duc la mall.
Eu zic ca ideea de a simula 24 de ore un sens giratoriu provizoriu la Caranfil x Pipera a fost foarte buna, chiar daca rezultatul experimentului a contrazis ideea sensului giratoriu.
Daca nu se facea un experiment real pe teren si se facea o simulare 'din birou' cu niste parametri estimati (nr. de vehicule pe ora pe fiecare din artere) ar fi sarit presa ca responsabilii cu sistematizarea nu coboara in strada sa vada situatia reala, ci plimba hartii prin birouri.
A suferit cartierul respectiv 1 zi - acum stim ca nu e buna ideea si mergem mai departe.
A suferit o buna parte din Bucuresti circa 1 an de zile cand lucrarile la Pasajul Basarab au fost blocate in instanta, iar azi am si uitat de acele vremuri.
La fel, lucrarile de la pasajul suprateran Baneasa 1 au fost intarziate cu circa 8 luni de o firma portugheza (LENeA?) si azi nici nu mai stim de ele, ci doar ne intrebam cui foloseste acel pasaj. Stiu raspunsul 'corect': foloseste bucurestenilor care se duc la mall.
- elfu
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
elfu
se va face oare o sincronizare a semafoarelor de pe maniu ?
de la Apaca pana la A1 ar trebui sa fie unda verde ....
se va face oare o sincronizare a semafoarelor de pe maniu ?
de la Apaca pana la A1 ar trebui sa fie unda verde ....
- Costin
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
Costin
Acolo sistemul nu e "integrat"... la Lujerului ai sistem UTI, in rest ai treceri de pietoni cu semafoare cu leduri (arse) si intersectii cu semafoare de pe vremea lu' Ceasca. Daca fac un sistem integrat, da, se poate. Doar sa'l faca. Colegul Nightwolf daca mai are detalii...
Acolo sistemul nu e "integrat"... la Lujerului ai sistem UTI, in rest ai treceri de pietoni cu semafoare cu leduri (arse) si intersectii cu semafoare de pe vremea lu' Ceasca. Daca fac un sistem integrat, da, se poate. Doar sa'l faca. Colegul Nightwolf daca mai are detalii...
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Managamentul traficului si semaforizarea
nokia2110
Eu nu înţeleg un lucru: de ce au fost scoase din unele interesecţii semafoarele suspendate? De exemplu, dacă vii dinspre Calea Moşilor şi P-ţa Gemeni semaforul aflat la nivelul solului nu se vede decât atunci când eşti aproape. Dacă ar mai fi existat cel suspendat, l-ai fi văzut şi de la 200-300 metri!
Eu nu înţeleg un lucru: de ce au fost scoase din unele interesecţii semafoarele suspendate? De exemplu, dacă vii dinspre Calea Moşilor şi P-ţa Gemeni semaforul aflat la nivelul solului nu se vede decât atunci când eşti aproape. Dacă ar mai fi existat cel suspendat, l-ai fi văzut şi de la 200-300 metri!
- Nightwolf
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
Nightwolf
Corect! Trebuie schimbate semafoarele pe tot I.M. Momentan nu exista semafoare "dashtepte" decat la Leu, Apaca, Lujerului si Gorjului parca ... sau inca o intersectie. De primele 3 sunt 100% sigur ... trebuie schimbate toate, montate camerele, montati senzorii si p`orma. Oricum e o artera fff mare va fi imposibil sa prinzi "unda verde" de la Leu la A1.
cos wrote:
Acolo sistemul nu e "integrat"... la Lujerului ai sistem UTI, in rest ai treceri de pietoni cu semafoare cu leduri (arse) si intersectii cu semafoare de pe vremea lu' Ceasca. Daca fac un sistem integrat, da, se poate. Doar sa'l faca. Colegul Nightwolf daca mai are detalii...
Corect! Trebuie schimbate semafoarele pe tot I.M. Momentan nu exista semafoare "dashtepte" decat la Leu, Apaca, Lujerului si Gorjului parca ... sau inca o intersectie. De primele 3 sunt 100% sigur ... trebuie schimbate toate, montate camerele, montati senzorii si p`orma. Oricum e o artera fff mare va fi imposibil sa prinzi "unda verde" de la Leu la A1.
- elfu
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
elfu
Deabia am obtinut promisiunea unei lampi galben intermitent pt siguranta pietonilor in traversare pe verde pe virtutii (intre virtutii nr 4 si statia tramvai 41). Sunt curios daca stie cineva ce anume a fost aprobat pe 16.08.2012 pentru zona de mai sus ... Tot incerc sa atrag atentia asupra intersectiei virtutii-uverturii-pasaj lujerului dar pare ca nu intereseaza ... in orice moment sunt 4 benzi in intersectie care se restrang la 3 ( chiar pe trecerea de pietoni) si apoi la 2 ( in imediata vecinatate) ... iar ca pieton este destul de periculos sa traversezi pe verdele pietonal ... soferii care intra in intersectie pe banda 1 pe verde auto dinspre pasaj sau uverturii sunt agresati ( neacordare de prioritate) de cei care vin pe breteaua dinspre maniu si le taie fata cu tupeu .... acum se apropie si inceperea scolilor si o sa fie si mai mare grozavie in intersectia respectiva ... ceva pareri, sustineri ?
Deabia am obtinut promisiunea unei lampi galben intermitent pt siguranta pietonilor in traversare pe verde pe virtutii (intre virtutii nr 4 si statia tramvai 41). Sunt curios daca stie cineva ce anume a fost aprobat pe 16.08.2012 pentru zona de mai sus ... Tot incerc sa atrag atentia asupra intersectiei virtutii-uverturii-pasaj lujerului dar pare ca nu intereseaza ... in orice moment sunt 4 benzi in intersectie care se restrang la 3 ( chiar pe trecerea de pietoni) si apoi la 2 ( in imediata vecinatate) ... iar ca pieton este destul de periculos sa traversezi pe verdele pietonal ... soferii care intra in intersectie pe banda 1 pe verde auto dinspre pasaj sau uverturii sunt agresati ( neacordare de prioritate) de cei care vin pe breteaua dinspre maniu si le taie fata cu tupeu .... acum se apropie si inceperea scolilor si o sa fie si mai mare grozavie in intersectia respectiva ... ceva pareri, sustineri ?
- Nightwolf
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
Nightwolf
Mi se pare ca s-au schimbat semafoarele acolo .. adik s-a schimbat TOT sistemul ... nush sigur ...
Mi se pare ca s-au schimbat semafoarele acolo .. adik s-a schimbat TOT sistemul ... nush sigur ...
- elfu
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
elfu
nu, pe virtutii pe sensul dinspre intersectia lujerului spre crangasi, in zona trecerii de pietoni spre statia de tramvai 41 au ramas semafoarele vechi care au o singura lampa de galben intermitent la inaltime 2m+ pe partea dreapta. In contextul situatiei descrise in intersectie acea lampa galbena nu e suficienta. ar trebui ca lampile cu lumina galbena sa se afle si la inaltime mai mica ( pt masinile ce se afla deja prea aproape pentru a vedea lampa de la 2m+ ) si pe ambele semafoare pietonale ( daca esti pe banda 2 ca sofer nu iti poti da seama daca e verde la pietoni - oricum existans si conflictul dat de restrangerea flow-ului de la 4 -> 3 -> 2 benzi de multe ori este imposibil sa observi galbenul intermitent din dreapta sus ... )
Locuiesc in zona si m-am cam saturat ... in plus acum o sa inceapa si scoala si o sa treaca multa lume pe trecerea respectiva ... oricum atunci cand treci ca pieton pe verde pietonal , daca tii la integritatea ta, trebuie sa dai prioritate celor care vin cu viteza mare de pe bretea dinspre lujerului ...
Nightwolf wrote:
Mi se pare ca s-au schimbat semafoarele acolo .. adik s-a schimbat TOT sistemul ... nush sigur ...
nu, pe virtutii pe sensul dinspre intersectia lujerului spre crangasi, in zona trecerii de pietoni spre statia de tramvai 41 au ramas semafoarele vechi care au o singura lampa de galben intermitent la inaltime 2m+ pe partea dreapta. In contextul situatiei descrise in intersectie acea lampa galbena nu e suficienta. ar trebui ca lampile cu lumina galbena sa se afle si la inaltime mai mica ( pt masinile ce se afla deja prea aproape pentru a vedea lampa de la 2m+ ) si pe ambele semafoare pietonale ( daca esti pe banda 2 ca sofer nu iti poti da seama daca e verde la pietoni - oricum existans si conflictul dat de restrangerea flow-ului de la 4 -> 3 -> 2 benzi de multe ori este imposibil sa observi galbenul intermitent din dreapta sus ... )
Locuiesc in zona si m-am cam saturat ... in plus acum o sa inceapa si scoala si o sa treaca multa lume pe trecerea respectiva ... oricum atunci cand treci ca pieton pe verde pietonal , daca tii la integritatea ta, trebuie sa dai prioritate celor care vin cu viteza mare de pe bretea dinspre lujerului ...
- Nightwolf
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
Nightwolf
Paiiii... semafoarele se pun la 2,5m inaltime de H0 ... e standard ca sa nu dea pietonu` cu capu`-n el ... Anyway, cum am mai spus, e destul de greu de modernizat TOT ce e pe linia lu` 41 pt ca nu se poate face pe segmente ci TOT odata ... iar momentan nu sunt bani (cik!)
Paiiii... semafoarele se pun la 2,5m inaltime de H0 ... e standard ca sa nu dea pietonu` cu capu`-n el ... Anyway, cum am mai spus, e destul de greu de modernizat TOT ce e pe linia lu` 41 pt ca nu se poate face pe segmente ci TOT odata ... iar momentan nu sunt bani (cik!)
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
shoppy
Pai la Giulesti si la trecerea dintre Giulesti si Crangasi cum s-au pus semafoare noi?
Pai la Giulesti si la trecerea dintre Giulesti si Crangasi cum s-au pus semafoare noi?
- Nightwolf
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
Nightwolf
Pai ce treaba are 41 cu GIulestiu?? Si care anume trecere dintre Giulesti si Crangasi? Giulesti si Crangasi se intersecteaza EXCLUSIV la pod, la locale, care se numesc tot Calea Crangasi ... acolo nu e niciun semafor ...
Pai ce treaba are 41 cu GIulestiu?? Si care anume trecere dintre Giulesti si Crangasi? Giulesti si Crangasi se intersecteaza EXCLUSIV la pod, la locale, care se numesc tot Calea Crangasi ... acolo nu e niciun semafor ...
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Infrastructura, utilitățile și serviciile publice din București
•
Choose destination