Topic: Discuții până la începerea lucrărilor
2393 posts, 472365 views
📖 Pagination options
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Magistrala Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă
shoppy
Acum ca CFR Calatori sunt o adunatura de incompetenti care nu sunt in stare sa dubleze linia pe un rambleu/pod deja dublu sau ca nu verifica nimeni ce fac dubarii aia cu transbordarea asta nu inseamna ca solutia nu este viabila. Desiro se pot cupla cate 3 sau, daca printr-o minune dumnezeiasca se poate electrifica ultimul km de linie se pot pune rame Z cuplate cate 2(chiar pentru ce au fost gandite), si ar mai fi si ultimele automotoare disel exDB din 3 unitati care sunt in reparatii si se zvoneste ca ar fii tot pentru Calatori, deci capacitate de trafic ar fi, mai ales ca daca chiar se vrea sigur se mai poate scoate inca o garnitura in pereche, plus o mai buna gestionare a personalelor alea de urziceni care merg mai mult goale...
Dar de ce esti asa de convins ca o sa fie pretul standard de la metrou? uite ca la Paris este RER-ul care are suprapret, situatie care se repeta in multe mari orase.
Statii pe parcurs se mai pot face si dupa inaugurare, nu ramane situatia batuta in cuie, iar cei care merg cu masina la servici parcheaza pe domeniul public unde nu platesc nimic, cel mult se mai iau la harta cu riveranii(acum daca ar fi toate doar parcari cu plata si parcari de resedinta transportul in comun ar deveni imediat mai interesant...)
Acum ca CFR Calatori sunt o adunatura de incompetenti care nu sunt in stare sa dubleze linia pe un rambleu/pod deja dublu sau ca nu verifica nimeni ce fac dubarii aia cu transbordarea asta nu inseamna ca solutia nu este viabila. Desiro se pot cupla cate 3 sau, daca printr-o minune dumnezeiasca se poate electrifica ultimul km de linie se pot pune rame Z cuplate cate 2(chiar pentru ce au fost gandite), si ar mai fi si ultimele automotoare disel exDB din 3 unitati care sunt in reparatii si se zvoneste ca ar fii tot pentru Calatori, deci capacitate de trafic ar fi, mai ales ca daca chiar se vrea sigur se mai poate scoate inca o garnitura in pereche, plus o mai buna gestionare a personalelor alea de urziceni care merg mai mult goale...
Dar de ce esti asa de convins ca o sa fie pretul standard de la metrou? uite ca la Paris este RER-ul care are suprapret, situatie care se repeta in multe mari orase.
Statii pe parcurs se mai pot face si dupa inaugurare, nu ramane situatia batuta in cuie, iar cei care merg cu masina la servici parcheaza pe domeniul public unde nu platesc nimic, cel mult se mai iau la harta cu riveranii(acum daca ar fi toate doar parcari cu plata si parcari de resedinta transportul in comun ar deveni imediat mai interesant...)
- tudor_toma82
-
Posted:
-
Re: Magistrala Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă
tudor_toma82
Hai salut,
Nu am mai scris de ceva timp pe forum, dar nu trece zi fara sa-l citesc !
Vroiam sa specific la acest subiect cu metroul de Otopeni, ca oricum discutiile noastre sunt, ca mai toate, tardive, pt ca, mai ales in cazul acestei "magistrale", sunt mai multe probleme:
1. si daca s-ar apuca de construit secolul acesta, lucrarile ar dura foarte mult (in special pentru ca discutam de Romania unde lucrarile se intrerup de mii de ori pt toate motivele absurde), mai ales dc raman la varianta cu construitul in subteran, care mie personal mi se pare o TAMPENIE ! Cand ai la dispozitie, cel putin de la Aero Baneasa, campuri intregi, tu sa te-apuci sa sapi ca un dereglat pana la Otopeni... Numai in Romania poti gasi astfel de rationamente ! Plus ca ai si infrastructura feroviara pe care o poti folosi !
2. nu pot face comparatii cu alte state din Occident sau de peste Ocean, pt ca ar fi penibil, dar am fost la Madrid, pe aerorportul Barajas, chiar acum vreo 2 saptamani ! Pt cei care nu stiu, pe langa faptul ca aeroportul este imens si ametesti cautand iesirea, exista un metrou GRATUIT, intre terminale, care te duce de la locul / poarta de unde ai aterizat, la locul de unde iti iei bagajele ! Un metrou ultra modern bazat pe o tehnologie super smechera ! Nu mai vorbesc de metrourile normale de la aeroport spre oras si cele din interiorul Madridului ! Or, noi ne chinuim sa incepem de 20 de ani un metrou care deja si dc ar fi construit maine, probabil ar fi aglomerat din start fiind saturat, pe cand statele care nu si-au batut joc de bani si populatie au ajuns acum la un stadiu pe care noi nu-l vom atinge nici dc vin japonezii saracii si sapa ei, in frunte cu Imparatul Japoniei !
De altfel, singura mea "liniste" ca linia s-ar putea face in termen, este legata de aspectul finantarii din partea Bancii Japoniei, stat care nu accepta tiganismele si bataile de joc tipic romanesti !
Cat despre ce va fi cu adevarat, Dumnezeu cu mila...
Hai salut,
Nu am mai scris de ceva timp pe forum, dar nu trece zi fara sa-l citesc !
Vroiam sa specific la acest subiect cu metroul de Otopeni, ca oricum discutiile noastre sunt, ca mai toate, tardive, pt ca, mai ales in cazul acestei "magistrale", sunt mai multe probleme:
1. si daca s-ar apuca de construit secolul acesta, lucrarile ar dura foarte mult (in special pentru ca discutam de Romania unde lucrarile se intrerup de mii de ori pt toate motivele absurde), mai ales dc raman la varianta cu construitul in subteran, care mie personal mi se pare o TAMPENIE ! Cand ai la dispozitie, cel putin de la Aero Baneasa, campuri intregi, tu sa te-apuci sa sapi ca un dereglat pana la Otopeni... Numai in Romania poti gasi astfel de rationamente ! Plus ca ai si infrastructura feroviara pe care o poti folosi !
2. nu pot face comparatii cu alte state din Occident sau de peste Ocean, pt ca ar fi penibil, dar am fost la Madrid, pe aerorportul Barajas, chiar acum vreo 2 saptamani ! Pt cei care nu stiu, pe langa faptul ca aeroportul este imens si ametesti cautand iesirea, exista un metrou GRATUIT, intre terminale, care te duce de la locul / poarta de unde ai aterizat, la locul de unde iti iei bagajele ! Un metrou ultra modern bazat pe o tehnologie super smechera ! Nu mai vorbesc de metrourile normale de la aeroport spre oras si cele din interiorul Madridului ! Or, noi ne chinuim sa incepem de 20 de ani un metrou care deja si dc ar fi construit maine, probabil ar fi aglomerat din start fiind saturat, pe cand statele care nu si-au batut joc de bani si populatie au ajuns acum la un stadiu pe care noi nu-l vom atinge nici dc vin japonezii saracii si sapa ei, in frunte cu Imparatul Japoniei !
De altfel, singura mea "liniste" ca linia s-ar putea face in termen, este legata de aspectul finantarii din partea Bancii Japoniei, stat care nu accepta tiganismele si bataile de joc tipic romanesti !
Cat despre ce va fi cu adevarat, Dumnezeu cu mila...
- mindmasster
-
Posted:
-
Re: Magistrala Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă
mindmasster
Sincer m-am uitat doar la termen . Voi va imaginati probabil ca acel 2019 e imposibil de realizat . Da de ce dureaza 9 ani? De ce nu poate merge pe la suprafata dupa ce a iesit din statia " Aeroport Baneasa" ?.
Sincer m-am uitat doar la termen . Voi va imaginati probabil ca acel 2019 e imposibil de realizat . Da de ce dureaza 9 ani? De ce nu poate merge pe la suprafata dupa ce a iesit din statia " Aeroport Baneasa" ?.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Magistrala Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă
Dominatrix
Linia de metrou Gara de Nord-Otopeni, integral subterană, va avea o lungime de 15,79 kilometri,19 staţii şi un depou. Noua linie va fi operată cu 21 de trenuri cu câte şase vagoane şi va avea o capacitate de transport de 50.000 de călători pe oră pe un singur sens.Ziaristii astia nu stiu decat sa repete ca o moara stricata cifra asta de 50.000? De unde 50.000 de calatori pe ora si sens, ca ii mananc? Am mai discutat asta aici
Staţiile au fost stabilite la Piaţa Victoriei, Bulevardul Ion Mihalache, Bulevardul Expoziţiei, Piaţa Presei Libere, DN1, Aeroportul Aurel Vlaicu Băneasa şi Aeroportul "Henri Coandă" Otopeni.Deci nu va fi nici o statie intre Baneasa si Otopeni? Asta ar fi o aberatie, fiindca nu va degreva aproape deloc traficul la nord de Baneasa, iar fluxul de calatori generat de aeroportul Otopeni in sine nu poate justifica metrou. Varful de trafic de la aeroport nici macar nu coincide cu orele de varf. Pariu ca daca nu se face nici o statie intermediara, metroul va merge mai mult gol intre Baneasa si Otopeni?
- mindmasster
-
Posted:
-
Re: Magistrala Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă
mindmasster
Chair asta vroiam sa zic si eu . Cum naiba intre Baneasa si Otopeni nici o statie ? Ar fii foarte utile inca 4 -5 statii de metrou ( ex : Baneasa Shopping city, Academia Militara , Mec( dupa pod) si in otopeni inca 2 ) . Oricum alt proiect gen SF
Dominatrix wrote:Linia de metrou Gara de Nord-Otopeni, integral subterană, va avea o lungime de 15,79 kilometri,19 staţii şi un depou. Noua linie va fi operată cu 21 de trenuri cu câte şase vagoane şi va avea o capacitate de transport de 50.000 de călători pe oră pe un singur sens.Ziaristii astia nu stiu decat sa repete ca o moara stricata cifra asta de 50.000? De unde 50.000 de calatori pe ora si sens, ca ii mananc? Am mai discutat asta aiciStaţiile au fost stabilite la Piaţa Victoriei, Bulevardul Ion Mihalache, Bulevardul Expoziţiei, Piaţa Presei Libere, DN1, Aeroportul Aurel Vlaicu Băneasa şi Aeroportul "Henri Coandă" Otopeni.Deci nu va fi nici o statie intre Baneasa si Otopeni? Asta ar fi o aberatie, fiindca nu va degreva aproape deloc traficul la nord de Baneasa, iar fluxul de calatori generat de aeroportul Otopeni in sine nu poate justifica metrou. Varful de trafic de la aeroport nici macar nu coincide cu orele de varf. Pariu ca daca nu se face nici o statie intermediara, metroul va merge mai mult gol intre Baneasa si Otopeni?
Chair asta vroiam sa zic si eu . Cum naiba intre Baneasa si Otopeni nici o statie ? Ar fii foarte utile inca 4 -5 statii de metrou ( ex : Baneasa Shopping city, Academia Militara , Mec( dupa pod) si in otopeni inca 2 ) . Oricum alt proiect gen SF
- Tom
-
Posted:
-
Re: Magistrala Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă
Tom
N'am inteles: de ce subteran, iar daca subteran, pe unde anume? Pe sub soseaua Bucuresti-Ploiesti?
N'am inteles: de ce subteran, iar daca subteran, pe unde anume? Pe sub soseaua Bucuresti-Ploiesti?
- DeSimon
-
Posted:
-
Re: Magistrala Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă
DeSimon
Buna seara,
Cel mai probabil inseamna ca vor fii statii sub DN1, deci statii intre Aeroport Baneasa si Aeroport Otopeni (au si spus mai sus ca vor fii 19 statii). In orice caz, e bine ca va merge catre Piata Victoriei, si nu catre 1 Mai. Totusi nu inteleg cum ar putea sa faca dreapta de pe Mihalache pe Expozitiei... Ar trebui sa treaca sub case, ca altfel curba nu e posibila pentru metrou.
Buna seara,
rails wrote:
Staţiile au fost stabilite la Piaţa Victoriei, Bulevardul Ion Mihalache, Bulevardul Expoziţiei, Piaţa Presei Libere, DN1, Aeroportul Aurel Vlaicu Băneasa şi Aeroportul "Henri Coandă" Otopeni.
Cel mai probabil inseamna ca vor fii statii sub DN1, deci statii intre Aeroport Baneasa si Aeroport Otopeni (au si spus mai sus ca vor fii 19 statii). In orice caz, e bine ca va merge catre Piata Victoriei, si nu catre 1 Mai. Totusi nu inteleg cum ar putea sa faca dreapta de pe Mihalache pe Expozitiei... Ar trebui sa treaca sub case, ca altfel curba nu e posibila pentru metrou.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Magistrala Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă
Dominatrix
DeSimon wrote:Nu inteleg ce vrei sa spui, linia va pleca de la Piata Victoriei, dar va trece si pe la "1 Mai" sau Piata Chibrit, unde se va intalni cu M4.
Cel mai probabil inseamna ca vor fii statii sub DN1, deci statii intre Aeroport Baneasa si Aeroport Otopeni (au si spus mai sus ca vor fii 19 statii). In orice caz, e bine ca va merge catre Piata Victoriei, si nu catre 1 Mai.
DeSimon wrote:Ziaristi de bok...perla asta dulce cu 19 statii, care de fapt se pare ca vor fi 7 pentru inceput n-am observat-o. Din enumerarea statiilor, eu inteleg ca statia DN1 a fi intre Piata Presei si Baneasa, probabil in zona Garii Baneasa. Cel putin asa reiese din articol.
Totusi nu inteleg cum ar putea sa faca dreapta de pe Mihalache pe Expozitiei... Ar trebui sa treaca sub case, ca altfel curba nu e posibila pentru metrou.
- telvanni
-
Posted:
-
Re: Magistrala Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă
telvanni
Marian...cand vei ajunge jurnalist?...ca m-am saturat de articolele astea lipsite de logica.
Marian...cand vei ajunge jurnalist?...ca m-am saturat de articolele astea lipsite de logica.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Magistrala Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă
Utilizator anonim
Pai am ajuns jurnalist ca am terminat facultatea si zilele astea sunt cu licenta.
Da' sa nu credeti ca o sa ma vedeti prin mass media noastra de tablagii
telvanni wrote:
Marian...cand vei ajunge jurnalist?
Pai am ajuns jurnalist ca am terminat facultatea si zilele astea sunt cu licenta.
Da' sa nu credeti ca o sa ma vedeti prin mass media noastra de tablagii
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Magistrala Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă
bercenicity
Din harta care era la vizita lui Boc la santierul M4 varianta magistralei Buc - Henri Coanda care mergea pe sub Mihalache o lua pe sub Aviator Popisteanu (sau o strada paralela) si apoi pe sub Expozitiei, fara legatura cu M4 la 1 Mai. Varianta care se ramifica din M4 mergea pe sub CF Constanta, Bd. Poligrafiei, facea curba prin fata Casei Scanteii si apoi DN1.
Dominatrix wrote:DeSimon wrote:Nu inteleg ce vrei sa spui, linia va pleca de la Piata Victoriei, dar va trece si pe la "1 Mai" sau Piata Chibrit, unde se va intalni cu M4.
Cel mai probabil inseamna ca vor fii statii sub DN1, deci statii intre Aeroport Baneasa si Aeroport Otopeni (au si spus mai sus ca vor fii 19 statii). In orice caz, e bine ca va merge catre Piata Victoriei, si nu catre 1 Mai.DeSimon wrote:
Totusi nu inteleg cum ar putea sa faca dreapta de pe Mihalache pe Expozitiei... Ar trebui sa treaca sub case, ca altfel curba nu e posibila pentru metrou.
Din harta care era la vizita lui Boc la santierul M4 varianta magistralei Buc - Henri Coanda care mergea pe sub Mihalache o lua pe sub Aviator Popisteanu (sau o strada paralela) si apoi pe sub Expozitiei, fara legatura cu M4 la 1 Mai. Varianta care se ramifica din M4 mergea pe sub CF Constanta, Bd. Poligrafiei, facea curba prin fata Casei Scanteii si apoi DN1.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Magistrala Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă
andrei11
Voi nu observati un lucru ? Ei vor sa faca metrou in Otopeni ( M 6 ) dar nu stiu traseul . Si vor sa se apuce de 2 magistrale in acelasi timp, dar nu sunt in stare sa dea in functiune 2 km de tunel, sapat in mare parte de Ceausescu (Pajura si total aiurea statie Parc Bazilescu). De ce nu au facut in loc de Parc Bazilescu statia Laminorului ?
Cel mai bine este - asa cum s-a spus si pe aici - sa se aduca linia de tren existenta in jurul terminalelor actuale.
Si sa nu uitam ca ceea ce vedem noi acum la Otopeni va fi o zona secundara a aeroportului ( curse charter / VIP / Salonul Oficial), zona principala a aeroportului va fi de - a lungul pistei din stanga ( gara Balotesti )
Voi nu observati un lucru ? Ei vor sa faca metrou in Otopeni ( M 6 ) dar nu stiu traseul . Si vor sa se apuce de 2 magistrale in acelasi timp, dar nu sunt in stare sa dea in functiune 2 km de tunel, sapat in mare parte de Ceausescu (Pajura si total aiurea statie Parc Bazilescu). De ce nu au facut in loc de Parc Bazilescu statia Laminorului ?
Cel mai bine este - asa cum s-a spus si pe aici - sa se aduca linia de tren existenta in jurul terminalelor actuale.
Si sa nu uitam ca ceea ce vedem noi acum la Otopeni va fi o zona secundara a aeroportului ( curse charter / VIP / Salonul Oficial), zona principala a aeroportului va fi de - a lungul pistei din stanga ( gara Balotesti )
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Magistrala Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă
Dominatrix
Liniile de cale ferata de centura au capacitate medie spre mare de transport (desi aici e discutabil, fiindca in Bucuresti exista multe treceri la nivel, deci numarul de trenuri/ora care pot circula pe un tronson e limitat), si o alta problema e ca asemenea linii ar functiona bine numai in cazul unei cereri unidirectionale de transport in diferite intervale orare, daca nu se doreste dublarea lor.
Oricum, daca ne amintim cat au durat exproprierile la Podul Basarab pentru niste borde(i/l)e, imaginati-va voi cat ar dura sa se exproprieze terenuri - care costa cam mult si sunt mult mai multe - pentru construirea unui S-Bahn mioritic sau macar niste linii de tramvai cum e linia 41.
andrei11 wrote:E destul de simplu de inteles... firmele de consultanta au incasat banii pentru studiile de "fezabilitate", managerii lor si-au facut plinul destul cat pentru o vila in Ibiza, de exemplu, iar respectivele studii de frecat menta, pardon de fezabilitate vor aduna praful prin sertare cine stie cati ani sau poate chiar zeci de ani, pana se gasesc "surse de finantare". Fac planuri, deci exist. Fiecare cu planurile lui. Care e problema?
Voi nu observati un lucru ? Ei vor sa faca metrou in Otopeni ( M 6 ) dar nu stiu traseul .
andrei11 wrote:Nu stiu ce sa zic, din cate stiu eu ,vor sa se limiteze la Parcul Bazilescu, tocmai pentru ca tunelul NU este sapat mai departe spre Laromet. Nu garantez pentru informatie, dar cel putin asa am inteles.
Si vor sa se apuce de 2 magistrale in acelasi timp, dar nu sunt in stare sa dea in functiune 2 km de tunel, sapat in mare parte de Ceausescu (Pajura si total aiurea statie Parc Bazilescu). De ce nu au facut in loc de Parc Bazilescu statia Laminorului ?
andrei11 wrote:Problema cu liniile de cale ferata este ca majoritatea lor nu ajung in puncte de interes major, iar extinderea lor in aceste zone este fie imposibila, din cauza geografiei zone (terenuri, cladiri etc..), fie prea costisitoare financiar. Plus ca intr-un oras cu densitate uriasa asa cum e Bucurestiul este nevoie de nevoie de linii de transport de mare capacitate simultan in ambele sensuri (tramvai, metrou "usuratic", metrou "greu").
Cel mai bine este - asa cum s-a spus si pe aici - sa se aduca linia de tren existenta in jurul terminalelor actuale.
Liniile de cale ferata de centura au capacitate medie spre mare de transport (desi aici e discutabil, fiindca in Bucuresti exista multe treceri la nivel, deci numarul de trenuri/ora care pot circula pe un tronson e limitat), si o alta problema e ca asemenea linii ar functiona bine numai in cazul unei cereri unidirectionale de transport in diferite intervale orare, daca nu se doreste dublarea lor.
Oricum, daca ne amintim cat au durat exproprierile la Podul Basarab pentru niste borde(i/l)e, imaginati-va voi cat ar dura sa se exproprieze terenuri - care costa cam mult si sunt mult mai multe - pentru construirea unui S-Bahn mioritic sau macar niste linii de tramvai cum e linia 41.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Magistrala Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă
andrei11
Calea Ferata nu face parte din CFR Centura si nu sunt asa de multe expropieri de facut. In zona aeroportului se poate merge subteran. Oricum cu costuri mult mai mici decat un metrou.
Trebuie discutat extrem de serios, M 6 ( magistrala Otopeni - Bucuresti) pentru cine se va executa defapt, pentru cei care folosesc aeroportul sau pentru cei care au treaba cu orasul Otopeni. Este de analizat pe numar de calatori, fluxuri, puncte de interes, etc
Calea Ferata nu face parte din CFR Centura si nu sunt asa de multe expropieri de facut. In zona aeroportului se poate merge subteran. Oricum cu costuri mult mai mici decat un metrou.
Trebuie discutat extrem de serios, M 6 ( magistrala Otopeni - Bucuresti) pentru cine se va executa defapt, pentru cei care folosesc aeroportul sau pentru cei care au treaba cu orasul Otopeni. Este de analizat pe numar de calatori, fluxuri, puncte de interes, etc
📖 Pagination options