Topic: Despre clasificarea vehiculelor feroviare
11 posts, 5925 views- Trifu22
-
Posted:
-
Despre clasificarea vehiculelor feroviare
Trifu22
Stim cu totii ca in ziua de azi, locomotivele sunt clasificate in CLASE si nu serii.
Seriile provin de la locomotivele cu aburi, dinainte sa se implementeze sistemul de numerotare francez si a ramas pana al sfarsitul epocii aburului in Romania. (luati aminte si de la straini in special de la Marea Britanie (pionierii caii ferate) si Franta (de unde avem sistemul de numerotare actual))
Stim cu totii ca in ziua de azi, locomotivele sunt clasificate in CLASE si nu serii.
Seriile provin de la locomotivele cu aburi, dinainte sa se implementeze sistemul de numerotare francez si a ramas pana al sfarsitul epocii aburului in Romania. (luati aminte si de la straini in special de la Marea Britanie (pionierii caii ferate) si Franta (de unde avem sistemul de numerotare actual))
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Iar va "deranjez" c-o corectura
Dr2005
După UIC, sunt în serii, chiar dacă în engleză li se spune "class 40 locomotives".
Toate locomotivele vor avea (cât mai repede, sper) înmatriculări UIC complete de 12 cifre, unde primele 2 reprezintă regimul, următoarele 2 reprezintă codul administraţiei feroviare, următoarele 4 reprezintă seria, apoi cele 3 cifre care arată numărul de ordine în serie şi cifra de (auto)control. Deja locomotivele care circulă peste graniţe sunt înmatriculate aşa.
Sistemul românesc e o improvizaţie, pe care sper să nu o mai văd... la ora actuală, în seria 40, de exemplu, există locomotive "clasice", locomotive cu ICOL-DY ş.a., deci oarecum diferite între ele. Pe când, dacă s-ar fi aplicat corect codul UIC, le puteam numi 0400 pe cele clasice şi 0401 pe cele cu ICOL, deci ştiam până să vedem locomotiva ce trebuie făcut la ea.
După UIC, sunt în serii, chiar dacă în engleză li se spune "class 40 locomotives".
Toate locomotivele vor avea (cât mai repede, sper) înmatriculări UIC complete de 12 cifre, unde primele 2 reprezintă regimul, următoarele 2 reprezintă codul administraţiei feroviare, următoarele 4 reprezintă seria, apoi cele 3 cifre care arată numărul de ordine în serie şi cifra de (auto)control. Deja locomotivele care circulă peste graniţe sunt înmatriculate aşa.
Sistemul românesc e o improvizaţie, pe care sper să nu o mai văd... la ora actuală, în seria 40, de exemplu, există locomotive "clasice", locomotive cu ICOL-DY ş.a., deci oarecum diferite între ele. Pe când, dacă s-ar fi aplicat corect codul UIC, le puteam numi 0400 pe cele clasice şi 0401 pe cele cu ICOL, deci ştiam până să vedem locomotiva ce trebuie făcut la ea.
- Trifu22
-
Posted:
-
Re: Iar va "deranjez" c-o corectura
Trifu22
Stim cu totii ca in ziua de azi, locomotivele sunt clasificate in CLASE si nu serii.
Dupa anul 1920 a fost adoptat la CFR sistemul de numerotare francez:
seria locomotivei consta dintr-un numar care reprezenta dispozitia osiilor (in ordine: alergatoare, cuplate si purtatoare) urmata de trei sau patru cifre care reprezentau numarul curent al locomotivei din seria respectiva. (exemplu: 142.044 o osie alergatoare, patru osii cuplate, doua osii purtatoare)
(luati aminte si de la straini in special de la Marea Britanie (pionierii caii ferate) si Franta)
Asadar, numai la locomotivele cu abur putem vorbi de serii
Insa, este corect seria 060 sau 040 sau, in cazul locomotivelor cu abur ex: 142 , 50, etc.
Nu este corect clasa 060 sau 040 etc.
(n-am putut edita mesajul de mai sus)
Stim cu totii ca in ziua de azi, locomotivele sunt clasificate in CLASE si nu serii.
Dupa anul 1920 a fost adoptat la CFR sistemul de numerotare francez:
seria locomotivei consta dintr-un numar care reprezenta dispozitia osiilor (in ordine: alergatoare, cuplate si purtatoare) urmata de trei sau patru cifre care reprezentau numarul curent al locomotivei din seria respectiva. (exemplu: 142.044 o osie alergatoare, patru osii cuplate, doua osii purtatoare)
(luati aminte si de la straini in special de la Marea Britanie (pionierii caii ferate) si Franta)
Asadar, numai la locomotivele cu abur putem vorbi de serii
Insa, este corect seria 060 sau 040 sau, in cazul locomotivelor cu abur ex: 142 , 50, etc.
Nu este corect clasa 060 sau 040 etc.
(n-am putut edita mesajul de mai sus)
- Trifu22
-
Posted:
-
Re: Iar va "deranjez" c-o corectura
Trifu22
stiu ca sistemul actual de numerotare e o improvizatie. Da' sti cum e la noi... si cu UIC o sa iasa varza.
stiu ca sistemul actual de numerotare e o improvizatie. Da' sti cum e la noi... si cu UIC o sa iasa varza.
- francezu72
-
Posted:
-
Re: Despre clasificarea vehiculelor feroviare
francezu72
care e diferenta dintre rapid si accelerat ?
care e diferenta dintre rapid si accelerat ?
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Despre clasificarea vehiculelor feroviare
Dominatrix
Primul e mai scump. Imi amintesc de o situatie acum vreo 10-12 ani cand un tren pe ruta Arad - Constanta (- Mangalia) era rapid vara si accelerat iarna. Timpii de parcurs, statiile de oprire, vagoanele etc. erau absolut la fel cu singura deosebire ca acceleratul se limita la Constanta, iar rapidul mergea pana la Mangalia. Iar in zilele noastre, cand timpii de parcurs sunt vai de mama lor, nici nu mai poatete fi vorba de o calatorie mai... rapida cu "rapidul" decat cu "acceleratul", indiferent cum le botezam. Ca sa facem o comparatie glumeata, este aceeasi smecherie ca si in anii 50, cand clasa a 3'a la CFR a fost botezata clasa a 2'a, clasa a doua a devenit clasa 1, iar clasa 1 aproape a disparut, fiind rezervata doar pentru plimbarile unor elite de partid cu trenuri speciale.
Primul e mai scump. Imi amintesc de o situatie acum vreo 10-12 ani cand un tren pe ruta Arad - Constanta (- Mangalia) era rapid vara si accelerat iarna. Timpii de parcurs, statiile de oprire, vagoanele etc. erau absolut la fel cu singura deosebire ca acceleratul se limita la Constanta, iar rapidul mergea pana la Mangalia. Iar in zilele noastre, cand timpii de parcurs sunt vai de mama lor, nici nu mai poatete fi vorba de o calatorie mai... rapida cu "rapidul" decat cu "acceleratul", indiferent cum le botezam. Ca sa facem o comparatie glumeata, este aceeasi smecherie ca si in anii 50, cand clasa a 3'a la CFR a fost botezata clasa a 2'a, clasa a doua a devenit clasa 1, iar clasa 1 aproape a disparut, fiind rezervata doar pentru plimbarile unor elite de partid cu trenuri speciale.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Despre clasificarea vehiculelor feroviare
shoppy
Teoretic rapidul are mai putine opriri si este mai rapid, cand asta a picat in practica atunci CFR Calatori a ziis ca rapidul e mai luxos ca are doar vagoane modernizate deci suplimentul de viteza care se plateste e defapt un supliment de lux, acum a cam picat si asta ca si pe accelerate apar vagoane modernizate si confortul din acestea este relativ, cel mai bine intrebi punctual de o ruta.
Teoretic rapidul are mai putine opriri si este mai rapid, cand asta a picat in practica atunci CFR Calatori a ziis ca rapidul e mai luxos ca are doar vagoane modernizate deci suplimentul de viteza care se plateste e defapt un supliment de lux, acum a cam picat si asta ca si pe accelerate apar vagoane modernizate si confortul din acestea este relativ, cel mai bine intrebi punctual de o ruta.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Despre clasificarea vehiculelor feroviare
Dr2005
De vreo câţiva ani se cheamă ,,supliment de tren", nu de viteză, că din punctul ăsta de vedere şi Acc şi R şi IC merg cam la fel.
shoppy wrote:
suplimentul de viteza
De vreo câţiva ani se cheamă ,,supliment de tren", nu de viteză, că din punctul ăsta de vedere şi Acc şi R şi IC merg cam la fel.
- iliutu
-
Posted:
-
Re: Despre clasificarea vehiculelor feroviare
iliutu
Interesant (si bine dpdf financiar) este ca pe M800 nu este nici un IC.
Interesant (si bine dpdf financiar) este ca pe M800 nu este nici un IC.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Despre clasificarea vehiculelor feroviare
Dr2005
De la noul mers, toate rapidele şi o parte din acceleratele mai lungi (sau mai scurte, mai ales dacă merg spre Constanţa sau Braşov) vor deveni IC, deci se va rezolva şi problema asta... evident, se va simţi doar la preţ, nu la timp de parcurs sau condiţii.
De la noul mers, toate rapidele şi o parte din acceleratele mai lungi (sau mai scurte, mai ales dacă merg spre Constanţa sau Braşov) vor deveni IC, deci se va rezolva şi problema asta... evident, se va simţi doar la preţ, nu la timp de parcurs sau condiţii.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Despre clasificarea vehiculelor feroviare
Dr2005
Directiva 2011/314/UE stabileşte, printre altele, şi modul de codificare a vehiculelor feroviare (inclusiv cele motoare), făcând obligatorii prevederile fişei UIC 438. Astfel, marcajul unificat al vehiculelor de cale ferată devine, în legislaţia europeană, număr european de vehicul (NEV). Acelaşi act stabileşte că:
- primele două cifre reprezintă ,,Capacitatea de interoperabilitate și tipul de vehicul";
- următoarele două cifre reprezintă ,,Țara în care este înmatriculat vehiculul"
- următoarele patru cifre reprezintă ,,Caracteristici tehnice" *
- următoarele treci cifre reprezintă ,,Număr de serie" *
- ultima cifră reprezintă ,,Cifra de control"
')Pentru materialul rulant motor ,,semnificația acestor cifre este definită de statele membre, eventual prin acorduri bilaterale sau multilaterale".
Nu se precizează nicăieri că locomotivele s-ar împărţi în ,,clase", în schimb a patra grupă de cifre e definită clar ca ,,număr de serie" (şi nu de clasă), or dacă acela e număr de serie, e clar că vehiculele sunt împărţite în serii. Cum NEV se aplică şi locomotivelor, e absolut corectă împărţirea acestora în serii.
Directiva 2011/314/UE stabileşte, printre altele, şi modul de codificare a vehiculelor feroviare (inclusiv cele motoare), făcând obligatorii prevederile fişei UIC 438. Astfel, marcajul unificat al vehiculelor de cale ferată devine, în legislaţia europeană, număr european de vehicul (NEV). Acelaşi act stabileşte că:
- primele două cifre reprezintă ,,Capacitatea de interoperabilitate și tipul de vehicul";
- următoarele două cifre reprezintă ,,Țara în care este înmatriculat vehiculul"
- următoarele patru cifre reprezintă ,,Caracteristici tehnice" *
- următoarele treci cifre reprezintă ,,Număr de serie" *
- ultima cifră reprezintă ,,Cifra de control"
')Pentru materialul rulant motor ,,semnificația acestor cifre este definită de statele membre, eventual prin acorduri bilaterale sau multilaterale".
Nu se precizează nicăieri că locomotivele s-ar împărţi în ,,clase", în schimb a patra grupă de cifre e definită clar ca ,,număr de serie" (şi nu de clasă), or dacă acela e număr de serie, e clar că vehiculele sunt împărţite în serii. Cum NEV se aplică şi locomotivelor, e absolut corectă împărţirea acestora în serii.