Topic: Accidente / incidente
5245 posts, 1504334 views
📖 Pagination options
- DanCld
-
Posted:
-
Re: Accidente,incidente
DanCld
Din cate stiu eu zona s-ar putea sa avem un cumul de factori:
- semaforul de la Plaza prin duratele de rosu/verde "predispune" la plecarea in trenulet (2 tramvaie unul dupa celalalt spre pasaj)
- panta pasajului "ajuta" tramvaiele sa accelereze mai repede; multi vatmani aplica totusi frana chiar inainte de a intra in "tunel"
- intrarea in pasaj presupune trecerea brusca de la lumina la intuneric; cam 50m inainte de pasaj si 50 dupa sunt pentru orice sofer un "blind zone", o zona in care ochii au nevoie de adaptare rapida. Ideea e ca daca e o masina oprita imediat dupa intrarea pasajului, cu becurile stinse, e foarte probabil sa nu o vezi decat in ultimul moment, fara sa poti evita accidentul. In pasaj la Lujerului au mai fost astfel de accidente cu masini care au franat brusc dupa intrarea in pasaj - carambol, Smurd, etc.
- problemele de franare practic "din constructie" de la V3A
Din cate stiu eu zona s-ar putea sa avem un cumul de factori:
- semaforul de la Plaza prin duratele de rosu/verde "predispune" la plecarea in trenulet (2 tramvaie unul dupa celalalt spre pasaj)
- panta pasajului "ajuta" tramvaiele sa accelereze mai repede; multi vatmani aplica totusi frana chiar inainte de a intra in "tunel"
- intrarea in pasaj presupune trecerea brusca de la lumina la intuneric; cam 50m inainte de pasaj si 50 dupa sunt pentru orice sofer un "blind zone", o zona in care ochii au nevoie de adaptare rapida. Ideea e ca daca e o masina oprita imediat dupa intrarea pasajului, cu becurile stinse, e foarte probabil sa nu o vezi decat in ultimul moment, fara sa poti evita accidentul. In pasaj la Lujerului au mai fost astfel de accidente cu masini care au franat brusc dupa intrarea in pasaj - carambol, Smurd, etc.
- problemele de franare practic "din constructie" de la V3A
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Accidente,incidente
Victor92
In momentul de fata, toate tramvaiele de la Alexandria sunt "parcate" in zona Ghencea, iar parcul liniei 641 este format din autobuze de la autobazele Alexandria, Ferentari, Pipera, Nordului, Floreasca (probabil s-au luat ture de pe 126,330,368,105,668...etc). Evident, in statia "Piata Drumul Taberei" (Sens centru) era PLIN ochi de lume la ora 10:15..
In momentul de fata, toate tramvaiele de la Alexandria sunt "parcate" in zona Ghencea, iar parcul liniei 641 este format din autobuze de la autobazele Alexandria, Ferentari, Pipera, Nordului, Floreasca (probabil s-au luat ture de pe 126,330,368,105,668...etc). Evident, in statia "Piata Drumul Taberei" (Sens centru) era PLIN ochi de lume la ora 10:15..
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Accidente,incidente
Dr2005
Vagoanele transferate de la Dudeşti şi Victoria (gen #110 şi #296) NU au staţii radio. Şi chiar ele au fost implicate.
nokia2110 wrote:
1) Ştiu că vatmanii şi şoferii au staţii radio. De ce cel blocat nu a anunţat defectul, pentru a fi oprită circulaţia imediat?
Vagoanele transferate de la Dudeşti şi Victoria (gen #110 şi #296) NU au staţii radio. Şi chiar ele au fost implicate.
- Catalin.D
-
Posted:
-
Re: Accidente,incidente
Catalin.D
INCENDIU LA METROU! Călătorii, evacuaţi după ce un vagon a luat FOC | Libertatea.ro
Un vagon al unei garnituri de metrou care circula din direcţia Piaţa Unirii spre Nicolae Grigorescu a luat foc, joi, călătorii fiind evacuaţi la staţia Mihai Bravu. După evacuare, garnitura s-a retras la staţia Nicolae Grigorescu.
Conform unor surse, citate de Mediafax, incidentul a avut loc în jurul orei 08:45, călătorii fiind evacuaţi la staţia Mihai Bravu deoarece din ultimul vagon al metroului ieşea fum.
Pasagerii au fost anunţaţi că garnitura se va retrage din cauza unei defecţiuni tehnice.
Trenul de metrou circula din direcţia Piaţa Unirii spre Nicolae Grigorescu.
INCENDIU LA METROU! Călătorii, evacuaţi după ce un vagon a luat FOC | Libertatea.ro
Un vagon al unei garnituri de metrou care circula din direcţia Piaţa Unirii spre Nicolae Grigorescu a luat foc, joi, călătorii fiind evacuaţi la staţia Mihai Bravu. După evacuare, garnitura s-a retras la staţia Nicolae Grigorescu.
Conform unor surse, citate de Mediafax, incidentul a avut loc în jurul orei 08:45, călătorii fiind evacuaţi la staţia Mihai Bravu deoarece din ultimul vagon al metroului ieşea fum.
Pasagerii au fost anunţaţi că garnitura se va retrage din cauza unei defecţiuni tehnice.
Trenul de metrou circula din direcţia Piaţa Unirii spre Nicolae Grigorescu.
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Accidente,incidente
nokia2110
Păi asta e extrem de grav! Cineva trebuie tras la răspundere pentru asta!!!
Dr2005 wrote:nokia2110 wrote:
1) Ştiu că vatmanii şi şoferii au staţii radio. De ce cel blocat nu a anunţat defectul, pentru a fi oprită circulaţia imediat?
Vagoanele transferate de la Dudeşti şi Victoria (gen #110 şi #296) NU au staţii radio. Şi chiar ele au fost implicate.
Păi asta e extrem de grav! Cineva trebuie tras la răspundere pentru asta!!!
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Accidente,incidente
Utilizator anonim
Cele 3 vagoane arata cam asa. Revin cu un reportaj de la fata locului...
Cele 3 vagoane arata cam asa. Revin cu un reportaj de la fata locului...
IMG_2193.JPG (285.86 KB; downloaded 2343 times)
IMG_2258.JPG (248.87 KB; downloaded 2343 times)
IMG_2264.JPG (294.36 KB; downloaded 2348 times)
IMG_2308.JPG (245.73 KB; downloaded 2343 times)
- Lohengrin
-
Posted:
-
Re: Accidente,incidente
Lohengrin
Lipsa placutelor ar fi cea mai mica problema. Dar lipsa sau nefunctionarea statiei de comunicatie pe un vagon al liniei 41 - care are o frecventa de 2-3 minute si o viteza de exploatare relativ mare, este chiar grava. Rezolvarea romaneasca a problemei va descoperi cu siguranta "acarul Paun" in persoana vatmanului de pe #296. Nu se va sufla o vorbulita despre fiabilitatea vagoanelor, despre cat de bine se fac RK-urile, despre zecile de tigai care isi asteapta cu anii cate o piesa, timp in care sunt descompletate si uitate in fundul depourilor. Cate vagoane cu starea tehnica mai proasta decat #110 sunt in traseu ? Cat de bine sunt luminate pasajele din Bucuresti (Lujerului, Marasesti, Obor, etc.) - eu unul am vazut ca duminica in jurul orei 18:00 iluminatul din pasajul Marasesti era total oprit.
Probabil ca un anumit candidat, priceput manuitor de plici, va vedea apa venindu-i la moara cu beleaua asta. Numai bine sa scapam de tramvaie. Costa mult, ii stanjenesc pe cetatenii onesti cu 4x4 si hodoronc-tronc, mai fac si accidente. De ce sa investim, cand putem sa distrugem ? Ah, da, peste 50 de ani o sa avem mai multe magistrale de metrou decat Parisul. Cel putin pe hartie.
Later edit: Cu ocazia asta, poate o minte luminata isi da seama ca trebuie instalate niste macaze in intersectia de la Plaza.
Lipsa placutelor ar fi cea mai mica problema. Dar lipsa sau nefunctionarea statiei de comunicatie pe un vagon al liniei 41 - care are o frecventa de 2-3 minute si o viteza de exploatare relativ mare, este chiar grava. Rezolvarea romaneasca a problemei va descoperi cu siguranta "acarul Paun" in persoana vatmanului de pe #296. Nu se va sufla o vorbulita despre fiabilitatea vagoanelor, despre cat de bine se fac RK-urile, despre zecile de tigai care isi asteapta cu anii cate o piesa, timp in care sunt descompletate si uitate in fundul depourilor. Cate vagoane cu starea tehnica mai proasta decat #110 sunt in traseu ? Cat de bine sunt luminate pasajele din Bucuresti (Lujerului, Marasesti, Obor, etc.) - eu unul am vazut ca duminica in jurul orei 18:00 iluminatul din pasajul Marasesti era total oprit.
Probabil ca un anumit candidat, priceput manuitor de plici, va vedea apa venindu-i la moara cu beleaua asta. Numai bine sa scapam de tramvaie. Costa mult, ii stanjenesc pe cetatenii onesti cu 4x4 si hodoronc-tronc, mai fac si accidente. De ce sa investim, cand putem sa distrugem ? Ah, da, peste 50 de ani o sa avem mai multe magistrale de metrou decat Parisul. Cel putin pe hartie.
Later edit: Cu ocazia asta, poate o minte luminata isi da seama ca trebuie instalate niste macaze in intersectia de la Plaza.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Accidente,incidente
Utilizator anonim
110 este un vagon foarte bun, 296 avea ceva probleme de cand a venit in linie, cand am scris pe aici pe forum ca e vagon nasol (nu intru in detalii) mi-a sarit toata lumea in cap ca "imi plac chopperele" . Practic 110 a avut si el o problema cum sunt zilnic in 41, accidentul a fost provocat de 296.
110 este un vagon foarte bun, 296 avea ceva probleme de cand a venit in linie, cand am scris pe aici pe forum ca e vagon nasol (nu intru in detalii) mi-a sarit toata lumea in cap ca "imi plac chopperele" . Practic 110 a avut si el o problema cum sunt zilnic in 41, accidentul a fost provocat de 296.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Accidente,incidente
shoppy
Nici nu ai cum sa faci RK-uri calumea daca in depou e indesciplina totala iar vagonul se cheleste si inainte si dupa RK. Apoi nu se gandeste nimeni la depou ca decat sa scoti doua tigai in plus si sa ai blocaj mai bine scoti mai putine da mai bune si iesi mai castigat. Vatmanii mai sunt si ei indisciplinati ca blocheaza protectiile sau scot sigurantele dupa cum ii taie capul, si tot asa.
Nici nu ai cum sa faci RK-uri calumea daca in depou e indesciplina totala iar vagonul se cheleste si inainte si dupa RK. Apoi nu se gandeste nimeni la depou ca decat sa scoti doua tigai in plus si sa ai blocaj mai bine scoti mai putine da mai bune si iesi mai castigat. Vatmanii mai sunt si ei indisciplinati ca blocheaza protectiile sau scot sigurantele dupa cum ii taie capul, si tot asa.
- Catalin
-
Posted:
-
Re: Accidente,incidente
Catalin
Cred ca originea problemei este modul "rromanesc" in care s-a pus in practica ideea de "metrouusor", la noi au modernizat linia, dar pe post de "metrouri" usoare au pus aceleasi tramvaie concepute in anii '60, "modernizate" semi-artizanal si colantate,.
Dupa parerea mea, vagoanele au fost si sunt exploatate pe aceasta linie aproape de limita lor fizica si oricand se poate intampla o nenorocire.
Trebuiau vagoane de conceptie noua iar linia sa dispuna de sisteme de semnalizare si siguranta precum cele de la metrou sau trenuri.
O alta zona in care eu ma tem ca se va intampla curand "ceva" este curba brusca de pe Podul Ciurel. Inainte si dupa acea curba sunt niste zone mai lungi de linie dreapta, unde vatmanii accelereaza puternic, dupa care se intra in acea curba de care va povestesc.
Existau parca niste indicatoare de limitare de viteza, dar nu stiu cati vatmani le si respecta, cat timp nu exista ceva similar instalatiilor de la locomotive, care sa opreasca tramvaiul daca se trece cu o viteza mai mare decat cea stabilita pentru o anumita zona si sa pastreze inregistrarile pentru ca vatmanii sa poata fi apoi "intrebati"...
Legat de zona aia de pe Podul Ciurel, din cauza ca tramvaiele circula cu viteza mult mai mare decat cea pentru care a fost calculata suprainaltarea liniei (sau poate din cauza supraincarcarii vagoanelor, care conduce la mase mai mari si deci forte centrifuge mai mari), tramvaiele tind sa fie "expulzate" spre exterior, buza rotilor tinzand sa "escaladeze" ciuperca sinei.
Nu mai stiu cum e acum, dar acum cativa ani am traversat de cateva ori liniile de tramvai din acea zona si fetele interioare ale sinelor de pe exteriorul curbei erau extrem-extrem de uzate, buzele rotilor "muscasera" adanc din sine, afectand puternic contactul roata-sina in acea zona si la un moment dat, starea liniei, combinata cu starea unei roti pot duce la o deraiere. Va dati seama ce inseamna un tramvai deraiat, scapat de sub control, in curba, PE Podul Ciurel, deasupra Dambovitei?
Cand treceti cu tramvaiul prin zona, fiti atenti la "zmucituri", sa vedeti cam cat de puternic e solicitat tramvaiul!
Verifica oare cineva de la RATB aceste aspecte?!? Sau asteptam un nou subiect de stiri?
Cred ca originea problemei este modul "rromanesc" in care s-a pus in practica ideea de "metrouusor", la noi au modernizat linia, dar pe post de "metrouri" usoare au pus aceleasi tramvaie concepute in anii '60, "modernizate" semi-artizanal si colantate,.
Dupa parerea mea, vagoanele au fost si sunt exploatate pe aceasta linie aproape de limita lor fizica si oricand se poate intampla o nenorocire.
Trebuiau vagoane de conceptie noua iar linia sa dispuna de sisteme de semnalizare si siguranta precum cele de la metrou sau trenuri.
O alta zona in care eu ma tem ca se va intampla curand "ceva" este curba brusca de pe Podul Ciurel. Inainte si dupa acea curba sunt niste zone mai lungi de linie dreapta, unde vatmanii accelereaza puternic, dupa care se intra in acea curba de care va povestesc.
Existau parca niste indicatoare de limitare de viteza, dar nu stiu cati vatmani le si respecta, cat timp nu exista ceva similar instalatiilor de la locomotive, care sa opreasca tramvaiul daca se trece cu o viteza mai mare decat cea stabilita pentru o anumita zona si sa pastreze inregistrarile pentru ca vatmanii sa poata fi apoi "intrebati"...
Legat de zona aia de pe Podul Ciurel, din cauza ca tramvaiele circula cu viteza mult mai mare decat cea pentru care a fost calculata suprainaltarea liniei (sau poate din cauza supraincarcarii vagoanelor, care conduce la mase mai mari si deci forte centrifuge mai mari), tramvaiele tind sa fie "expulzate" spre exterior, buza rotilor tinzand sa "escaladeze" ciuperca sinei.
Nu mai stiu cum e acum, dar acum cativa ani am traversat de cateva ori liniile de tramvai din acea zona si fetele interioare ale sinelor de pe exteriorul curbei erau extrem-extrem de uzate, buzele rotilor "muscasera" adanc din sine, afectand puternic contactul roata-sina in acea zona si la un moment dat, starea liniei, combinata cu starea unei roti pot duce la o deraiere. Va dati seama ce inseamna un tramvai deraiat, scapat de sub control, in curba, PE Podul Ciurel, deasupra Dambovitei?
Cand treceti cu tramvaiul prin zona, fiti atenti la "zmucituri", sa vedeti cam cat de puternic e solicitat tramvaiul!
Verifica oare cineva de la RATB aceste aspecte?!? Sau asteptam un nou subiect de stiri?
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Accidente,incidente
nokia2110
De zona aia mi-e frică şi mie. Oricum, în anii '80 ar fi trebuit să facă numai drum drept cu cel puţin 300-400 de metri înainte de pod.
De zona aia mi-e frică şi mie. Oricum, în anii '80 ar fi trebuit să facă numai drum drept cu cel puţin 300-400 de metri înainte de pod.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Accidente,incidente
Utilizator anonim
Ca asta conteaza, parcu e praf si pulbere si noi stam sa ne kkm pe noi cu nu stiu ce lege cu placute si gestiune. #$!@#$!@!@##!@
Dr2005 wrote:
Adică nu se respectă legea 92/2007 şi Ordinul MT 972/2007. Nu există hotărâri CGMB pentru trasee, staţii şi programe de circulaţie, nu există contract de delegare a gestiunii, nu există nimic. Mai mult, majoritatea tramvaielor nu au plăcuţe de înregistrare, iar unele nu au numărul de înregistrare deloc.
Ca asta conteaza, parcu e praf si pulbere si noi stam sa ne kkm pe noi cu nu stiu ce lege cu placute si gestiune. #$!@#$!@!@##!@
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Accidente,incidente
nokia2110
De ce naiba nu se repară vagoanele aşa cum trebuie? Sunt de vină doar anumiţi indolenţi de la R.A.T.B. sau nici nu s-au primit destui bani?
De ce naiba nu se repară vagoanele aşa cum trebuie? Sunt de vină doar anumiţi indolenţi de la R.A.T.B. sau nici nu s-au primit destui bani?
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Accidente,incidente
Dr2005
Da, problema e că un avocat bun poate să lase RATB-ul în ****' gol dacă vreun călător din cele 3 tramvaie face plângere în instanţă şi aduce în discuţie şi încălcarea legii. De fapt, chiar m-aş bucura să se întâmple aşa, că atunci când o societate încalcă legea, directorii merg la pârnaie, mai ales că sunt PDL-işti şi nu mai e PDL la putere să-i acopere.
---
@Cătălin: la ultimele vagoane venite de la RK s-au montat bandaje cu profil conic, care au dus şi ele la distrugerea liniei (ca fapt divers, asta se observă şi pe Cal. 13 Septembrie, unde linia s-a făcut praf când au intrat vagoanele de Victoria de pe 34 pe acolo). Mă îndoiesc totuşi că o circulaţie cu insuficienţă de supraînălţare e atât de periculoasă (şi am avut Dinamică azi, regret că nu m-am dus, poate ar fi adus vorba şi de accidentul ăsta), nu a deraiat niciun vagon acolo până acum. Şi mă mai îndoiesc şi că frânele lui #296 nu ţineau. Însă atunci când vii cu viteză şi cobori, automat drumul de frânare creşte, d'aia trenurile care urcă de la Braşov la Predeal merg mai repede decât alea care coboară. E... şi cu lungimea drumului de frânare creşte, ai viteză şi nu ştii ce e în pasaj, automat sunt şanse mari să te opreşti ,,forţat" în vagonul din faţă. De aia în alte ţări, tronsoanele fără vizibilitate sunt acoperite cu semnale, ba chiar cu BLA pentru a evita asemenea accidente.
Utilizator anonim wrote:Dr2005 wrote:
Adică nu se respectă legea 92/2007 şi Ordinul MT 972/2007. Nu există hotărâri CGMB pentru trasee, staţii şi programe de circulaţie, nu există contract de delegare a gestiunii, nu există nimic. Mai mult, majoritatea tramvaielor nu au plăcuţe de înregistrare, iar unele nu au numărul de înregistrare deloc.
Ca asta conteaza, parcu e praf si pulbere si noi stam sa ne kkm pe noi cu nu stiu ce lege cu placute si gestiune. #$!@#$!@!@##!@
Da, problema e că un avocat bun poate să lase RATB-ul în ****' gol dacă vreun călător din cele 3 tramvaie face plângere în instanţă şi aduce în discuţie şi încălcarea legii. De fapt, chiar m-aş bucura să se întâmple aşa, că atunci când o societate încalcă legea, directorii merg la pârnaie, mai ales că sunt PDL-işti şi nu mai e PDL la putere să-i acopere.
---
@Cătălin: la ultimele vagoane venite de la RK s-au montat bandaje cu profil conic, care au dus şi ele la distrugerea liniei (ca fapt divers, asta se observă şi pe Cal. 13 Septembrie, unde linia s-a făcut praf când au intrat vagoanele de Victoria de pe 34 pe acolo). Mă îndoiesc totuşi că o circulaţie cu insuficienţă de supraînălţare e atât de periculoasă (şi am avut Dinamică azi, regret că nu m-am dus, poate ar fi adus vorba şi de accidentul ăsta), nu a deraiat niciun vagon acolo până acum. Şi mă mai îndoiesc şi că frânele lui #296 nu ţineau. Însă atunci când vii cu viteză şi cobori, automat drumul de frânare creşte, d'aia trenurile care urcă de la Braşov la Predeal merg mai repede decât alea care coboară. E... şi cu lungimea drumului de frânare creşte, ai viteză şi nu ştii ce e în pasaj, automat sunt şanse mari să te opreşti ,,forţat" în vagonul din faţă. De aia în alte ţări, tronsoanele fără vizibilitate sunt acoperite cu semnale, ba chiar cu BLA pentru a evita asemenea accidente.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination