Forum părinte: Judetul Bihor

 

Subiect: Stiri, noutati, perspective

61 mesaje, 28381 vizualizări.
 
Mergi la pagina:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Opțiuni paginare
  • Autor: cris_m
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective cris_m

In Bucuresti ar fi circulat asa multi ani...

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

PTMZ a scris:
Pe data de 12 mai, Primăria Oradea a lansat o licitație pentru reabilitarea Străzii Nufărul și a Bulevardului Dimitrie Cantemir, ce include și reabilitarea și înierbarea tronsonului căii de rulare a tramvaielor aflat pe străzile vizate de reabilitare. Bugetul alocat este de 44.530.323,33 RON, cu finanțare europeană prin POR. Ponderea punctajului:
- 95% preț
- 5% perioada de garanție.
Unicul ofertant până la termenul limită de pe 17 iunie este asocierea DRUMURI BIHOR - TRAMECO - DRUM ASFALT, cu următorii subcontractanți:
- MARI VILA COM (17,35%)
- ELECTROCONSTRUCT SILDAC (14,6%)
- S.C. ADENANDRA S.R.L. (5,38%)
- ABED NEGO COM (15,91%)
În prezent, licitația se află în evaluare financiară, începând cu data de 17 iulie. Termenul este 17 iunie 2021.
Link E-licitație: http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100095408

Joi, asocierea respectivă a fost selectată câștigătoare.

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Lucrările de extindere a liniei de tramvai pe Calea Aradului - malul Peței - Depoul Salca - Cartierul Cantemir a ajuns la un grad de implementare de peste 55%:
Proiectul înregistrează întârzieri din cauza unui „conflict” de rețele - traseul de cale rulantă situat de-a lungul Peței, în zona străzii Universității, se intersectează cu linia de înaltă tensiune a Electrica SA.

Început în toamna lui 2018, proiectul extinderii liniei de tramvai pe traseul Calea Aradului – malul Peței – Depoul OTL – Cartierul Cantemir a ajuns, acum, la un grad de implementare de peste 55%. Lucrarea a fost împărțită pe tronsonea și e abordată în mai multe locații. Există, însă, un blocau în curs de remediere, în zona străzii Univeristății, din cauza căruia întregul proiect este în întârziere, fără posibilitatea de a recupera.

Strada relocată
În prezent, se lucrează pe strada Făgărașului, pe două obiective. Strada existentă anterior, situată chiar pe malul Peței, se mută cu câțiva metri spre interior. Noul drum care asigură acces rutier și pietonal riveranilor a ajuns în faza anrocamentelor. Imediat lângă, se execută lucrările necesare amplasării liniilor noi de tramvai. Stâlpii pentru alimenarea tramvaielor sunt deja montați pe toată lungimea, între strada Traian Blajovici și Universității. De asemenea, se face relocarea de utilități pentru cei de la Termoficare SA, după care se va continua cu montarea șinelor, până în strada Universității.


Un alt punct de lucru pe traseul liniei noi e în depoul OTL SA, pentru racordarea liniei noi cu liniile existente și funcționale în depou. Proiectul noii linii prevede că, pe strada Atelierelor, și firul 1 și firul 2, vor fi amplasate îmediat lângă șosea, pe un teren „furat” de la depou. „Din zona liniei noi se face acces în depou și dinspre cealaltă parte, acum se poate intra cu tramvaiul doar dinspre Cantemie. S-a realizat cu montarea de bucle de întoarcere în depou și acum se termină racordul acestor linii la rețea”, spune Ionuț Serac, managerul proiectului. După ce accesul din depou se va putea realiza dinspre Ceyrat în depoul OTL, ultima etapă va fi realizarea porțiunii cuprinse între depou și Cantemir. Abia după ce noul acces va fi funcțional se poate opri accesul tramvaielor prin vechea intrarare, pe durata lucrărilor, mai spune managerul proiectului. „Sigur că ar fi fost bine să se poată face mai repede această porțiune dar nu s-a putut în condițiile în care frecvența tramvaielor trebuie corelată cu cerințele speciale de pandemie, adică garniturile se succed la intervale mai scurte”, mai zice Serac.

Întârziere
Conform planurilor inițiale, întregul proiect ar fi trebuit să fie gata în vara anului viitor. Asta nu se va întâmpla pentru că lucrarea a acumulat întârzieri imposibil de recuperat. „Avem o zonă de lucrări pentru care nici nu am predat încă amplasamentul către constructor. Așa este definit, în contract, cu el, că amplasamentul se va preda doar în momentul în care poate intra să lucreze. E zone de intersecție a liniei noi cu liniile de înaltă tensiune, de la strada Universității înspre Ceyrat”, spune Serac.
75012816electrica.jpg (190.69 KB; descărcat de 335 ori)
75012836fagarasului18k.jpg (199.63 KB; descărcat de 335 ori)
750128420201208151602.jpg (208.3 KB; descărcat de 336 ori)
750129220201208151721.jpg (234.95 KB; descărcat de 336 ori)
750131820201208151824.jpg (305.75 KB; descărcat de 335 ori)
750132020201208151909.jpg (228.24 KB; descărcat de 338 ori)

Pe porțiunea aceasta, linia nouă merge aproape sub liniile de înaltă tensiune, ceea ce face imposibilă amplasarea stâlpilor de alimentare a tramvaielor. Soluția este ca Electrica să își mute liniile în subteran, lucrările au început deja și ar trebui să fie gata în această iarnă. După ce se scoate din funcțiune linia de înaltă tensiune se predă amplasamentul către executant.

Lucrările acestei investiții au început în toamna anului 2018, ele fiind executate de asocierea de firme Mari-Vila COM SRL, Abed Nego și Aquacons SRL. Finanțarea investiției se face din fonduri europene nerambursabile, disponibile în cadrul Programului Operațional Regional 2014 – 2020, Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiție 4.1 – Mobilitate urbană durabilă, accesate prin mecanismul rambursării cheltuielilor efectuate de beneficiar din surse proprii/alte surse.

Până acum s-au decontat în jur de 55% din valoarea proiectului, adică peste 32 milioane lei.

Sursa: Bihon

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

PTMZ a scris:
PTMZ a scris:
Pe data de 12 mai, Primăria Oradea a lansat o licitație pentru reabilitarea Străzii Nufărul și a Bulevardului Dimitrie Cantemir, ce include și reabilitarea și înierbarea tronsonului căii de rulare a tramvaielor aflat pe străzile vizate de reabilitare. Bugetul alocat este de 44.530.323,33 RON, cu finanțare europeană prin POR. Ponderea punctajului:
- 95% preț
- 5% perioada de garanție.
Unicul ofertant până la termenul limită de pe 17 iunie este asocierea DRUMURI BIHOR - TRAMECO - DRUM ASFALT, cu următorii subcontractanți:
- MARI VILA COM (17,35%)
- ELECTROCONSTRUCT SILDAC (14,6%)
- S.C. ADENANDRA S.R.L. (5,38%)
- ABED NEGO COM (15,91%)
În prezent, licitația se află în evaluare financiară, începând cu data de 17 iulie. Termenul este 17 iunie 2021.
Link E-licitație: http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100095408

Joi, asocierea respectivă a fost selectată câștigătoare.

Pe 27 noiembrie a fost semnat contractul cu Drumuri Bihor, iar pe data de 8 decembrie a fost atribuită licitația. Valoarea contractului: 50.634.357,12 RON

 


  • Autor: PTMZ
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Primăria se pregătește să emită ordinul de începere a lucrărilor pentru reabilitarea Bulevardului Dimitrie Cantemir și a Străzii Nufărul:
Două dintre cele mai importante bulevarde ale Oradiei, Nufărul şi Cantemir, vor intra în şantier. Primăria a atras o finanţare europeană de 50 milioane de lei, pentru a schimba complet faţa celor două străzi.

După sărbători, Primăria vrea să dea şi startul lucrărilor, care vor însemna doi ani de deranj, la finalul cărora prioritate pe cele două bulevarde vor avea tramvaiele, bicicliştii şi pietonii. De asemenea, iluminatul stradal va fi unul inteligent, iar toate cablurile vor fi îngropate în pământ. Aşa cum îi stă bine unui oraş modern...

Tramvaie în viteză
Primăria pregăteşte reabilitarea bulevardelor Nufărul şi Cantemir de mai bine de doi ani, dar abia în primăvară a câştigat finanţarea nerambursabilă de 10 milioane de euro. Prin proiectul intitulat "Creşterea mobilităţii urbane din zona Nufărul - Cantemir", municipalitatea îşi propune să reducă emisiile de carbon, adică poluarea provocată de traficul rutier. Pentru asta, orădenii trebuie convinşi ca, în loc să se deplaseze cu maşina, să urce în tramvaiele OTL, să pedaleze sau să meargă pe jos.

"În primul rând, acest proiect va duce la creşterea vitezei de deplasare a tramvaielor. Ca să-i faci pe oameni să circule cu transportul în comun, trebuie să măreşti viteza", a declarat primarul Florin Birta (foto). Viteza tramvaielor va creşte la circa 30 km/h, de la circa 15-17 km/h cât este în prezent, pentru că liniile de tramvai vor fi refăcute, iar în fiecare intersecţie garniturile vor avea prioritate. De asemenea, liniile de tramvai vor fi înierbate, pe o suprafaţă totală de 18.000 de mp.

Iluminat inteligent
În cadrul proiectului, şoseaua lungă de 2,6 kilometri va fi modernizată. "Vom lucra sub trafic, este clar că va fi un deranj", spune primarul. La finalul lucrărilor de asfaltare, şoferii vor avea la dispoziţie tot câte două benzi pe sens, dar pe direcţia spre centru, pe o bandă vor avea prioritate autobuzele OTL. Aşadar, maşinile vor putea să o folosească, dar numai în urma autobuzelor. Tot pe această parte, de-a lungul şoselei, vor fi amenajate scuaruri verzi, care vor fi irigate automatizat.

Proiectul prevede şi eliminarea tuturor locurilor de parcare din zona cuprinsă între linia de tramvai şi blocuri, care va deveni una dedicată pietonilor şi bicicliştilor. Trotuarul va avea o lăţime de minimum 1,5 m în toate zonele, iar lângă va fi amenajată şi o pistă colorată în roşu, pentru cei care pedalează.

În plus, pentru ca zona să capete un aspect mai plăcut, toate cablurile vor fi mutate în subteran, iar sistemul de iluminat public va fi refăcut. "Vor fi montaţi stâlpi inteligenţi, cu becuri LED şi intensitatea luminii reglabilă", spune Birta. Pe lângă senzorii care vor "şti" când se întunecă şi vor aprinde becurile, fiecare stâlp de iluminat va avea echipamente Wi-Fi, care vor alimenta cu internet camerele de supraveghere ce vor fi cumpărate tot pe bani europeni.

Semafoare "deştepte"
Tot inteligent va fi şi sistemul de semaforizare, ce urmează a fi modernizat la rându-i în cadrul proiectului. Semafoarele vor da prioritate tramvaielor, oprind maşinile când vehiculele OTL se apropie de intersecţie şi vor crea o undă verde pentru autovehicule, pe ambele sensuri de mers, astfel încât şoferii care circulă cu viteza legală constant să nu fie nevoiţi să oprească.

În plus, şi semafoarele vor avea LED-uri, care vor asigura o vizibilitate mai bună, la costuri de întreţinere mai mici şi cu o durată de viaţă mai mare decât becurile cu incandescenţă. De asemenea, se vor monta stâlpi noi şi pentru semafoare, cu elemente reflectorizante, astfel încât să fie vizibile de la mare distanţă.

Proiectul mai prevede amenajarea unor zone pietonale, acolo unde permite spaţiul, între blocuri şi liniile de tramvai sau carosabil. În total, aceste suprafeţe, ce vor fi pavate în două culori, gri-antracit şi alb-crem, se vor întinde pe 3.342 mp.

Luna trecută, Primăria a adjudecat licitaţia pentru execuţia acestui proiect, către asocierea firmelor Drumuri Bihor, Trameco şi Drum Asfalt, la o sumă de 50,3 milioane lei. Constructorii vor avea la dispoziţie 20 de luni pentru finalizarea lucrărilor. "După 1 ianuarie, dacă vremea ne permite, vom da ordinul de începere a lucrărilor. Nu am demarat încă, pentru că nu am vrut să îngreunăm traficul în perioada sărbătorilor", precizează Birta. După Anul Nou, însă, şi proiectele noi trebuie să înceapă...

Sursa: eBihoreanul
Fotografiile din articol:
03-nufarul.jpg (35.47 KB; descărcat de 146 ori)
b-randari-nufarul-cantemir-oradea-3012020-1.jpg (28.36 KB; descărcat de 146 ori)
b-randari-nufarul-cantemir-oradea-3012020-2.jpg (22.61 KB; descărcat de 146 ori)
b-randari-nufarul-cantemir-oradea-3012020-3.jpg (30.63 KB; descărcat de 146 ori)
b-randari-nufarul-cantemir-oradea-3012020-4.jpg (23.62 KB; descărcat de 146 ori)
b-randari-nufarul-cantemir-oradea-3012020-4.jpg (23.62 KB; descărcat de 146 ori)
b-randari-nufarul-cantemir-oradea-3012020-6.jpg (24.94 KB; descărcat de 146 ori)

 


  • Autor: cris_m
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective cris_m

Ar fi foarte bine sa se apuce de acest tronson, mai ales ca era foarte valurit inca de acum 5 ani cand am fost pe acolo.

 


Mergi la pagina:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Opțiuni paginare
Prima pagină  • 
Forum părinte: Judetul Bihor  • 
Alege destinația

Începând cu , cei 1665 utilizatori ai forumului au scris 327356 mesaje în 3921 subiecte și 409 sub-forumuri.
Interval de actualizare: 30 minute.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Termenele și condițiile de utilizare

Întrebări frecvente - ghid de utilizare