Infrastructura rutieră din RomâniaȘtiri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere

 

Topic: Coridorul IV

360 posts, 147166 views
 
Go to page:  1  ... 16 17 18 19 20 21 22  ... 26
 
 

📖 Pagination options
Re: Coridorul IV Dominatrix

Patru benzi de circulatie vor ocoli Dumbravita, dinspre autostrada spre Timisoara

Cine ar fi crezut vreodată că o autostradă spre Timişoara ar putea supăra vreun localnic? Cu toate acestea, locuitorii Dumbrăviţei, şi nu numai ei, sunt mai mult decât stresaţi de noul drum. Ieşirea maşinilor spre Timişoara a creat un du-te-vino continuu, care pare să fi bulversat viaţa celor care şi-au căutat în micuţa localitate un refugiu de linişte şi aer curat.

„De exemplu, eu, care sunt la Dumbrăviţa, văd ce dezastru e acum cu ieşirea de pe autostradă: nu mai poţi să trăieşti şi ai omorât o localitate care era cât de cât civilizată”, spune omul de afaceri Dan Bedros, consul onorific al Franţei la Timişoara. Recent, conducerea Consiliului Judeţean Timiş a anunţat că se află în discuţii cu reprezentanţii Companiei Naţionale de Drumuri şi Autostrăzi pentru a crea un drum care să-i aducă pe timişoreni, pe 4 benzi, de pe autostradă direct în centrul oraşului, prin Calea Aradului. Această idee ar presupune inclusiv ocolirea localităţii Dumbrăviţa.

„Suntem în acest moment în discuţii pentru a găsi o soluţie locală la coborârea de pe autostradă, soluţie care să arate cam aşa: realizarea a 4 benzi de circulaţie, de la autostradă până la intrarea în Dumbrăviţa, locul în care drumul judeţean se întâlneşte cu centura Timişoarei. Urmează să discutăm cu cei de la Compania Naţională de Drumuri şi pe o porţiune de un kilometru să lărgim la 4 benzi actuala centură, apoi să o luăm la stânga, mergând spre Calea Aradului pe lângă Dumbrăviţa. În discuţiile pe care le-am avut cu cei din Dumbrăviţa, aceştia s-au arătat de acord să ni se transmită nouă acea fâşie de 24 de metri lăţime, care să permită realizarea acelor 4 benzi şi să intrăm direct în sensul giratoriu de la Selgros. Consiliul Judeţean Timiş a pus pe lista de investiţii studiul de fezabilitate, proiectul şi apoi realizarea lui. Acum urmează: 1 – am aprobat cele 4 benzi pe drumul judeţean, 2 – urmează acceptul de la Dumbrăviţa, 3 – discuţiile cu Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi pentru acel kilometru de pe centură, dublarea practic a circulaţiei pe acel kilometru de centură”, a explicat Constantin Ostaficiuc, preşedintele CJT.

„Ideea de a scoate ieşirea şi să ocoleşti Dumbrăviţa pentru a ieşi pe Calea Aradului e o soluţie foarte bună” , s-a arătat de părere Dan Bedros, consulul onorific al Franţei la Timişoara.

http://www.tion.ro/patru-benzi-de-circu ... ra/1067552

 


Re: Coridorul IV Dominatrix

Au luat teapa pe autostrada

ARAD. Zeci de angajaţi ai Romstrade, firma care face autostrada Nădlac-Arad, nu şi-au mai primit banii de luni de zile.

Dintr-un scandal în altul. Aceasta pare să fie deviza constructorilor de pe autostrada Nădlac-Arad. După ce au dărâmat sute de metri de platformă de pământ deoarece nu corespundea cerinţelor impuse pentru autostradă, după ce au anulat accesul nădlăcanilor la propriile terenuri agricole, acum cei de la Romstrade au o nouă problemă: zeci de angajaţi şi-au dat demisia după ce nu şi-au mai primit salariile din lunile noiembrie-decembrie.

Aceştia au rămas fără venituri, iar acum nu mai au din ce să trăiască. Mulţi dintre ei au renunţat la vechile locuri de muncă, atraşi de mirajul banilor mulţi oferiţi de către cei de la Romstrade, dar au luat banii doar o lună sau două, după care salariile s-au lăsat aşteptate mult şi bine. Şi nu au mai venit.


Oficialii Ministerului Transporturilor se arată sideraţi de vestea primită de la noi, susţinând că au plătit la zi toate facturile emise de către societatea cu pricina şi nu şi-ar putea explica motivul pentru care salariile oamenilor nu ar fi plătite de atâtea luni. „Nu avem facturi restante la firma respectivă. Toate plăţile sunt la zi, nu avem întârzieri. Nu pot să îmi dau seama de ce oamenii nu şi-ar primi salariile”, a declarat Eusebiu Pistru, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Salariaţii care nu şi-au mai primit banii încă de anul trecut spun că au sesizat Inspectoratul Teritorial de Muncă, în speranţa că inspectorii instituţiei vor reuşi să constrângă firma să le plătească salariile.

Muncitorii spun că, din momentul în care şi-au dat demisia, realizarea autostrăzii nu mai decurge normal din cauza lipsei de personal. „Nu se mai lucrează la ritmul normal, doar sunt cu câteva zeci de persoane lipsă. Au adus la un moment dat muncitori de la alte lucări, din Haţeg şi din Timiş, dar şi aceştia s-au întors înapoi la casele lor”, ne spune un fost angajat al Romstrade, sub protecţia anonimatului.

Probleme financiare

Pe surse, se pare că toată decăderea Romstrade ar fi pornit de la proiectul pe care îl realizează în parteneriat cu Blue Air: un aeroport în localitatea Adunaţii Copăceni, care ar urma să preia toate cursele low-cost. Se pare că infuzia foarte mare de capital, nişte probleme juridice, unele penalizări şi amenzi primite ar fi golit vistieria Romstrade, iar acum societatea se vede pusă în situaţia de a nu mai avea bani nici măcar pentru salariile angajaţilor. Din păcate, reprezentanţii Romstrade nu au putut fi contactaţi pentru a aduce lumină în acest nou scandal de pe autostrada Nădlac-Arad.

Gata în 2013?

Consorţiul Romstrade-Monteadriano-Donrep a câştigat realizarea primului lot al autostrăzii Nădlac-Arad (22 de kilometri). Potrivit contractului semnat, şoseaua ar trebui să fie gata până în 2013. Dar, ţinând cont de multitudinea de probleme, este greu de crezut că termenul va fi respectat.

http://www.aradon.ro/au-luat-teapa-pe-a ... da/1058567

 


Re: Coridorul IV George

"Cine ar fi crezut vreodată că o autostradă spre Timişoara ar putea supăra vreun localnic?"

"Progresul" creeaza multi adversari, uitati-va la scandalul generat de aeroportul din Frankfurt, inaugurarea unei noi piste si schimbarea rutelor  de acces ale avioanelor au suparat o groaza de riverani carora le place sa stie ca pot zbura de acolo oriunde, si ca, eventual, gasesc locuri de munca datorita aeroportului (cel mai mare angajator din Germania, cu 70.000 de angajati!), dar nu le place ca avioanele sa zboare peste capetele lor toata ziua!

Revenind la subiect, in general traversarea localitatilor de catre drumurile nationale din Romania este o solutie neinspirata, si daca te retragi undeva "mai la tara" in speranta de liniste si in cativa ani apare mult trafic, e clar ca nu-ti mai place...o sa vedeti si autostrada de pe Valea Prahovei cate discutii va genera...(acolo chiar sper sa fie tunel dinainte de Sinaia si pana dupa Busteni...)

 


Re: Coridorul IV Dominatrix

Se lucrează pe autostrăzile Vestului

În 2012, ţinta CNADR e darea în funcţiune a tronsoanelor de autostradă Arad-Nădlac, dar şi Timişoara-Lugoj–Dumbrava”, spune Marius Popovici
Marius Popovici, vicepreşedinte al PNŢCD la nivel naţional, a făcut o radiografie a drumurilor din vestul ţării, care iau naştere în această perioadă, cu accent pe autostrăzi – un lucru pe care timişorenii şi bănăţenii îl aşteaptă de mult timp. Acum, autostrada Timişoara-Arad a fost dată în circulaţie, urmând ca la mijlocul anului în curs să fie finalizată. Dar mai sunt şi alte tronsoane la care se lucrează. „În continuarea tronsonului dat în funcţiune Arad-Timişoara, de pe A1, în 2012, ţinta CNADR e darea în funcţiune a tronsoanelor Arad-Nădlac, dar şi Timişoara-Lugoj -Dumbrava (localitate înainte de Făget, la 2 kilometri) unde lucrările au început în toamna anului trecut. Un alt tronson al autostrăzii A1 este  Deva – Orăştie, unde lucrările au început în forţă, în vara anului trecut. La început de an 2012, constructorul a pornit în forţă, în special la supratraversarea la podul peste Mureş, unde montarea grinzilor metalice longitudinale va începe în ianuarie, întregul pod, de 720 de metri, având termen de finalizare vara acestui an”, spune Marius Popovici.

În paralel cu această lucrare de artă, constructorul Strabag este în stadii avansate la cele şapte poduri, viaducte, peste care va trece autostrada, aceasta fiind construită pe un rambleu de 5 până la 7 metri înălţime, din cauza albiei majore apropiate a Mureşului. Pe acest tronson (Deva - Orăştie), de 32 de kilometri, constructorii preconizează ca termenul de finalizare să fie sfârşitul acestui an. În momentul de faţă, s-au făcut toate pregătirile şi aprovizionările în acest sens. Dacă vorbim însă de Timişoara-Lugoj, lucrările au început de ceva timp la primul tronson al autostrăzii Timişoara-Lugoj şi urmează să dureze, conform contractului, până în 2013. Acest tronson de autostradă va face legătura dintre Timişoara şi Lugoj, o continuare a autostrăzii ce va veni de la Nădlac, va trece prin Arad şi apoi spre Timişoara. Autostrada Timişoara-Lugoj va face parte din Cordiorul Pan-European IV, coridor menit să asigure infrastructura dintre vechile state membre ale Uniunii Europene şi cele aderate după 2004 şi 2007, precum şi cu Grecia. Autostrada Timişoara-Lugoj are o lungime de peste 32 de kilometri şi cuprinde două loturi – varianta ocolitoare Timişoara – 9,5 kilometri şi Timişoara-Lugoj – 25,6 kilometri. Lotul I începe de la nord de localitatea Giarmata, la circa 1 kilometru de aceasta şi se orientează către sud-est, ocolind localitatea Giarmata prin estul acesteia, după care traseul se îndreaptă spre est, mergând pe la nord de Drumul Naţional 6 şi se termină la nord de kilometrul 54+000, unde se asigură schimbul de trafic cu DN6. Sunt patru poduri, 6 pasaje pentru autostradă şi 11 podeţe. Valoarea lotului I este de peste 210 milioane de lei – fără TVA – iar contribuţia Uniunii Europene este de peste 178 de milioane de lei, în timp de Guvernul României pune peste 31 de milioane de lei.

http://www.ziuadevest.ro/actualitate/26 ... tului.html

 


Re: Coridorul IV Dominatrix

Ministrul Transporturilor: "Se lucrează suficient de bine la autostradă

Ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, a vizitat, sâmbătă după-amiază şantierul autostrăzii Orăştie - Sibiu, în speţă loturile 3 şi 4 (cele situate în judeţul Sibiu). Acesta a declarat că "se lucrează suficient de bine la autostradă şi sper ca în continuare să se lucreze la fel, deoarece finanţarea există. În luna mai, vor fi turnaţi primii kilometri de asflat". Alexandru Nazare a dat asigurări că şi problema exproprierii pădurii din zona unde urmează să fie construit primul tunel de autostradă din România (Săcel) va fi rezolvată în două săptămâni. Deocamdată, lucrările la tunel nu au început, tocmai din această cauză. Ministrul a fost însoţit de prefectul Horaţiu Răcuciu, deputaţii Raluca Turcan şi Cornel Ştirbeţ, subprefectul Constantin Morar, şi primarul comunei Şura Mică, Mircea Marcu. Ministrul s-a concentrat pe parcursul vizitei pe lotul 4 al autostrăzii, deoarece aici lucrările înaintează destul de bine. "Se lucrează destul de bine de la ultima mea vizită pe şantier. Voi urmări atent lucrările pe toată autostradă Nădlac - Sibiu, pentru ca tronsoanele să fie gata în aprilie 2013". Alexandru Nazare spune că în aprilie 2013 ar trebui să se circule pe autostrada Nădlac - Sibiu, iar în cazul în care vor exista întârzieri, constructorii vor plăti penalităţi.

Primii km de asfalt, în luna mai

Ministrul Transporturilor a venit cu lecţia învăţată, astfel că întrebările adresate constructorilor au fost punctuale. În acest moment, pe lotul 4 al autostrăzii există 7 puncte de lucru. Se munceşte insistent la lucrările de artă, în special fundaţii şi elevaţii, şi sunt atacaţi 8 km de terasamente. Pe şantier lucrează în jur de 400 de muncitori, iar numărul utilajelor se apropie de 30. Constructorul, societatea Astaldi, l-a asigurat pe ministru că, în luna mai, vor fi turnaţi primii kilometri de asfalt. La începutul lunii martie, lucrările de artă (viaducte şi poduri) se prezintă într-un stadiu destul de bun, în condiţiile în care sunt realizate în proporţie de 5 şi până la 60 la sută. Sâmbătă, utilajele erau concentrate pe cele două viaducte ale lotului.
Singura problemă cu care se confruntă constructorul şi Ministerul Transporturilor este cea a exproprierii pădurii din apropierea viitorului tunel de autostradă, din zona Săcel. Aici, demersurile au bătut pasul pe loc, ceea ce a împiedicat constructorul să demareze lucrările la tunel. Alexandru Nazare a declarat că a purtat discuţii în cadrul Guvernului şi că, în două săptămâni, va fi aprobată hotărâre de Guvern care va rezolva această problemă. Pe lotul 4 va fi construit primul tunel de autostradă din România, acesta urmând să măsoare 340 de metri. Lotul 4 au autostrăzii cuprinde 2 viaducte (unul de 200 de metri şi unul de aproape 400 de metri), 2 poduri, 4 pasaje auto, 2 pasaje peste calea ferată, 39 de podeţe şi primul tunel de autostradă din România.
De asemenea, în această perioadă s-a rezolvat şi problemele legate de siturile arheologice, astfel că din acest punct de vedere nu se mai întâmpină nici o dificultate.
Lotul patru al autostrăzii Orăştie - Sibiu, ce măsoară în jur de 16 km, este primul pe care s-a început lucrările efective. Autostrada de la Orăştie la Sibiu este împărţită în patru loturi care măsoară, în total, 82 de km. Valoarea investiţiei pentru lotul 4 se ridică la 484.839.529,89 de lei fără TVA. Termenul de finalizare al tronsonului este aprilie 2013. Licitaţia de execuţie a fost adjudecată de asocierea Astaldi SpA - Euroconstruct - Astalrom.

Încep să se mişte lucrările şi pe lotul 3

Sâmbătă, ministrul Alexandru Nazare a vizitat şi şantierul de pe lotul 3. Şi aici lucrările sunt în grafic, însă trebuie precizat faptul că aici lucrările au început mult mai târziu faţă de lotul 4. Acest tronson cuprinde în jur de 22 de km. Aici, câştigător a fost stabilit Impregilo SpAi, iar valoarea investiţiei se ridică la 604.791.600 lei.
După finalizarea lucrărilor pentru loturile 3 şi 4, constructorii s-au angajat să ofere garanţie pentru 24 de luni de la terminarea lucrărilor.    
Din cei 82 de km ai autostrăzii Orăştie - Sibiu, 36 de km vor străbate judeţul Sibiu, la care se adaugă şi kilometri de autostradă ai centurii ocolitoare a municipiului Sibiu. Cei 36 de km de autostradă care vor traversa judeţul Sibiu vor trece prin Miercurea Sibiului, Apoldu de Jos, Amnaş, Aciliu, Sălişte, Săcel, Cristian şi Sibiu. Autostrada Orăştie - Sibiu face parte din coridorul IV de transport paneuropean Nădlac - Sibiu - Bucureşti - Constanţa. Acesta este împărţit până la Sibiu în 9 tronsoane. Coridorul Nădlac - Sibiu se construieşte din fonduri europene şi o contribuţie de 15 % de la bugetul de Stat.
Totodată, este în vigoare şi contractul de supervizare a lucrărilor de proiectare şi execuţie a tronsonului de autostradă Orăştie - Sibiu, Loturile 1,2,3 şi 4, în lungime de 82,070 km. Contractul a fost câştigat, prin licitaţie deschisă, de asocierea S.C. CONSITRANS SRL/SC VIA DESIGN SRL/OMICRON-AMEPRO SA. Valoarea contractului se ridică la 31.590.226,51 lei fără TVA. Finanţarea este asigurată prin Fondul de Coeziune (85%) şi de către Guvernul României (15%).

http://www.tribuna.ro/stiri/actualitate ... 75573.html

 



Re: Coridorul IV Dominatrix

Ritm susţinut pe autostrada de ocolire a Sebeşului. Au demarat lucrările la calea de rulare

Lucrările la lotul doi al Autostrăzii Orăştie – Sibiu, care cuprinde şi zona de ocolire a oraşului Sebeş, continuă într-un ritm susţinut. Firmele de construcţii au început lucrările la calea de rulare a obiectivului.

Potrivit deputatului Clement Negruţ, muncitorii au început lucrările principale ale autostrăzii, de terasament şi decopertare în adâncime pentru calea de rulare a autostrăzii. Firmele care au câştigat licitaţia pentru construcţia lotului doi al autostrăzii Colidorul IV pe tronsonul Orăştie - Sibiu au început lucrările. Lotul are o lungime de 19 kilometri  şi cuprinde şi zona de ocolire a oraşului Sebeş.

„În momentul de faţă lucrările la autostradă continuă cu forajele care se execută în zona podurilor. Dacă acum o lună erau atacate trei din cele cinci poduri de pe acest tronson de autostradă, în momentul de faţă toate cele cinci poduri sunt atacate prin lucrările de foraj, la trei dintre ele lucrările fiind foarte avansate în sensul că au fost turnaţii pilonii de susţinere. La ieşire din Lancrăm se lucrează la turnarea elevaţiei, o componentă de construcţie foarte importantă a podului care va prelua sarcina de pe cele 8 grinzi ale căii de rurale. Lucrările de turnare a elevaţiei vor începe la calea de rulare săptămâna viitoare“, a afirmat parlamentarul.

Lucrările de terasament şi decopertare se derulează între kilometrii 27+500 şi 32, adică de la Lancrăm şi până la ieşirea din Sebeş spre Sibiu. Peste câteva zile se vor demara lucrări similare între kilometrii 36 – 39, Răhău – Cut. „În prezent lucrează 170 de muncitori, iar până la mijlocul lunii aprilie numărul acestora va ajunge la 200. 50 la sută dintre angajaţi sunt localnici. Toate modificările de la proiectul iniţial nu vor afecta termenul de finalizare a lucrării, 17 aprilie 2013“, a precizat deputatul Negruţ.

Lucrările sunt derulate de a Asocierea Straco Grup SRL - Studio Corona SRL Civil Engineering, iar valoarea investiţiei se ridică la 377 milioane lei.

http://www.adevarul.ro/locale/alba_iuli ... 33807.html

 



Re: Coridorul IV Dominatrix

Autostrada Nadlac-Arad „moare” inca din fasa

Ceea ce ziarul nostru anticipa încă din luna februarie s-a întâmplat: lipsa muncitorilor de pe şantierul autostrăzii Nădlac-Arad a dus la sistarea lucrărilor, iar acum sute de utilaje zac abandonate pe câmp deoarece nu mai are cine să le conducă.

Restanţele salariale au început să apară încă de la finele anului trecut, dar şefii Romstrade, societatea care construieşte autostrada, le-au promis muncitorilor că totul este doar o întâmplare nefericită, iar situaţia va reveni la normal în cel mai scurt timp. Dar problema nu a mai fost remediată. Dacă, în primă fază, doar câteva zeci de angajaţi şi-au dat demisia, acum este vorba despre sute de oameni care nu mai merg la muncă.

Pentru a „drege busuiocul” într-un fel sau altul, reprezentanţii Romstrade au împânzit localităţile din zonă (Semlac, Şeitin, Nădlac, Turnu, Pecica) cu anunţuri referitoare la angajări. Doar că anunţurile lor nu au avut efect. Oamenii nu vor să rişte să lucreze pe gratis, aşa că nu au mers să se angajeze. În ultimă instanţă, Romstrade a adus muncitori din Călăraşi şi Bucureşti, pe care i-a cazat la hotelurile din zonă.

Pe surse, se pare, însă, că nici angajaţii aduşi din alte judeţe nu sunt nişte muncitori-model. Surse din cadrul hotelurilor în care aceştia sunt cazaţi ne-au declarat, sub protecţia anonimatului, că cei de la Romstrade, începând de la ingineri, şefi de echipe, până la simpli muncitori, chefuiesc seară de seară până la 3-4 dimineaţa, după care merg la lucru. Este de la sine înţeles că randamentul acestor muncitori lasă de dorit, aşa că, cel mai probabil, întârzierile vor fi ceva la ordinea zilei pe autostrada Nădlac-Arad.

Multe probleme

Aceasta nu este singura problemă de pe autostrada Nădlac-Arad, lotul I, care se întinde de la linia de frontieră cu Ungaria şi vine spre Arad, până în apropiere de Pecica. Încă de la pregătirile de şantier începute în luna octombrie a anului trecut au existat nereguli. Poate cea mai mare dintre ele a fost greşeala de proiectare care a scos autostrada de pe teritoriul ţării noastre, banda de decelerare ajungând în Ungaria.

În plus, muncitorii au încălcat hectare întregi de teren agricol însămânţat care nu fusese expropriat. Apoi, după aproximativ două luni de muncă, angajaţii au fost puşi să dărâme sute de metri de autostradă pentru că pământul era de proastă calitate şi punea în pericol întreg proiectul.

Ulterior, zeci de agricultori din Nădlac s-au plâns de faptul că autostrada le îngrădea accesul la propriile parcele agricole. Oamenii susţineau că sunt obligaţi să înconjoare până la 20 de kilometri pentru a ajunge din Nădlac la terenurile agricole. S-a demarat chiar şi o campanie de strângere de semnături pentru realizarea unui pasaj subteran sau suprateran pentru agricultori, care să le permită accesul la proprietăţi.

Se ascund

La fel cum au făcut de fiecare dată, reprezentanţii companiei Romstrade nu au comentat în niciun fel situaţia. Mai mult, şefii prezenţi pe şantier le-au cerut angajaţilor să nu sufle nicio vorbă presei, fiind ameninţaţi cu concedierea.

http://www.aradon.ro/autostrada-nadlac- ... sa/1078257

 


Re: Coridorul IV George

Cei apelati de presa "regi" sunt asadar tepari ai asfaltului, atat pe Bucuresti - Ploiesti, cat si pe Arad - Nadlac. Sa speram ca nu vor mai castiga vreodata o licitatie serioasa!

 


Re: Coridorul IV Dominatrix

Nazare le reproşează constructorilor de pe Nădlac-Arad întârzieri la lucrări

Ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, le-a reproşat, sâmbătă, constructorilor Autostrăzii Nădlac-Arad întârzieri la derularea lucrărilor, el cerându-le să îşi dubleze capacităţile de lucru pentru a finaliza asfaltarea în acest an.

Ministrul Alexandru Nazare a inspectat, sâmbătă, traseul Autostrăzii Nădlac-Arad, iar la întâlnirea cu reprezentanţii firmelor constructoare le-a reproşat acestora că există întârzieri.

Pe tronsonul I al autostrăzii, constructorul afirmă că lucrările sunt executate în proporţie de şapte la sută, faţă de programul de zece la sută.

"Dacă mă uit cum s-a lucrat la lotul acesta, cred că nici în 2014 nu terminaţi. E impropriu spus «cum s-a lucrat», pentru că nu s-a lucrat. Să ştiţi că ambiţiile pe care le avem noi este (sunt - n.r.), în principal, iar aici vreau să mă ascultaţi foarte atent... această autostradă poate fi terminată la nivel de asfalt în acest an. Asta e ambiţia pe care o am eu şi vreau să fie reflectată şi în modul în care lucraţi", i-a spus ministrul directorului executiv al Romstrade (firma care lucrează la tronsonul I), Radu Munteanu.

Ministrul i-a cerut acestuia să dubleze capacităţile tehnice şi personalul, pentru a se putea lucra în două sau trei schimburi.

"Trebuie să recuperaţi. Aşa ceva e inadmisibil, nu aşa se lucrează. Noi ne-am îndeplinit toate obligaţiile faţă de dumneavostră", a spus Nazare.

Reprezentantul constructorului a afirmat că "din cauza vremii" există întârzieri, însă ministrul a spus că "vremea nu poate fi o scuză".

http://www.adevarul.ro/actualitate/poli ... 33227.html

 


Re: Coridorul IV ionescu63

Nazare către constructorii autostrăzii Orăştie-Sibiu: Mai puţine vorbe şi mai multe fapte
Ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, s-a declarat, duminică, nemulţumit de stadiul lucrărilor la loturile I şi II ale tronsonului de autostradă Orăştie-Sibiu, spunându-le constructorilor că aşteaptă de la ei "mai puţine promisiuni şi mai multe fapte".
Ministrul Alexandru Nazare a inspectat mai întâi lucrările de pe lotul I al tronsonului de autostradă Orăştie-Sibiu, oprindu-se în zona localităţii Balomir, din judeţul Alba.
Acolo, el a discutat cu reprezentanţii companiei care face lucrările şi s-a declarat nemulţumit de "mobilizarea" pe care a văzut-o pe şantier, amintindu-le constructorilor că trebuie să finalizeze lucrările până în aprilie 2013.
"Nu sunt deloc mulţumit de mobilizarea de aici. Vă spun foarte sincer, nu este modul pe care ni-l propunem noi de a lucra, mai ales că au fost foarte multe situaţii în care v-aţi plâns din cauza vremii. Acum, acesta nu mai e un argument. Acum vreau să văd mobilizare maximă, iar acest tronson este foarte dificil şi, dacă nu vă mobilizaţi rapid, nu o să reuşiţi să asfaltaţi anul acesta", a spus Nazare.
El le-a spus constructorilor că termenul de finalizare a lucrărilor - aprilie 2013 - presupune ca majoritatea lucrărilor să fie terminate în acest an.
Reprezentanţii firmei de construcţii Strabag i-au spus ministrului că şi-au propus un grafic şi un grad de efectuare a lucrărilor de 89 la sută până la sfârşitul anului, urmând ca restul să se facă în 2013.
"În maxim o săptămână, vreau să-mi prezentaţi un plan revizuit de lucrări, iar aici în următoarea lună o să revin, să văd dacă se întâmplă ceea ce discutăm (...) haideţi să trecem la fapte, mai puţine promisiuni şi mai multe fapte. Asta vreau să văd de la dumneavoastră şi de la toţi constructorii care lucrează pe acest tronson Orăştie-Sibiu", a spus Nazare.
Ministrul s-a oprit apoi în zona localităţii Lancrăm, unde a inspectat lucrările la nodul rutier care ar urma să fie construit acolo. Nodul rutier se află pe lotul II al tronsonului de autostradă Orăştie-Sibiu şi ar urma să aducă pe autostradă traficul de pe DN 1 şi DN 7.
Nazare a avut şi acolo o întâlnire cu reprezentanţii constructorilor, cărora le-a reamintit că lucrările trebuie terminate în cea mai mare parte anul acesta, de aceea trebuie să facă un efort susţinut.
El a spus că "e ceva mai bine pe lotul II decât pe lotul I, dar nu suficient".
Întrebat ce riscă acei constructori care nu se încadrează în grafic, Nzare a răspuns: "În cazul în care nu îşi fac treaba sunt penalizaţi".
"Lucrurile sunt relativ simple din punctul acesta de vedere şi ei ştiu. (...) O să monitorizez toate lucrările şi, în momentul în care o să am o evaluare clară şi o să văd că nu-şi fac treaba, atunci vor fi penalizaţi", a conchis Nazare.
Lotul I al tronsonului de autostradă Orăştie-Sibiu are o lungime de aproximativ 24 de kilometri, din care primii şase în judeţul Hunedoara, iar restul în Alba. Valoarea lucrărilor se ridică la aproximativ 166 de milioane de euro.
Lotul II traversează judeţul Alba, având o lungime de 19,75 kilometri. Lucrarea este contractată în asociere de companiile de construcţii Straco Grup şi Studio Corona SRL Civil Engineering şi are ca termen de execuţie luna aprilie a anului 2013.
Lotul II porneşte de la kilometrul 24+110, la nodul rutier Sebeş Vest, şi se intersectează cu Drumul Judeţean 106K după care se înscrie în spaţiul dintre linia de cale ferată 210 Sibiu - Vinţu de Jos şi DN 1/ DN 7, cu finalul la intersecţia cu Drumul Judeţean 106I, lângă Cunţa, din judeţul Alba, de unde începe lotul III. Tronsonul cuprinde trei noduri rutiere: Lancrăm la kilometrul 27+075, Sebeş Est la kilometrul 32+650 şi Cunţa la kilometrul 43+855. Contractul de proiectare şi execuţie se ridică la 377.780.208,81 lei (fără TVA), respectiv aproximativ 90 de milioane de euro.
Construcţia autostrăzii Orăştie-Sibiu, în lungime de 82,07 kilometri, va costa 610,45 de milioane de euro, din care 510,15 milioane de euro reprezintă fonduri nerambursabile de la UE. Proiectul prevede construcţia a nouă poduri, trei viaducte, 25 de pasaje, opt noduri rutiere, a două centre de întreţinere şi a patru zone de servicii, termenul de finalizare fiind 2013.

http://www.zf.ro/companii/nazare-catre- ... te-9436558

 


Re: Coridorul IV ionescu63

Lucrările la tronsonul Lugoj - Deva au avansat mai lent decât datele prezentate de constructori
Constructorii lotului de autostradă Lugoj - Deva au fost convocaţi, sâmbătă seară, la sediul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri din Timişoara, de către ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, care a fost nemulţumit că i-au fost prezentate date inexacte despre acest tronson.
Potrivit unor surse din cadrul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara, ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, i-a convocat pe constructorii Autostrăzii Lugoj - Deva la discuţii, la sediul direcţiei, după ce a parcurs cu maşina acest tronson şi a constatat că datele de pe panoul de prezentare pus la dispoziţie de către constructori nu coincid cu realitatea.
Sursele citate susţin că ministrului i s-a prezentat un anumit număr de utilaje care lucrează pe tronson, un anumit număr de angajaţi şi un progres de opt la sută al lucrărilor, cifră care era rotunjită cu pixul, cifra reală fiind de doar trei la sută.
Tirena Scavi, dar şi consultanţii de la Consulgal au primit de la ministrul Transporturilor termen de trei zile pentru a furniza Ministerului Transporturilor un program de lucrări real, mai susţin sursele citate

http://www.zf.ro/companii/lucrarile-la- ... ri-9435856

 


Re: Coridorul IV ionescu63

Nazare le cere constructorilor să finalizeze tronsonul de autostradă Deva-Orăştie până în octombrie
Ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, le-a cerut constructorilor tronsonului de autostradă Deva-Orăştie să finalizeze lucrarea până în luna octombrie, cu patru luni înainte de termenul specificat în contract, declarându-se mulţumit de lucrări şi spunând că "e bine, dar se poate şi mai bine".
Ministrul Alexandru Nazare a inspectat, duminică, lucrările la tronsonul de autostradă Deva-Orăştie, în zona podului peste Mureş din apropiere de Simeria.
El s-a arătat mulţumit de stadiul lucrărilor.
"Pe acest tronson avem finalizate terasamentele în proporţie de 60 la sută şi podurile în proporţie de 40 la sută (vor fi 21 de poduri - n.r.). Stăm bine, dar vrem să fie şi mai bine. Aici se lucrează pe două schimburi, le-am sugerat să lucreze pe trei schimburi, mai ales că vremea le permite, şi vreau ca să dăm în folosinţă până în luna octombrie toţi cei 32 de kilometri. E bine, dar se poate şi mai bine. Este mai bine decât în Timiş sau Arad, dar ar fi o premieră pentru ISPA să se finalizeze mai devreme", a declarat Nazare.
Întrebat dacă finalizarea celor 32,5 kilometri de autostradă înainte de termen are vreo legătură cu alegerile care vor avea loc anul acesta, ministrul Transporturilor nu a dat un răspuns clar.
"O să fim cu ochii pe cei care fac celelalte tronsoane de autostradă, astfel încât acest tronson să se lege de un altul, pentru a se putea circula", a spus el.
Tronsonul Deva - Orăştie, de pe traseul autostrăzii Nădlac - Timişoara - Lugoj - Deva - Sibiu - Piteşti - Bucureşti - Constanţa, beneficiază de o finanţare în valoare de 177,92 milioane de euro (fără TVA), din care contribuţia Comisiei Europene se ridică la 108,91 milioane de euro, iar cea a Guvernului României este de 69 de milioane de euro, fără TVA. Lungimea tronsonului este de 32,5 kilometri, cu două benzi pe sens. Pe traseu vor fi construite 21 de poduri, cel mai mare fiind podul peste râul Mureş, care va avea o deschidere de 720 de metri. De asemenea, vor fi două noduri rutiere, peste 100 de podeţe şi aproape 19 kilometri prevăzuţi cu panouri antifonice.
Termenele de finalizare a lucrărilor sunt august 2012 pentru segmentul Simeria - Orăştie (17,7 kilometri) şi februarie 2013 pentru sectorul Deva - Simeria (14,8 kilometri).


http://www.zf.ro/companii/nazare-le-cer ... e-9436234/

 


Go to page:  1  ... 16 17 18 19 20 21 22  ... 26
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere  • 
Choose destination

Since our 2394 forum members have written 430840 posts in 5359 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use