Infrastructura rutieră din RomâniaȘtiri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere

 

Topic: Coridorul IV

360 posts, 135616 views
 
Go to page:  1  ... 9 10 11 12 13 14 15  ... 26
 
 

📖 Pagination options
Re: Coridorul IV Dominatrix

Chinezii nu sunt interesați de construirea autostrăzii Sibiu – Pitești


Delegația guvernamentală a României nu a mai inclus autostrada Sibiu – Pitești pe lista celor cinci proiecte majore de investiții la care oamenii de afaceri chinezi au fost chemați să participe.

Asta, în ciuda faptului că atât înaintea plecării în China a delegației române, cât și în unele discursuri rostite acolo, autostrada care ar traversa Carpații a fost amintită de mai multe ori. ”(...) investitorii din China sunt aşteptaţi să participe la realizarea acestor proiecte, fie că vorbim despre centura ocolitoare a capitalei României, fie că vorbim de alte proiecte care vor fi în regim de parteneriat public-privat, precum autostrada Sibiu-Piteşti sau Comarnic-Braşov”, a declarat, luni, premierul Emil Boc, la Forumul de afaceri româno-chinez de la Beijing.
În aceeași zi, însă, după întâlnirea cu premierul chinez Wen Jiabao, Emil Boc a anunțat cele cinci proiecte majore de investiții pentru care ”partea chineză și-a exprimat deplinul interes și disponibilitatea”. Potrivit presei centrale, cele cinci proiecte sunt reactoarele 3 și 4 ale Centralei nucleare de la Cernavodă, canalul Dunăre-București, canalul Siret – Bărăgan, o hidrocentrală la Tarniță și construirea centurii Bucureștiului la nivel de autostradă - 101 km, cu o valoare de 1,9 miliarde de euro, relatează Mediafax. Potrivit agenției de presă citate, ministrul român al Transporturilor, Anca Boagiu, a propus investitorilor chinezi și intrarea într-un parteneriat public-privat pentru ridicarea autostrăzii care ar urma să lege Sibiul de Pitești, fără niciun rezultat însă.
Cei aproximativ 116 km de autostradă, pentru care există deocamdată numai un studiu de fezabilitate, ar urma să coste 3,2 miliarde de euro. Acest tronson este singurul din coridorul IV pan-european, pentru care autoritățile române nu au găsit soluții de finanțare. Asta, în condițiile în care reprezentanții Uniunii Europene au anunțat că nu vor cofinanța acest proiect.

Sursa: http://www.turnulsfatului.ro/9232/chine ... .html?sst=

 


Re: Coridorul IV George

Ca sa rectificam, finantare de la UE pentru Sibiu Pitesti nu exista in acest exercitiu financiar, dar ar putea fi ceruta in urmatorul! Daca in loc sa doarma pe ei, actualizeaza SF si incep deja niste exproprieri, pot sa inceapa construirea in 2014. Mai devreme oricum nu cred ca vedem vreun santier pe acolo.
O alta solutie ar fi incercarea de a include in acest exercitiu financiar macar Pitesti - Curtea de Arges (autostrada oricum va trece pe acolo).

De asemenea, s-ar putea merge pe 2 fronturi si pregati cererea de finantare europeana, ca si lansarea unui PPP. Daca nu vine nimeni sa construiasca in PPP, atunci lasam pt. 2014 si cu asta basta.

 


Re: Coridorul IV Tavi

Exproprieri pe Cernavoda - Constanta: http://www.moficial.ro/2011/0586.pdf

 


Re: Coridorul IV Tavi

Ceva despre tronsoul Cernavoda - Medgidia? Vreun Castigator?

 


Re: Coridorul IV DanCld

Zilele astea trebuia anuntat. Eu pariez oricum pe Astaldi  :roll:

 


Re: Coridorul IV Tavi

Eu pe FCC  ;)

 


Re: Coridorul IV DanCld

EXCLUSIV Astaldi și Max Boegl vor construi tronsonul Cernavodă-Medgidia

Italienii de la Astaldi și nemții de la Max Boegl vor construi și cei circa 20,5 de kilometri de autostradă care vor lega Cernavodă de Medgidia, au declarat pentru ”Evenimentul Zilei” surse din piață.


EvZ

Era solutia logica... doar ca ramane marele semn de intrebare, de ce numele Astaldi apare peste tot? Nu ca ar construi prost, ba din contra.

 


Re: Coridorul IV telvanni

sursa: http://economie.hotnews.ro/stiri-compan ... 4-gata.htm
Anca Boagiu: Autostrada Soarelui, gata in 2013. Romanii vor plati taxa de autostrada cind Coridorul 4 va fi gata



Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat vineri pentru Hotnews.ro ca spera ca Autostrada Soarelui sa fie finalizata si data in folosinta la inceputul lui 2013. Boagiu a spus ca spera ca  in prima parte a anului 2012 sa fie gata tronsonul Cernavoda - Medgidia pe un singur sens, urmand ca pana la sfarsitul anului respectiv sa fie terminat si cel de-al doilea sens

Boagiu a declarat la scoala de vara a tinerilor democrat liberali ca anul acesta se lucreaza la 217 kilometri de autostrada si spera sa finalizeze pana la sfarsitul anului 100-125 de km.

"In 2012 avem in plan ca in prima parte a anului se va finaliza bucata care face legatura intre Cernavoda si Medgidia pe un singur sens urmand ca pana la sfarsitul anului sa termine ambele sensuri; urmeaza marcajul, instalarea parapetiilor, lucrurile  mai tehnice. Cel mai sigur termen de finalizare pentru intreaga autostrada este anul 2013", a declarat ministrul Transporturilor.

Boagiu le-a spus tinerilor democrat liberali ca taxa de autostrada se va introduce la finalizarea proiectelor aflate in derulare.

"Asa cum peste tot se plateste taxa de autostrada pentru mentenanta, la fel se va plati si in Romania in momentul in care autostrazile vor fi construite. Cand reteaua de pe coridorul 4 va fi gata vom avea si noi taxa de autostrada, fiindca altfel nu ai bani s-o intretii.  Azi sunt in executie 273 de kilometri de autostrada, preconizam ca la sfarsitul anului acesta sa depasim 100-125 de kilometri, daca termina asa cum si-au asumat cei dinspre Ploiesti".

Coridorul 4 pan-european va lega Bucurestiul de Pitesti, Sibiu, Sebes, Deva, Lugoj, Timisoara, Arad si Nadlac, facand legatura cu autostrazile din Ungaria, spre Seghedin.

 




Re: Coridorul IV George

Sa pornim de la prezumtia bunei-credinte, in sensul ca aceste contracte nu s-au dat pe ochi frumosi, ci pe proiectul tehnic mai bun si in general pe incercarea (semioficiala) de a gasi constructori seriosi, iar nu loaze care iau contractul pe un pret de dumping si apoi nu fac nimic, in asteptarea actelor aditionale.

O solutie ar fi ca autoritatea contractanta (compania de autostrazi) sa explice public, cat de cat inteligibil, de ce fiecare oferta mai avantajoasa financiar a fost descalificata, pentru a nu da loc la speculatii.

Pe de alta parte, nu exclud ca in general sa se incerce atribuirea contractelor catre cei care, de bine de rau, au lucrat - iata, Astaldi si Max Boegl fac centura Constanta, inteleg ca s-au miscat destul de bine, acum au castigat si Cernavoda Medgidia, trebuie doar sa mute niste utilaje. Practic.
Poate ar trebui punctata (sau depunctata) si "istoria" fiecarui constructor, in sensul de a se tine seama de calitatea si de timpul executiei in contracte anterioare (de exemplu, Astaldi trebuie penalizata in sectorul feroviar, unde si-au cam batut joc pe Baneasa - Fetesti - cel putin asa se vede "din avion" - dar in sectorul rutier par a lucra ok; PORR... :lol: probabil n-ar trebui sa mai ia contracte in feroviar dupa cat s-au mocait pe Campina - Predeal etc.)

 


Re: Coridorul IV telvanni

Eu ma bucur ca ne fac nemtii autostrada, am mers azi pe minitronsonul dat in folosinta in Constanta si e impecabil asfaltul.

 


Re: Coridorul IV telvanni

Un nou tronson al Autostrazii Soarelui va fi deschis traficului anul viitor
Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale a semnat cu consortiul italiano-german Astaldi - Max Boegl un contract in valoare de 498,8 milioane lei fara TVA (116,4 milioane euro) pentru proiectarea si constructia tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia.


continuare pe:
sursa: http://www.incont.ro/transporturi/un-no ... iitor.html

 


Re: Coridorul IV Dominatrix

Guvernul a aprobat ieri o hotărâre privind modificarea Contractului de finanţare pentru construcţia autostrăzii Cernavodă-Constanţa, având ca obiectiv construcţia unui număr de 52,1 Km de autostradă(cu 2 benzi pe fiecare parte carosabilă) pe Coridorul IV Pan European între Cernavodă şi Municipiul Constanţa. Amendamentul la Contractul de finanţare aprobat ieri de Guvern vizează extinderea datei limită de tragere a banilor de la BEI de la 24 aprilie 2011 la 30 noiembrie 2013 şi modificarea datei de finalizare a Proiectului de la 31 decembrie 2011 la 31 decembrie 2012 pentru secţiunea Medgidia Constanţa iar pentru întregul Proiect, până la 31 decembrie 2013. De altfel, ieri CNADNR a semnat noul contract pentru „Proiectarea şi execuţia Autostrăzii Cernavodă – Constanţa, tronsonul Cernavodă – Medgidia”, iar termenul pentru proiectarea şi execuţia tronsonului de autostradă Cernavodă - Medgidia a fost diminuat de la 24 la 15 luni, deschiderea traficului fiind astfel posibilă in cursul anului 2012. Tronsonul Medgidia-Constanta va fi finalizat în 2012, după ce la sfârşitul lunii iulie a fost deschisă circulaţia pe o cale pe sectorul Murfatlar-Constanta, iar la finele lunii septembrie se va da drumul şi la a doua cale.
Amendamentul la contractul de finanţare pentru pentru construcţia autostrăzii Cernavodă-Constanţa a fost convenit de Ministerul de Finanţe şi BEI, la solicitarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Modificarea contractului de finanţare nu este de natură să ducă la modificarea obligaţiilor financiare ale României faţă de BEI.

Sursa: Biroul de presă al MTI

---------------------------------------------

"COMUNICAT DE PRESĂ
21 septembrie 2011 –

Compania Natională de Autostrăzi si Drumuri Nationale din România a semnat contractul de „Proiectarea si executia Autostrăzii Cernavodă – Constanta, tronsonul Cernavodă – Medgidia”.  Acesta a fost câstigat prin licitatie deschisă de Asocierea ASTALDI SPA – MAX BOEGL ROMÂNIA SRL CERNAVODĂ. Obiectivul este finantat din fonduri BEI si Fonduri de Coeziune. Lungimea totală a tronsonului de autostradă este de 20,491 km din care 0,20 km reprezintă zona de racordare la Autostrada existentă. Durata contractului este de 63 luni, respectiv 3 luni proiectare la care se adaugă 12 luni executie. Perioada de garantie este de 48 luni. Valoarea contractului este de 498.799.999,87 lei fără TVA, respectiv 116.425.086,92 euro, (curs euro = 4.2843), în vreme ce valoarea estimată a contractului a fost de 726,212,278.82 lei fără TVA. Fată de valoarea contractului de proiectare si executie reziliat cu Antreprenorul Colas în valoare de 634.398.435,78 lei fara TVA, respectiv 179.706.089,11 Euro (curs euro la data de 18.08.2008: 3.5302 lei), noul contract atribuit în urma desfăurării procedurii de achizitie publică va costa cu peste 60 mil. euro mai putin. Totodată, termenul pentru proiectarea si executia tronsonului de autostradă Cernavodă Medgidia a fost diminuat de la 24 la 15 luni, deschiderea traficului fiind astfel posibila in cursul anului 2012. Lucrările executate de către noul Antreprenor vor avea 4 ani de garantie, fată de 2 ani cât prevedea contractul anterior.
DIRECTOR GENERAL
Daniela DRĂGHIA

Sursa: http://www.cnadnr.ro

 


Go to page:  1  ... 9 10 11 12 13 14 15  ... 26
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere  • 
Choose destination

Since our 2250 forum members have written 417467 posts in 5203 topics and 510 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use