Topic: V3A-2010-CA
1342 posts, 438044 views
📖 Pagination options
- CristianSTB
-
Posted:
-
Re: V3A-2010-CA
CristianSTB
Aparent 044 nu mai are acel senzor de la bosch...
Aparent 044 nu mai are acel senzor de la bosch...
IMG_20220416_204548.jpg (387.49 KB; downloaded 2810 times)
- Cezar210
-
Posted:
-
Re: V3A-2010-CA
Cezar210
Ciudată decizie...în fine, oricum era un proiect pilot, pentru teste, deci era de așteptat ca mai devreme sau mai târziu să fie scos.
Ciudată decizie...în fine, oricum era un proiect pilot, pentru teste, deci era de așteptat ca mai devreme sau mai târziu să fie scos.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: V3A-2010-CA
shoppy
S-au prins si ei ca nu tot ce zboara se mananca.
Daca va intereseaza, m-am documentat un pic despre care este state of the art:
- detectarea de obstacole si a vitezei/directiei lor de miscare este o problema rezolvata, sunt 3 sisteme de detectare a obstacolelor(radar, lidar, video), toate detecteaza obstacolele destul de bine, este de ajuns ca un singur sistem sa detecteze un obstacol pentru a fi luat in considerare
- detectarea directiei liniei pentru a suprapune peste ea zonele care declanseaza franarea automata sau doar atentionare atunci cand un obstacol intra in ele este mult mai grea
- sistemele de detectare a linei prin imagine video sau radar(track following radar cum se lauda Bosch) nu s-au dovedit satisfacatoare asa ca au fost abandonate
- la ora actuala se lucreaza la un sistem ce va obtine directia linei din fata vagonului combinand informatii de la mai multe sisteme:
-- harti GPS statice si de inalta precizie ale retelei
-- localizare GPS
-- radar de inalta precizie de detectare a vitezei vagonului pentru corectarea GPS-ului
-- informatie de la dispecerat sau introdusa manual de watman cu privire la traseulul si sensul pe care circula vagonul
-- informatii de la sistemul de semnalizare cu pozitia macazurilor pe care le intalneste vagonul
Deci mai e mult pana departe si nu e de nasul STB.
S-au prins si ei ca nu tot ce zboara se mananca.
Daca va intereseaza, m-am documentat un pic despre care este state of the art:
- detectarea de obstacole si a vitezei/directiei lor de miscare este o problema rezolvata, sunt 3 sisteme de detectare a obstacolelor(radar, lidar, video), toate detecteaza obstacolele destul de bine, este de ajuns ca un singur sistem sa detecteze un obstacol pentru a fi luat in considerare
- detectarea directiei liniei pentru a suprapune peste ea zonele care declanseaza franarea automata sau doar atentionare atunci cand un obstacol intra in ele este mult mai grea
- sistemele de detectare a linei prin imagine video sau radar(track following radar cum se lauda Bosch) nu s-au dovedit satisfacatoare asa ca au fost abandonate
- la ora actuala se lucreaza la un sistem ce va obtine directia linei din fata vagonului combinand informatii de la mai multe sisteme:
-- harti GPS statice si de inalta precizie ale retelei
-- localizare GPS
-- radar de inalta precizie de detectare a vitezei vagonului pentru corectarea GPS-ului
-- informatie de la dispecerat sau introdusa manual de watman cu privire la traseulul si sensul pe care circula vagonul
-- informatii de la sistemul de semnalizare cu pozitia macazurilor pe care le intalneste vagonul
Deci mai e mult pana departe si nu e de nasul STB.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: V3A-2010-CA
punmeister
Ala a fost un proiect pilot al Bosch si STB. In functie de rezultatele proiectului, se va face licitatie pentru echiparea tuturor tramvaielor non-clasice. Bineinteles daca exista si interes din partea primariei sa finanteze.
Ala a fost un proiect pilot al Bosch si STB. In functie de rezultatele proiectului, se va face licitatie pentru echiparea tuturor tramvaielor non-clasice. Bineinteles daca exista si interes din partea primariei sa finanteze.
- ADK
-
Posted:
-
Re: V3A-2010-CA
ADK
Sisteme asemănătoare sunt bune (și chiar salvatoare) și pentru mașinile mari cu unghiuri moarte, din păcate întâmplându-se și acum accidente din cauza vizibilității pietonilor sau mașinilor mici în aceste locuri. Din fericire au ieșit niște cap tractoare (nu mai știu ce marcă) cu acest senzor, însă era cam sensibil și acesta punea în ”cap” ansamblul respectiv și nici nu era posibil ca acest senzor să se anuleze sau modifice sensibilitatea. Unele autobuze (la VDL cel puțin) au un martor roșu în stânga bordului care se aprinde și licăre tot mai repede pe măsură ce obstacolul este mai aproape de autobuz, însă nu mai știu dacă este posibilă și avertizarea sonoră.
În Ziarul de Iași (și cu această frază închei off-topicul) a apărut în 2018 un scurt rezumat al unghiurilor moarte la mașinile de mare tonaj, care aduc aminte pietonilor să se ferească de aceste locuri care riscurile de a fi supuși sunt foarte mari. De luat încă o dată aminte să fim cât mai vizibili în preajma acestor mașini de mare tonaj, să fim siguri că am fost văzuți pentru a premedita un accident (în cel mai rău caz și cu victime) în lipsa unui senzor care e foarte probabil să nu existe sau să nu funcționeze.
Sisteme asemănătoare sunt bune (și chiar salvatoare) și pentru mașinile mari cu unghiuri moarte, din păcate întâmplându-se și acum accidente din cauza vizibilității pietonilor sau mașinilor mici în aceste locuri. Din fericire au ieșit niște cap tractoare (nu mai știu ce marcă) cu acest senzor, însă era cam sensibil și acesta punea în ”cap” ansamblul respectiv și nici nu era posibil ca acest senzor să se anuleze sau modifice sensibilitatea. Unele autobuze (la VDL cel puțin) au un martor roșu în stânga bordului care se aprinde și licăre tot mai repede pe măsură ce obstacolul este mai aproape de autobuz, însă nu mai știu dacă este posibilă și avertizarea sonoră.
În Ziarul de Iași (și cu această frază închei off-topicul) a apărut în 2018 un scurt rezumat al unghiurilor moarte la mașinile de mare tonaj, care aduc aminte pietonilor să se ferească de aceste locuri care riscurile de a fi supuși sunt foarte mari. De luat încă o dată aminte să fim cât mai vizibili în preajma acestor mașini de mare tonaj, să fim siguri că am fost văzuți pentru a premedita un accident (în cel mai rău caz și cu victime) în lipsa unui senzor care e foarte probabil să nu existe sau să nu funcționeze.
2022-04-17_124809.jpg (84.29 KB; downloaded 6151 times)
- Chev Celios
-
Posted:
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: V3A-2010-CA
shoppy
Sa il vanda daca este functional, de facut incearca sa faca si altii, dar inca nu sunt functionale, sistemele actuale ignora directia liniei adica presupun ca vagonul merge perpetuu fix drept inainte, evident niciunele nu pun frana, doar semnalizeaza watmanului.
Cel mai probabil, pe langa publicitate, Bosch vroia doar sa stranga si sa inregistreze cat mai multe date cu care sa se joace apoi in simulator cei care implementeaza algoritmii.
Sa il vanda daca este functional, de facut incearca sa faca si altii, dar inca nu sunt functionale, sistemele actuale ignora directia liniei adica presupun ca vagonul merge perpetuu fix drept inainte, evident niciunele nu pun frana, doar semnalizeaza watmanului.
Cel mai probabil, pe langa publicitate, Bosch vroia doar sa stranga si sa inregistreze cat mai multe date cu care sa se joace apoi in simulator cei care implementeaza algoritmii.
- Alex21
-
Posted:
-
Re: V3A-2010-CA
Alex21
273 astazi la manastirea "Casin".
273 astazi la manastirea "Casin".
DSC_0284.JPG (774.97 KB; downloaded 5739 times)
- Costin
-
Posted:
-
Re: V3A-2010-CA
Costin
@RomanianSpotting mesajul tau a fost sters deoarece fotografia nu respecta standardele de calitate definite in regulamentul forumului, regulament pe care l-ai citit si cu care ai confirmat ca esti de acord la inregistrare.
Tot offtopicul pe marginea pozei a fost si el sters.
@RomanianSpotting mesajul tau a fost sters deoarece fotografia nu respecta standardele de calitate definite in regulamentul forumului, regulament pe care l-ai citit si cu care ai confirmat ca esti de acord la inregistrare.
Tot offtopicul pe marginea pozei a fost si el sters.
- AlexTB
-
Posted:
-
Re: V3A-2010-CA
AlexTB
Vagonul 320 al Depoului Colentina a fost fabricat in anul 1996 ,cu RK in 2006 si o revopsire in 2010. A fost modernizat in varianta V3A-2010-CA in anul 2020.
D.p.d.v technic, este destul de bun,dar d.p.d.v estetic, este relativ îngrijit, având mâzgălituri in unele zone.
V3A-2010-CA 320 - Linia 21 - Depoul Colentina - Statia "Pasaj Colentina"
Vagonul 320 al Depoului Colentina a fost fabricat in anul 1996 ,cu RK in 2006 si o revopsire in 2010. A fost modernizat in varianta V3A-2010-CA in anul 2020.
D.p.d.v technic, este destul de bun,dar d.p.d.v estetic, este relativ îngrijit, având mâzgălituri in unele zone.
V3A-2010-CA 320 - Linia 21 - Depoul Colentina - Statia "Pasaj Colentina"
IMG-20220704-WA0069.jpg (144.33 KB; downloaded 4390 times)
- Cezar210
-
Posted:
-
Re: V3A-2010-CA
Cezar210
V3A-2010-CA 149, aparținând Depoului Titan, de școală în zona Valea Cascadelor - Bd. Timișoara.
V3A-2010-CA 149, aparținând Depoului Titan, de școală în zona Valea Cascadelor - Bd. Timișoara.
Școală V3A-2010-CA 149.jpg (1.44 MB; downloaded 3816 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
- Mariusv
-
Posted:
-
- Cezar210
-
Posted:
-
Re: V3A-2010-CA
Cezar210
044 ieșind din Pasajul Lujerului, pe linia 41.
Acesta este primul V3A-2010-CA livrat Depoului Bucureștii-Noi care a avut montat in partea frontală și un senzor Bosch, experimental.
044 ieșind din Pasajul Lujerului, pe linia 41.
V3A-2010-CA 044 - Pasajul Lujerului - Linia 41.jpg (410.2 KB; downloaded 2841 times)
📖 Pagination options