Parent forum: A3 (București - Ploiești - Brașov - Tg. Mureș - Turda - Borș)

 

Topic: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania")

342 posts, 65025 views
 
Go to page:  1  ... 19 20 21 22 23 24 25
 
 

📖 Pagination options
  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") orex

6 Ofertanți au fost selectați în etapa a II-a a procedurii pentru construcția Secțiunilor Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea Poarta Sălajului – Zalău, inclusiv tunel rutier în zona Meseș și Subsecțiunea Zalău – Nușfalău

Luni, 30.05.2022, CNAIR SA a finalizat procesul de evaluare a candidaturilor depuse în cadrul procedurii de atribuire Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău Subsecțiunea 3B3: Poarta Sălajului – Zalău, km 25+500 – km 40+637, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și Subsecțiunea 3B4: Zalău - Nușfalău km 40+660 (km 40+637 3B3) - km 66+500.

Au fost selectați următorii candidați:
- ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. - CENGIZ INSAAT SANAYI VE   TICARET A.S.
- ASOCIEREA STRABAG SRL - ACCIONA CONSTRUCCION SA
- IMPRESA PIZZAROTTI & C S.p.A.
- ASTALDI SPA
- ASOCIEREA TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.S. – DOGUS INSAAT VE TICARET A.S.
- ASOCIEREA REC ULUSLARARASI İNŞAAT YATIRIM SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ - ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş.

În perioada următoare CNAIR va transmite Invitația de participare la Etapa a II-a a procedurii de atribuire - ETAPA DE DEPUNERE A OFERTELOR candidaților selectați.

Valoarea estimată a contractului: 3,926 miliarde de lei fără TVA.

Durata contractului este de 12 luni perioada de proiectare și 36 luni perioada de execuție lucrări.

Tronsonul de autostradă are o lungime de 41 km, având următoarele lucrări de artă:
-  65 de viaducte, poduri și pasaje, în lungime totală de aproximativ 13 km;
-  Tunelul Meseș, în lungime de 2,89 km, cu două galerii și două benzi de circulație pe sens.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") orex

A zburat puiul cu ața! :headbash:
Singurul șantier de autostradă prin PNRR, în pericol: UMB solicită CNAIR rezilierea contractelor pentru Autostrada Transilvania din cauza costurilor prea mari
UMB, cel mai puternic construct din România, a trimis Companiei de Drumuri o notificare oficială prin care solicită rezilierea pe cale amiabilă a celor două contracte pentru loturile Nădășelu – Zimbor (30 km), respectiv Zimbor – Poarta Sălajului (12 km), pentru că valoarea reală a lucrărilor depășește costurile din contract.

Cele două loturi de pe Autostrada Transilvania sunt singurele proiecte de infrastructură rutieră finanțate prin PNRR, în șantier. Fiecare contract are o rezervă de implementare (o sumă suplimentară care poate fi aprobată constructorului). Rămâne de văzut cum vor decurge negocierile dintre Ministerul Transporturilor/CNAIR și UMB și dacă rezervele de implementare din contract acoperă diferențele de cost din șantier. UMB este cea mai mare companie de construcții (infrastructură) din România, potrivit centralizării Economedia.

Pentru secțiunea Nădășelu – Zimbor (30 km), stadiul fizic de execuție depășește 35%, însă pentru lotul de 12 kilometri până la Poarta Sălajului, lucrările de-abia au început. Contractele pentru secţiunile 3A2 Nădăşelu – Mihăeşti (17 km) şi 3B1 Mihăeşti – Zimbor (13 km) au fost semnate cu firmele lui Dorinel Umbrărescu în 2020 pentru 1,4 miliarde lei, un cost de 9,4 milioane euro/km. și o garanție de 10 ani. Volumul de lucrări este însemnat: 28 lucrări de artă, poduri, pasaje şi viaducte. Termenul de finalizare este 2024, potrivit CNAIR.

Documentul prin care UMB solicită rezilierea celor două contracte pentru Autostrada Transilvania a fost publicat de strictsecret.ro.
UMB-reziliere-Autostrada-Transilvania.jpeg (118.02 KB; downloaded 204 times)

Pe lângă escaladarea prețurilor la materialele de construcții, utilități, carburanți etc. una dintre cauzele depășirii costurilor din contract este explicabilă prin lucrările suplimentare pentru consolidarea dealurilor după alunecările mari de teren din 2021. Asociaţia Pro Infrastructura arată atunci că, alunecarea de teren este cunoscută şi avansează, iar Bechtel, primul constructor al autostrăzii, nici măcar nu a „atacat” zona cu probleme în timp ce, pentru al doilea contract, firma Maltauro a cerut costuri suplimentare imense.

„Actualul antreprenor general, UMB, în ciuda mobilizării excepționale, nu scapă de problemele majore de consolidare, iar execuția în aceste zone cu instabilitate este fie blocată (ca în cazul alunecării despre care vă vorbim astăzi), fie înregistrează întârzieri și, desigur, costuri în plus. Deși constructorul actual depune toate eforturile pentru consolidarea versanților, soluțiile aplicate până acum nu par a avea rezultate favorabile. Experți desemnați de UMB și de CNAIR caută împreună soluții, luându-se în calcul inclusiv schimbarea traseului”, susţine Asociaţia.

Compania de Drumuri confirmă într-un comunicat de presă problemele de pe şantier şi spune că se fac investigaţii pentru a stabili amplitudinea surpării: „Antreprenorul, care are și calitatea de proiectant, pentru a adopta soluțiile optime care să asigure stabilitatea corpului autostrăzii, efectuează investigații geotehnice în vederea stabilirii naturii și amplitudinii fenomenului. După finalizarea acestor investigații, CNAIR, Antreprenorul și specialiștii acreditați și acceptați, vor stabili soluțiile tehnice aferente și conforme cu legislația în domeniu”, a transmis CNAIR.

Hop...CNAIR a reactionat printr-un comunicat, parca doar sa se spele pe ”mânutze”
Ca urmare a informațiilor diseminate în presă privind o solicitare de reziliere a contractelor pe care UMB Spedition le are cu CNAIR, Directorul General Cristian Pistol a avut o convorbire telefonică cu reprezentantul acestui Consorțiu din Bacău.

Reprezentantul UMB Spedition a reconfirmat că a depus la CNAIR o solicitare de încetare amiabilă a contractelor doar pentru că dorește să se înscrie în termenul legal oferit de OUG 64/2022, care permite ca în cazul în care ambele părți sunt de acord, constructorul să nu suporte consecințele unei rezilieri obișnuite.

Constructorul a precizat că în condițiile actuale de creștere a prețurilor la materiale și utilități se află în imposibilitatea finalizării contractelor.

Acesta a dat asigurări că nu intenționează  să renunțe la contractele încheiate cu CNAIR ci doar să se asigure că firma sa va beneficia de prevederile noilor modificări legislative privind formulele de ajustare a  prețurilor.

Reprezentantul firmei băcăuane a precizat că imediat ce va fi aprobată în ședința de Guvern Ordonanța privind mecanismul de punere în aplicare a OUG 64/2022, care vizează formula polinomială de ajustare a prețurilor, va renunța la solicitările de încetare amiabilă remise CNAIR.

De asemenea el a apelat la CNAIR să transmită presei acest punct de vedere, motivând că în cadrul Consorțiului pe care îl reprezintă nu este constituită o structură de comunicare publică.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") orex

Autostrada Transilvania
Licitația pentru proiectarea și execuția sectorului de autostradă Chețani - Câmpia Turzii se află în ultima etapă de evaluare, estimându-se semnarea contractului în luna august.
De asemenea, proiectarea și execuția tronsoanelor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău, inclusiv Tunelul Meseș, se află în etapa a doua a licitației.
În cazul sectorului Suplacu de Barcău – Chiribiș, licitația se află în reevaluare oferte, termenul estimat pentru comunicarea rezultatului procedurii fiind luna august 2022

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") orex

[url=Autorizatie nr. 33 -”Autostrada Brașov - Târgu Mureș – Cluj - Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B2: Zimbor – Poarta Sălajului, km 13+260 – km 25+500” – Etapa I][/url]
AC 33_2022 Mihaiesti-Suplacu de Barcau.pdf
AC 33_2022 Mihaiesti-Suplacu de Barcau.pdf (2.2 MB; downloaded 7 times)

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") orex

"Constructia Autostrazii Targu Mures - Ogra - Campia Turzii"
COMPANIA NATIONALA DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., in calitate de Beneficiar si Ministerul Transporturilor si Infrastructurii in calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au semnat in data de 21.07.2022, Actul Aditional nr.6, la Contractul de Finantare nr. 148/04.12.2017, pentru proiectul: "Constructia Autostrazii Targu Mures - Ogra - Campia Turzii".

Prin semnarea Actului Aditional nr.6 se modifica urmatoarele conditii importante:
Art.I. La conditii generale Articolul 3 - Valoarea contractului, alin (1) si (2)

Valoarea totala a Contractului de Finantare este de 2,074,670,198.48 lei;
Valoare eligibila nerambursabila din Fondul de Coeziune in suma de 1,286,102,478.99 lei, echivalenta cu 85% din valoarea totala eligibila aprobata.

Art.II. (6) Valoarea eligibila nerambursabila din bugetul national, reprezentand co-finantare publica de 15% la POIM, in valoare de 226,959,260.96 lei.

Valoarea neeligibila inclusiv TVA este 561,608,458.53 lei.

Cod proiect:115748.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") orex

Curtea de Apel București a respins apelul Strabag pentru lotul Nușfalău – Poarta Sălajului care include Tunelul Meseș /Licitația de aproape un miliard de euro poate continua
Curtea de Apel București a respins vineri, apelul Strabag (Austria) la decizia Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor din iulie prin care a fost admisă o plângere a italienilor de la Astaldi privind candidatura Strabag la licitația pentru lotul Nușfalău – Poarta Sălajului, un lot de 41 kilometri care include tunelul Meseș (3 kilometri). Practic, prin decizia de astăzi a instanței, Strabag ar putea rămâne în afara licitației de 4,4 miliarde lei pe care CNAIR a început-o încă din 2020. Decizia Curții de Apel București a venit vineri, la primul termen stabilit, situație nu foarte frecventă în dosarele de achiziții publice.
Soluția CAB: „Respinge plângerea
Solutia pe scurt: Respinge exceptia inadmisibilitătii plângerii ca neîntemeiată. Admite exceptia rămânerii fără obiect a cererii de suspendare a procedurii de atribuire si respinge această cerere ca rămasă fără obiect. Respinge plângerea ca nefondată. Definitivă. Pronuntată azi 05.08.2022 prin punerea solutiei la dispozitia părtilor prin mijlocirea grefei instantei. Document: Hotarâre    05.08.2022”.

 


Go to page:  1  ... 19 20 21 22 23 24 25
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: A3 (București - Ploiești - Brașov - Tg. Mureș - Turda - Borș)  • 
Choose destination

Since our 1939 forum members have written 375739 posts in 4560 topics and 451 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use