Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expresA3 (București - Ploiești - Brașov - Tg. Mureș - Turda - Borș)

 

Topic: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania")

373 posts, 100233 views
 
Go to page:  1  ... 15 16 17 18 19 20 21  ... 27
 
 

📖 Pagination options

Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") PTMZ

Contractul pentru un alt tronson de pe Autostrada Transilvania ar putea fi reziliat din cauza unor lucrări suplimentare de 30 de milioane de euro. Este vorba despre secțiunea 3C2 a Autostrăzii A3, între Chiribiș și Biharia. CNAIR refuză plata lucrărilor, astfel că șantierul din Bihor s-ar putea închide chiar înainte de a începe. În cazul în care contractul va fi reziliat, licitația va fi reluată iar lucrările la tronson, întârziate cu încă doi ani.

Construcția lotului de 28,55 de kilometri al Autostrăzii A3, între Chiribiș și Biharia, a fost adjudecată de o asociere de firme din România și Slovacia. Contractul a fost semnat anul trecut și prevedea 6 luni de proiectare și 18 de execuție, pentru 326 de milioane de lei plus TVA.

Marius Camber, reprezentantul antreprenorului: Patru dintre structurile începute sunt fundate direct pe sol. De-a lungul timpului, gropile unde s-au turnat betoane au rămas deschise, iar apa din precipitații s-a infiltrat iar terenul nu mai are capacitatea portantă necesară, așa că trebuie executate niște lucrări de fundare indirectă.

Constructorul a făcut organizarea de șantier, dar pentru a începe lucrările așteaptă un aviz de la CNAIR pentru noul proiect tehnic. Acesta prevede lucrări suplimentare de 30 de milioane de euro.


Autostrada A3 are un trecut zbuciumat, cu o istorie de peste 17 ani. Bechtel a câștigat atunci contractul de construcție fără licitație, însă opt ani mai târziu nu a finalizat decât cei 52 de kilometri între Giulău și Câmpia Turzii.

Doar puțin peste 5 kilometri din Autostrada A3 sunt finalizați în Bihor, aceștia făcând legătura cu rețeaua de autostrăzi din vestul Europei, prin punctul de frontieră Borș 2. În schimb, în direcția spre Cluj Napoca, Autostrada A3 se termină în câmp.

Construcția tronsonului ar putea fi întârziată cu doi ani
CNAIR și constructorul care a câștigat licitația pentru lotul 3C2 al Autostrăzii A3 poartă discuții din martie pentru aprobarea noului proiect tehnic. În cazul în care negocierile vor eșua, contractul ar putea fi reziliat iar licitația va trebui reluată de la zero. Acest lucru ar însemna o întârziere de doi ani în construcția acestui tronson.

Ionuț Ciurea, președintele Asociației Pro-Infrastructură: Este un tronson important și blestemat, în același timp. Antreprenorul ar trebui să vină cu proiectul tehnic final în compania de drumuri și ar trebui să facă lucrul ăsta, dacă nu săptămâna asta, undeva în viitorul foarte foarte apropiat, pentru că îi expiră termenul de 6 luni și expiră și răbdarea pe care compania de drumuri și șoferii o mai au.

Potrivit acestuia, în momentul de față există două soluții. Fie compania de drumuri și constructorul negociază și ajung la o înțelegere legat de cât costă, de fapt, lucrările suplimentare care ar trebui făcute, fie se adiționează contractul cât este posibil iar pentru restul de lucrări rămase să se facă o licitație separată.

Ionuț Ciurea, președintele Asociației Pro-Infrastructură: Dacă nu se alege niciuna dintre ele, atunci vorbim de reziliere. Dacă se ajunge la reziliere, antreprenorul are șanse mari să ia certificat negativ de la compania de drumuri, pentru că, de bine, de rău, a spus că face la licitație și a semnat contractul. Atât timp cât ai câștigat licitația și ai câștigat contractul îți asumi că faci autostrada în termenii pe care i-ai semnat.

Antreprenorul probabil că știa, când a semnat, că nu o să facă în banii pe care i-a licitat. A sublicitat, toată lumea a fost de acord și acum trebuie să vedem pe unde scoatem cămașa pentru că antreprenorul cere mult mai mult decât se permite din punct de vedere legal să se adiționeze contractul.

Sursa: Digi24

 


Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") orex

Inc-o măgarie marca ”achizitii publice de infrastructura-n Romania”!  :yes: :oops:

 





Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") PTMZ

A doua autorizație de construire pe care a emis-o este pentru Autostrada Transilvania, tronsonul dintre Mihăiești și Zimbor – primul din județul Sălaj.

Pe cei 13 km ai secțiunii se vor construi:
– un nod rutier la Zimbor,
– 11 poduri (2,2 km lungime totală),
– 21 de podețe,
– o parcare de scurtă durată (de-o parte și de alta a drumului).
„Acest lot a fost licitat „la pachet” cu unul învecinat, aflat deja în execuție: Nădășelu – Mihăiești, unde am fost în vizită acum două săptămâni. Sunt mulțumit de cum avansează lucrările, iar constructorul român e mobilizat foarte bine în teren. Cu bani din PNRR, între Nădășelu și Poarta Sălajului (42 km, proiecte de 2 miliarde de lei) vrem să terminăm lucrările până în 2023”, a mai scris Drulă.

Sursa: Economica

 



Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") PTMZ

Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire pentru lotul Nușfalău - Suplacu de Barcău din A3, a anunțat joi ministrul de resort Cătălin Drulă. Constructorul contractat pentru acest lot este compania Nurol din Turcia.

„Astăzi am emis a doua autorizație de construire pentru Autostrada Transilvania din ultima săptămână. După tronsonul dintre Mihăiești și Zimbor, acum a venit rândul lotului dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău să avanseze”, a scris joi ministrul Transporturilor pe pagina proprie de Facebook.

Pe cei 13,5 km ai subsecțiunii Nușfalău – Suplacu de Barcău, denumită tehnic „3B5”, se vor construi:
– un nod rutier la Nușfalău,
– 7 pasaje,
– 5 poduri,
– o parcare de scurtă durată,
– o descărcare provizorie prin sens giratoriu la Suplacu de Barcău.
Termenul de finalizare a lucrărilor este de un an și jumătate, iar contractul valorează 384 de milioane de lei, a precizat Drulă.

Primele utilaje ale turcilor de la Nurol Insaat au ajuns în urmă cu o lună pe lotul Nușfalău – Suplacu de Barcău din Autostrada Transilvania (A3), potrivit imaginilor surprinse de pasionații de infrastructură.



Contractul pentru proiectarea și executia celor 13,55 kilometri ai lotului Nușfalău – Suplacu de Barcău a fost semnat pe 30 septembrie 2020 pentru suma de 384,14 milioane de lei, fără TVA. Acesta prevede 6 luni perioadă de proiectare, 18 luni perioadă de execuție și 120 luni perioadă de garanție. Ordinul de începere pentru faza de proiectare a fost emis pe 1 februarie 2021.

Sursa: Economica

 






Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") PTMZ

CNAIR relicitează lotul 3 (Chețani - Câmpia Turzii) al secțiunii 2A (Ogra - Câmpia Turzii). Bugetul alocat este în valoare de 450.754.066,24 RON, cu finanțare europeană prin POIM.

Ponderea punctajului:
- 55% preț
- 15% metodologia de realizare a contractului și planificarea resurselor tehnice și umane în corelare cu specificul și complexitatea activităților
- 12% perioada de garanție a lucrărilor
- 7% experiența managerului de proiect
- 6% experiența șefului echipei de proiectare
- 5% experiența inginerului proiectant de drumuri

Termene limită:
- depuneri oferte: 15 septembrie
- evaluări: 9 decembrie
Link E-licitație: https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100124860

 


Go to page:  1  ... 15 16 17 18 19 20 21  ... 27
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: A3 (București - Ploiești - Brașov - Tg. Mureș - Turda - Borș)  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420985 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use