Forum părinte: A3 (București - Ploiești - Brașov - Tg. Mureș - Turda - Borș)

 

Subiect: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania")

207 mesaje, 35823 vizualizări.
 
Mergi la pagina:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14 15
 
 

📖 Opțiuni paginare
  • Autor: shoppy
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  


  • Autor: abc_XC
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") abc_XC

Comunicat de presa CNAIR:http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/au-fost-depuse-19-oferte-pentru-proiectarea-%C8%99i
Au fost depuse 19 oferte pentru proiectarea și execuția celor trei loturi ale secțiunii de autostradă Suplacu de Barcău-Borș

Astăzi s-a incheiat perioada de depunere în SEAP a ofertelor pentru contractele destinate proiectării și execuției celor trei loturi ale secțiunii de autostradă Suplacu de Barcău Borș, parte a autostrazii Brașov-Tg.Mureș-Cluj-Oradea (autostrada Transilvania). Secțiunea 3 C, are o lungime de aproximativ 60 de km (km 4+200 si km 64+450) și este este împărțită în trei loturi (subsecțiuni).

Pentru Lotul 1 (subsecțiunea 3C1), Suplacu de Barcău - Chiribiș (km 4+200 - km 30+550), cu o valoare estimată de 377.650.582,54  lei, fără TVA, au fost depuse următoarele oferte:

1. Asocierea CONSTRUCTII SA - HIDROELEKTRA NISKOGRADNJA D.D.
2. NUROL INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI
3. Asocierea OLIVIERI COSTRUTTORI SRL - IMPRESA DI COSTRUZIONI ING. E.    MANTOVANI S.p.A - DE SANCTIS COSTRUZIONI S.p.A.
4 .Asocierea TRAMECO SA - VAHOSTAV -SK, a.s. - DRUMURI BIHOR SA - DRUM    ASFALT SRL - EAST WATER DRILLINGS SRL    
5. VIAROAD SRL

Lotul 2 (subsecțiunea 3C2): Chiribiș – Biharia (km 30+550 – km 59+100), are o valoare estimată, fără TVA, de 454.414.271,15, iar pentru proiectarea și execuția acestuia au fost depuse 7 oferte:

1. Asocierea CONSTRUCTII SA - HIDROELEKTRA NISKOGRADNJA D.D.
2. Asocierea IC ICTAS INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. - TANCRAD SRL
3. NUROL INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI
4. SBI INTERNATIONAL HOLDINGS AG
5. Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL - SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE SRL
6. Asocierea STRABAG SRL - STRACO GRUP SRL
7. Asocierea TRAMECO SA - VAHOSTAV -SK, a.s. - DRUMURI BIHOR SA - DRUM ASFALT SRL - EAST WATER DRILLINGS SRL

Pentru Lotul 3 (subsecțiunea 3C3) : Biharia - Borș (km 59+100 – km 64+450), cu o valoare estimată de 159.223.476,08   lei, fără TVA , au fost de asemenea depuse 7 oferte:

1. ANTREPRIZA DE REPARATII SI LUCRARI ARL CLUJ S.A.
2. Asocierea CONSTRUCTII SA - HIDROELEKTRA NISKOGRADNJA D.D.
3. Asocierea IC ICTAS INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. - TANCRAD SRL
4. SBI INTERNATIONAL HOLDINGS AG
5. Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL - SPEDITION UMB SRL - TEHNOSTRADE SRL
6. TIRRENA SCAVI S.p.A.
7. Asocierea TRAMECO SA - VAHOSTAV -SK, a.s. - DRUMURI BIHOR SA - DRUM ASFALT SRL - EAST WATER DRILLINGS SRL

Durata contractului pentru Loturile 1 și 2 este de 84 de luni și cuprinde: 6 luni perioada de proiectare, 18 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție.

Pentru Lotul 3 durata contractului este de 79 de luni și cuprinde: 4 luni perioada de proiectare, 15 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție.
Durata contractului de lucrări poate varia în funcție de perioada de garanție ofertată de operatorul economic desemnat câștigător.
În perioada următoare va avea loc evaluarea ofertelor, respectandu-se termenele și etapele procedurale, conform legislației în vigoare.

Informații suplimentare:

Lotul 1 (subsecțiunea 3C1): Suplacu de Barcău – Chiribiș, are o lungime de 26,35 km.

Traseul acestui lot începe în zona localității Marca (intersecția cu DC95) la km 4+200. Traseul autostrăzii traversează lacul de acumulare Suplacu de Barcău la km 6+700 , după care intră în zona campului petrolier unde, la km 9+000, intersecteaza, DJ191B (Suplacu de Barcău-Foglaș). În continuare traseul autostrăzii se indreaptă spre vest, în lungul DN 19B (Suplacu de Barcău- Marghita), la sud de localitățile Dolea și Margine. La km 22+500, la sud de Abrum, traseul autostrazii traverseaza calea ferata Tauteu-Marghita, iar la km 24+300, la sud de Chiribiș, traseul intersectează DJ 191A (Chiribiș-Tauteu), unde a fost prevazut un nod rutier pentru legătura cu municipiul Marghita. Traseul va continua într-o zonă de campie, înscriindu-se în zona Chiraleu și Sinlazar, intersectând DN 19E, la km 30+480.

Lotul 2 (subsectiunea 3C2): Chiribiș – Biharia, are o lungime de 28,55 km.

Acest lot începe în zona localității Sinlazar (intersecția cu drumul național DN19E), respectiv km 30+550, pe traseul subsecțiunii 3C-2. În continuare traseul se desfășoară într-o zonă de câmpie, cuprinsă între localitățile Mișca și Chislaz, unde DN19E (Chiribiș - Salard - Biharia) a fost deviat în lungul autostrăzii, pe o lungime de 4,2 km. Traseul trece apoi la sud de localitatea Poclusa de Barcău, se înscrie din nou în lungul DN 19 E, intre localitatile Sarsig și Haucești si intersectează DJ 767 (Tiglead - DN19E) la km 39+950. La km 40+980 traseul autostrazii trece prin zona Fegernic, pe o lungime de cca l00 m, intersectindu-se apoi la km 41+319 cu drumul comunal DC42. De aici traseul autostrăzii trece la nord de localitatea Fegernic, iar la km 48+500 se intersectează cu un drum local (la sud de Salard). Traseul autostrăzii continuă spre granița cu Ungaria, intersectând DN 19 E, la km 55+100, drum național care se deviază de la traseul existent pe o lungime de 1,8 km.

Lotul 3 (subsecțiunea 3C3): Biharia – Borș, are o lungime de 5,35 km.

Lotul începe în zona localității Biharia (km 59+100). Traseul tranzitează o zonă de câmpie cuprinsă  între localitățile Biharia, Satu Nou și granița cu Ungaria. Intersectează DN 19 (Oradea-Satu Mare), la km 59+614, prin nordul localității Biharia. La km 59+875 este prevazut un nod rutier (nodul Biharia), cu 5 bretele rutiere și 3 pasaje . În apropierea acestui nod rutier se află calea ferata CF 402 Oradea-Satu Mare, pe care o intersecteaza la km 60+066. Acest lot încheie traseul autostrăzii Brașov-Cluj-Borș la km 64+450 (frontiera cu Ungaria).

 


  • Autor: shoppy
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  


  • Autor: shoppy
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  


  • Autor: abc_XC
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") abc_XC

La viaductul Gilau au inceput lucrarile pentru montarea grinzilor. Firma DEME Macarale se ocupa de aceasta lucrare si a postat pe pagina sa de facebook cateva imagini si informatii despre utilajele mobilizate pe santier:https://www.facebook.com/macarale/posts/2200832799941999
Grinzi 160 tone , 37 m lungime,  2 automacarale 250 tone necesare pt incarcatul grinzii,  1 remorcher cu trailer modular pentru transportul grinzii,  o automacara 500 tone si o macara pe senile de 600 tone

Deme Macarale.jpg (113.52 KB; descărcat de 1294 ori)

Deme Macarale2.jpg (117.73 KB; descărcat de 1289 ori)

Deme Macarale 3.jpg (85.36 KB; descărcat de 1288 ori)

Deme Macarale 4.jpg (94.11 KB; descărcat de 1293 ori)

Deme macarale 5.jpg (103.71 KB; descărcat de 1290 ori)

Deme Macarale 6.jpg (107.37 KB; descărcat de 1291 ori)

 


  • Autor: misterr
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") misterr

Grinzi 160 tone , 37 m lungime,  2 automacarale 250 tone necesare pt incarcatul grinzii,  1 remorcher cu trailer modular pentru transportul grinzii,  o automacara 500 tone si o macara pe senile de 600 tone
Pun și eu o întrebare de nepriceput:

Dacă grinda are 160 tone (deci aproximativ 80 tone / macara, depinde de unghiuri etc.), de ce e nevoie de macarale de cel puțin 500 tone (deci de peste 6 ori mai mari decît sarcina)? Sigur, n-o să se meargă niciodată la capacitatea maximă, dar 6 pare un coeficient cam mare. Parcă la lifturi e un coeficient de 3 (adică cabina e ținută de 3 cabluri deși unul ar fi suficient).

 


  • Autor: Cristi N
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") Cristi N

S-ar putea sa fie putin "marketing" aici. Macaraua poate ridica 500 de tone in pozitia cea mai favorabila, bratul aproape vertical si incarcatura chiar langa baza. Cu cat incarcatura este mai departe cu atat sarcina maxima scade mai mult.

Cred ca cel mai profi raspuns ar putea sa ti-l dea Cristi Deme de la benzinari, jucariile astea sunt jobul lui. :D

 


  • Autor: misterr
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") misterr

Nu cred că contează poziția brațului, am văzut că macaralele au întotdeauna niște contragreutăți care echilibrează sarcina.
Oricum cred că are o rezervă, adică dacă scrie pe ea 500 tone și ridică o sarcină de 500 tone și se așează pe ea o muscă nu se răstoarnă.

 


  • Autor: abc_XC
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") abc_XC

Pentru a intelege mai bine cum stau lucrurile cu sarcina maxima a unei macarale am cautat pe internet fisa tehnica a unei macarale Liebherr de 250tone: https://www.baurent.ro/inc/fise-tehnice/BAURENT_Inchiriere_automacara_250_tone_LTM%201250-6.1.pdf.
Inaltimea bratului si distanta dintre macara si obiectul ce trebuie ridicat influenteaza puternic sarcina maxima ce poate fi ridicata. Mai jos e o diagrama extrasa din documentul prezentat anterior. Cei de la Deme Macarale nu ne pacalesc.  ;)
Diagrama macara.jpg (132.76 KB; descărcat de 1221 ori)

 


  • Autor: TibiV
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") TibiV

Se vede clar ca simpla dublare a lungimii bratului de la 15,5 la 36,3 metri reduce sarcina maxima de la 250 la 71 de tone...
Ceea ce este evident pentru oricine care a trecut pe la cursurile de fizica (mecanica/statica)

 


  • Autor: misterr
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") misterr

Aha, e clar acum, mulțumesc.
E mai simplu decît credeam. Eu am presupus că există niște contragreutăți (blocuri de beton etc.) mobile, care se deplasează controlat odată cu sarcina (în sens contrar) astfel încît să fie tot timpul în echilibru (cam ca la o balanță cu contragreutate mobilă pe braț). Așa am văzut și la unele macarale turn de pe șantiere (au un braț mai lung pe care se deplasează căruciorul cu cablul cu sarcina și un braț mai scurt pe care se deplasează în sens contrar căruciorul cu contragreutățile).
Înseamnă că la automacarale producătorii au ales pentru macara o variantă constructivă simplificată, cu contragreutăți fixe, ca să nu aibă bătăi de cap cu controlul mișcării contragreutăților. Numai că asta, cum zici și tu, limitează mult posibilitățile reale (adică degeaba deplasezi pînă acolo monstrul de 250 tone teoretice dacă cu brațul coborît poți ridica doar 3 tone).

 


  • Autor: shoppy
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") shoppy

Facand abstractie de podurile rulante, absolut toate macaralele care se rotesc au contragreutati iar distanta dintre contragreutati si centrul de rotatie este mereu fixa.

 


  • Autor: TibiV
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") TibiV

La "benzinari" a fost aproape "transmisie LIVE" de la Gilau incepand de aici: http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=6.msg197458#msg197458
Nu si video, dar pozele au sosit "in timp real".
Dupa ridicarea primei grinzi au aparut si 4 filmulete.
Incarcarea grinzii pe "remorcherul cu trailer modular"...






... transport grinda...






... ridicare...






...instalare grinda.




 


  • Autor: TibiV
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") TibiV

Dupa o "torentiala" zdravana, au instalat si a doua grinda






















 


Mergi la pagina:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14 15
 

📖 Opțiuni paginare
Prima pagină  • 
Forum părinte: A3 (București - Ploiești - Brașov - Tg. Mureș - Turda - Borș)  • 
Alege destinația

Începând cu , cei 1687 utilizatori ai forumului au scris 329785 mesaje în 3956 subiecte și 414 sub-forumuri.
Interval de actualizare: 30 minute.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Termenele și condițiile de utilizare

Întrebări frecvente - ghid de utilizare