Topic: Achiziții de trenuri noi pentru Metrorex (M2 și M5)
1182 posts, 336163 views
📖 Pagination options
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
Puss in Boots
Se termina acus. Mai e sigur vreun panou pe undeva pe unde sa scrie ca in 3 ani aici va fi statia ta
Se termina acus. Mai e sigur vreun panou pe undeva pe unde sa scrie ca in 3 ani aici va fi statia ta
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
Utilizator anonim
Perfect punctat!
Carcoteala era indiferent cine castiga, dar de data astia chiar nu isi are locul, Alstom si Hyndai fiind cele mai ok pentru aceasta licitatie, iar faptul ca a castigat Alstom este bine, sa nu uitam ce pe piata din Romania inafara de mentenanta si semnalizarea cu Metrorex nu au mare lucru. Santierele de infra sunt doar etape, iar intrarea pe piata cu material rulant este o consolidare a lor. Mai au sanse pe la CFR. La tramvaie nu ii vom vedea prea curand ca vedem inceputul erei Astra, poate cu autobuzul electric sa se impuna in timp. Bine ca nu ne-am trezit cu iar cu CAF in care te sufoci si din care zboara piesele prin tunel.
Albert wrote:
Ajung la concluzia ca pentru unii de aici oricine ar câștiga licitația tot nu e bine. Dacă ar fi castigat Metrowagonmash parca vedeam mulți de aici zicând ca sunt rusești și alte lucruri. Dacă ar fi castigat CAF vedeam comentarii de genul JAF, șpagă... Dacă ar fi fost Hyudai sau CRRC am fi vazut chinezării, ca nu sunt bune. Și cei mai mulți ar fi comentat ca de ce nu a castigat Alstom, ca a fost aranjata licitația și multe alte chestii. Acum ca a castigat intr-un final Alstom (pentru prima data in România pe partea de material rulant), ne punem problema ca se creează monopol. Ne mai hotărâm și noi ce vrem sau căutam in continuu o perfecțiune care nu exista, asa cum facem in politica de vreo 30 de ani?
Perfect punctat!
Carcoteala era indiferent cine castiga, dar de data astia chiar nu isi are locul, Alstom si Hyndai fiind cele mai ok pentru aceasta licitatie, iar faptul ca a castigat Alstom este bine, sa nu uitam ce pe piata din Romania inafara de mentenanta si semnalizarea cu Metrorex nu au mare lucru. Santierele de infra sunt doar etape, iar intrarea pe piata cu material rulant este o consolidare a lor. Mai au sanse pe la CFR. La tramvaie nu ii vom vedea prea curand ca vedem inceputul erei Astra, poate cu autobuzul electric sa se impuna in timp. Bine ca nu ne-am trezit cu iar cu CAF in care te sufoci si din care zboara piesele prin tunel.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
subway guru
Nu e vorba de nicio carcoteala, erau doar niste remarci pentru ca orice decizie are consecinte!
Din punct de vedere strategic hotararea e perfect ok, suntem membri UE, mergem cu Uniunea!
Nu e vorba de nicio carcoteala, erau doar niste remarci pentru ca orice decizie are consecinte!
Din punct de vedere strategic hotararea e perfect ok, suntem membri UE, mergem cu Uniunea!
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
punmeister
Oricum, daca ramane Alstom in pole position, asteptati-va la ceva in genul Metropolis M5/6 din Amsterdam, astea fiind similare dpdv tehnic cu ce au livrat Bombardier si CAF la noi.
Oricum, daca ramane Alstom in pole position, asteptati-va la ceva in genul Metropolis M5/6 din Amsterdam, astea fiind similare dpdv tehnic cu ce au livrat Bombardier si CAF la noi.
GVB_Alstom_Metropolis_(type_M5)_109-110.jpg (605.21 KB; downloaded 2805 times)
9134749256_d42045d214_b.jpg (154.87 KB; downloaded 2804 times)
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
subway guru
Pai daca toti ceilalti sunt descalificati pentru oferte neconforme e un fel de Adame alegeti Eva!
Pai daca toti ceilalti sunt descalificati pentru oferte neconforme e un fel de Adame alegeti Eva!
- AndreyCFR
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
AndreyCFR
Design-ul cred că e prea puțin important în momentul de față. Totuși, dacă au câștigat cei de la Alstom, și vin cu un model din familia Metropolis, design-ul poate fi ori unul deja existent precum cel din Amsterdam, Budapesta sau Sydney, ori un design nou ce imită elemente existente deja pe BM2 si BM3.
Reiterez și ce a spus Albert, și anume că întotdeauna vom fi nemulțumiți de orice și vor exista discuții indiferent de cine va ieși câștigător, fie că e Bombardier, Alstom, Siemens sau alte companii ce produc material rulant de cale ferată de înaltă calitate. Indiferent de situație, Alstom fiind o companie destul de serioasă pe piața externă, nu cred că vom fi dezamăgiți(Să nu uităm că au câștigat în ultima perioadă cele mai multe licitații pentru trenuri de metrou precum cele din Dubai, Sydney, Taipei, Montreal, Los Teques, Riyadh, Lucknow, Mexico, etc.).
Design-ul cred că e prea puțin important în momentul de față. Totuși, dacă au câștigat cei de la Alstom, și vin cu un model din familia Metropolis, design-ul poate fi ori unul deja existent precum cel din Amsterdam, Budapesta sau Sydney, ori un design nou ce imită elemente existente deja pe BM2 si BM3.
Reiterez și ce a spus Albert, și anume că întotdeauna vom fi nemulțumiți de orice și vor exista discuții indiferent de cine va ieși câștigător, fie că e Bombardier, Alstom, Siemens sau alte companii ce produc material rulant de cale ferată de înaltă calitate. Indiferent de situație, Alstom fiind o companie destul de serioasă pe piața externă, nu cred că vom fi dezamăgiți(Să nu uităm că au câștigat în ultima perioadă cele mai multe licitații pentru trenuri de metrou precum cele din Dubai, Sydney, Taipei, Montreal, Los Teques, Riyadh, Lucknow, Mexico, etc.).
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
Puss in Boots
De dragul departajarii, Hyundai nu sunt chinezi dar probabil multi nu ar fi stiut oricum diferenta deci pe undeva ai dreptate cu ce ai scris, dar na, sa fim politically correct.
Albert wrote:
Dacă ar fi fost Hyudai sau CRRC am fi vazut chinezării, ca nu sunt bune.
De dragul departajarii, Hyundai nu sunt chinezi dar probabil multi nu ar fi stiut oricum diferenta deci pe undeva ai dreptate cu ce ai scris, dar na, sa fim politically correct.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
Albert
Asa este, Hyundai sunt din Korea de Sud, dar foarte mulți considera orice tara din Asia ca si cum ar fi China.
Asa este, Hyundai sunt din Korea de Sud, dar foarte mulți considera orice tara din Asia ca si cum ar fi China.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
subway guru
Caroseria oricum trebuie sa aiba alta forma, gabaritul nostru de libera trecere nu permite rame patratoase.
Caroseria oricum trebuie sa aiba alta forma, gabaritul nostru de libera trecere nu permite rame patratoase.
- George
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
George
Asta e o informaţie foarte interesată, mă gândeam că şi metroul din imaginea de mai sus are pereţii foarte uşor inclinaţi spre interior....deci n-ar ajunge...suntem damnaţi să păstrăm forma vechilor IVE...
Asta e o informaţie foarte interesată, mă gândeam că şi metroul din imaginea de mai sus are pereţii foarte uşor inclinaţi spre interior....deci n-ar ajunge...suntem damnaţi să păstrăm forma vechilor IVE...
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
Robert24
Ma astept mai degraba sa aiba design asemanator cu cele noi din Barcelona.
Ma astept mai degraba sa aiba design asemanator cu cele noi din Barcelona.
01.jpg (85.91 KB; downloaded 2425 times)
02.jpg (111.81 KB; downloaded 2424 times)
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
shoppy
Poate sa fie patratos, cam ca LDH75M, doar ca se pierde mult spatiu si nu te mai incadrezi la capacitate.
Forma IVA este una naturala si potrivita ca solutie inginereasca la problema data, drept dovada ca americanii si englezii in anii 90 au prezentata cu surle si trambite ca descoperire state-of-de-art in materie de tren metrou de mare capacitate pe ecartament UIC conceptul "The Space Train"(trenul spatios), care ca gabarit si interior era fix IVA.
Poate sa fie patratos, cam ca LDH75M, doar ca se pierde mult spatiu si nu te mai incadrezi la capacitate.
Forma IVA este una naturala si potrivita ca solutie inginereasca la problema data, drept dovada ca americanii si englezii in anii 90 au prezentata cu surle si trambite ca descoperire state-of-de-art in materie de tren metrou de mare capacitate pe ecartament UIC conceptul "The Space Train"(trenul spatios), care ca gabarit si interior era fix IVA.
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
orex
Curios e cum de au mai ”catadixit” anumiti participanti ”sa imbrace haina” de ofertanti stiind ca nu indeplinesc, integral, conditiile tehnice! Asta se traduce printr-o pierdere insemnata de timp cu evaluarea fiecarei caracteristici! E munca, nu gluma, din partea ambelor parti! Sper ca n-au mizat, pentru a N a oara, ca se ”strecoara” cumva prin nu printre jaloane!
Curios e cum de au mai ”catadixit” anumiti participanti ”sa imbrace haina” de ofertanti stiind ca nu indeplinesc, integral, conditiile tehnice! Asta se traduce printr-o pierdere insemnata de timp cu evaluarea fiecarei caracteristici! E munca, nu gluma, din partea ambelor parti! Sper ca n-au mizat, pentru a N a oara, ca se ”strecoara” cumva prin nu printre jaloane!
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
shoppy
Posibil sa fi crezut ca altii vor avea bube si mai mari si vor castiga la contestatii, sau poate vor doar sa conteste ca sa incurce castigatorul pentru ca este foarte usor sa contesti.
Iar serviciul de ofertare al unei firme trebuie sa lucreze ca daca da cu flit la toate licitatiile nu mai are ce face 8 ore pe zi, si mai este o gluma in domeniu, pentru oamenii de la sortare cele mai bune proiecte sunt alea ofertate si necastigate (ca nu le mai ia nimeni apoi la puricat).
Posibil sa fi crezut ca altii vor avea bube si mai mari si vor castiga la contestatii, sau poate vor doar sa conteste ca sa incurce castigatorul pentru ca este foarte usor sa contesti.
Iar serviciul de ofertare al unei firme trebuie sa lucreze ca daca da cu flit la toate licitatiile nu mai are ce face 8 ore pe zi, si mai este o gluma in domeniu, pentru oamenii de la sortare cele mai bune proiecte sunt alea ofertate si necastigate (ca nu le mai ia nimeni apoi la puricat).
📖 Pagination options