Infrastructura feroviară din RomâniaComplexul Feroviar București

 

Topic: Gara Băneasa - București

90 posts, 25854 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
Re: Gara Băneasa - București lightwaves

Acesta era clipul cu E-P la Mogoșoaia:


 


Re: Gara Băneasa - București Gabi23

Pe pagina de Facebook - ”Cineclic” - Gara București Băneasa în anii 1960-1964
https://www.facebook.com/Cineclic.ro/pos ... bq6nTkGl
Delegatia romana in drum spre New York (ONU), parasind gara Bucuresti Baneasa, cu trenul oficial. (1960).jpg (125.14 KB; downloaded 1631 times)
Sosirea trenului prezidential de la Moscova in gara Bucuresti Baneasa (1963).jpg (70.49 KB; downloaded 1631 times)
Sosirea trenului prezidential in gara Bucuresti Baneasa (1964).jpg (79.88 KB; downloaded 1631 times)

 


Re: Gara Băneasa - București BMihai

shoppy wrote here:
Baneasa este folosita ca tampon si schimbari de tractiune electric/diesel cand este aglomeratie in Pajura, Chitila sau Bucurestii Noi, dimineata sunt mereu marfare oprite la 1 si 3 iar calatorii merg pe 2(Pajura - Nord oricum este un singur fir). Bine, daca au redeschis centura de nord atunci aglomeratia ar trebui sa mai scada si sa nu mai fie nevoie si de linia 4, daca o sa faca galagie privatii atunci o sa o refaca, dar abia le-a refacut centura de nord, deci nu prea cred.

Cum adică Gara Băneasa este folosită ca tampon ? Ce înseamnă ?

 


Re: Gara Băneasa - București shoppy

Adică aici se schimbă tracțiunea diesel-electric pentru marfarele Pitești - Constanța.

 


Re: Gara Băneasa - București BMihai

Se pot schimba locomotivele și în Bucureștii Noi și în Pajura ? Firele de la Gara Băneasa sunt specializate pe direcții ?

 


Re: Gara Băneasa - București shoppy

În Pajura nu, pentru Pitești doar în Chitila se mai poate schimba locomotiva. În Băneasa se poate intra/ieșii de la orice linie în orice direcție.

 


Re: Gara Băneasa - București andrei11

shoppy wrote:
În Băneasa se poate intra/ieși de la orice linie în orice direcție.

Nu asta a întrebat colegul, ci dacă Băneasa are linii dedicate unei direcţii anume. Şi în Gara de Nord de exemplu se poate ieşi de pe orice linie în orice direcţie, dar ele sunt "rezervate" tradiţional anumitor direcţii. De exemplu eu n-am văzut tren de Constanţa pe linia 1.

 


Re: Gara Băneasa - București shoppy

În Nord se face din lejeritate dar dacă se amețește situația o să vezi și Constanța la linia 1. În Băneasa liniile 2 și 3 sunt directe, există macaze duble de viteză sporită în abatere în ambele capete ale Băneasa și mai există și o pereche de macaze de viteză scăzută în abatere între Băneasa și Ram. Pajura.

 


Re: Gara Băneasa - București BMihai

Nu e problemă. Ambii ați oferit răspunsuri care mă interesează.

Dinspre Gara Băneasa, spre Ramificația Pajura nu era pe lângă M800, sensul spre Constanța un garaj de utilaje feroviare ? Acela era vechi, sau doar pentru perioada refacerii M800 de acum 16-17 ani ?

 


Re: Gara Băneasa - București shoppy

Da, garajul de utilaje exista, probabil a fost o extindere a reviziei Infra de langa strada Marginei, in anii 90 era deja parasit de Infra si transformat in locuinte, aveau chiar si scheletul unei masini de burat in curte, astazi este inca folosit ca locuinte.
Daca din Nord mergi pe M800 si o tot tii pe directa treci prin Pajura si o sa ajungi in Baneasa pe linia 2(care nu are peron) care apoi o sa fie firul 1 din M800. Firul 2 al M800 intra in Baneasa dinspre Constanta pe directa la linia 3(care are peron). In Baneasa mai exista 3 linii: linia 1(abatuta, cu peron, folosit de obicei pentru trenurile de marfa), linia 3A(infundata, folosita pentru manevrarea locomotivelor, in general DB schimba tractiunea electric / diesel in Baneasa), linia 4(abatuta, cu peron, nemodernizata, inchisa din cauza distrugerii traverselor de lemn).
Trenul de calatori care vine de la Constanta ca sa ajunga in Nord are 3 posibilitati de schimbare a liniei:
- macaz de viteza sporita in abatere inainte de Baneasa
- macaz de viteza sporita in abatere dupa Baneasa
- macaz de viteza scazuta in abatere din Pajura
Din ce am vazut Calatori foloseste alternativa cea mai proasta, adica macazul de viteza scazuta in abatere din Pajura(din ce s-a observat de la modernizarea M800 este ca locomotivele EA ce circula cu viteza sporita in abatere sau cu viteza peste 100km/h pe directa crapa inimile macazelor cu viteza sporita in abatere, intre Pantelimon si Fetesti macazele s-au schimbat cu macaze noi cu inima mobila, cum in Baneasa viteza pe directa este sub 100(oricum ai curbele de la PO Carpati, strada Parcului si bd Aerogarii) si CFR Calatori nu plateste TUI, macazele de viteza sporita in abatere din Baneasa nu s-au schimbat si nu sunt folosite de Calatori).

 


Re: Gara Băneasa - București BMihai

Se pare ca revizia aceea, sau atelier, garaj ce era pentru utilajele feroviare a existat mult timp. Pe website-ul https://fostulbucuresti.github.io/ apare pe hartă încă din 1966.

https://fostulbucuresti.github.io/#16.45 ... 85/0/!a3

În zona Pajura, până aproape de Gara Băneasa, pe sensul spre Constanța apare un fir acoperit de vegetație și are și semnal. Este firul Grivița - Băneasa cumva ?
Din ce se vede prin zona Ram. Pajura acest fir se învecina cu cel care mergea spre Romexpo cu exponatele. Diferența este că acesta de care întreb mergea drept.

 


Re: Gara Băneasa - București andrei11

Băneasa avea legătură directă cu Revizia Griviţa până în 1989, aproape sigur acel fir l-ai văzut.

 


Re: Gara Băneasa - București BMihai

Firul de care zic trece pe lângă fosta revizie din postările de mai devreme. Când a fost desființat firul Grivița-Băneasa ? Pentru ce era folosit ? Era electrificat ?

Firul de care zic ar putea fi cel din poza Pajura 1, sau unul din poza Pajura 2 ? În poza Pajura 3 apar 3 fire pentru ce erau cele 3 fire ? Cel pe care l-am marcat cu săgeată albastră care e cel mai apropiat de M800 pentru ce era ?
Pajura 1.jpg (720.91 KB; downloaded 1000 times)
Pajura 2.jpg (712.17 KB; downloaded 1005 times)
Pajura 3.jpg (638.81 KB; downloaded 1000 times)

 


Re: Gara Băneasa - București andrei11

Nu ştiu dacă era electrificată linia, nu vreau să dau informaţii false.
Ştiu sigur  că vara erau trenuri directe din ţară către litoral care nu treceau prin Gara de Nord ci prin Băneasa şi lăsau grupă de vagoane în Băneasa sau când se întorceau de la Mare li se adăugau vagoane spre  destinaţiile finale. Deci ceva de genul  Timişoara - Mangalia avea şi 3 - 4 vagoane Timişoara - Bucureşti care rămâneau la Băneasa. Probabil că erau retrase la Griviţa pe acea linie.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Complexul Feroviar București  • 
Choose destination

Since our 2248 forum members have written 417349 posts in 5194 topics and 507 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use