Topic: Tatra T4R
2772 posts, 760017 views
📖 Pagination options
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Victor92
In Depoul Militari zac peste 50 de Tatra retrase. Cu un mic efort financiar pana vin tramvaiele noi, macar 30-40% din ele ar putea sa circule din nou si sa-i ajute atat pe angajati, cat si pe calatori.
In Depoul Militari zac peste 50 de Tatra retrase. Cu un mic efort financiar pana vin tramvaiele noi, macar 30-40% din ele ar putea sa circule din nou si sa-i ajute atat pe angajati, cat si pe calatori.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Puss in Boots
Tramvaiele Tatra nu ar trebui sa dispara cand vin tramvaiele noi. Sunt destule linii unde cerinta actuala e la nivelul Tatra, decat sa plimbi un V3A gol.... E pacat ca stam cu ele si cu destule V3A la gard timp in care lumea se plange ca vin tramvaiele greu.
Tramvaiele Tatra nu ar trebui sa dispara cand vin tramvaiele noi. Sunt destule linii unde cerinta actuala e la nivelul Tatra, decat sa plimbi un V3A gol.... E pacat ca stam cu ele si cu destule V3A la gard timp in care lumea se plange ca vin tramvaiele greu.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
punmeister
Cel mai bine ar fi sa ramana doua de muzeu (si vopsite in schema ITB) si doua transformate in varianta Coupé pentru Bucharest Events Tram, restul la autogen cu ele, asta ca propunere.
Pentru liniile alea exista Bucur 1
Cel mai bine ar fi sa ramana doua de muzeu (si vopsite in schema ITB) si doua transformate in varianta Coupé pentru Bucharest Events Tram, restul la autogen cu ele, asta ca propunere.
Puss In Boots wrote:
Tramvaiele Tatra nu ar trebui sa dispara cand vin tramvaiele noi. Sunt destule linii unde cerinta actuala e la nivelul Tatra, decat sa plimbi un V3A gol....
Pentru liniile alea exista Bucur 1
- Tom
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Tom
100 de V3A din vreo 400 în total, asta înseamnă cam 25%. Plus 50 de Tatre retrase. În acest timp, în 10 ani au reușit să "Bucure" doar 11 tramvaie din Tatre și să mai fabrice încă 16 vagoane în încă 10 ani și în aceeași perioadă au tăiat cam 200 de tramvaie (nu am inclus și remorcile) în numărul ăsta.
Proiectul Bucur ar fi fost o șansă pentru Tatre, ar fi fost acum măcar 50 de tramvaie noi (asta la ideea de 1 Bucur = 2 Tatre), dar cum au inceput cu primele, putem spune că au început cu picioarele și au terminat cu băgatul picioarelor. Chiar și o modernizare "cosmetică" a Tatrelor și concepția unei remorci 100% LF care să fie pusă între două Tatre modernizate, cum este la Brno, ar fi fost ceva. Ca să nu mai reluăm discuția despre o modernizare ca la carte la ČKD sau unde mai modernizează acum pe la cehi. Cu tot cu transport ieșeau tot mai ieftin ca un tramvai nou din "astea noi".
Dacă s'ar vrea să repună Tatre în circulație, ar trebui să făcă la fel ca la Iași cu V58-urile: să ia câte unul care arată mai bine și să ia piese de pe 2-3 stricate ca să-l facă. Ce nu se mai poate face sau chiar nu mai merită, la tăiat. Așa ar mai putea s'o țină până vin tramvaiele noi. Poate financiar înseamnă niște cheltuieli, dar cel puțin mai dă de muncă la niște oameni o perioadă.
Din păcate, România va fi una dn puținele țări unde din Tatre nu va rămâne nimic, decât vreo câteva utilitare cu care să mai vină nemții să-și facă poze și cel mult un vagon "de muzeu" cu acoperiș gri (prietenii știu de ce). Și astfel ne vom putea mândri că sûntem totuși deasupra Egiptului, care a scăpat definitiv de ele și nu mai are niciuna.
P.S. Coupé în București? Adică alt proiect, alte modificări? Mai simplu e varianta locală: scos geamurile de la jumătate și pus o bară în dreptul ferestrelor. Iar la ușile din spate să pună pietre ca să le blocheze. Îl vopsește în roșu cu acoperișul gri și îi pune mare sigla STBsa și eventual numărul 3339. În interior, "lămpi luate din Obor", ca la V56. Și gata Coupéul. I-ar putea atașa si remorca V12 ca să meargă fanfara și să aibă muzică la Coupé, că în mod sigur nu vor mai avea difuzoarele originale la care răsuna C.C. Catch în anii '80.
Scuze, nu am vrut să iau în râs propunerea colegului de forum, am vrut doar să spun că șansele de realizare și în caz fericit, rezultatele, ar fi cam la modul descris mai sus. Prea mult deranj pentru niște rable, asta le-ar fi scuza lor.
100 de V3A din vreo 400 în total, asta înseamnă cam 25%. Plus 50 de Tatre retrase. În acest timp, în 10 ani au reușit să "Bucure" doar 11 tramvaie din Tatre și să mai fabrice încă 16 vagoane în încă 10 ani și în aceeași perioadă au tăiat cam 200 de tramvaie (nu am inclus și remorcile) în numărul ăsta.
Proiectul Bucur ar fi fost o șansă pentru Tatre, ar fi fost acum măcar 50 de tramvaie noi (asta la ideea de 1 Bucur = 2 Tatre), dar cum au inceput cu primele, putem spune că au început cu picioarele și au terminat cu băgatul picioarelor. Chiar și o modernizare "cosmetică" a Tatrelor și concepția unei remorci 100% LF care să fie pusă între două Tatre modernizate, cum este la Brno, ar fi fost ceva. Ca să nu mai reluăm discuția despre o modernizare ca la carte la ČKD sau unde mai modernizează acum pe la cehi. Cu tot cu transport ieșeau tot mai ieftin ca un tramvai nou din "astea noi".
Dacă s'ar vrea să repună Tatre în circulație, ar trebui să făcă la fel ca la Iași cu V58-urile: să ia câte unul care arată mai bine și să ia piese de pe 2-3 stricate ca să-l facă. Ce nu se mai poate face sau chiar nu mai merită, la tăiat. Așa ar mai putea s'o țină până vin tramvaiele noi. Poate financiar înseamnă niște cheltuieli, dar cel puțin mai dă de muncă la niște oameni o perioadă.
Din păcate, România va fi una dn puținele țări unde din Tatre nu va rămâne nimic, decât vreo câteva utilitare cu care să mai vină nemții să-și facă poze și cel mult un vagon "de muzeu" cu acoperiș gri (prietenii știu de ce). Și astfel ne vom putea mândri că sûntem totuși deasupra Egiptului, care a scăpat definitiv de ele și nu mai are niciuna.
P.S. Coupé în București? Adică alt proiect, alte modificări? Mai simplu e varianta locală: scos geamurile de la jumătate și pus o bară în dreptul ferestrelor. Iar la ușile din spate să pună pietre ca să le blocheze. Îl vopsește în roșu cu acoperișul gri și îi pune mare sigla STBsa și eventual numărul 3339. În interior, "lămpi luate din Obor", ca la V56. Și gata Coupéul. I-ar putea atașa si remorca V12 ca să meargă fanfara și să aibă muzică la Coupé, că în mod sigur nu vor mai avea difuzoarele originale la care răsuna C.C. Catch în anii '80.
Scuze, nu am vrut să iau în râs propunerea colegului de forum, am vrut doar să spun că șansele de realizare și în caz fericit, rezultatele, ar fi cam la modul descris mai sus. Prea mult deranj pentru niște rable, asta le-ar fi scuza lor.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Puss in Boots
Vorba lui Tom, sunt putine Bucur mici. Si in plus, nici nu circula toate, cred ca sunt crapate vreo 2-3 si inca vreo 2-3 tot aud ca ba revine unul, ba pica altul. Daca sunt 7-8 tramvaie apte la un moment dat. Cam asa vad cand se vorbeste de ele.
Stam rau cu tramvaiele oricum am da-o. Si in general. Pt ca orice va veni nou la tramvaie si trolee va insemna automat casapirea altora. Nu va creste parcul circulant, nu se vor imbunatati graficele, nu vor aparea linii noi. De Tatre se mai poate trage lejer o perioada bunicica. Din alea 50 cum zice si Tom, pastrate cate sunt bune totusi si luat tot ce se poate de pe restul. Ca un fel de retragere strategica pe un aliniament nou. Pentru muzeu.... ufff muzeul e o chestie destul de abstracta (si de absenta) in Romania si in Bucuresti mai ales. Ah, si sa trimita o Tatra la Iasi decat sa o taie ca si asa 262-ul sta prost spre destul de prost.
Vorba lui Tom, sunt putine Bucur mici. Si in plus, nici nu circula toate, cred ca sunt crapate vreo 2-3 si inca vreo 2-3 tot aud ca ba revine unul, ba pica altul. Daca sunt 7-8 tramvaie apte la un moment dat. Cam asa vad cand se vorbeste de ele.
Stam rau cu tramvaiele oricum am da-o. Si in general. Pt ca orice va veni nou la tramvaie si trolee va insemna automat casapirea altora. Nu va creste parcul circulant, nu se vor imbunatati graficele, nu vor aparea linii noi. De Tatre se mai poate trage lejer o perioada bunicica. Din alea 50 cum zice si Tom, pastrate cate sunt bune totusi si luat tot ce se poate de pe restul. Ca un fel de retragere strategica pe un aliniament nou. Pentru muzeu.... ufff muzeul e o chestie destul de abstracta (si de absenta) in Romania si in Bucuresti mai ales. Ah, si sa trimita o Tatra la Iasi decat sa o taie ca si asa 262-ul sta prost spre destul de prost.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
WT_fan06
Mai bine ar păstra minim 4 vagoane, ca să facă două cupluri istorice - unul în schema ITB și unul în schema RATB galbenă. Asta dacă chiar vor să facă ceva, că până acum și-au bătut joc de ce brumă de istorie mai aveam.
Ar putea face și unul în plus, Coupé, dar n-ar fi prioritatea 1... aceea ar fi salvarea de urgență a Rath-urilor...
punmeister wrote:
Cel mai bine ar fi sa ramana doua de muzeu (si vopsite in schema ITB) si doua transformate in varianta Coupé pentru Bucharest Events Tram
Mai bine ar păstra minim 4 vagoane, ca să facă două cupluri istorice - unul în schema ITB și unul în schema RATB galbenă. Asta dacă chiar vor să facă ceva, că până acum și-au bătut joc de ce brumă de istorie mai aveam.
Ar putea face și unul în plus, Coupé, dar n-ar fi prioritatea 1... aceea ar fi salvarea de urgență a Rath-urilor...
- Costin
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Costin
O Tatra consuma cam cat un V3A deci nu face nimeni nici o afacere daca le pastreaza pentru linii cu cerere redusa...
O Tatra consuma cam cat un V3A deci nu face nimeni nici o afacere daca le pastreaza pentru linii cu cerere redusa...
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Utilizator anonim
O Tatra solo consuma ceva mai mult decat un V3A. Oricum, daca nu se mai aduc piese din cele descrise in pagina anterioara, majoritatea celor aflate in circulatie nu mai apuca nici atribuirea contractului de 100 tramvaie.
Nu inteleg ce atata agitatie cu salvat Rathgeberurile alea, nu au nicio valoare istorica pentru oras fiind niste epave toata viata lor.
Puss in Boots wrote:
Sunt destule linii unde cerinta actuala e la nivelul Tatra, decat sa plimbi un V3A gol.... E pacat ca stam cu ele si cu destule V3A la gard timp in care lumea se plange ca vin tramvaiele greu.
O Tatra solo consuma ceva mai mult decat un V3A. Oricum, daca nu se mai aduc piese din cele descrise in pagina anterioara, majoritatea celor aflate in circulatie nu mai apuca nici atribuirea contractului de 100 tramvaie.
Nu inteleg ce atata agitatie cu salvat Rathgeberurile alea, nu au nicio valoare istorica pentru oras fiind niste epave toata viata lor.
- 3mil
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
3mil
Fara suparare, dar: 1) tramvaiele alea cu tehnologia lor din '50-'60 erau cam peste orice vagon circula in Bucuresti la momentul respectiv si multi ani dupa... Si nu uitati ca fata de restul parcului circulant, acestea aveau si caldura in ele iarna...
2) daca tot s-au obosit sa restaureze "grasul" care a circulat foarte putin incat sa merite un loc in "muzeu" sau Lohnerul care are istorie 0 in Bucuresti, atunci chiar ar merita un Rathgeber restaurat...
Utilizator anonim wrote:
Nu inteleg ce atata agitatie cu salvat Rathgeberurile alea, nu au nicio valoare istorica pentru oras fiind niste epave toata viata lor.
Fara suparare, dar: 1) tramvaiele alea cu tehnologia lor din '50-'60 erau cam peste orice vagon circula in Bucuresti la momentul respectiv si multi ani dupa... Si nu uitati ca fata de restul parcului circulant, acestea aveau si caldura in ele iarna...
2) daca tot s-au obosit sa restaureze "grasul" care a circulat foarte putin incat sa merite un loc in "muzeu" sau Lohnerul care are istorie 0 in Bucuresti, atunci chiar ar merita un Rathgeber restaurat...
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Puss in Boots
De acord si mai ales cu punctul 2. Nici eu nu am inteles de ce nu avem un tren Rathgeber restaurat ci in schimb defilam cu vagonul celalalt. Daca vorbim de istorie, nu a scris-o grasul.
De acord si mai ales cu punctul 2. Nici eu nu am inteles de ce nu avem un tren Rathgeber restaurat ci in schimb defilam cu vagonul celalalt. Daca vorbim de istorie, nu a scris-o grasul.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Tom
"Grasul" mai are boghiurile originale? Dacă da, măcar e original. Pentru Lohner am primit o explicație că ar fi oarecum "înrudit" cu V56 (probabil au un strămoș comun ), nu am reușit să obțin o detaliere a acestei explicații pentru că am primit-o cam pe fugă cu ocazia unei parade a tramvaielor.
Rathgeberurile M+m nu mai sunt originale, în sensul că acum sunt Ratgheber/V3A.
"Grasul" mai are boghiurile originale? Dacă da, măcar e original. Pentru Lohner am primit o explicație că ar fi oarecum "înrudit" cu V56 (probabil au un strămoș comun ), nu am reușit să obțin o detaliere a acestei explicații pentru că am primit-o cam pe fugă cu ocazia unei parade a tramvaielor.
Rathgeberurile M+m nu mai sunt originale, în sensul că acum sunt Ratgheber/V3A.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Gabi23
3405 și 3311 mai bine le-ar converti direct în vagoane speciale de evenimente, fără să mai arunce banii în cârpeala tradițională. Am susținut asta și prin 2010, când conducerea de atunci a RATB dorea stoparea RK la Tatra, urmând ca vagoanele 3389 și 3378, să încheie chinul de a investi în vehicule uzate. Astfel ar fi cea mai potrivită investiție!
Înainte de toate, uitați că nu avem vagoanele reprezentative pentru București: V3A clasic și V2A clasic. Fără supărare, după aia să urmeze vise la ”cai albastri” pe pereți...
3405 și 3311 mai bine le-ar converti direct în vagoane speciale de evenimente, fără să mai arunce banii în cârpeala tradițională. Am susținut asta și prin 2010, când conducerea de atunci a RATB dorea stoparea RK la Tatra, urmând ca vagoanele 3389 și 3378, să încheie chinul de a investi în vehicule uzate. Astfel ar fi cea mai potrivită investiție!
Înainte de toate, uitați că nu avem vagoanele reprezentative pentru București: V3A clasic și V2A clasic. Fără supărare, după aia să urmeze vise la ”cai albastri” pe pereți...
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Utilizator anonim
3389 care oricum a circulat foarte putin dupa RK, nu mai tin minte când a disparut dar in 2016 si 2017 nu am mai vazut-o. Ultimele RKuri calumea s-au facut pana in 2010 când le recarosau complet si tratau sasiurile, se schimbau toate cablajele etc. Acum ce au facut dupa 2010 a fost mai mult pentru minimul de siguranta in circulatie...si tot era sa arda in ele oameni nevinovati in 2017. Exista speranta sa se faca ceva anul asta, sunt mai multe tronsoane de linii vechi ce asteapta modernizarea, inchise si inlocuite cu navete ar putea contribui cu cateva V3A pentru Militari, sau se va face un efort ca ultimele vagoane iesite din RK sa fie transferate la Militari iar depourile sa repare macar cate 1-2 V3A care asteapta diferite piese, daca au prea multe retrase, ca in momentul asta situatia e la pamant, mai ales dupa anularea licitatiei pentru piesele de care ziceam zilele trecute.
3389 care oricum a circulat foarte putin dupa RK, nu mai tin minte când a disparut dar in 2016 si 2017 nu am mai vazut-o. Ultimele RKuri calumea s-au facut pana in 2010 când le recarosau complet si tratau sasiurile, se schimbau toate cablajele etc. Acum ce au facut dupa 2010 a fost mai mult pentru minimul de siguranta in circulatie...si tot era sa arda in ele oameni nevinovati in 2017. Exista speranta sa se faca ceva anul asta, sunt mai multe tronsoane de linii vechi ce asteapta modernizarea, inchise si inlocuite cu navete ar putea contribui cu cateva V3A pentru Militari, sau se va face un efort ca ultimele vagoane iesite din RK sa fie transferate la Militari iar depourile sa repare macar cate 1-2 V3A care asteapta diferite piese, daca au prea multe retrase, ca in momentul asta situatia e la pamant, mai ales dupa anularea licitatiei pentru piesele de care ziceam zilele trecute.
- V2A
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
V2A
N-ar putea fi reparate cele 8 EPC-uri defecte (+ #352 care e singurul funcțional și #014 care e la RK) și să fie date la Militari?
N-ar putea fi reparate cele 8 EPC-uri defecte (+ #352 care e singurul funcțional și #014 care e la RK) și să fie date la Militari?
📖 Pagination options