Topic: Tatra T4R
2783 posts, 774964 views
📖 Pagination options
- drbm
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
drbm
Ele SUNT vagoane motor, configurate "slave". Necesita refunctionalizari minimale, la chestiuni legate de lumini de drum, bord de comandă și revizuire. Chestiunea este.... Ratb mai are destui vatmani care să le opereze?
Puss in Boots wrote:
Cine zice faza cu vatmanul? RATB-ul? Brusc acu dupa jde ani? Si doar la noi in tara presupun ca nu vede....prin alte parti tramvaiele circula in cuplu bine-mersi. Sau au circulat. Dar de, acolo sunt si intretinute si probabil nu ard in mers.... Ma rog, eu unul as fi intrebat cat costa sa le transformi in vagoane motor (la URAC daca nu altundeva) si mai faceam rost de cateva. Dar na, probabil "se pregatesc" pentru tramvaiele noi si fac curat in avans. Si cand cele noi nu vor veni (sau nu prea curand ca nici infrastructura sa le primim nu prea e....) atunci vor baga niste reabilitari de linii ca sa jongleze cu vagoanele. Si uite-asa in Romania timpul trece....
Ele SUNT vagoane motor, configurate "slave". Necesita refunctionalizari minimale, la chestiuni legate de lumini de drum, bord de comandă și revizuire. Chestiunea este.... Ratb mai are destui vatmani care să le opereze?
-
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
WT_fan06
1) Nu cred ca au cum sa puna in functiune remorcile pentru ca nu mai exista piese de schimb, totusi vagoanele au 40 de ani, iar din cate am inteles au fost jupuite de toate componentele din cabinele domnilor vatmani.
2) RATB ar trebui sa faca un studiu temeinic si actualizat al cererii de pe liniile din Bucuresti. De exemplu, ar putea inlocul V3A-ul de pe linia 42 cu macar o Tatra, la cat de redusa este cererea. Mai bine, ar trebui sa puna mai multe solouri in locul V3A-urilor pentru a creste frecventa si atractivitatea liniilor, dar dat fiind criza acuta de material rulant, ma indoiesc ca acest lucru este posibil.
3) Ma gandesc, oare vom avea vreodata material rulant bine intretinut (si poate "nou"?) in Bucuresti? Ca degeama aducem cu sutele tramvaie noi, daca sunt "de unica folosinta"...
1) Nu cred ca au cum sa puna in functiune remorcile pentru ca nu mai exista piese de schimb, totusi vagoanele au 40 de ani, iar din cate am inteles au fost jupuite de toate componentele din cabinele domnilor vatmani.
2) RATB ar trebui sa faca un studiu temeinic si actualizat al cererii de pe liniile din Bucuresti. De exemplu, ar putea inlocul V3A-ul de pe linia 42 cu macar o Tatra, la cat de redusa este cererea. Mai bine, ar trebui sa puna mai multe solouri in locul V3A-urilor pentru a creste frecventa si atractivitatea liniilor, dar dat fiind criza acuta de material rulant, ma indoiesc ca acest lucru este posibil.
3) Ma gandesc, oare vom avea vreodata material rulant bine intretinut (si poate "nou"?) in Bucuresti? Ca degeama aducem cu sutele tramvaie noi, daca sunt "de unica folosinta"...



- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Puss in Boots
@drbm, stiu ca sunt vagoane motor la origine, ma refeream la readucerea lor in stadiul de a fi vagoane de sine-statatoare. Scuze ca nu am formulat corect. Ma gandeam exact la ce a zis WF_fan06 mai sus, la faptul ca par cam despuiate de multe din caracteristicile unui vagon motor real si ca nu stiu cat de mult pot fi readuse ele la stadiul de vagon motor clasic si operabil. Macar cateva acolo.... Stiu cum arata o remorca reala de Tatra
Imi permit sa raspund eu la pct 3 de mai sus, in cazul in care nu era retorica intrebarea: "NU, n-ai sa vezi asa ceva cateva generatii de acum incolo" (asta ca sa fiu si putin optimist). Uita-te la cum arata Mercedesurile. Ok, au vreo 8-10 ani nu? dar asa au si multe altele in alte parti si n-arata asa jegos. Q.e.d.
@drbm, stiu ca sunt vagoane motor la origine, ma refeream la readucerea lor in stadiul de a fi vagoane de sine-statatoare. Scuze ca nu am formulat corect. Ma gandeam exact la ce a zis WF_fan06 mai sus, la faptul ca par cam despuiate de multe din caracteristicile unui vagon motor real si ca nu stiu cat de mult pot fi readuse ele la stadiul de vagon motor clasic si operabil. Macar cateva acolo.... Stiu cum arata o remorca reala de Tatra

Imi permit sa raspund eu la pct 3 de mai sus, in cazul in care nu era retorica intrebarea: "NU, n-ai sa vezi asa ceva cateva generatii de acum incolo" (asta ca sa fiu si putin optimist). Uita-te la cum arata Mercedesurile. Ok, au vreo 8-10 ani nu? dar asa au si multe altele in alte parti si n-arata asa jegos. Q.e.d.
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
shoppy
Vagoanele sunt functionale ca se investeste in ele, care sunt costurile si care este randamentul, greu de spus, oricum nu are nici o legatura cu un vagon modern. Iar alte firme lucreaza cu banci si cu asigurari adevarate, care au calcule adevarate sa decida cand ceva se taie, asta ca merge si stim sa le reparam este valabila numai la noi unde este sac fara fund, asa si o locomotiva cu aburi merge foarte bine si stim sa o reparam.
Asta ca circula peste tot, tocmai de aceea am adus in discutie Praga unde inca circula multe, dar nu cred ca circula ca la noi, banuiesc ca li s-au pus sisteme de siguranta, si au fost investitii si la partea de tractiune, ca nu are rost sa te apuci sa pui sisteme de siguranta pe un tramvai care este fix lafel ca acum 40 de ani si peste 2 ani te trezesti ca nu mai gesesti piese.
Probabil ca pana acum se mergea pe clasicul "lasa ba ca merge si asa, nu ii trebuie, nu se prinde nimeni, in 40 de ani nu s-a intamplat niciodata", acuma nu mai merge, cat's out of the bag, la vagonul cu vatman se poate argumenta ca este vagon mic deci chiar si din "fund" se poate alerta verbal vatmanul si acesta intervine deci nu este nevoie de sisteme de siguranta / deschidere manuala / comunicare cu vatmanul, dar pentru cei din remorca, atata mai lipseste sa faca antenele un reportaj cum sunt pasagerii prizonieri in remorca.
Problema cu mutatul pe alte linii este ca doar Militari mai are utilajele necesare intretinerii Tatrelor, si sigur nu mai exista duplicate, deci ori le muti pe toate la alt depou ori le lasi la Militari, si sa te chinui sa retehnologizezi alt depou pentru Tatre...
Uite si la Praga, casa lor, incep sa dispara clasicele, ori lucru are si un sfarsit.
Vagoanele sunt functionale ca se investeste in ele, care sunt costurile si care este randamentul, greu de spus, oricum nu are nici o legatura cu un vagon modern. Iar alte firme lucreaza cu banci si cu asigurari adevarate, care au calcule adevarate sa decida cand ceva se taie, asta ca merge si stim sa le reparam este valabila numai la noi unde este sac fara fund, asa si o locomotiva cu aburi merge foarte bine si stim sa o reparam.
Asta ca circula peste tot, tocmai de aceea am adus in discutie Praga unde inca circula multe, dar nu cred ca circula ca la noi, banuiesc ca li s-au pus sisteme de siguranta, si au fost investitii si la partea de tractiune, ca nu are rost sa te apuci sa pui sisteme de siguranta pe un tramvai care este fix lafel ca acum 40 de ani si peste 2 ani te trezesti ca nu mai gesesti piese.
Probabil ca pana acum se mergea pe clasicul "lasa ba ca merge si asa, nu ii trebuie, nu se prinde nimeni, in 40 de ani nu s-a intamplat niciodata", acuma nu mai merge, cat's out of the bag, la vagonul cu vatman se poate argumenta ca este vagon mic deci chiar si din "fund" se poate alerta verbal vatmanul si acesta intervine deci nu este nevoie de sisteme de siguranta / deschidere manuala / comunicare cu vatmanul, dar pentru cei din remorca, atata mai lipseste sa faca antenele un reportaj cum sunt pasagerii prizonieri in remorca.
Problema cu mutatul pe alte linii este ca doar Militari mai are utilajele necesare intretinerii Tatrelor, si sigur nu mai exista duplicate, deci ori le muti pe toate la alt depou ori le lasi la Militari, si sa te chinui sa retehnologizezi alt depou pentru Tatre...
Uite si la Praga, casa lor, incep sa dispara clasicele, ori lucru are si un sfarsit.
- drbm
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
drbm
Îmi mențin opinia. Un efort minimal poate fi făcut, mult mai puțin costisitor decât fabricarea "pe repede-inainte" (glumesc, evident) a unor tramvaie mai puțin robuste, ce nu rezista la tranșeele bucureștene. Avem cu ce ne cârpi, dacă vrem, până când va exista o infrastructură decentă, cu condiția ca aceasta să ajungă pusă în operă în actualul ciclu de finanțare 2014-2020. Adică, dacă nu s-ar arde gazul prin PMB degeaba.
Îmi mențin opinia. Un efort minimal poate fi făcut, mult mai puțin costisitor decât fabricarea "pe repede-inainte" (glumesc, evident) a unor tramvaie mai puțin robuste, ce nu rezista la tranșeele bucureștene. Avem cu ce ne cârpi, dacă vrem, până când va exista o infrastructură decentă, cu condiția ca aceasta să ajungă pusă în operă în actualul ciclu de finanțare 2014-2020. Adică, dacă nu s-ar arde gazul prin PMB degeaba.
- drbm
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
drbm
@ shoppy
Tatrele pot accesa din Militari liniile enunțate. Nu trebuie schimbată locația lor, dacă este vorba de ceva temporar, până la rezolvarea infrastructurii și înnoirea parcului.
@ shoppy
Tatrele pot accesa din Militari liniile enunțate. Nu trebuie schimbată locația lor, dacă este vorba de ceva temporar, până la rezolvarea infrastructurii și înnoirea parcului.
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
shoppy
Cand nu ai decat o caruta evident mergi cu caruta, nu o tai si dupaia te trezesti ca nu mai ai nimic.
Reteaua este continua, nu exista punct care sa nu poata fi accesat din orice alt punct.
Cand nu ai decat o caruta evident mergi cu caruta, nu o tai si dupaia te trezesti ca nu mai ai nimic.
Reteaua este continua, nu exista punct care sa nu poata fi accesat din orice alt punct.
-
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Victor92
Ultima călătorie ...
3350+3412 inchid povestea Tatrelor cuplate in Bucuresti...
Ultima călătorie ...
3350+3412 inchid povestea Tatrelor cuplate in Bucuresti...
image.jpeg (167.44 KB; downloaded 2520 times)
-
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
WT_fan06
Dar de unde a venit aceasta stire ca nu vor mai circula cuplate, after all? Vreun link, ceva?
Dar de unde a venit aceasta stire ca nu vor mai circula cuplate, after all? Vreun link, ceva?

-
- Victor92
-
Posted:
-
-
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Victor92
Despre ceea ce s-a intamplat in ultimele zile, am sa revin in perioada urmatoare cu o galerie foto cu toate tatrele cuplate care au circulat in Bucuresti pana azi-noapte.
Incepand de astazi, 1 Septembrie 2017, avem numai tramvaie Tatra T4R solo in Bucuresti.
Intr-o fuga matinala la Afi Palace Cotroceni, le-am vazut pe urmatoarele in decurs de aproximativ 20 de minute:
Linia 8: 3303, 3344, 3399
Linia 11: 3323, 3338, 3428
Linia 25: Bucur-ul 3011
3338 - Linia 11 (Acces) - Statia "Bulevardul General Vasile Milea"

3344 - Linia 8 - Statia "Bulevardul General Vasile Milea"

3399 - Linia 8 - Statia "Bulevardul General Vasile Milea"

Despre ceea ce s-a intamplat in ultimele zile, am sa revin in perioada urmatoare cu o galerie foto cu toate tatrele cuplate care au circulat in Bucuresti pana azi-noapte.
Incepand de astazi, 1 Septembrie 2017, avem numai tramvaie Tatra T4R solo in Bucuresti.
Intr-o fuga matinala la Afi Palace Cotroceni, le-am vazut pe urmatoarele in decurs de aproximativ 20 de minute:
Linia 8: 3303, 3344, 3399
Linia 11: 3323, 3338, 3428
Linia 25: Bucur-ul 3011
3338 - Linia 11 (Acces) - Statia "Bulevardul General Vasile Milea"

3344 - Linia 8 - Statia "Bulevardul General Vasile Milea"

3399 - Linia 8 - Statia "Bulevardul General Vasile Milea"

3338 placuta - 11 - 01.09.2017.JPG (210.92 KB; downloaded 2527 times)
- GPS
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
GPS
O sa avem Tatre la Sudului, asta da veste.
Îmi mențin opinia ca vor reveni destul de repede.
_____
După ani și ani ma voi întoarce

Sursa foto: ratb.stfp

Îmi mențin opinia ca vor reveni destul de repede.
_____
După ani și ani ma voi întoarce

Sursa foto: ratb.stfp
- Nicu24
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Nicu24
Victor92-felicitări pentru reportajele pe care le faci, respect !
Legat de linia 11 cu Tatre, nu stiu cat de eficiente or sa fie solo cand or sa dea drumul pe la Piata Sudului, ramane de vazut.
Victor92-felicitări pentru reportajele pe care le faci, respect !
Legat de linia 11 cu Tatre, nu stiu cat de eficiente or sa fie solo cand or sa dea drumul pe la Piata Sudului, ramane de vazut.

-
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
punmeister
Cu putina magie neagra a iesit asta...
- PHOTOSHOP
Cu putina magie neagra a iesit asta...

3339 - tatra legendara
Untitled-1.png (603.99 KB; downloaded 2325 times)
📖 Pagination options