Topic: Tatra T4R
2763 posts, 729668 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Tatra T4R
Utilizator anonim
Acestea au fost aduse in anii '70 din Cehoslovacia si au fost domiciliate intodeauna la Depoul Militari. Sunt in numar de 116 vagoane, numarul initial fiind de 130, dar o parte au fost casate/modernizate.
- Lungimea vagonului inclusiv tampoanele 15200 mm
- Lungimea caroseriei 14000 mm
- Latimea vagonului 2200 mm
- Inaltimea vagonului 3063 mm
- Distanta intre boghiuri 6400 mm
- Distanta intre osiile aceluiasi boghiu 1900 mm
- Locuri pe scaune 20
- Locuri in picioare 77
- Tipul motorului TE 022 B
- Puterea motoarelor: 4 * 40 kW
- Viteza maxima 65/55 km/h
Acestea au fost aduse in anii '70 din Cehoslovacia si au fost domiciliate intodeauna la Depoul Militari. Sunt in numar de 116 vagoane, numarul initial fiind de 130, dar o parte au fost casate/modernizate.
- Lungimea vagonului inclusiv tampoanele 15200 mm
- Lungimea caroseriei 14000 mm
- Latimea vagonului 2200 mm
- Inaltimea vagonului 3063 mm
- Distanta intre boghiuri 6400 mm
- Distanta intre osiile aceluiasi boghiu 1900 mm
- Locuri pe scaune 20
- Locuri in picioare 77
- Tipul motorului TE 022 B
- Puterea motoarelor: 4 * 40 kW
- Viteza maxima 65/55 km/h
- Tom
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Tom
Tramvaiele T4R au fost 130, dar numerele lor sunt dela 3301 la 3431.
Ele au venit astfel:
1973: 3301
1974: 3302-3338, 3340-3348
1975: 3349-3431
Strassenbahn-Atlas spune chiar ca tramvaiele n'ar fi venit nici macar in ordinea asta, ci 3302 si 3343-3348 in 1974, iar restul in 1975
Motivele pentru care numarul 3339 a fost sarit nu este exact cunoscut, dar acest lucru creaza confuzie, iar multe situri germane spun ca in Bucuresti au existat 131 tramvaie T4R. Daca nemtii se bazeaza pe informatii chiar dela producatorul cehoslovac, inseamna ca fie vagonul a fost trimis si a avut un accident pe drum din vina transportatorului si a fost inlocuit cu alt tramvai, fie au sarit numarul si si-au dat seama cand au vazut ca le iese unul in plus, iar in acest caz nemtii gresesc si se bazeaza pe ce au vazut ei in vizitele prin Romania.
Tramvaiele T4R au fost 130, dar numerele lor sunt dela 3301 la 3431.
Ele au venit astfel:
1973: 3301
1974: 3302-3338, 3340-3348
1975: 3349-3431
Strassenbahn-Atlas spune chiar ca tramvaiele n'ar fi venit nici macar in ordinea asta, ci 3302 si 3343-3348 in 1974, iar restul in 1975
Motivele pentru care numarul 3339 a fost sarit nu este exact cunoscut, dar acest lucru creaza confuzie, iar multe situri germane spun ca in Bucuresti au existat 131 tramvaie T4R. Daca nemtii se bazeaza pe informatii chiar dela producatorul cehoslovac, inseamna ca fie vagonul a fost trimis si a avut un accident pe drum din vina transportatorului si a fost inlocuit cu alt tramvai, fie au sarit numarul si si-au dat seama cand au vazut ca le iese unul in plus, iar in acest caz nemtii gresesc si se bazeaza pe ce au vazut ei in vizitele prin Romania.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Utilizator anonim
3348+3330, acest cuplu a deraiat in toamna la intersectia Rahova/Trafic Greu.
3348+3330, acest cuplu a deraiat in toamna la intersectia Rahova/Trafic Greu.
3348-025-12.01.2010.JPG (350.11 KB; downloaded 19443 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Gabi23
Tramvaiele TATRA 4R, o mica statistica la data de 27.02.2010 (sper interesanta si utila):
Casate/modernizate in modelul Bucur1 (16 vagoane): 3318, 3331, 3336, 3342, 3345, 3346, 3347, 3360, 3394, 3396, 3408, 3414, 3418, 3424.
Vagoane aflate in schema rosie (scaune) in salon (29 vagoane): 3307, 3308, 3309, 3310, 3313, 3319, 3325, 3328, 3335, 3340, 3349, 3350, 3362, 3363, 3368, 3369, 3370, 3375, 3376, 3384, 3393, 3395, 3398, 3399, 3400, 3415, 3421, 3427, 3431.
Vagoane aflate in schema portocalie (scaune) in salon (85 de vagoane): 3301, 3302, 3303, 3304, 3305, 3306, 3311, 3312, 3314, 3315, 3316, 3317, 3320, 3321, 3322, 3323, 3324, 3326, 3327, 3329, 3330, 3332, 3333, 3334, 3337, 3338, 3341, 3343, 3344, 3348, 3351, 3352, 3353, 3354, 3355, 3356, 3357, 3358, 3359, 3361, 3364, 3365, 3366, 3367, 3371, 3372, 3373, 3374, 3377, 3378, 3379, 3380, 3381, 3382, 3383, 3385, 3386, 3387, 3388, 3389, 3390, 3391, 3392, 3397, 3401, 3402, 3403, 3404, 3405, 3406, 3407, 3409, 3410, 3411, 3412, 3413, 3416, 3417, 3419, 3420, 3422, 3423, 3425, 3426, 3428, 3429, 3430.
Tramvaiele TATRA 4R, o mica statistica la data de 27.02.2010 (sper interesanta si utila):
Casate/modernizate in modelul Bucur1 (16 vagoane): 3318, 3331, 3336, 3342, 3345, 3346, 3347, 3360, 3394, 3396, 3408, 3414, 3418, 3424.
Vagoane aflate in schema rosie (scaune) in salon (29 vagoane): 3307, 3308, 3309, 3310, 3313, 3319, 3325, 3328, 3335, 3340, 3349, 3350, 3362, 3363, 3368, 3369, 3370, 3375, 3376, 3384, 3393, 3395, 3398, 3399, 3400, 3415, 3421, 3427, 3431.
Vagoane aflate in schema portocalie (scaune) in salon (85 de vagoane): 3301, 3302, 3303, 3304, 3305, 3306, 3311, 3312, 3314, 3315, 3316, 3317, 3320, 3321, 3322, 3323, 3324, 3326, 3327, 3329, 3330, 3332, 3333, 3334, 3337, 3338, 3341, 3343, 3344, 3348, 3351, 3352, 3353, 3354, 3355, 3356, 3357, 3358, 3359, 3361, 3364, 3365, 3366, 3367, 3371, 3372, 3373, 3374, 3377, 3378, 3379, 3380, 3381, 3382, 3383, 3385, 3386, 3387, 3388, 3389, 3390, 3391, 3392, 3397, 3401, 3402, 3403, 3404, 3405, 3406, 3407, 3409, 3410, 3411, 3412, 3413, 3416, 3417, 3419, 3420, 3422, 3423, 3425, 3426, 3428, 3429, 3430.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Utilizator anonim
La ora actuala o parte din vagoane stau in conservare in mare parte functionale ce pot fi repuse in functiune pentru o eventuala suplimentare de parc.
3395 urmeaza sa plece la RK in martie.
La ora actuala o parte din vagoane stau in conservare in mare parte functionale ce pot fi repuse in functiune pentru o eventuala suplimentare de parc.
3395 urmeaza sa plece la RK in martie.
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
bercenicity
Si mai spun ca nu au vagoane pentru prelungiri/suplimentari (gen 15/27 RATB Titan - Filaret - Ghencea)
Si mai spun ca nu au vagoane pentru prelungiri/suplimentari (gen 15/27 RATB Titan - Filaret - Ghencea)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Utilizator anonim
Acceleratorul tramvaielor Tatra T4R. Acesta are o roata interioara care se invarte facand contactele electrice intre rezistente.
In filmuletul urmator vedeti si cum lucreaza acesta
Acceleratorul tramvaielor Tatra T4R. Acesta are o roata interioara care se invarte facand contactele electrice intre rezistente.
In filmuletul urmator vedeti si cum lucreaza acesta
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Utilizator anonim
3386 venit de la RK asteptand sa fie cuplat pentru a iesi in traseu.
3323 a fost cuplat cu 3367 si circula astazi pe linia 25.
3386 venit de la RK asteptand sa fie cuplat pentru a iesi in traseu.
3323 a fost cuplat cu 3367 si circula astazi pe linia 25.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Gabi23
3386 il asteapta mai mult ca sigur pe 3387.
Cum sunt cuplate 3323 si 3367, care e primul?
Utilizator anonim wrote:
3386 venit de la RK asteptand sa fie cuplat pentru a iesi in traseu.
3323 a fost cuplat cu 3367 si circula astazi pe linia 25.
3386 il asteapta mai mult ca sigur pe 3387.
Cum sunt cuplate 3323 si 3367, care e primul?
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Dr2005
99 de rezistenţe, mai precis.
----
Iata ce gasim deasupra usii de T4R. Canaturile sunt actionate de un motor electric... se poate observa capatul rotorului (zona pe care se face contact cu periile colectoare).
Utilizator anonim wrote:
Acceleratorul tramvaielor Tatra T4R. Acesta are o roata interioara care se invarte facand contactele electrice intre rezistente.
99 de rezistenţe, mai precis.
----
Iata ce gasim deasupra usii de T4R. Canaturile sunt actionate de un motor electric... se poate observa capatul rotorului (zona pe care se face contact cu periile colectoare).
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Dr2005
Frana de stationare actioneaza direct asupra unui disc fixat pe axul motorului, cu ajutorul unor came. Este usor de blocat si deblocat manual cu ajutorul unei parghii, spre deosebire de federul/pompa de V3A, unde ai nevoie de chei speciale, de muschi si de mult noroc (ca daca a intrat ceva in feder si l-a blocat, degeaba dai la cheie).
Frana de stationare actioneaza direct asupra unui disc fixat pe axul motorului, cu ajutorul unor came. Este usor de blocat si deblocat manual cu ajutorul unei parghii, spre deosebire de federul/pompa de V3A, unde ai nevoie de chei speciale, de muschi si de mult noroc (ca daca a intrat ceva in feder si l-a blocat, degeaba dai la cheie).
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Dr2005
Motoare electrice de tractiune tip TE 022 B, puterea nominala 40 kW... observati rotorul si periile colectoare la primul motor, iar la cel din fundal se observa si zona pe care actioneaza frana de stationare. La partea superioara se observa si burduful prin care se asigura ventilarea fortata.
Motoare electrice de tractiune tip TE 022 B, puterea nominala 40 kW... observati rotorul si periile colectoare la primul motor, iar la cel din fundal se observa si zona pe care actioneaza frana de stationare. La partea superioara se observa si burduful prin care se asigura ventilarea fortata.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Dominatrix
Am o nelamurire legata de boghiurile "libere" de T4R aflate in URAC si Depoul Militari.
In total s-au casat pana acum 14 T4R din care s-au "reciclat" cel mult 28 de boghiuri. Fiecare Bucur are 2 boghiuri motoare de Tatra, deci in total 22 boghiuri. Numar de boghiuri ramase libere in urma casarilor 28 – 22 = 6. Totusi, in depoul Militari sunt mult mai multe boghiuri "libere", la fel si in URAC.
De unde provin aceste boghiuri (ca nu cred ca sunt atat de multe vagoane "descaltate" prin depou)?
Am o nelamurire legata de boghiurile "libere" de T4R aflate in URAC si Depoul Militari.
In total s-au casat pana acum 14 T4R din care s-au "reciclat" cel mult 28 de boghiuri. Fiecare Bucur are 2 boghiuri motoare de Tatra, deci in total 22 boghiuri. Numar de boghiuri ramase libere in urma casarilor 28 – 22 = 6. Totusi, in depoul Militari sunt mult mai multe boghiuri "libere", la fel si in URAC.
De unde provin aceste boghiuri (ca nu cred ca sunt atat de multe vagoane "descaltate" prin depou)?
📖 Pagination options