Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Despre biciclete și infrastructura velo

547 posts, 145120 views
 
Go to page:  1  ... 10 11 12 13 14 15 16  ... 40
 
 

📖 Pagination options
  • sss
  • Posted:
  •  

Re: Adaptarea stațiilor și a intrărilor pentru biciclete sss

In general, nemtii care, dupa o analiza 'aprofundata' au concluzionat ca bicicleta este mijlocul de transport in combinatie cu trenul pentru naveta zilnica, au doua biciclete, in fiecare din cele doua gari au cate una parcata! Nu exista statie de tren, metrou, institutie, magazin mai mare sau fabrica, fara parcare de biciclete. Ca o curiozitate, am avut o colega de serviciu care avea la activ 27 de ani de venit 7 km cu bicicleta la munca, vara, iarna, pe arsita sau zapada, fara nici o exceptie!  :shock:

 


Re: Adaptarea stațiilor și a intrărilor pentru biciclete mcosmin

Asta pentru ca bicicleta este una dintre cele mai eficiente forme de deplasare. Daca ai si una facuta pentru viteza si ai corpul invatat, nu ai nevoie de masina...

 



Re: Adaptarea stațiilor și a intrărilor pentru biciclete adila

Facand exceptie de la chestia cu viteza, Indiferent de varsta poti merge cu bicicleta. Conditia fizica, ideile preconcepute, statutul social sau frica de ce zice vecinul sau prietenul, ne fac sa evitam acest mijloc de transport foarte util altfel. In zonele rurale din Romania oamenii merg cu bicicleta si la 60-70 de ani. Afara nu mai zic.

 


Re: Adaptarea stațiilor și a intrărilor pentru biciclete Florinds

Cand pleci de la munca mai merge, dar sa stai transpirat 8 ore mi se pare cam aiurea. Una e sa te suporti singur, alta e sa te mai suporte si cei din jur.
Cate dușuri trebuie sa prevada angajatorii pentru sportivii astia?
Si apoi comparatia cu zonele rurale din Romania ma face sa rad, sunt oameni care se spala la troaca o data pe luna... in orase cred ca stam mai bine un pic, dar problema e ca aici suntem obligati sa stam mai aproape unii de altii.
Romania e o tare aparte. :)

 


  • sss
  • Posted:
  •  

Re: Adaptarea stațiilor și a intrărilor pentru biciclete sss

Nu stai transpirat 8 ore, ca se usuca... glumesc! Daca faci acelasi traseu zilnic, ani de zile si drumul nu are mari dificultati, iti reglezi ritmul si nici macar nu transpiri. Dar atentie, oamenii care fac asta isi fac foarte bine socotelile. Eu ma duceam la precedentul serviciu cu bicicleta, aveam 10 km, care includeau catararea unui deal cu panta medie de 8,5% pe 1, 5 km, la intoarcere. Acum, cand mi-a aparut, pe traseul spre noul job o catarare de 2 km cu pante de pana la 15%, care inseamna ca ajung fleasca si cu limba scoasa la munca, tin bicicleta in boxa si ard benzina!  :oops:

 


Re: Adaptarea stațiilor și a intrărilor pentru biciclete mcosmin

Ce bine ca majoritatea locurilor de munca au locuri in care sa te speli si sa te schimbi...

Cu cateva servetele umede rezolvi problema mirositoare.

PS: Daca as avea banda speciala in Bucuresti, as merge cu bicicleta nu cu metroul. Dar cum nu mi se garanteaza siguranta in trafic, nu ma incumet.

 


Re: Adaptarea stațiilor și a intrărilor pentru biciclete TibiV

mcosmin wrote:
Ce bine ca majoritatea locurilor de munca au locuri in care sa te speli si sa te schimbi...

Majoritatea ?!?!... :shock:
Esti sigur ?...

mcosmin wrote:
Daca as avea banda speciala in Bucuresti, as merge cu bicicleta nu cu metroul. Dar cum nu mi se garanteaza siguranta in trafic, nu ma incumet.

Aici da, ai pus degetul pe rana.
Trebuie sa iti placa mult adrenalina ca sa o iei pe bicicleta pe bulvardele Capitalei.
Acum 2-3 ani am facut ultima incercare, intr-un week-end (sambata).
Pe trotuar as fi calcat pietonii, pe sosea erau sa ma calce masinile. Nu vreau sa imi imaginez cum este intr-o zi lucratoare.
Am transpirat de frica.
No, thanks...
Mai bine ard benzina.

 


Re: Adaptarea stațiilor și a intrărilor pentru biciclete mcosmin

Se numeste toaleta :)) cred ca majoritatea au...

 


Re: Adaptarea stațiilor și a intrărilor pentru biciclete andrei11

:?:
Doar nu faci un dus la WC  si nici nu te dezbraci de cămaşă la lavoar.  :o

 


Re: Adaptarea stațiilor și a intrărilor pentru biciclete mcosmin

Servetele umede. Metoda nemteasca.

 


Re: Adaptarea stațiilor și a intrărilor pentru biciclete Florinds

Las-o incolo de treaba, ca vara ti se lipesc hainele de tine daca iesi afara si fara sa mergi cu bicicleta. Cand vad femei care vin cu bicicleta la munca mi se face greata.
Noi suntem in bloc nou de birouri si nu avem dușuri si sincer n-am vazut pe nicaieri. Te dai cu servetele umede pe tot corpul?
Am avut si noi pe unul care venea cu bicicleta, in loc sa gasesti bibliorafturi, la el in dulap gaseai prosop si deodorante.
Cateodata il vedeai la lavoar, cum zice Andrei, dar nu se spala decat de la brau in sus, bineinteles. Ar fi culmea sa se fi spalat cu apa din WC mai jos de brau. :)

 


Re: Adaptarea stațiilor și a intrărilor pentru biciclete Hawkuletz

Cel mai bun exemplu este Amsterdam (ca si restul Olandei) - acolo numarul de biciclete depaseste cu mult numarul de masini. Problema este in primul rand de mentalitate - iar olandezii au o lunga istorie cu bicicletele. Uite daca prind ocazia o sa intreb cum e cu dușul la birou dar nu cred ca este cazul.

Pe de alta parte, eu unul vara sunt la fel de leoarca si daca merg cu autobuzul si daca merg cu bicicleta. Ba chiar sunt mult mai transpirat daca merg cu un troleibuz aglomerat.
Ideea de baza (pentru a evita transpiratia excesiva) mi se pare de a nu merge "ca la curse" ci lejer (viteza relativ mica, 15~20km/h cel mult). In acest caz efortul nu este mai mare decat daca ai merge pe jos, deci si transpiratia e cam la fel. Nu am duș la firma dar ma schimb cand ajung si pana acum nu s-a uitat nimeni chioras la mine din pricina transpiratiei. Recunosc, eu am si norocul ca distanta e relativ mica (4,5km) si drumul e orizontal.

Intr-adevar problema cea mai mare este lipsa pistelor pentru biciclete, precum si mentalitatea unor soferi care se simt agasati cand vad o bicicleta, fara sa realizeze ca acea bicicleta e de fapt o masina mai putin in trafic. Mi se mai intampla surprize cu soferi care "sa-mi ia fata" dar recunosc ca destul de des m-am intalnit si cu soferi prudenti si care au respectat prioritatea, chiar daca eram doar pe o amarata de bicicleta. Pe de alta parte sunt unul din putinii "fraieri" care evita sa treaca pe rosu cu bicicleta. Mi s-a intamplat sa treaca alti biciclisti pe langa mine in timp ce asteptam la semafor. Cred ca si asta contribuie la resentimentele soferilor - care uneori se manifesta in agresivitate.

Apropos de ce spunea cineva cu germanul care are 2 bicicleta, povesteam mai demult cu o olandeza (ex-colega de ex-serviciu a sotiei) care spunea ca ea de pilda are 4 biciclete: una care e defecta pe acasa, alta cu care merge pana la gara (in Utrecht), alta in Amsterdam cu care merge pana la serviciu si una "tot pe undeva prin Amsterdam dar am pierdut cheia de la lantul cu care am legat-o si am lasat-o acolo"). In treacat fie spus bicicletele sunt cat mai ieftine si mai amarate din cauza problemelor cu furturile - deci nu e o paguba chiar asa mare.

Si pentru a constientiza mai bine lucrurile, iata o parte din parcarea de biciclete de langa gara centrala:



De mentionat ca desi este o parcare imensa, toata piata garii este intesata de biciclete legate de aproape fiecare gard.

PS: de amuzat, se pare ca in privinta bicicletelor semanam cu americanii: https://www.jwz.org/blog/2008/05/the-co...le-wisdom/
Safety: I follow the Zodiac approach: always assume the cars can see you perfectly, and are trying to kill you.

 


Re: Adaptarea stațiilor și a intrărilor pentru biciclete Serba

Eram in aceeasi situatie pana anul trecut, pedaland cam 10km pana la munca (Dr. Taberei - N. Caramfil) oricand temperatura era intre 5 si 40 de grade. Imi faceam dus inainte sa plec, ma schimbam la birou. Chiar mi-am rugat colegii sa ma atentioneze cu privire la orice problema "mirositoare". N-a fost cazul. Cred ca e totusi o falsa problema pentru majoritatea oamenilor si tine mai mult de vointa si mentalitate.

Legat de siguranta, in afara de cazul in care alegeam sa merg pe pasajul Basarab (pe acolo era un pic sport extrem, recunosc), nu m-am simtit in nesiguranta. Sigur, eram atent la trafic, incercam sa anticipez miscarile celor din fata mea, nu mergeam cu castile in urechi, respectam regulile de circulatie ca si cum as fi fost la volan. Ii inteleg, in schimb, pe cei carora le e frica si sunt convins ca un sistem complex de piste i-ar convinge pe multi sa lase masina acasa.

 


Go to page:  1  ... 10 11 12 13 14 15 16  ... 40
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421240 posts in 5247 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use