Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Despre biciclete și infrastructura velo

547 posts, 145154 views
 
Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14  ... 40
 
 

📖 Pagination options
Re: Biciclete George

Ma alatur concluziei ca Bucurestiul se preteaza excelent la ciclism, cam din aprilie pana in noiembrie, poate cu exceptia catorva saptamani in toiul verii.
Pacat ca este un oras in care este atat de greu sa mergi cu bicicleta, fara sa fii cu ochii in patru.

 


Re: Despre biciclete bercenicity

...
415736_10151106623803652_442341685_o.jpg (193.25 KB; downloaded 3795 times)

 


Re: Biciclete telvanni

Da, din pacate este un act de mare curaj.
Ca sa se intample ceva la nivel de administratie trebuie ca pe strazi sa fie o "masa critica" de biciclete, adica sa fie deja destule incat sa fie bagate in seama de catre cineva cu putere de decizie. Exact ca la masini, cand au aparut tot mai multe au inceput sa se ia masuri pentru ele, adica sa li se faca infrastructura dedicata.
Ca sa se atinga aceasta masa critica in prima faza trebuie ca tot mai multi oameni sa prinda curaj si sa se simta cat de cat in siguranta mergand printre masini, adica trebuie o mai mare grija din partea soferilor. Si respect.
Eu unul nu am curaj, am incercat si mi-a fost greu. Preferam trotuarele.

 


Re: Biciclete andrei11

Vedeti ca mergeti "pe doua carari, pardon, roti" cu bicicletele. Decideti-va incotro o luati !
Multumesc.
Vezi si aici
:o  :D

 


Re: Despre biciclete Costin

Ramanem aici, am unit mesajul de la "Diverse" cu acesta.

 


Re: Despre biciclete bercenicity

@andrei11: "doua roti" si "doua carari" nu sunt exclusive  :lol:



 


Re: Despre biciclete telvanni

Odă bicicletei
Unul dintre semnele importante și grave ale suferinței psihice, în general, este retragerea socială. Nu mă refer la sihăstrie, ci la felul în care oameni obișnuiți, fără veleități monastice, se retrag progresiv din lumea mare, cu care interacționează din ce în ce mai puțin, și căreia îi fac față din ce în ce mai greu. E un semn care apare în mai multe tulburări psihice, de la episodul depresiv la major la marile psihoze cronice, cum e schizofrenia, sau poate rămâne relativ limitat ca amploare, dar stabil tot restul vieții, ca în tulburarea schizoidă a personalității.

Izolarea de lume însă nu înseamnă strict izolare socială, adică evitarea interacțiunii cu alți oameni, ci și evitarea experiențierii vieții în general. Și nu e nevoie să ne îmbolnăvim de mari psihoze ca să descoperim că acest gen de izolare riscă să se furișeze, insidios, în viețile fiecăruia dintre noi. Pe reversul medaliei socializării online, de exemplu, este absența experiențierii întâlnirii fizice cu celălalt, ea însăși bogată și complexă. Socializarea online, deși ea însăși un antidot comod al singurătății, implică astfel un soi de însingurare.

“Comod” e de altfel cuvântul de ordine în acest articol. Confortul, țel suprem al civilizației burgheze, nu e lipsit de reacții adverse. Sedentarismul este un factor de risc de obezitate, diabet și boli cardio- și cerebrovasculare, și de altă patologie a corpului (de exemplu, mai multe tipuri de cancer), dar și de tulburări psihice în general. În timp ce tot mai multe efecte biologice ale exercițiului fizic asupra creierului sunt elucidate, sedentarismul, supremația confortului, înseamnă în același timp o repliere asupra sineului, un fel de autism (în sensul semiologic originar al termenului, nu cel de tulburare de dezvoltare a copilului) nefast într-un mod mai profund decât nivelul condiției fizice.

La sfârșit de secol 19, un anume Thomas Stevens se urca pe velocipedul său și făcea nici mai mult nici mai puțin decât înconjurul Pământului. Asta într-o eră în care între Occident și Orient se căscau încă prăpăstii ale neînțelegerii și nici drumuri asfaltate nu erau prea multe. Nu mai vorbim de biciclete cu suspensie, internet sau GPS. Alții i-au urmat exemplul, Franck Lenz, William Sachtleben, și o femeie, Annie “Londonderry” Cohen Kopchovsky. Exploratori, au existat destui, de-a lungul istoriei, dar particularitatea acestei mișcări de oameni extraordinari care alegeau să se expună elementelor și necunoscutului, este scopul lor: călătoria în sine, sau mai bine zis experiențierea ei. Viețile lor s-au desfășurat după Revoluția Industrială, care, printre altele, permisese pentru prima dată occidentalilor să parcurgă itinerarii ce acopereau tot globul, cu riscuri minime și confort maxim. Nostalgia lui Thomas Stevens era cea a unei călătorii în care nu ești izolat de peisajul prin care treci, nu îl privești ca pe o ilustrată dintr-un album, ci te contopești cu el, trăindu-l din plin. Lupta cicliștilor circumtereștri era împotriva unui mers al lumii în direcția izolării de ea însăși, împotriva autismului care părea să amenințe Occidentul, fără renunțarea retrogradă la modernitate (bicicleta era încă o invenție utramodernă).

A trecut un secol și jumătate, și distanțele superficiale s-au scurtat, probabil, dincolo de imaginația industriașilor victorieni. Astăzi, în era globală, dacă aș hotărî să fac turul lumii pe bicicletă, n-ar mai fi cine știe ce realizare. Aș beneficia de orientare prin satelit și asistență medicală de urgență la nevoie. Cu toate astea, însingurarea de dragul confortului e mult mai înrădăcinată, și asta între zidurile propriei cetăți. Drumurile noastre zilnice sunt niște ecluzări: din apartament în cochilia de oțel a mașinii și de acolo în clădirea cu geamuri opace a locului de muncă. Pentru majoritatea dintre noi, orășenii, anotimpurile sunt, în cel mai bun caz, un spectacol distant, în cel mai rău, un factor de agravare a traficului.

Asta dacă nu alegeți să mergeți pe bicicletă la serviciu. Veți ajunge mai repede, și în același timp veți simți mirosul toameni și al Dâmboviței (dacă sunteți bucureșteni), veți putea opri oriunde ca să vedeți răsăritul sau apusul, sau să luați un buchet de flori de la gura metroului. În general veți constata probabil că, în ciuda intimității plăcute a ciclismului, vă veți simți mai puțin singuri, mai puțin ecluzați și termoizolați de lume. Întrucât nu veți face turul Pământului, sacrificiul de confort nu e dureros. Iar Bucureștiul e mic și foarte plat, ideal pentru pedalat. Fără să pierdeți din prețiosul timp dedicat lucrului sau familiei, veți reintra puțin în contact cu propriul dumneavoastră oraș, care nu e atât de ostil pe cât vi-l închipuiți. Veți deveni parte din el, și există o satisfacție transcendentă în această participare, care contribuie la ceea numim, abstract, fericire.

Cel puțin așa au stat lucrurile în cazul meu. Sunt un psihiatru biciclist, și sunt foarte mândru de acest lucru.

Poate ideea de bicicletă vi se pare cu totul respingătoare: rămân o mie de alte moduri de a ieși din carapacea cu care ne protejăm rutina zilnică. Când eram rezident și stăteam în Rahova, aș fi putut să scriu un roman doar despre tramvaiul 32, dacă aș fi avut talent.

Iar când eram mic, mergeam pe jos la școală. De mână cu tatăl meu, sau împreună cu amicii, în fiecare zi trăiam minisculele aventuri ale copilăriei. Dacă aș fi astăzi copil, în loc de viața matinală colorată a cartierului, aș vedea interiorul unei mașini enorme, sigure împotriva precipitațiilor și maidanezilor. Nu știu dacă ar fi fost mai bine, dar de regretat, nu regret nimic


sursa:http://medlive.hotnews.ro/oda-bicicletei.html

 


Re: Despre biciclete bercenicity

http://primaevadare.ro/ duminica 12 mai a.c.

Deja s-au inscris 550 in 5 zile; anul trecut au fost 2100+ participanti; In functie de unde obtin aprobarea pentru locul de start (Academia de Politie sau undeva mai spatios) o sa stabileasca si limita numarului de participanti.

 


Re: Despre biciclete shoppy

Been there, done that, got the T-shirt! Blue :D  :D , adica locul 324!

Startul a fost la Academia de Politie, ca sa nu fie probleme s-au inchis Aleea Privighetorilor si strada Vadul Moldovei, startul s-a dat pe acolo, urmand Alea Padina si apoi traseul clasic. Limita de inscriere a fost data de numarul cipurilor de cronometrare, adica 3.000, nu au fost probleme ca s-au inscris doar vreo 2.700, din care au ajuns la finis vreo 2.500.

 


Re: Despre biciclete bercenicity

A ajuns sa fie foarte aglomerat; daca nu pornesti mai din fata pierzi destul timp la gatuirile de la CP-ul de la CF si coborarea de la Palatul Ghica...

Ar trebui dat startul in mai multe valuri

 


Re: Despre biciclete cristi20

O parcare subterana pentru biciclete.


 



  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Despre biciclete Mircea G

rocklee wrote:
sursa BIKETUBE si Trifu22....

https://www.youtube.com/watch?v=buMea6CSmmA :D

Astia sunt biciclistii care nu ii dorim in trafic ...
Circula pe unde nu au voie si sint echipati NU .
Macar niste veste sa fi avut si ei ... dar probabil ca n-au auzit de asa ceva , cum multi biciclisti n-au auzit ...

 


Re: Despre biciclete mihai_tomaro

Eu p-astia mi-i doresc!
uite aici un link in care explica cat de cat treaba cu vesta si si echipare mai zici tu(link gasit la intamplare, paote nu e cel mai bun):
http://metropotam.ro/La-zi/Pe-bicicleta...178056632/
Iar partea cu n-au voie m-a lasat masca! Sper ca nu avem de-aface cu un priprietar de 4x4 (pe gaz) care crede ca numai el are voie.

 


Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14  ... 40
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421266 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use