Topic: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
316 posts, 27136 views
📖 Pagination options
-
- sorin.niculescu_
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
sorin.niculescu_
@Costin are sens să fie numerotate așa, pentru că există destule situații în care oamenii se întâlnesc, să zicem, în incinta unei stații de corespondență la metrou și au nevoie clară să știe la care stație să ajungă. Deseori mi s-a întâmplat să mă întâlnesc cu diverși prieteni la metrou, la Unirii, și mă întrebau în care dintre stații mă aflu, Unirii 1 sau Unirii 2. Lumea nu e tâmpită și știe să diferențieze stațiile. Unii dintre voi spuneți că induce în eroare călătorul… ba din contră, această numerotare ajută călătorul în situații de acest fel și nu numai. Da, ok, la Victoriei stațiile sunt numerotate în ordinea deschiderii. Știu că s-a făcut recent o eroare la Metrorex în care le-au denumit după magistrale, respectiv Victoriei 1 pe M1 și Victoriei 2 pe M2, ceea ce este eronat. S-ar putea face o excepție la Victoriei și să nu fie numerotate ca să nu inducă publicul călător în eroare, dar în rest, celelalte stații de corespondență numerotate nu au această problemă, deci ar trebui să rămână așa cum sunt.
@Costin are sens să fie numerotate așa, pentru că există destule situații în care oamenii se întâlnesc, să zicem, în incinta unei stații de corespondență la metrou și au nevoie clară să știe la care stație să ajungă. Deseori mi s-a întâmplat să mă întâlnesc cu diverși prieteni la metrou, la Unirii, și mă întrebau în care dintre stații mă aflu, Unirii 1 sau Unirii 2. Lumea nu e tâmpită și știe să diferențieze stațiile. Unii dintre voi spuneți că induce în eroare călătorul… ba din contră, această numerotare ajută călătorul în situații de acest fel și nu numai. Da, ok, la Victoriei stațiile sunt numerotate în ordinea deschiderii. Știu că s-a făcut recent o eroare la Metrorex în care le-au denumit după magistrale, respectiv Victoriei 1 pe M1 și Victoriei 2 pe M2, ceea ce este eronat. S-ar putea face o excepție la Victoriei și să nu fie numerotate ca să nu inducă publicul călător în eroare, dar în rest, celelalte stații de corespondență numerotate nu au această problemă, deci ar trebui să rămână așa cum sunt.
-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
ByOnu
Pai si cu ce ajuta ii faptul ca scrie pe harta Unirii 1 si 2 pe oamenii care se intalnesc la metrou? Nu vad legatura.
Aici e vorba despre < harta >.
Statiile in sine pot pastra numerotarea pe tabla cu numele statiei, dar harta trebuie sa ofere informatii utile pentru orientarea in retea.
In ceea ce priveste intalnirile, nu stiu cum se face ca mereu trebuie sa explic unora ca ne vedem "pe linia albastra", inclusiv bucuresteni tineri si in varsta. Treaba cu numerotarile o stim noi, pasionatii mai mult. Unii nici numerele liniilor nu le stiu si le numesc dupa culori.
La Victoriei daca se insista cu pastrarea numerelor, macar le-as inversa, ceva ce trebuia facut inca din '89. Sa le spui 1 si 2 pe dos cand ele sunt inaugurate la 2 ani distanta este noaptea mintii.
Daca credeti ca asta e dificil si ca vai doamne nu se obisnuieste lumea, ganditi-va ca in '67 Suedia a schimbat peste noapte condusul de pe stanga pe dreapta. Aia-i dificil! Si uitati-va la STB ce repede s-a obisnuit lumea cu noile indicative din ultimii ani. Liniile de metrou nu-s piramidele antice, pot fi actualizate pentru a servi mai bine nevoilor de azi.
Pai si cu ce ajuta ii faptul ca scrie pe harta Unirii 1 si 2 pe oamenii care se intalnesc la metrou? Nu vad legatura.
Aici e vorba despre < harta >.
Statiile in sine pot pastra numerotarea pe tabla cu numele statiei, dar harta trebuie sa ofere informatii utile pentru orientarea in retea.
In ceea ce priveste intalnirile, nu stiu cum se face ca mereu trebuie sa explic unora ca ne vedem "pe linia albastra", inclusiv bucuresteni tineri si in varsta. Treaba cu numerotarile o stim noi, pasionatii mai mult. Unii nici numerele liniilor nu le stiu si le numesc dupa culori.
La Victoriei daca se insista cu pastrarea numerelor, macar le-as inversa, ceva ce trebuia facut inca din '89. Sa le spui 1 si 2 pe dos cand ele sunt inaugurate la 2 ani distanta este noaptea mintii.
Daca credeti ca asta e dificil si ca vai doamne nu se obisnuieste lumea, ganditi-va ca in '67 Suedia a schimbat peste noapte condusul de pe stanga pe dreapta. Aia-i dificil! Si uitati-va la STB ce repede s-a obisnuit lumea cu noile indicative din ultimii ani. Liniile de metrou nu-s piramidele antice, pot fi actualizate pentru a servi mai bine nevoilor de azi.
-
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
WT_fan06
Dacă legătura presupune încă o taxare, aceea nu mai este o legătură. De ce să induci publicul în eroare să mai taxeze o dată? Pur și simplu problema se rezolvă tot pe hartă - eliminarea corespondenței și separarea stațiilor GDN 1 și 2. Călătorii au treaba doar prin Basarab dacă vor să schimbe. Asta e informația necesară pentru turiști și necunoscători.
shoppy wrote here:
informatia ca legatura intr-o statie este buna sau proasta nu este trecuta pe harta in nici o retea civilizata, ca unii pierd timp alegand legaturile proaste aia e, am patit-o si eu, pentru turisti si calatori noi mai important este sa existe un sistem clar care sa functioneze in orice situatie.
Dacă legătura presupune încă o taxare, aceea nu mai este o legătură. De ce să induci publicul în eroare să mai taxeze o dată? Pur și simplu problema se rezolvă tot pe hartă - eliminarea corespondenței și separarea stațiilor GDN 1 și 2. Călătorii au treaba doar prin Basarab dacă vor să schimbe. Asta e informația necesară pentru turiști și necunoscători.
-
- sorin.niculescu_
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
sorin.niculescu_
@ByOnu eu nu sunt de acord cu inversarea numerelor de la Victoriei. Numerele au fost puse în ordinea cronologică a deschiderii stațiilor. Ori rămân așa, ori nu se mai numerotează, dar în niciun caz să nu fie inversate. Da, sunt de acord cu numerotarea lor doar pe tăblițele din stații, iar pe hărți nu (excepție făcând Gara de Nord, la care chiar e nevoie de numerotare și pe hartă), iar în felul acesta, toată lumea este mulțumită.
@ByOnu eu nu sunt de acord cu inversarea numerelor de la Victoriei. Numerele au fost puse în ordinea cronologică a deschiderii stațiilor. Ori rămân așa, ori nu se mai numerotează, dar în niciun caz să nu fie inversate. Da, sunt de acord cu numerotarea lor doar pe tăblițele din stații, iar pe hărți nu (excepție făcând Gara de Nord, la care chiar e nevoie de numerotare și pe hartă), iar în felul acesta, toată lumea este mulțumită.
-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
ByOnu
Cui ii pasa de ordinea in care au fost inaugurate?
De ce este asta de interes pentru calatori?
Victoriei M2 a fost inaugurata in octombrie '87, iar Victoriei "M1" in august '89. Nici macar 2 ani nu sunt intre ele, iar statia a fost realizata relativ concomitent, ca parte a unui complex unitar (dicutam la locul potrivit: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId). Nu sunt decenii intre inaugurarile celor doua statii pentru a spune ca ar fi o problema. Oamenii de la momentul respectiv nici nu se obisnuisera cu Victoriei M2 ca a si fost inaugurata cealalta ramura. Concret, Victorie este o statie unitara cu peroanele inaugurate in doua etape. Pe principiul asta am putea da numere si peroanelor de la Gorjului care s-au inaugurat, parca, la vreo 2 ani distanta. Dar, evident ca ratiunea primeaza si intelegem ca sunt structuri unitare.
Daca tinem atat de tare cu dintii de ordinea cronologica, nu ar trebui sa inversam M3 cu M2? M3-ul de azi (Eroilor-Industriilor) este inaugurat in '83, in timp ce M2 (Unirii-Depoul IMGB) a fost inaugurata abia in in '86. Pai au sens indicativele magistralelor? 😆 Cum sa avem M3 inaugurata cu 3 ani inaintea M2?
Cui ii pasa de ordinea in care au fost inaugurate?
De ce este asta de interes pentru calatori?
Victoriei M2 a fost inaugurata in octombrie '87, iar Victoriei "M1" in august '89. Nici macar 2 ani nu sunt intre ele, iar statia a fost realizata relativ concomitent, ca parte a unui complex unitar (dicutam la locul potrivit: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId). Nu sunt decenii intre inaugurarile celor doua statii pentru a spune ca ar fi o problema. Oamenii de la momentul respectiv nici nu se obisnuisera cu Victoriei M2 ca a si fost inaugurata cealalta ramura. Concret, Victorie este o statie unitara cu peroanele inaugurate in doua etape. Pe principiul asta am putea da numere si peroanelor de la Gorjului care s-au inaugurat, parca, la vreo 2 ani distanta. Dar, evident ca ratiunea primeaza si intelegem ca sunt structuri unitare.
Daca tinem atat de tare cu dintii de ordinea cronologica, nu ar trebui sa inversam M3 cu M2? M3-ul de azi (Eroilor-Industriilor) este inaugurat in '83, in timp ce M2 (Unirii-Depoul IMGB) a fost inaugurata abia in in '86. Pai au sens indicativele magistralelor? 😆 Cum sa avem M3 inaugurata cu 3 ani inaintea M2?
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
shoppy
Adica daca eu iti spun ca sunt la Unirii 1 si am o geaca verde tu garantat ma gasesti imediat fara alt reper?, de unde incepi si cum faci? Nu functioneaza asa, trebuie sa dau mai multe detalii cum ar fi un punct de reper, linia sau accesul, informatii care functioneaza foarte bine si fara Unirii 1 sau 2, si chiar daca tii dinadins sa faci economie de cuvinte poti sa spui Unirii M2, deci nu este nimeni condamnat la dezinformare.
Eu personal nu stiu care este si refuz sa-mi incarc memoria cu prostia de Unirii / Victoriei 1 si 2, mai ales ca oamenii obisnuiti de obicei le incurca si ei asa ca tot n-asi avea incredere ca spun corect, mereu intreb care este magistrala ca sa ma asigur ca nu gresim, decin nu ne ajuta cu nimic, mai mult ne incurca.
Adica daca eu iti spun ca sunt la Unirii 1 si am o geaca verde tu garantat ma gasesti imediat fara alt reper?, de unde incepi si cum faci? Nu functioneaza asa, trebuie sa dau mai multe detalii cum ar fi un punct de reper, linia sau accesul, informatii care functioneaza foarte bine si fara Unirii 1 sau 2, si chiar daca tii dinadins sa faci economie de cuvinte poti sa spui Unirii M2, deci nu este nimeni condamnat la dezinformare.
Eu personal nu stiu care este si refuz sa-mi incarc memoria cu prostia de Unirii / Victoriei 1 si 2, mai ales ca oamenii obisnuiti de obicei le incurca si ei asa ca tot n-asi avea incredere ca spun corect, mereu intreb care este magistrala ca sa ma asigur ca nu gresim, decin nu ne ajuta cu nimic, mai mult ne incurca.
-
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
WT_fan06
Așa cum a zis și @shoppy, de informarea călătorilor se ocupă semnalistica din stație, nu numerotarea stațiilor.
Oamenii merg la Unirii, nu la Unirii 1 sau 2 și nici nu își dau întâlnire la 1 sau la 2 că nimeni (în afară câțiva pasionați) nu știe care e 1 și care e 2 și care s-a făcut prima și care e 1 dar pe acolo trece de fapt magistrala 2 și care e 2 dar pe acolo trece de fapt magistrala 1. Nu interesează pe nimeni așa ceva și informarea călătorilor se realizează strict atât cât este necesar și informația trebuie dozată și dată în etape pentru a se stabili un flux logic, nu o dai pe toată odată. Semnalistica este o inginerie și un subiect luat în serios în țările civilizate.
Dacă oamenii nu știu să navigheze și să-și dea întâlnire, e din cauză că semnalistica stației nu este suficient de clară sau dimpotrivă, îi induce în eroare, așa cum la Eroilor 1 vezi semnul de "spre Eroilor 2" drept înainte adică spre turnicheți și ieșirea de la metrou, în loc să arate la stânga așa cum ar trebui.
Așa cum a zis și @shoppy, de informarea călătorilor se ocupă semnalistica din stație, nu numerotarea stațiilor.
Oamenii merg la Unirii, nu la Unirii 1 sau 2 și nici nu își dau întâlnire la 1 sau la 2 că nimeni (în afară câțiva pasionați) nu știe care e 1 și care e 2 și care s-a făcut prima și care e 1 dar pe acolo trece de fapt magistrala 2 și care e 2 dar pe acolo trece de fapt magistrala 1. Nu interesează pe nimeni așa ceva și informarea călătorilor se realizează strict atât cât este necesar și informația trebuie dozată și dată în etape pentru a se stabili un flux logic, nu o dai pe toată odată. Semnalistica este o inginerie și un subiect luat în serios în țările civilizate.
Dacă oamenii nu știu să navigheze și să-și dea întâlnire, e din cauză că semnalistica stației nu este suficient de clară sau dimpotrivă, îi induce în eroare, așa cum la Eroilor 1 vezi semnul de "spre Eroilor 2" drept înainte adică spre turnicheți și ieșirea de la metrou, în loc să arate la stânga așa cum ar trebui.
-
- sorin.niculescu_
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
sorin.niculescu_
Eu doar mi-am expus o părere, care, ce să vedeți, nu e lege. Când văd ironii de genul, lăsați o impresie nu atât de plăcută. Ok, accept faptul că vreți să explicați și părerile voastre, dar nu le mai faceți să pară litere de lege, că nu sunt, la fel cum nici părerile mele nu sunt. Nu spun că nu trebuia să îmi răspundă cineva, chiar apreciez că v-ați luat din timpul vostru și mi-ați răspuns, dar felul în care ați făcut-o este neplăcut. Uneori, pe forum, unii dintre voi, dacă sunteți în dezacord cu altcineva, trebuie musai să îl luați la mișto pe celălalt ș.a.m.d. De ce nu puteți fi mai înțelegători, mai empatici? Unii dintre dvs. aveți cred că dublu sau poate chiar mai mult decât vârsta mea, dar cu toate astea, sunteți puși pe ironii ieftine care nu-și au locul în discuții. Este păcat să răspundeți astfel unor tineri care doar își spun punctul de vedere. Nu cred că am „rănit” pe nimeni spunându-mi părerea despre numerotarea unor amărâte de stații.
Eu doar mi-am expus o părere, care, ce să vedeți, nu e lege. Când văd ironii de genul, lăsați o impresie nu atât de plăcută. Ok, accept faptul că vreți să explicați și părerile voastre, dar nu le mai faceți să pară litere de lege, că nu sunt, la fel cum nici părerile mele nu sunt. Nu spun că nu trebuia să îmi răspundă cineva, chiar apreciez că v-ați luat din timpul vostru și mi-ați răspuns, dar felul în care ați făcut-o este neplăcut. Uneori, pe forum, unii dintre voi, dacă sunteți în dezacord cu altcineva, trebuie musai să îl luați la mișto pe celălalt ș.a.m.d. De ce nu puteți fi mai înțelegători, mai empatici? Unii dintre dvs. aveți cred că dublu sau poate chiar mai mult decât vârsta mea, dar cu toate astea, sunteți puși pe ironii ieftine care nu-și au locul în discuții. Este păcat să răspundeți astfel unor tineri care doar își spun punctul de vedere. Nu cred că am „rănit” pe nimeni spunându-mi părerea despre numerotarea unor amărâte de stații.
-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
ByOnu
Este o neintelegere. Pe forum discutam idei, nu persoane. Varsta ta sau a mea nu-s factori pe care sa-i luam in calcul. Raspunsurile erau identice si daca mesajul tau ar fi fost scris de SubwayGuru - ceea ce ar trebui sa te bucure. Nu cred ca cineva pe forum vrea sa fie tratat dupa varsta, asta e si frumusetea, ca poti vorbi la pertu, liber si deschis, cu persoane de 50-60 de ani.
Din punctul meu de vedere, ai oferit doua argumente care pentru mine nu au stat in picioare (1. ordinea cronologica a inaugurarii peroanelor, 2. ca ar ingreuna intalnirea oamenilor). Acestea ti-au fost demontate cu alte argumente pe care esti la fel de liber sa le discuti sau sa le contrezi. Este la fel de ok sa iti pastrezi punctul de vedere, si eu am idei/pareri/dorinte de la care nu-s dispus sa deviez.
Nu vad rolul empatiei intr-o discutie tehnica despre numele statiilor.
Este o neintelegere. Pe forum discutam idei, nu persoane. Varsta ta sau a mea nu-s factori pe care sa-i luam in calcul. Raspunsurile erau identice si daca mesajul tau ar fi fost scris de SubwayGuru - ceea ce ar trebui sa te bucure. Nu cred ca cineva pe forum vrea sa fie tratat dupa varsta, asta e si frumusetea, ca poti vorbi la pertu, liber si deschis, cu persoane de 50-60 de ani.
Din punctul meu de vedere, ai oferit doua argumente care pentru mine nu au stat in picioare (1. ordinea cronologica a inaugurarii peroanelor, 2. ca ar ingreuna intalnirea oamenilor). Acestea ti-au fost demontate cu alte argumente pe care esti la fel de liber sa le discuti sau sa le contrezi. Este la fel de ok sa iti pastrezi punctul de vedere, si eu am idei/pareri/dorinte de la care nu-s dispus sa deviez.
Nu vad rolul empatiei intr-o discutie tehnica despre numele statiilor.
-
- Dristorul Nr.3
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
Dristorul Nr.3
De acord. Pentru cine vrea istoria deschiderii statiilor exista forumuri precum acesta sau alte site-uri similare cu resurse. Nu cred ca pe corporatistul Gică care ia metroul zi de zi il mai intereseaza de istorie. Sau pe tanti Tanța din provincie care vine in Bucuresti odata la cativa ani si nici nu prea reuseste sa retina numele multor statii...
Costin wrote here:
Si da, stiu ca numerotarea vine de la ordinea deschiderii, dar cum poate fi asta o informatie utila pentru un calator care nici nu se nascuse atunci?
De acord. Pentru cine vrea istoria deschiderii statiilor exista forumuri precum acesta sau alte site-uri similare cu resurse. Nu cred ca pe corporatistul Gică care ia metroul zi de zi il mai intereseaza de istorie. Sau pe tanti Tanța din provincie care vine in Bucuresti odata la cativa ani si nici nu prea reuseste sa retina numele multor statii...
-
- TheTigerBeast
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
TheTigerBeast
Vazut acum in 1109-2109 Luxembourg: PIS-ul a fost actualizat si arata:
Urmeaza statia PRECIZIEI, ultima statie. Peron stanga. Next stop PRECIZIEI, last stop.
Deci se poate.
Vazut acum in 1109-2109 Luxembourg: PIS-ul a fost actualizat si arata:
Urmeaza statia PRECIZIEI, ultima statie. Peron stanga. Next stop PRECIZIEI, last stop.
Deci se poate.
-
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
PaulIP
Doresc să atrag atenția și printre membrii forumului asupra unui demers inacceptabil al Metrorex de a renunța la literele volumetrice originale ale stațiilor de metrou în favoarea unor panouri metalice lipsite de orice bun-gust. Acest proces a fost semnalat și pe pagina de FB "Rezistența Urbană". Astăzi am trimis o petiție la adresele de mail contact@metrorex.ro și cerere544@metrorex.ro cu următorul text (evident, datele personale au fost cenzurate):
---------------------------------------------------------------
Stimate doamne / Stimați domni,
Numele meu este **************, domiciliat în ***************; adresă email ****************, număr de telefon *******************.
Scriu prezenta petiție pentru a-mi exprima dezaprobarea totală vizavi de demersul Metrorex de a înlocui literele volumetrice originale ale stațiilor de metrou cu niște panouri rudimentare de tablă, nepotrivite și anonime din punct de vedere estetic, fără diacritice, în totală disonanță cu utilitarismul, stilul architectural brutalist-socialist și post-modernist al stațiilor.
Pe lângă distrugerea identității vizuale a stațiilor (exemplificată printr-o serie de fotografii atașate acestui email), doresc totodată să atrag atenția asupra pierderii – posibil iremediabile – a unor elemente de design cu o valoare istorică inestimabilă. În orice societate cu respect pentru propria-i istorie, aceste obiecte ar fi fost îngrijite, recondiționate, puse în valoare și protejate ca parte a patrimoniului cultural național, fiind vorba despre primul (și momentan unicul) sistem de transport cu metroul din România, indiferent de regimul politic în care acesta a fost inaugurat.
În atare situație, vă solicit următoarele, în conformitate cu Legea 544/2001 cu modificările și completările ulterioare, privind liberul acces la informațiile de interes public:
1. Situația la zi a literelor volumetrice vechi; în câte stații mai sunt prezente și ce s-a întâmplat cu literele demontate.
2. Cine a propus, respectiv cine a aprobat, demersul de a înlocui literele volumetrice cu panourile metalice.
3. Câți bani a costat demontarea literelor volumetrice, respectiv câți bani au costat execuția și montarea panourilor metalice.
În atașamente se regăsesc următoarele:
1. Aspectul stației “Piața Romană”, înainte și după înlocuirea literelor volumetrice cu plăcile de tablă (sursa: pagina de Facebook “Rezistența Urbană”);
2. Detaliu al stației “Eroii Revoluției” după înlocuirea literelor volumetrice cu plăcile de tablă;
3. Aspect al stației “Obor” după înlocuirea literelor volumetrice cu plăcile de tablă.
Rog comunicarea unui număr de înregistrare la prezenta petiție, precum și un răspuns în termenul prevăzut de O.G. nr. 27/2002 cu modificările și completările ulterioare.
Cu stimă,
*****************
-------------------------------------------------
Am atașat la acest email următoarele fotografii:
Încurajez atât membrii forumului să trimită mailuri similare la cele două adrese sus-menționate (chiar și luând textul prezent și atașamentele cu copy-paste, sau de ce nu, să pună poze proprii), cât și Asociația Metrou Ușor să emită un punct de vedere oficial asupra situației, fie adresat Metrorex fie direct Ministerului Transporturilor (dacă nu primesc răspuns în termenul legal, sau dacă răspunsul e în bătaie de joc, mă voi adresa și eu MT).
Doresc să atrag atenția și printre membrii forumului asupra unui demers inacceptabil al Metrorex de a renunța la literele volumetrice originale ale stațiilor de metrou în favoarea unor panouri metalice lipsite de orice bun-gust. Acest proces a fost semnalat și pe pagina de FB "Rezistența Urbană". Astăzi am trimis o petiție la adresele de mail contact@metrorex.ro și cerere544@metrorex.ro cu următorul text (evident, datele personale au fost cenzurate):
---------------------------------------------------------------
Stimate doamne / Stimați domni,
Numele meu este **************, domiciliat în ***************; adresă email ****************, număr de telefon *******************.
Scriu prezenta petiție pentru a-mi exprima dezaprobarea totală vizavi de demersul Metrorex de a înlocui literele volumetrice originale ale stațiilor de metrou cu niște panouri rudimentare de tablă, nepotrivite și anonime din punct de vedere estetic, fără diacritice, în totală disonanță cu utilitarismul, stilul architectural brutalist-socialist și post-modernist al stațiilor.
Pe lângă distrugerea identității vizuale a stațiilor (exemplificată printr-o serie de fotografii atașate acestui email), doresc totodată să atrag atenția asupra pierderii – posibil iremediabile – a unor elemente de design cu o valoare istorică inestimabilă. În orice societate cu respect pentru propria-i istorie, aceste obiecte ar fi fost îngrijite, recondiționate, puse în valoare și protejate ca parte a patrimoniului cultural național, fiind vorba despre primul (și momentan unicul) sistem de transport cu metroul din România, indiferent de regimul politic în care acesta a fost inaugurat.
În atare situație, vă solicit următoarele, în conformitate cu Legea 544/2001 cu modificările și completările ulterioare, privind liberul acces la informațiile de interes public:
1. Situația la zi a literelor volumetrice vechi; în câte stații mai sunt prezente și ce s-a întâmplat cu literele demontate.
2. Cine a propus, respectiv cine a aprobat, demersul de a înlocui literele volumetrice cu panourile metalice.
3. Câți bani a costat demontarea literelor volumetrice, respectiv câți bani au costat execuția și montarea panourilor metalice.
În atașamente se regăsesc următoarele:
1. Aspectul stației “Piața Romană”, înainte și după înlocuirea literelor volumetrice cu plăcile de tablă (sursa: pagina de Facebook “Rezistența Urbană”);
2. Detaliu al stației “Eroii Revoluției” după înlocuirea literelor volumetrice cu plăcile de tablă;
3. Aspect al stației “Obor” după înlocuirea literelor volumetrice cu plăcile de tablă.
Rog comunicarea unui număr de înregistrare la prezenta petiție, precum și un răspuns în termenul prevăzut de O.G. nr. 27/2002 cu modificările și completările ulterioare.
Cu stimă,
*****************
-------------------------------------------------
Am atașat la acest email următoarele fotografii:
1. P_Romana.jpg (139.18 KB; downloaded 414 times)
2. E_Rev.jpg (134.96 KB; downloaded 414 times)
3. Obor.jpg (442.99 KB; downloaded 414 times)
Încurajez atât membrii forumului să trimită mailuri similare la cele două adrese sus-menționate (chiar și luând textul prezent și atașamentele cu copy-paste, sau de ce nu, să pună poze proprii), cât și Asociația Metrou Ușor să emită un punct de vedere oficial asupra situației, fie adresat Metrorex fie direct Ministerului Transporturilor (dacă nu primesc răspuns în termenul legal, sau dacă răspunsul e în bătaie de joc, mă voi adresa și eu MT).
- tibi227
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
tibi227
Ceea ce s-a făcut se numește uniformizare (care de regulă văd că este încurajată de acest forum, ceea ce este un lucru bun).
La Paris toate stațiile de metrou au plăci albastre pe care e scrisă denumirea stației cu litere albe, la Londra avem celebrul “roundel”, etc. În majoritatea sistemelor de metrou din lume s-a căutat uniformizarea modului în care e afișat numele stației, ceea ce s-a făcut în final și la București și este foarte bine.
Faptul că plăcile instalate acum sunt de o calitate mult mai slabă față de cele prezente deja în rețea - complet de acord, dar nici literele antice (unele și cu greșeli de scriere raportat la normele actuale - vezi „Crîngași” sau „Constantin Brîncoveanu”) nu mai corespundeau cu nevoile din prezent.
Ceea ce s-a făcut se numește uniformizare (care de regulă văd că este încurajată de acest forum, ceea ce este un lucru bun).
La Paris toate stațiile de metrou au plăci albastre pe care e scrisă denumirea stației cu litere albe, la Londra avem celebrul “roundel”, etc. În majoritatea sistemelor de metrou din lume s-a căutat uniformizarea modului în care e afișat numele stației, ceea ce s-a făcut în final și la București și este foarte bine.
Faptul că plăcile instalate acum sunt de o calitate mult mai slabă față de cele prezente deja în rețea - complet de acord, dar nici literele antice (unele și cu greșeli de scriere raportat la normele actuale - vezi „Crîngași” sau „Constantin Brîncoveanu”) nu mai corespundeau cu nevoile din prezent.
-
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
WT_fan06
Uniformizarea nu se face oricum și oriunde și cu orice preț. Acele litere volumetrice, pe lângă valoarea istorică pe care o aveau, alcătuiau identitatea vizuală și arhitecturală a stațiilor de metrou. Identitate care este mutilată constant în ultimii ani. Îmi acopăr privirea când trec prin Timpuri Noi pentru că este absolut sinistru cum și-au bătut joc de stație. Iar acum din nou cu înlăturarea literelor volumetrice.
Uniformizarea nu se face oricum și oriunde și cu orice preț. Acele litere volumetrice, pe lângă valoarea istorică pe care o aveau, alcătuiau identitatea vizuală și arhitecturală a stațiilor de metrou. Identitate care este mutilată constant în ultimii ani. Îmi acopăr privirea când trec prin Timpuri Noi pentru că este absolut sinistru cum și-au bătut joc de stație. Iar acum din nou cu înlăturarea literelor volumetrice.
📖 Pagination options