Infrastructura feroviară din RomâniaLucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România

 

Topic: Reparația infrastructurii feroviare din Portul Constanța

74 posts, 3840 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Reparația infrastructurii feroviare din Portul Constanța orex

Investiții de 200 de milioane de lei pentru rețeaua feroviară din Portul Constanța: ANAF execută silit 376 de vagoane defecte care blochează liniile din Port / Un tren de marfă are nevoie de 48 de ore pentru manevre complete
Guvernul va aloca 200 de milioane de lei pentru creșterea capacității de transport feroviar de marfă în Portul Constanța, a anunțat joi, în ședința de Guvern, premierul Nicolae Ciucă. Alocarea financiară este prevăzută într-un Memorandum de Guvern pe care l-a propus Ministerul Transporturilor.

Pentru a răspunde cererii mari de procesare după invadarea Ucrainei și blocarea principalelor porturi ale țării de la Marea Neagră, Ministerul Transporturilor a început deblocarea rețelei feroviare din Portul Constanța și mutarea vagoanelor CFR Marfă, însă 376 de vagoane din cele 743 nu mai pot fi reintroduse în circulație pentru că sunt vechi, ruginite și prin ele a crescut vegetație. În plus, au și sechestru de la CFR Infrastructură, de aceea ANAF va executa silit aceste vagoane.

Din cele aproape 800 de vagoane care blocau jumătate din rețeaua feroviară din port, 200 de vagoane au fost deja mutate. Tot în cadrul pachetului pentru eficientizarea transportului feroviar de marfă în cel mai important port de la Marea Neagră, CFR Infrastructură trebuie să repare și să întrețină cele 95 de linii pe care staționau vagoanele. Liniile de tren blocate duc la un timp foarte mare pentru manevrele garniturilor care încarcă și descarcă din Portul Constanța: între 35 și 48 de ore.

Premierul Nicolae Ciucă: „Am identificat banii necesari, vom aloca 200 de milioane de lei pentru a putea să operaționalizăm ceea ce ani de zile a fost blocat de vagoanele care au zăcut pe liniile din Portul Constanța. Prin această măsură vom putea să asigurăm ritm și capacitate pentru toate activitățile de transport din port.”
„Până în prezent, importurile și exporturile de cereale în/din Ucraina se realizau în proporție de 80% prin porturile proprii mai sus menționate. Prin urmare, Portul Constanța se află în prezent în situația de a prelua un flux de marfă suplimentar semnificativ, care nu ar fi putut fi preconizat prin niciun mijloc înaintea izbucnirii conflictul militar din zona Mării Negre”, potrivit Memorandumului.

Sunt 5 măsuri pe care le propune Ministerul Transporturilor pentru creșterea capacității de procesare din Portul Constanța:

Măsura 1 – Eliberarea de către Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă „CFR Marfă” SA a primelor linii, prin îndrumarea unui număr de circa 367 de vagoane din totalul de 743 vagoane, care îndeplinesc condițiile tehnice pentru siguranța circulației, pe unele linii libere, din alte stații, aflate în administrarea Companiei Naționale de Căi Ferate „CFR” SA. Termen de implementare – acțiune în desfășurare – 15.04.2022 (au fost deja transferate 200 vagoane)
Măsura 2 – Executarea silită a restului de 376 vagoane de către ANAF. Termen începere procedură – identificare bunuri in vederea stabilirii valorii de piață– 22.04.2022
Măsura 3 – Promovare proiect de Hotărâre de Guvern pentru asigurarea surselor de finanțare a programului de lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice, din Fondul de rezervă bugetară aflat la dispoziția Guvernului României, cu respectarea prevederilor legii nr.500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare. Termen inițiere – 13.04.2022
Măsura 4 – Implementarea de către administratorul infrastructurii feroviare publice, Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA, a unui program de lucrări de reparații și întreținere necesare la infrastructura feroviară publică, pentru darea în exploatare a circa 95 de linii de cale ferată închise circulației, aflate în Stațiile Constanta Port Zona A, Constanța Port Zona B și Constanța Port Mol 5, pe care staționau cele 743 vehicule feroviare. Termen începere procedură – imediat după publicarea Hotărârii de Guvern privind
asigurarea sursei de finanțare în Monitorul Oficial.
Măsura 5 – Asigurarea unității funcționale a terminalului ferry-boat prin integrarea pasajului superior peste calea ferată și a racordului peste DN39 la complexul de linii din Portul Constanța și la infrastructura portuară. Termen începere procedură – după finalizarea de către Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă „CFR Marfă” SA a procedurii de intabulare a activelor – acțiune în desfășurare.

 



Re: Portul Constanta orex

Lucrările de reparații la infrastructura feroviară din incinta Portului Constanța sunt în derulare
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că, la acest moment, lucrările de reparații la infrastructura feroviară din incinta Portului Constanța, incluse în Prioritatea 1, sunt în derulare.
Lucrările de reparații și întreținerea a infrastructurii feroviare publice din incinta Portului Constanța, administrate de SRCF Constanța, au fost stabilite în conformitate cu prevederile Măsurii 4.1 din memorandumul pentru stabilirea unor măsuri de eficientizare a activității de transport feroviar de marfă din zona Portului Constanța, inițiat de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și au drept scop redeschiderea pentru circulație și manevră a unor linii, închise în prezent din motive tehnice, și readucerea în regim normal de funcționare a aparatelor de cale.

În cadrul Priorității 1 au fost incluse 35 de linii, cu o lungime totală de 13,398 km, și 75 aparate de cale. Din cauza volumului mare de lucrări și având în vedere caracterul urgent al lucrărilor, pentru reducerea timpului de efectuare a reparațiilor, respectiv a termenului de redeschidere a liniilor, lucrările prevăzute la Prioritatea 1, au fost împărțite în două loturi:
Lotul 1. lucrări pe 19 linii, totalizând 6.589 km și 32 aparate de cale;
Lotul 2: lucrări pe 16 linii, totalizând 6,809 km și 43 aparate de cale.

Lucrările de reparații (Lotul 1) se desfășoară pe raza de activitate a stațiilor Port Zona A, Port Zona B, iar lucrările  de reparații (Lotul 2) se desfășoară pe raza de activitate a stațiilor Port Zona B și Port Mol V.

Contractelor aferente lucrărilor, cuprinse la Prioritatea 1, Lot 1 și Lot 2, au fost semnate cu:
S.C. Wiebe Romania S.R.L. – Lotul 1;
S.C. ARCADA COMPANY S.A. - Lotul 2.

În data de 15.06.2022 au fost semnate ordinele începere a lucrărilor și procesele verbale de predare a amplasamentelor, pentru ambele loturi. Durata de execuție a lucrărilor, în cazul ambelor loturi, este de 149 de zile.

Sursa de finanțare a acestor lucrări este asigurată prin Fondul de rezervă bugetară, aflat la dispozitia Guvernului României, în conformitate cu prevederile HG nr.497/14.04.2022 și a Memorandumului nr. 13208/07.04.2022.

Obiectivul prioritar al acestor lucrări este redeschiderea pentru circulație și manevră a unui număr de 35 de linii, închise în prezent din motive tehnice, și readucerea în regim normal de funcționare a unui număr de 75 aparate de cale.

 


Re: Portul Constanta orex

A fost lansata procedura de atribuire a contractului pentru ''Lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța - PRIORITATEA 2 – 3 LOTURI", cu o valoare estimata de 152.823.058 lei.

Obiectul achizitiei consta in reparaţia unui număr de 64 linii CF în lungime cumulată de 29,795 km din zonele A, B, MOL V ale dispozitivelor de linii din Portul Constanta şi au fost împărțite în trei loturi.

LOTUL 1 - Lucrările constau în înlocuirea suprastructurii c.f. pe un număr de 27 linii, totalizând 10,435 km. De asemenea, vor fi înlocuite 16 aparate de cale și seturile de traverse speciale la un număr de 5 aparate de cale. La acestea se adaugă înlocuirea dalelor prefabricate din beton cu dale elastice pentru trafic greu la un număr de 7 treceri la nivel, totalizând o lungime de 152 m. În cadrul lucrărilor, pe cele 27 linii vor fi utilizate exclusiv traverse din beton precomprimat iar în curbe vor fi prevăzute traverse din beton precomprimat cu supralărgire. Aparatele de cale care se vor înlocui integral vor fi montate pe traverse din beton precomprimat și vor fi prevăzute cu ace flexibile. Caietul de sarcini cuprinde atât lucrări specifice de linii, cât și lucrări de instalații și linie de contact.
LOTUL 2 - Lucrările constau în înlocuirea suprastructurii c.f. pe un număr de 24 linii, totalizând 11,275 km. De asemenea, vor fi înlocuite 18 aparate de cale (17 schimbătoare simple de cale și o TJD) și seturile de traverse speciale din lemn la un număr de 5 aparate de cale. În cadrul lucrărilor, pe cele 24 linii vor fi utilizate exclusiv traverse din beton precomprimat iar în curbe vor fi prevăzute traverse din beton precomprimat cu supralărgire. Aparatele de cale care se vor înlocui integral vor fi montate pe traverse din beton precomprimat și vor fi prevăzute cu ace flexibile. Caietul de sarcini cuprinde atât lucrări specifice de linii, cât și lucrări de instalații și linie de contact.
LOTUL 3 - Lucrările constau în înlocuirea suprastructurii c.f. pe un număr de 13 linii, totalizând 8,085 km. De asemenea, vor fi înlocuite 17 aparate de cale și seturile de traverse speciale din lemn la un număr de 5 aparate de cale. În cadrul lucrărilor, pe cele 13 linii vor fi utilizate exclusiv traverse din beton precomprimat iar în curbe vor fi prevăzute traverse din beton precomprimat cu supralărgire Aparatele de cale care se vor înlocui integral vor fi montate pe traverse din beton precomprimat și vor fi prevăzute cu ace flexibile.

Sursa de finanțare a acestor lucrări este asigurată prin Fondul de rezervă bugetară, aflat la dispozitia Guvernului României, în conformitate cu prevederile HG nr.497/14.04.2022.

Durata de execuţie: maxim 180 zile calendaristice de la data prevăzută în ordinul de începere a lucrărilor, dintre care 60 zile calendaristice pentru aprovizionarea cu materiale de cale şi 120 zile calendaristice pentru lucrările propriu zise.

Termen limita de depunere a ofertelor: 25.07.2022



         

 


Re: Portul Constanta orex




Portul Constanța : Arcada și Wiebe România au adus 650 de tone de șină nouă pentru reparațiile liniilor de tren din Port
Constructorii Arcada și Wiebe (filiala România) au adus în țară 650 de tone de șină nouă pentru reparațiile liniilor de tren din Portul Constanța, investiție necesară creșterii capacității de operare în cel mai mare port de la Marea Neagră, a transmis CFR Infrastructură. Contractele cu Arcada și Wiebe prevăd lucrări pentru 34 de linii de marfă din cele 99 de linii, vechi, degradate și cu vagoane CFR Marfă care blochează circulația.

În total vor fi reparați 14 kilometri de linie, șina fiind adusă din import pentru că în România nu mai există nicio fabrică pentru oțeluri speciale. Ordinul de începerea lucrărilor a fost emis pe 15 iunie, iar contractele au fost atribuite direct, fără licitație, valoarea fiind de peste 110 milioane lei. Ce a transmis Compania CFR Infrastructură :

,,650 de tone de șină nouă ajung în PORTUL CONSTANȚA!

Primul transport de șină nouă, pentru cele 35 de linii CF incluse în PRIORITATEA I, a intrat deja în România și va ajunge mâine în Portul Constanța!

 



Re: Portul Constanta orex

Au fost depuse 6 oferte pentru reparația a încă 64 de linii de cale ferată în Portul Constanța!
Sunt aceeasi ofertanti ca in cazul procedurii precedente!

 



Re: Portul Constanta orex

Portul Constanța : lucrările pentru reparațiile celor 35 de linii de tren au depășit 40 %. Arcada și Wiebe au adus ultimele 650 de tone de șină nouă
,,PORTUL CONSTANȚA – ultimele 650 de tone de șină nouă au ajuns în Portul Constanța!!! Ultimul transport de șină nouă, pentru finalizarea lucrărilor incluse în PRIORITATEA I (2 LOTURI) – 35 de linii (13,398 km) și 75 de aparate de cale – a ajuns în Portul Constanța!  Au mai rămas 95 de zile! Stadiul de execuție al lucrărilor, pe ambele loturi, depășește 40%, după 54 de zile de la emiterea Ordinului de începere!
2 LOTURI – 35 de linii (13,398 km) și 75 de aparate de cale. Materialele de cale folosite, în cadrul lucrărilor, provin de la furnizori din ROMÂNIA și AUSTRIA.
–aparate de cale: ROMÂNIA/BUZĂU
–traverse din beton precomprimat (complet echipate): ROMÂNIA/BUZĂU
–piatră spartă: ROMÂNIA/carierele din DOBROGEA
-șină tip S49: AUSTRIA” a transmis CFR Infrastructură.

 


Re: Portul Constanta orex

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA se implică active în operaționalizarea traficului de marfă în PORTUL CONSTANȚA
Măsuri pe termen scurt – redeschiderea și redarea în exploatare a 99 de linii CF

În luna aprilie, prin Memorandum-ul nr. 13208/07.04.2022, au fost stabilitemăsurile de eficientizare a activității de transport feroviar de marfă din zona Portului Constanța (Constanța Port Zona A, Constanța Port Zona B și Constanța Port Mol V), și anume:

Măsura 4.1- redeschiderea pentru circulație și manevră a unui număr de 35 linii, cu o lungime de 13,398 km închise în prezent din motive tehnice, și readucerea în regim normal de funcționare a unui număr de 75 aparate de cale.

Măsura 4.2- redeschiderea pentru circulație și manevră a unui număr de 64 de linii, cu o lungime totală de 29,795 km, 7 treceri la nivel și 51 aparate de cale

Demersurile întreprinse de CFR SA în perioada aprilie - august 2022

Prioritatea 1 (Măsura 4.1) - lucrări în execuție, ordin de începere emis pe 15 iunie 2022 – lucrări executate în procent de 50%
SRCF Constanța a demarat procedurile, conform prevederilor Legii Achizițiilor Publice, pentru negocierea, semnarea contractelor și emiterea pe 15 iunie 2022 a ordinelor de începerea lucrărilor de reparații pe 35 de linii (cu o lungime totală de 13,398 km) și 75 aparate de cale, prevăzute în PRIORITATEA 1 (Măsura 4.1)
Stadiul de execuție a lucrărilor: 51% pe Lotul I și 50 % Lotul II
Termen finalizare lucrări: noiembrie 2022

Prioritatea 1I (Măsura 4.2) - lansată licitație pentru achiziție lucrări pe 22 iunie 2022
SRCF Constanța a lansat în data de 22 iunie 2022 licitația pentrulucrări de reparații pe 64 lini de cale ferată (29,795 km), 7 treceri la nivel și 51 aparate de cale, prevăzute în PRIORITATEA II (Măsura 4.2), termenul limită pentru depunerea ofertelor, pentru cele 3 loturi, a fost 25 iulie 2022.
Stadiul: în evaluare ofertele depuse pe cele 3 loturi.
Termen de evaluare 18.10.2022
Termen de execuție (după emiterea ordinului de începere): 180 zileMăsuri pe termen lung – Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța – finanțare din fonduri nerambursabile și Buget de Stat

Măsuri pe termen lung – Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța – finanțare din fonduri nerambursabile și Buget de Stat

CFR SA are în derulare proiectul de elaborare a Studiului de fezabilitate pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța, finanţat din fonduri externe nerambursabile CEF şi de la Bugetul de Stat.

Scop:
▻identificarea soluției optime, din punct de vedere tehnic, operațional, economic, financiar,  precum și din punct de vedere a impactului asupra mediului, pentru modernizarea liniilor și instalațiilor din Portul Constanța
▻creșterea accesibilității conexiunii feroviare a portului Constanța cu rețeaua centrală TEN-T și creșterea eficienței transportului feroviar de marfă pe Coridorul Rin-Dunăre cu impact direct în dezvoltarea iniţiativelor de afaceri şi de investiţii din regiunea Mării Negre.

Obiective:
creșterea capacității de primire - expediere și de parcare (de la 230 km linii CF, la 272 km linii CF) în 8 stații de cale ferată incluse în proiect (6 stații care deservesc Portul Constanța și alte două stații - Valu lui Traian și Palas)
electrificarea integrală a liniilor de primire - expediere și a liniilor din grupele de manevră/triajele de zonă.
înlocuirea actualelor instalații de centralizare (centralizare electrodinamică - CED) cu instalații de centralizare noi (centralizare electronică - CE) și extinderea zonelor din stație incluse în instalațiile CE, ceea ce va avea un efect direct asupra reducerii timpilor de manevră între grupele de linii din stații (primire-expediere, grupa de manevră/triaj de zonă și liniile de încărcare-descărcare) și îmbunătățirii siguranței circulației;
▻ optimizarea accesului la liniile de încărcare – descărcare prin dublarea liniei acolo unde condițiile din teren permit sau montarea de diagonale suplimentare pentru a permite mișcări de manevră simultane
▻ conducerea activității de exploatare (circulație și manevră) din stațiile Constanța Port Zona A, Constanța Port Zona B, Constanța Port Mol V, Agigea Nord, Agigea Ecluză, Agigea Sud și Constanța Port Terminal Ferry Boat se va realiza de la Posturile centrale (PC), iar pentru zonele de manevră s-au prevăzut instalații de centralizare distincte, Posturi locale, subordonate PC.
▻ cele două zone Port Constanța Nord (Constanța Port Zona A, Constanța Port Zona B, Constanța Port Mol V) și Port Constanța Sud (Agigea Nord, Agigea Ecluză, Agigea Sud și Constanța Port Terminal Ferry Boat) sunt comandate și controlate din CMT amplasat în Centrul de Control Operațional (CCO) Constanța (investiție nouă)
viteza maxima de proiectare pentru trenurile de marfă - 100 km/h
Stadiul elaborării SF: în luna septembrie estimăm obținerea Acordului de Mediu și aprobarea Studiului de fezabilitate final în CTE Regional, CTE Central, CTE interministerial

B.                Riscuri privind preluarea infrastructurii feroviare de către CN APM SA

1. Conform prevederilor OUG 12/1998, Legea 202/2016 și OMTIC 232 din 2020, CNCF CFR SA este singurul administrator de infrastructură feroviară
2. CN APM Constanța SA nu deține autorizație de siguranță necesară pentru a deveni administrator de infrastructură
3. CN APM Constanța SA nu deține personal specializat pentru activitatea de exploatare (primiri – expedieri de trenuri și manevrarea vagoanelor)

Preluarea de către CN APM SA a activității de gestionare a infrastructurii de transport de servicii feroviare din Portul Constanța nu va conduce la existența unui singur administrator pentru infrastructurile de servicii, întrucât operatorii de exeploatare portuară (OEP), operatorii de transport feroviari (OTF), proprietarii de linii feroviare industriale (LFI) - 21 la număr, cu una sau mai multe LFI racordate din stațiile Constanța Port Zona A, Constanța Port Zona B, Constanța Port Mol V, Agigea Nord și Constanța Port Terminal FerryBoat -, vor oferi în continuare servicii conform Legii 202/2016, Anexa

II, Pct. II (în terminale de mărfuri, infrastructuri de întreținere, alte infrastructuri tehnice, infrastructuri de alimentare cu combustibil).
Din punct de vedere al activității de exploatare, stațiile de cale ferată din Portul Constanța reprezintă dispozitive feroviare integrate, care cuprind gupe de primire-expediere a trenurilor, grupe de manevră și acumulare a vagoanelor necesare pentru deservirea agenților economici care efectuează operațiuni de încărcare-descărcare și linii de încărcare–descărcare, pentru care personalul de specialitate al CFR SA asigură deservirea nediscriminatorie a operatorilor de transport feroviar.
Fragmentarea dispozitivelor feroviare, prin atribuirea unor părți sau integral către CN APM SA Constanța, ținând cont de numărul mare de linii și aparate de cale/kilometri, impune alocarea de personal de specialitate de către aceasta, ceea ce ar conduce la introducerea unor ,,filtre suplimentare” în activitatea de circulație și manevră (ex. personalul CFR SA care conduce circulația va trebui să obțină în prelabil un consimțământ scris, sau prin instalațiile de siguranța circulației, din partea personalului CN APM SA pentru un tren/convoi de manevră, destinat grupei de linii administrată/gestionată de CN APM SA) cu efecte directe asupra deservirii eficiente a OEP (operatori de exploatare portuară).

 


Re: Portul Constanta orex




Jurnal de Șantier – 𝐳𝐢𝐮𝐚 𝟕𝟐 – stadiu fizic executat 𝟓𝟕% - termen de execuție 𝟏𝟒𝟗 𝐳𝐢𝐥𝐞:
- s-a montat suprastructura CF noua pe o lungime de 𝟑.𝟏𝟏𝟏 𝐦, reprezentând 𝟒𝟕% din cantitatea necesară;
- s-au montat 𝟏𝟕 aparate de cale noi, tip 𝐒𝟒𝟗𝐄𝟏-𝟑𝟎𝟎-𝟏:𝟗 𝐬̦𝐢 𝐒𝟒𝟗𝐄𝟏-𝟏𝟗𝟎-𝟏:𝟗 reprezentând 𝟓𝟒% din cantitatea necesară;
- după redeschiderea circulației pe liniile 𝟏, 𝟓 𝐬𝐢 𝟔 𝐝𝐢𝐧 𝐒𝐢𝐥𝐨𝐳 𝟐 acestea sunt utilizate pentru manevrarea trenurilor de marfă;

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Portul Constanta Utilizator anonim 2

Cu vagoanele-mortaciune de pe liniile din dreapta ce au de gind? Nu era vorba ca au scapat de ele?

03438289-43C5-4E6D-9489-AC4762302F97.png (1.64 MB; downloaded 2470 times)

 


Re: Portul Constanta shoppy

Pai stai ca lucreaza, spun ca sunt pe la 50%.

 


Re: Portul Constanta orex




Jurnal de Șantier – ziua 𝟕𝟗 – stadiu fizic executat 𝟔𝟎% - termen de execuție 𝟏𝟒𝟗 zile:
- s-a montat suprastructura CF noua pe o lungime de 𝟑.𝟖𝟏𝟏 𝐦, reprezentând 𝟓𝟓% din cantitatea necesară;
- s-au montat 𝟏𝟖 aparate de cale noi, tip 𝐒𝟒𝟗𝐄𝟏-𝟑𝟎𝟎-𝟏:𝟗 𝐬̦𝐢 𝐒𝟒𝟗𝐄𝟏-𝟏𝟗𝟎-𝟏:𝟗 reprezentând 𝟓𝟖% din cantitatea necesară;
- s-au redeschis circulației trenurilor 𝐥𝐢𝐧𝐢𝐢𝐥𝐞 𝟏, 𝟓 𝐬𝐢 𝟔 𝐝𝐢𝐧 𝐒𝐢𝐥𝐨𝐳 𝟐 𝐬𝐢 𝐥𝐢𝐧𝐢𝐢𝐥𝐞 𝟐 𝐬𝐢 𝟒 𝐝𝐢𝐧 𝐒𝐢𝐥𝐨𝐳 𝟑;

𝐀𝐔 𝐌𝐀𝐈 𝐑𝐀̆𝐌𝐀𝐒 𝟕𝟎 𝐃𝐄 𝐙𝐈𝐋𝐄 𝐃𝐈𝐍 𝐓𝐄𝐑𝐌𝐄𝐍𝐔𝐋 𝐃𝐄 𝐄𝐗𝐄𝐂𝐔𝐓̧𝐈𝐄 𝐀𝐋 𝐂𝐎𝐍𝐓𝐑𝐀𝐂𝐓𝐔𝐋𝐔𝐈
𝐖𝐈𝐄𝐁𝐄 𝐑𝐎𝐌𝐀𝐍𝐈𝐀 depune toate eforturile necesare astfel încât lucrările să fie finalizate în cel mai scurt timp posibil.

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România  • 
Choose destination

Since our 2283 forum members have written 420915 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use