Topic: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
748 posts, 132473 views
📖 Pagination options
- neoman
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
neoman
131 era o linie cu o frecventa foarte buna pe vremuri. De la Piata Romana nu trebuia sa astepti mai mult de cateva minute pt un 131 sau 331. Dar de-a lungul timpului au tot redus parcul pana cand a ajuns sa nu mai fie utila. 301 este o alternativa dar care de multe ori ramane blocat in trafic (Pasaj Aviatiei, Piata Charles du Gaulles, Nicolae Caramfil). Poate le-o veni mintea la loc si il pun pe 301 sa o ia prin terminal.
131 era o linie cu o frecventa foarte buna pe vremuri. De la Piata Romana nu trebuia sa astepti mai mult de cateva minute pt un 131 sau 331. Dar de-a lungul timpului au tot redus parcul pana cand a ajuns sa nu mai fie utila. 301 este o alternativa dar care de multe ori ramane blocat in trafic (Pasaj Aviatiei, Piata Charles du Gaulles, Nicolae Caramfil). Poate le-o veni mintea la loc si il pun pe 301 sa o ia prin terminal.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
cris_m
Stai, deci voi ziceti sa faca un mic apendice prin capatul de linie (nu e terminal apropo ) si sa isi vada de drum? Nu de alta, dar din ce imi amintesc capatul ala de linie este arhiplin la anumite momente ale zilei, nu cred ca ar avea fizic pe unde sa treaca...
Stai, deci voi ziceti sa faca un mic apendice prin capatul de linie (nu e terminal apropo ) si sa isi vada de drum? Nu de alta, dar din ce imi amintesc capatul ala de linie este arhiplin la anumite momente ale zilei, nu cred ca ar avea fizic pe unde sa treaca...
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
WT_fan06
Cât de utilă este o linie suprapusă 90% cu altă linie și care dublează pe întreg traseul alte linii?
131 era util când nu aveai bilet pe interval de timp. Acum avem un astfel de bilet, deci le urez drum bun liniilor care se dublează aiurea în tramvai! Mai puține trasee care vin mai frecvent, nu mai multe care vin prost și în trenuleț...
Cât de utilă este o linie suprapusă 90% cu altă linie și care dublează pe întreg traseul alte linii?
131 era util când nu aveai bilet pe interval de timp. Acum avem un astfel de bilet, deci le urez drum bun liniilor care se dublează aiurea în tramvai! Mai puține trasee care vin mai frecvent, nu mai multe care vin prost și în trenuleț...
- Dragos31
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
Dragos31
Avand in vedere ca dispar 131 si 361, s-ar putea gasi o banda care sa ramana in permanenta libera pentru linia 301.
Avand in vedere ca dispar 131 si 361, s-ar putea gasi o banda care sa ramana in permanenta libera pentru linia 301.
- Celestin Draganescu
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
Celestin Draganescu
Cu siguranta trecerea lui 301 prin terminal este o chestie de analizat.
DAR, problema este pe ce sens? Daca e pe ambele, atunci ar trebui facute 2 statii, pentru ambele directii, ca nu ne putem baza pe sistemele de informare ale STB...
Cu siguranta trecerea lui 301 prin terminal este o chestie de analizat.
DAR, problema este pe ce sens? Daca e pe ambele, atunci ar trebui facute 2 statii, pentru ambele directii, ca nu ne putem baza pe sistemele de informare ale STB...
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
WT_fan06
Pe sensul spre centru cred că ar fi cel mai important, astfel încât călătorii să poată opta pentru ambele linii ce pleacă în aceeași direcție de la același peron.
Pe sensul spre centru cred că ar fi cel mai important, astfel încât călătorii să poată opta pentru ambele linii ce pleacă în aceeași direcție de la același peron.
- ANTENA
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
ANTENA
Și dacă discutam de optimizări, a 2-a ar fi bucla lui 205 din Piața Unirii
Eu as spune așa: Calea Victoriei - stânga spre Universitate - dreapta spre Piața Unirii - Hanul lui Manuc - apoi splai - Liceu Lazar - Cișmigiu etc, traseu nou
Adevărat ca no ai traansbordare la același peron cu liniile care merg spre sud, dar ai acces in metrou M2. In acest fel se fluidizează trecerea prin Piața Unirii
Și dacă discutam de optimizări, a 2-a ar fi bucla lui 205 din Piața Unirii
Eu as spune așa: Calea Victoriei - stânga spre Universitate - dreapta spre Piața Unirii - Hanul lui Manuc - apoi splai - Liceu Lazar - Cișmigiu etc, traseu nou
Adevărat ca no ai traansbordare la același peron cu liniile care merg spre sud, dar ai acces in metrou M2. In acest fel se fluidizează trecerea prin Piața Unirii
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
cris_m
Plus ca pierzi statia de la Sfantul Gheorghe, stai foarte mult in trafic pe bucata aia si te apropii foarte mult de traseul lui 783. E foarte bine ales traseul ce va fi operat de luni.
Plus ca pierzi statia de la Sfantul Gheorghe, stai foarte mult in trafic pe bucata aia si te apropii foarte mult de traseul lui 783. E foarte bine ales traseul ce va fi operat de luni.
- neoman
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
neoman
Sau să îi facă stații pe ambele sensuri pe porțiunea de stradă dintre giratoriul de la Ikea și ieșirea de la Bricodepot. Este o porțiune lată și nu cred ca ar fi vreun mare impediment să amenajeze stațiile.
cris_m wrote here:
Stai, deci voi ziceti sa faca un mic apendice prin capatul de linie (nu e terminal apropo ) si sa isi vada de drum? Nu de alta, dar din ce imi amintesc capatul ala de linie este arhiplin la anumite momente ale zilei, nu cred ca ar avea fizic pe unde sa treaca...
Sau să îi facă stații pe ambele sensuri pe porțiunea de stradă dintre giratoriul de la Ikea și ieșirea de la Bricodepot. Este o porțiune lată și nu cred ca ar fi vreun mare impediment să amenajeze stațiile.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
WT_fan06
În mod normal ar trebui efectuat acest "apendice" pe ambele sensuri. Este ceva de bun simț practicat pe larg în țările civilizate, unde contează să-l lași pe călător cât mai aproape de zonele de interes, de legăturile cu alte mijloace, conturarea unui hub de transport, etc.. Este timpul să împământenim și la noi acest principiu și să ne debarasăm de "las' să meargă câțiva pași în plus (prin ploaie, vânt, etc.) că n-o muri".
Dar dacă există limitări / compromisuri de făcut, apendicele acela ar trebui bifat pe sensul spre centru. Motivul principal e acela că orice călător poate opta pentru toate liniile care pleacă în aceeași direcție de la același peron.
În mod normal ar trebui efectuat acest "apendice" pe ambele sensuri. Este ceva de bun simț practicat pe larg în țările civilizate, unde contează să-l lași pe călător cât mai aproape de zonele de interes, de legăturile cu alte mijloace, conturarea unui hub de transport, etc.. Este timpul să împământenim și la noi acest principiu și să ne debarasăm de "las' să meargă câțiva pași în plus (prin ploaie, vânt, etc.) că n-o muri".
Dar dacă există limitări / compromisuri de făcut, apendicele acela ar trebui bifat pe sensul spre centru. Motivul principal e acela că orice călător poate opta pentru toate liniile care pleacă în aceeași direcție de la același peron.
- Andi_C
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
Andi_C
STB s-a mobilizat deja cu ștergerea și notarea plăcilor de la stațiile actuale, 361 și 131, dar și notarea liniei 205 pe noul traseu. În unele stații sunt anunțate modificările, in altele nu. Cel puțin in autobuzele cu care am circulat astăzi pe liniile 131, 205 și 361 nu este afișat nicăieri că traseul va fi modificat, iar in stațiile de pe traseu; Piața Presei spre exemplu, este prezentată doar dispariția liniei 131, nu și comasarea celor două linii.
Începem cu stația Piața Presei, sens Arcul de Triumf, placa a fost modificată, desființarea liniei 131 anunțată:
Continuăm cu stația Docenților, nimic anunțat despre schimbare; 205 este "pregătit"
La Piața Unirii este notată linia, fără alte anunțuri.
Stația Bd. Mareșal Averescu, sens Piața Domenii
Și la final, câteva cadre cu liniile ce vor fi modificate, in ultima lor zi de circulație in această formă a traseelor:
6333, Piața Presei, 06.08.2023, linia 361
7076, Piața Presei, 06.08.2023, linia 131
7081, Bd. Mareșal Averescu, 06.08.2023, linia 205
STB s-a mobilizat deja cu ștergerea și notarea plăcilor de la stațiile actuale, 361 și 131, dar și notarea liniei 205 pe noul traseu. În unele stații sunt anunțate modificările, in altele nu. Cel puțin in autobuzele cu care am circulat astăzi pe liniile 131, 205 și 361 nu este afișat nicăieri că traseul va fi modificat, iar in stațiile de pe traseu; Piața Presei spre exemplu, este prezentată doar dispariția liniei 131, nu și comasarea celor două linii.
Începem cu stația Piața Presei, sens Arcul de Triumf, placa a fost modificată, desființarea liniei 131 anunțată:
Continuăm cu stația Docenților, nimic anunțat despre schimbare; 205 este "pregătit"
La Piața Unirii este notată linia, fără alte anunțuri.
Stația Bd. Mareșal Averescu, sens Piața Domenii
Și la final, câteva cadre cu liniile ce vor fi modificate, in ultima lor zi de circulație in această formă a traseelor:
6333, Piața Presei, 06.08.2023, linia 361
7076, Piața Presei, 06.08.2023, linia 131
7081, Bd. Mareșal Averescu, 06.08.2023, linia 205
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
nokia2110
Aia cu 131 e o prostie enormă. Dovada, fără a o da în conspiraţionisme, că fac experiemente pe noi. O.k., 331 ajunge la P-ţa Presei. Dar staţia Podul Băneasa are destui călători. Şi cine are chef să schimbe? Plus, că dacă e blocaj pe undeva, ori venea 131, ori venea 301.
205 şi 361 au trasee diferite, aşa că nu înţeleg cum le pot uni.
Ceea ce fac dovedeşte incompetenţa unei administraţii.
Aia cu 131 e o prostie enormă. Dovada, fără a o da în conspiraţionisme, că fac experiemente pe noi. O.k., 331 ajunge la P-ţa Presei. Dar staţia Podul Băneasa are destui călători. Şi cine are chef să schimbe? Plus, că dacă e blocaj pe undeva, ori venea 131, ori venea 301.
205 şi 361 au trasee diferite, aşa că nu înţeleg cum le pot uni.
Ceea ce fac dovedeşte incompetenţa unei administraţii.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
cris_m
Transportul public prin definitie nu poate oferi legaturi directe de la origine la destinatie pentru toti calatorii, cel mult le poate oferi unei majoritati. Pentru legaturi directe O-D exista automobilul, ridesharing-ul sau car pooling-ul (nu pun la socoteala mersul pe jos sau bicicleta pentru ca nu sunt atractive in Bucurestiul actual). Pana aici nu vad nimic iesit din comun, nu ma simt deloc cobai.
Transportul public prin definitie nu poate oferi legaturi directe de la origine la destinatie pentru toti calatorii, cel mult le poate oferi unei majoritati. Pentru legaturi directe O-D exista automobilul, ridesharing-ul sau car pooling-ul (nu pun la socoteala mersul pe jos sau bicicleta pentru ca nu sunt atractive in Bucurestiul actual). Pana aici nu vad nimic iesit din comun, nu ma simt deloc cobai.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții despre transportul local din București (partea a II a)
WT_fan06
Doar pentru că ai mai multe opțiuni, nu înseamnă că ai o mobilitate sporită. Subvenția tot aia este, transport public tot de banii ăia se prestează, niciun kilometru nu se face pe ochi frumoși. Deci avem opțiunea de a cheltui eficient subvenția, sau de a cheltui ineficient subvenția. Până acum, TPBI a considerat bine opțiunile, în opinia mea.
PS: Eu unul mă bucur că nu mai există 131, ca așa (printre altele) nu mai există nici trenulețul 131 + 301 la Romană.
nokia2110 wrote here:Descopăr că sunt atâția care luau 131 de la Romană până în Băneasa! Pentru că altfel nu ai avea nevoie de 131, acesta dublând în proporție de 90% linia 335. Dar călătorii apreciază ca liniile să fie multe, directe și care să vină prost. Iar atunci când vin, vin toate în trenuleț. Nu se uită nimeni că frecvențele s-au îmbunătățit, că liniile vin mult mai bine ca înainte, că ai un bilet temporal care este mult mai puternic atunci când ai linii mai puține dar mai bune. Pe călător îl supără că nu mai are opțiuni din care să aleagă.
Aia cu 131 e o prostie enormă. Dovada, fără a o da în conspiraţionisme, că fac experiemente pe noi. O.k., 331 ajunge la P-ţa Presei. Dar staţia Podul Băneasa are destui călători. Şi cine are chef să schimbe? Plus, că dacă e blocaj pe undeva, ori venea 131, ori venea 301.
205 şi 361 au trasee diferite, aşa că nu înţeleg cum le pot uni.
Ceea ce fac dovedeşte incompetenţa unei administraţii.
Doar pentru că ai mai multe opțiuni, nu înseamnă că ai o mobilitate sporită. Subvenția tot aia este, transport public tot de banii ăia se prestează, niciun kilometru nu se face pe ochi frumoși. Deci avem opțiunea de a cheltui eficient subvenția, sau de a cheltui ineficient subvenția. Până acum, TPBI a considerat bine opțiunile, în opinia mea.
PS: Eu unul mă bucur că nu mai există 131, ca așa (printre altele) nu mai există nici trenulețul 131 + 301 la Romană.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov
•
Choose destination