Topic: ZTE Granton 12m
505 posts, 143149 views
📖 Pagination options
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
Andrei98
Dacă ne gândim la cât de mult a crescut cererea de electricitate în ultimii ani cu stații de încărcare mașini electrice și autobuze, aparate de climatizare de care tot mai multă lume are nevoie si dezvoltarea imobiliară care înghite și ea multă energie electrică față producția
acesteia care nu a crescut mai deloc ne putem răspunde singuri. Problema este că nimeni nu a luat asta în calcul la momentul achiziției, luăm autobuzele iar stațiile mai vedem noi. Se puteau începe niște proiecte pe fonduri europene pentru montarea de panouri solare pe depouri și autobaze, sau chiar parcuri întregi fotovoltaice făcute de primărie.
Dacă ne gândim la cât de mult a crescut cererea de electricitate în ultimii ani cu stații de încărcare mașini electrice și autobuze, aparate de climatizare de care tot mai multă lume are nevoie si dezvoltarea imobiliară care înghite și ea multă energie electrică față producția
acesteia care nu a crescut mai deloc ne putem răspunde singuri. Problema este că nimeni nu a luat asta în calcul la momentul achiziției, luăm autobuzele iar stațiile mai vedem noi. Se puteau începe niște proiecte pe fonduri europene pentru montarea de panouri solare pe depouri și autobaze, sau chiar parcuri întregi fotovoltaice făcute de primărie.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
shoppy
Da, incarcarea pe liniile casnice a crescut, acum nu stiu daca in Bucuresti existau linii special pentru industrie dar nici nu vad vreo industrie care sa dispara si sa isi cedeze liniile la STB, deci daca faci treaba fara cap, asa cum se face de obicei la STB, este foarte probabil ca Enel sa nu le poata furniza surplusul de energie in locatiile pe care STB le vrea, sau poate dar le da un pret de instalare foarte mare.
Asta ca nu se instaleaza statii de incarcare pentru masinile electrice din cauza retelei este abureala, bine ca nu a spus ca nu se construiesc nici blocuri noi, dezvoltatorii imobiliari vad ca fac blocuri si nu spun ca nu le da Enel curent, ori preiau liniile industriei pe care o demoleaza ori isi fac temele din timp, deci daca se vrea se poate.
Da, incarcarea pe liniile casnice a crescut, acum nu stiu daca in Bucuresti existau linii special pentru industrie dar nici nu vad vreo industrie care sa dispara si sa isi cedeze liniile la STB, deci daca faci treaba fara cap, asa cum se face de obicei la STB, este foarte probabil ca Enel sa nu le poata furniza surplusul de energie in locatiile pe care STB le vrea, sau poate dar le da un pret de instalare foarte mare.
Asta ca nu se instaleaza statii de incarcare pentru masinile electrice din cauza retelei este abureala, bine ca nu a spus ca nu se construiesc nici blocuri noi, dezvoltatorii imobiliari vad ca fac blocuri si nu spun ca nu le da Enel curent, ori preiau liniile industriei pe care o demoleaza ori isi fac temele din timp, deci daca se vrea se poate.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
ByOnu
Suplimentar, față de ceea ce spune shoppy, sa nu uitam ca
1. numarul vehiculelor electrice de transport public a scazut masiv, am casat sute de tramvaie si troleibuze fara a le inlocui cu ceva dupa anii '90.
2. vehiculele electrice pe care le avem nu mai sunt predominant energofage.
Suplimentar, față de ceea ce spune shoppy, sa nu uitam ca
1. numarul vehiculelor electrice de transport public a scazut masiv, am casat sute de tramvaie si troleibuze fara a le inlocui cu ceva dupa anii '90.
2. vehiculele electrice pe care le avem nu mai sunt predominant energofage.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
cris_m
Degeaba nu mai ai vehiculele energofage daca au aparut alti consumatori (a se citi mult mai multi), diferentele sunt nesemnificative. In schimb vad ca nimeni nu are curajul sa incerce o masura aparte, anume acoperirea unitatilor de exploatare si mentenanta, respectiv a zonelor de parcare exterioara cu panouri fotovoltaice... Asta proiect adevarat, dar unde nu-i cap, e vai de picioare.
Degeaba nu mai ai vehiculele energofage daca au aparut alti consumatori (a se citi mult mai multi), diferentele sunt nesemnificative. In schimb vad ca nimeni nu are curajul sa incerce o masura aparte, anume acoperirea unitatilor de exploatare si mentenanta, respectiv a zonelor de parcare exterioara cu panouri fotovoltaice... Asta proiect adevarat, dar unde nu-i cap, e vai de picioare.
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
Andrei98
Vehiculele nu mai sunt energofage pe parte de tractiune, dar pe partea de auxiliare consuma mult mai mult. Climatizarea lor de exemplu este un mare consumator. Plus troleibuzele cu autonomie care pe langa clima si tractiune mai incarca si baterii in mers.
Vehiculele nu mai sunt energofage pe parte de tractiune, dar pe partea de auxiliare consuma mult mai mult. Climatizarea lor de exemplu este un mare consumator. Plus troleibuzele cu autonomie care pe langa clima si tractiune mai incarca si baterii in mers.
- Stefan_79
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
Stefan_79
O întrebare ce nu este legată de subiectul de mai sus. La finalul ciclului de viață al bateriilor s-ar preta transformarea acestor autobuze în troleibuze? Chiar dacă este mai fezabil să cumperi un troleibuz nou, mă gândesc că din moment ce ai deja instalațiile pentru un autobuz electric, de ce nu s-ar putea transforma și acesta în troleibuz.
O întrebare ce nu este legată de subiectul de mai sus. La finalul ciclului de viață al bateriilor s-ar preta transformarea acestor autobuze în troleibuze? Chiar dacă este mai fezabil să cumperi un troleibuz nou, mă gândesc că din moment ce ai deja instalațiile pentru un autobuz electric, de ce nu s-ar putea transforma și acesta în troleibuz.
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
BodoMinea
De putut se poate, dar eu aș da șanse minime unui asemenea demers. Din echipamentele electrice s-ar putea păstra doar motoarele de tracțiune și restul ar trebui înlocuite cu echipamente specifice troleibuzelor. Sunt alte transformatoare pentru alte voltaje care trebuie să aplice altă logică pentru management-ul energiei și frânării regenerative. Toate aceste componente schimbate trebuie să se potrivească în spațiile folosite anterior de echipamentele stock și să ai pe unde să le cablezi. Asemenea conversii sunt mult mai pretabile unor vehicule cu concept modular și mai degrabă acolo unde fabricantul face și troleibuze sau a mai făcut conversii și poate furniza un kit potrivit.
Aceste criterii nu se aplică acestor vehicule și probabil în momentul în care bateriile s-ar degrada, și "carcasa" în sine ar fi într-o stare în care n-ar merita un proiect atât de amplu. Pe scurt, când iei ceva cu prețul cel mai mic, îți asumi că e și de "unică folosință".
Timpul pentru proiectarea unei conversii și aducerea ei într-un punct în care se poate pune în circulație (luând în calcul că trebuie să treacă și niște teste - structurale, de zgomot, de anduranță etc.) va depăși timpul de livrare pentru vehicule noi. O investiție de genul poate ar merita pentru vehicule de capacitate mai mare, dacă erau articulate sau aveau alte caracteristici dezirabile și mai greu de obținut pe un vehicul nou.
Dacă administrația ar fi interesată de mărirea parcului de troleibuze, sigur nu asta ar fi soluția.
De putut se poate, dar eu aș da șanse minime unui asemenea demers. Din echipamentele electrice s-ar putea păstra doar motoarele de tracțiune și restul ar trebui înlocuite cu echipamente specifice troleibuzelor. Sunt alte transformatoare pentru alte voltaje care trebuie să aplice altă logică pentru management-ul energiei și frânării regenerative. Toate aceste componente schimbate trebuie să se potrivească în spațiile folosite anterior de echipamentele stock și să ai pe unde să le cablezi. Asemenea conversii sunt mult mai pretabile unor vehicule cu concept modular și mai degrabă acolo unde fabricantul face și troleibuze sau a mai făcut conversii și poate furniza un kit potrivit.
Aceste criterii nu se aplică acestor vehicule și probabil în momentul în care bateriile s-ar degrada, și "carcasa" în sine ar fi într-o stare în care n-ar merita un proiect atât de amplu. Pe scurt, când iei ceva cu prețul cel mai mic, îți asumi că e și de "unică folosință".
Timpul pentru proiectarea unei conversii și aducerea ei într-un punct în care se poate pune în circulație (luând în calcul că trebuie să treacă și niște teste - structurale, de zgomot, de anduranță etc.) va depăși timpul de livrare pentru vehicule noi. O investiție de genul poate ar merita pentru vehicule de capacitate mai mare, dacă erau articulate sau aveau alte caracteristici dezirabile și mai greu de obținut pe un vehicul nou.
Dacă administrația ar fi interesată de mărirea parcului de troleibuze, sigur nu asta ar fi soluția.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
punmeister
Plus ca nu merge la un eWaste chinezesc care din punct de vedere al electronicii si al arhitecturii este mai mult un Black Box.
Plus ca nu merge la un eWaste chinezesc care din punct de vedere al electronicii si al arhitecturii este mai mult un Black Box.
- ANTENA
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
ANTENA
Raspuns copilaresc. Cate se incarca simultan din cele 100 ? Ca doar nu toate. Macar o statie daca s-ar fi facut. Si simultan ar fi ... 1.
Dar de ce la Sibiu de exemplu s-au putut face astfel de statii ? Oare au acolo o retea mai buna ca in Bucuresti?
edi1717 wrote here:
In perioada 3-6 octombrie la S.A.B., a fost prezentat si #7299. Acolo a fost si un inginer care raspundea la intrebarile oamenilor. La intrebarea mea, referitoare la instalarea statiilor de incarcare, acesta mi-a dat un raspuns zic eu ciudat, si anume ca retea de curent electric din Bucuresti nu ar putea sustine incarcarea a 100 autobuze. Acesta mi-a spus ca acesta ar fi motivul pentru care nu sunt instalate asa multe statii de incarcare si pentru masinile electrice personale. Mi se pare ciudat acest raspuns, nu m-as fi gandit ca orasul n-ar putea sustine incarcarea a 100 de autobuze avand in vedere ca proiectul a fost realizat cu multi ani in urma. Ce parere aveti? Este o dezinformare? Chiar poate fi unul dintre motive?
L.E: Acesta le lauda destul de mult, deci ma gandesc ca poate sa fie cumva si un motiv pe care STB i-a spus sa-l invoce, pentru a da vina pe altii.
Raspuns copilaresc. Cate se incarca simultan din cele 100 ? Ca doar nu toate. Macar o statie daca s-ar fi facut. Si simultan ar fi ... 1.
Dar de ce la Sibiu de exemplu s-au putut face astfel de statii ? Oare au acolo o retea mai buna ca in Bucuresti?
- BGP2597
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
BGP2597
Omul era acolo în calitate de reprezentant al companiei, era treaba lui să apere imaginea STB. Doar nu era să zică despre propriul angajator sau despre PMB că sunt incompetenți și nu sunt în stare să miște hârtiile și să facă ceva ce trebuia făcut cu 2 pași înainte de punerea în funcțiune a autobuzelor.
Omul era acolo în calitate de reprezentant al companiei, era treaba lui să apere imaginea STB. Doar nu era să zică despre propriul angajator sau despre PMB că sunt incompetenți și nu sunt în stare să miște hârtiile și să facă ceva ce trebuia făcut cu 2 pași înainte de punerea în funcțiune a autobuzelor.
- Mihai Neagu
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
Mihai Neagu
7206 azi-dimineata la Biroul de Accidente Usoare. Stie cineva ce s-a intamplat?
Poza cu caracter informativ.
7206 azi-dimineata la Biroul de Accidente Usoare. Stie cineva ce s-a intamplat?
Poza cu caracter informativ.
20241015_082958.jpg (1.67 MB; downloaded 1500 times)
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
Andrei98
În fiecare zi vin cel puțin 10 autobuze acolo, în majoritatea cazurilor nu este nimic important.
În fiecare zi vin cel puțin 10 autobuze acolo, în majoritatea cazurilor nu este nimic important.
- Victor92
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
Victor92
Dupa o perioada de absenta de aproximativ o luna, a revenit la traseu si 7291. E la schimbul 1, ca de obicei, in 368.
Dupa o perioada de absenta de aproximativ o luna, a revenit la traseu si 7291. E la schimbul 1, ca de obicei, in 368.
- Mihai Neagu
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
Mihai Neagu
7237 la Sf. Vineri in fata Teatrului de Comedie.
7237 la Sf. Vineri in fata Teatrului de Comedie.
ZTE_1.jpg (1.73 MB; downloaded 398 times)
zte 2.jpg (1.76 MB; downloaded 398 times)
📖 Pagination options