Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: ZTE Granton 12m

463 posts, 121355 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 9 10 11 12 13 14 15  ... 34
 
 

📖 Pagination options
  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: ZTE Granton 12m ADK

Să ții un autobuz electric la încărcat cu A/C-ul pornit (spre exemplu la un capăt de linie, unde ai avea stație rapidă), e probabil același lucru ca și cum ai alimenta un Hummer cu motorul pornit.

Chiar mă gândeam, cum poate fi eficientă o instalație A/C pe un e-bus, fără a nu-i afecta autonomia (valabil și la mașinile mici). Să nu ne trezim mai târziu - nefind o marcă prea renumită - cu o autonomie gen 60% și brusc 10% apoi dead, deși e o discuție prematură, nu știu dacă aceste autobuze sunt capabile să se reîncarce la frânare sau prin alte metode în timpul traseului ...

 


Re: ZTE Granton 12m bogdan88

Cand aud cum isi dau unii cu parerea pe aici, ma crucesc... Adevarul e ca acasa avem toti aer conditionat pe motorina. Nu stiu cum e la ZTE pentru ca nu cunosc solutia tehnica, dar din experienta mea cu diverse masini electrice, mai degraba mi-as face griji pentru iarna decat pentru vara. Vara consumul unui AC este foarte mic comparativ cu capacitatea bateriei (si teoretic chiar mai eficient decat la o masina clasica - in loc sa consumi motorina ca sa produci curent cu care mai apoi alimentezi compresorul si ventilatoarele, consumi direct curentul necesar). Spuneam ca problematica e iarna, asta doar daca nu au pompa de caldura si incalzirea se face cu aeroterme. Aerotermele consuma mai mult decat o pompa de caldura, iar la asta se adauga si consumul suplimentar cauzat de mentinerea bateriei la o temperatura optima. Daca trec testul iernii dpdv al autonomiei, la vara nu avem de ce sa ne facem griji.

 


Re: ZTE Granton 12m Nenea_titi

Am mers cu ele și eu. Senzație de ieftin și lucrat la normă. Momentan sunt noi, să le vedem după un an de hărtăneală pe București. Cât despre A/C , nu am văzut electrobuz cu A/C foarte eficient doar sufla acolo ceva. Instalațiile A/C de electrobuz sunt speciale, orientate pe economie, mai ales că în multe cazuri asigură și controlul temperaturii la baterie.

Apropo, în noile autobuze am dârdâit de frig...nu sunt genul friguros, dar geamurile pe interior erau aburite, mașina mergea cam încetișor, iar căldură cam ca la DACuri. Cum au încălzirea? Pe boiler, pe HVAC? Sau...pe sirocou (încălzitor cu motorină)?

 


Re: ZTE Granton 12m punmeister

HVAC. Cel cu sirocou era interzis in CS.

 


Re: ZTE Granton 12m edi1717

Ca o parere personala, exteriorul este unul decent, cat de cat modern, mereu e loc de mai bine. Interiorul in schimb nu mi s-a parut a fi la fel. Mi-a dat un sentiment de parca eram intr-o cutie, mai ales din cauza lipsei lunetei. In poze parca arata mai bine, in realitate nu mi s-a parut a fi chiar ce trebuie.
     Fusesem inainte cu un Hibrid si am analizat podeaua din spate, cea din zona scaunelor, si este si acolo maricica. La acestea in schimb, mi se pare enorma. Iar cei care stau pe culoar, pot avea impresia ca se pot impiedica in treapta, daca nu chiar o vor face unii.
      Despre caldura nu am ce comenta, in cel cu care am calatorit era in regula.
      Cusca soferului mi s-a parut de asemenea urata, neinchegata. Este un lucru strict legat de gust.
      Cred ca ar fi putut pune mai mult accentul pe interior, si nu pe exterior, pana la urma inauntru stau calatorii.

 


Re: ZTE Granton 12m SirVlady

Zic să sparg și eu gheața și să vin cu niște prime impresii legate de aceste autobuze.

PRO:
- Pot să zic că am rămas plăcut surprins de calitatea finisajelor, aș zice că sunt la nivelul Otokar, însă chiar mult mai bine prinse din punctul meu de vedere;
- Asigurarea căldurii este una dpmdv decentă, cât să asigure confortul termic în aceste zile reci, de văzut la vară cum asigură climatizarea în zilele toride;
- Suspensiile sunt mult mai moi decât am anticipat, inițial crezând că sunt foarte rigide. Ca și comparație între autobuzele care erau deja în flotă, sunt între Citaro (toate subtipurile) și Otokar;
- Exteriorul arată mulțumitor, design-ul e unul destul de plăcut ochiului. Din punctul meu de vedere, la design se aseamănă cu mai multe vehicule din flotă (partea frontală - Otokar, lateral - Irisbus, partea din spate - Citaro - Euro 4/Hybrid);

CONTRA:
- Aranjamentul scaunelor din salon lasă de dorit, fiind extrem de înghesuit (și unii se plângeau că Imperio sunt înghesuite, na sîc că astea sunt și mai înghesuite  :rofl: );
- Înălțimea podiumului este destul de mare, prea mare față de cum eram obișnuit;
- Lipsa barelor de susținere clasice, cât și înălțimea barelor elastice. La o înălțime de 1.88m am ajuns să mă plâng de faptul că barele elastice sunt plasate prea sus, singurele plasate cât de cât mai ok fiind cele din dreptul ușii 2.

Concluzii: Deși prima oară nici nu mă gândeam că o să fiu plăcut surprins, tocmai din pricina faptului că au fost aduse dintr-un foc 50 de bucăți, gândidu-mă din start la ce-i mai rău, se pare că m-am înșelat și par ce trebuie, deși la unele aspecte se putea și mai bine. Overall eu sper să facă cât mai mulți km în exploatare, cu minim de defecte.

Și o mică galerie foto cu ele din timpul testelor de anduranță efectuate pe linia 330:
ZTE Granton GTZ6129BEVR #7215 (330) - Complex Comercial Baneasa - 6.12.2023.JPG (1.6 MB; downloaded 2440 times)

ZTE Granton GTZ6129BEVR #7234 (330) - Aeroport Baneasa - 7.12.2023.JPG (1.62 MB; downloaded 2440 times)

ZTE Granton GTZ6129BEVR #7234 (RET) - Complex Comercial Baneasa - 7.12.2023.JPG (1.6 MB; downloaded 2440 times)

ZTE Granton GTZ6129BEVR #7214 (330) - Vasile Lascar - 7.12.2023.JPG (1.8 MB; downloaded 2440 times)

 


Re: ZTE Granton 12m Nenea_titi

Problema este uzura și îmbătrânirea bateriei...durata ei de viață. Cum am spus, acum sunt noi. După 2 ani mai vorbim. Vedem după 2 ani câte șasie și caroserii rupte, câte și câte... mai ales ținând cont că Bucureștiul e în general use and abuse.  Ce e bun la Suceava sau Focșani nu este neapărat și în București, sunt orașe cu număr mult mai mic de locuitori, solicitare mai mică. Vorbim peste 2-3 ani.

 


Re: ZTE Granton 12m mn_photography

Azi in prima zi de exploatare oficiala cu calatori avem prezente pe linia 330: 7214, 7215, 7216, 7217, 7234, 7236.

pe scurt, cele care le-am avut zilele trecute in “probe cu calatori”

 


Re: ZTE Granton 12m edi1717

Inca un aspect negativ mi se pare amplasarea validatoarelor, care la fel ca la Imperio, este prea sus pentru toata categoriile de calatori.

 


Re: ZTE Granton 12m ANTENA

7215 se pare ca a iesit de pe traseu sau are probleme cu GPS-ul.
A tot aparut si disparut de pe infostb, dar a circulat f aproape de 7216, la 2 minute.
Sa vedem acum la schimbul 2 daca intra alte masini, adica sa vedem autonomia in conditiile atmosferice de astazi

 


Re: ZTE Granton 12m Victor92

7215 e acum pe Bratarii, sens Parc Teilor, in 330.

 


Re: ZTE Granton 12m Costin

Toti care faceti teoria ACului - ati mers cu autobuze electrice in Spania sau Italia vara si ati murit de cald? Sau prin Norvegia sau Suedia iarna si ati murit de frig? Pe ce va bazati?

Asa strict anecdotic, in Oslo eu sunt mai nemulțumit de climatizarea din noile tramvaie CAF sau din ramele de metrou Siemens, decat din autobuzele electrice (BYD, VDL, Solaris etc). Poate insemna multe lucruri, pentru multe vehicule, dar in nici un caz ca ar fi un aspect problematic pentru e-busuri.

 


Re: ZTE Granton 12m WT_fan06

Tocmai că la ebusuri s-a păstrat această frică (de mult rămasă fără fond) că ele nu vor da căldură iarna / aer rece vara, că nu țin bateriile. Și atunci, producătorii și operatorii probabil acordă o atenție sporită acestui element, întrucât e primul lucru pentru care produsul lor va fi luat la întrebări.

Suntem în 2023, bateriile nu mai sunt demult o problemă. Nu mai suntem în anii incipienți ai tehnologiei, ca să fie nevoie de încălzire pe surse poluante sau altceva.

Veniți și voi cu lucruri serioase, nu cu "oare vor da drumul la AC la vară?..."...

 


Re: ZTE Granton 12m Nenea_titi

Bateriile au durată de viață limitată. Vom vedea cât. Apoi ne așteptăm ca șoferii să zică: nu pornim A/C sau încălzire - după caz, că nu ajung la capăt. Mai ales când se vor uza (acum e nouă, dar peste 2, 3 ,5 ani vom vedea. Garanția nu acoperă uzura normală). Sau pur și simplu, se vor defecta instalațiile și nu vor mai funcționa. Cât despre baterii, nu e chestie de avans in tehnologie. E chestie de cât își menține această capacitate în timp.  Iar dacă vorbim de chestii chinezești (indiferent că sunt laptop, mașini sau telefoane), îmi păstrez acel grad de scepticism. Repet, uzura unei mașini care este utilizată în Craiova este diferită de cea a unei mașini folosite în București. Alt număr de călători, alte distanțe, etc.  
Alți producători au găsit soluția de extindere a autonomiei: încălzirea cu motorină. Se practică peste tot în lume, majoritatea producătorilor o oferă opțional.
Acestea fiind spuse, singura mea teamă o reprezintă pericolul de incendiu. Nu mai vreau comentarii, că au avansat chinezii. S-a tot discutat. Mă bucur însă că nu circulă pe liniile din zona mea.

 


Go to page:  1  ... 9 10 11 12 13 14 15  ... 34
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2341 forum members have written 426238 posts in 5298 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use