Topic: ZTE Granton 12m
506 posts, 143475 views
📖 Pagination options
- PTMZ
-
Posted:
-
ZTE Granton 12m
PTMZ
După 4 lungi și tumultoase licitații, Primăria Municipiului București a semnat în data de 23 iunie 2023 un contract cu firma BMC Truck & Bus pentru furnizarea a 100 de autobuze electrice noi model ZTE Granton. Oferta BMC a primit un punctaj de 93,85 puncte din 100. Contractul are o valoare de 290.000.000 RON fără TVA și este finanțat cu fonduri europene prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020.
De notat că denumirea tehnică completă a modelului este Granton GTZ6129BEVR, iar totalul (momentan) din parcul STB va fi de 105 autobuze de acest tip, întrucât și Primăria Popești - Leordeni a achiziționat 5 autobuze de acest tip în varianta de 10m, care vor fi predate către STB. Autobuzele sunt produse în China, la uzinele ZTE din Zhuhai, urmând ca acestea să fie livrate pe vapor în Portul Constanța, iar apoi predate către PMB și, ulterior, STB, probabil undeva în jurul lunii noiembrie, conform declarațiilor reprezentanților BMC. Timpul este foarte limitat în lumina constrângerilor finanțării prin ciclul financiar 2014-2020, care fac ca finanțarea europeană nerambursabilă să fie disponibilă doar până în 31 decembrie 2023.
Original, autobuzele erau destinate pentru liniile 137, 138, 173, 300, 311, 312, 313, 330, 335, 336, 368, 385 și 601. Cum, însă, o bună parte dintre aceste trasee au fost modificate sau desființate, rămâne de văzut cum va fi pusă în aplicare utilizarea lor.
După cum a semnalat colegul @bgd70, viceprimarul Stelian Bujduveanu a prezentat o posibilă schemă de culoare pentru noile autobuze:
După 4 lungi și tumultoase licitații, Primăria Municipiului București a semnat în data de 23 iunie 2023 un contract cu firma BMC Truck & Bus pentru furnizarea a 100 de autobuze electrice noi model ZTE Granton. Oferta BMC a primit un punctaj de 93,85 puncte din 100. Contractul are o valoare de 290.000.000 RON fără TVA și este finanțat cu fonduri europene prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020.
De notat că denumirea tehnică completă a modelului este Granton GTZ6129BEVR, iar totalul (momentan) din parcul STB va fi de 105 autobuze de acest tip, întrucât și Primăria Popești - Leordeni a achiziționat 5 autobuze de acest tip în varianta de 10m, care vor fi predate către STB. Autobuzele sunt produse în China, la uzinele ZTE din Zhuhai, urmând ca acestea să fie livrate pe vapor în Portul Constanța, iar apoi predate către PMB și, ulterior, STB, probabil undeva în jurul lunii noiembrie, conform declarațiilor reprezentanților BMC. Timpul este foarte limitat în lumina constrângerilor finanțării prin ciclul financiar 2014-2020, care fac ca finanțarea europeană nerambursabilă să fie disponibilă doar până în 31 decembrie 2023.
Original, autobuzele erau destinate pentru liniile 137, 138, 173, 300, 311, 312, 313, 330, 335, 336, 368, 385 și 601. Cum, însă, o bună parte dintre aceste trasee au fost modificate sau desființate, rămâne de văzut cum va fi pusă în aplicare utilizarea lor.
După cum a semnalat colegul @bgd70, viceprimarul Stelian Bujduveanu a prezentat o posibilă schemă de culoare pentru noile autobuze:
bgd70 wrote here:
Posibil design al autobuzelor.
Sursa
e-bus.png (700.55 KB; downloaded 7710 times)
- 1689
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
1689
Sint foarte curios unde vor fi garate…
Si intrebarea vine in contextul licitatiei tocmai incheiate pentru repararea substatiei din depoul Nitu Vasile (a fost dimensionata pentru consumul suplimentar ?) si a reabilitarii liniei 5 (care include si substatia Nordului).
Se presupune ca vom avea 100+ autobuze electrice in Bucuresti pina la sfirsitul anului.
Dar…
… avem si infrastructura necesara pentru a le incarca (si aici nu ma refer la statiile de incarcare propriu-zise, ci la tot ceea ce sta in spatele acestora) …?
Sint foarte curios unde vor fi garate…
Si intrebarea vine in contextul licitatiei tocmai incheiate pentru repararea substatiei din depoul Nitu Vasile (a fost dimensionata pentru consumul suplimentar ?) si a reabilitarii liniei 5 (care include si substatia Nordului).
Se presupune ca vom avea 100+ autobuze electrice in Bucuresti pina la sfirsitul anului.
Dar…
… avem si infrastructura necesara pentru a le incarca (si aici nu ma refer la statiile de incarcare propriu-zise, ci la tot ceea ce sta in spatele acestora) …?
- cris_m
-
Posted:
-
- mirceade
-
Posted:
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
shoppy
Nu faci treaba cu extinctorul, bateria ori o iei cu macaraua si o scufunzi intr-un container plin cu apa ori o lasi sa arda, problema este ca daca sunt parcate unul langa altul atunci daca ia foc unul si nu il poti remorca de acolo sau muta vecinii de langa el atunci o sa arda toate, sunt imposibil de stins, s-a intamplat in China unde au ars 50 de autobuze pe baterii in acelasi garaj, singura solutie este sa fie locuri de parcare cu ziduri despartitoare din beton inalte cel putin cat autobuzul.
Depinde cum se alimenteaza statiile de alimentare, daca se alimenteaza normal la 0.4kV CA trifazat atunci faci contract direct cu electrica si ti le alimenteaza ei, daca se alimenteaza altfel sau le vrei in reteaua prorpie deja existenta atunci este mai complicat ca nu cred ca exista rezerve in statiile STB ca sa le duca.
Nu faci treaba cu extinctorul, bateria ori o iei cu macaraua si o scufunzi intr-un container plin cu apa ori o lasi sa arda, problema este ca daca sunt parcate unul langa altul atunci daca ia foc unul si nu il poti remorca de acolo sau muta vecinii de langa el atunci o sa arda toate, sunt imposibil de stins, s-a intamplat in China unde au ars 50 de autobuze pe baterii in acelasi garaj, singura solutie este sa fie locuri de parcare cu ziduri despartitoare din beton inalte cel putin cat autobuzul.
Depinde cum se alimenteaza statiile de alimentare, daca se alimenteaza normal la 0.4kV CA trifazat atunci faci contract direct cu electrica si ti le alimenteaza ei, daca se alimenteaza altfel sau le vrei in reteaua prorpie deja existenta atunci este mai complicat ca nu cred ca exista rezerve in statiile STB ca sa le duca.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
punmeister
Mai ales daca mai are si bateria aproape de plin, sa vezi atunci thermal runaway de groaza.
Mai ales daca mai are si bateria aproape de plin, sa vezi atunci thermal runaway de groaza.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
shoppy
Un nou fenomen aparut in China, daca cumperi sute de autobuze electrice toate deodata atunci o sa te trezesti peste cativa ani ca perioadele de exploatare ale acelor baterii vor expira tot toate deodata, practic sute de autobuze vor fi toate blocate in acelasi timp si trebuie sa ai multi bani disponibili ca sa le schimbi bateriile la toate odata.
Deci sa luam aminte, trebuie din timp sa avem fonduri disponibile ca sa pregatim licitatie pentur baterii de schimb.
Un nou fenomen aparut in China, daca cumperi sute de autobuze electrice toate deodata atunci o sa te trezesti peste cativa ani ca perioadele de exploatare ale acelor baterii vor expira tot toate deodata, practic sute de autobuze vor fi toate blocate in acelasi timp si trebuie sa ai multi bani disponibili ca sa le schimbi bateriile la toate odata.
Deci sa luam aminte, trebuie din timp sa avem fonduri disponibile ca sa pregatim licitatie pentur baterii de schimb.
- 1689
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
1689
… sau le convertesti in troleibuze si cumperi alte e-bus-uri noi.
Tehnologia la e-bus evolueaza extrem de rapid in perioada asta …
… sau le convertesti in troleibuze si cumperi alte e-bus-uri noi.
Tehnologia la e-bus evolueaza extrem de rapid in perioada asta …
- valy
-
Posted:
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
shoppy
Un nou fenomen in China, noile masini electrice chinezesti gen BYD au bateriile de o calitate atat de proasta sau se vand cu baterii deja folosite pe post de baterii noi incat firmele de asigurare au ajuns sa refuze se le asigure, adica iti cumperi masina nou-nouta si nu este ca iti da un pret nesimtit la asigurare ci refuza sa ti-o asigure pentru orice pret.
Sper ca ai nostrii sa le faca o asigurare mai de -ajuta ca doar nu ne ducem in China sa dam PCC-ul in judecata.
Un nou fenomen in China, noile masini electrice chinezesti gen BYD au bateriile de o calitate atat de proasta sau se vand cu baterii deja folosite pe post de baterii noi incat firmele de asigurare au ajuns sa refuze se le asigure, adica iti cumperi masina nou-nouta si nu este ca iti da un pret nesimtit la asigurare ci refuza sa ti-o asigure pentru orice pret.
Sper ca ai nostrii sa le faca o asigurare mai de -ajuta ca doar nu ne ducem in China sa dam PCC-ul in judecata.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
PTMZ
Din moment ce deja aceste autobuze circulă în câteva orașe fără probleme, nu ar trebui să fie probleme din acest punct de vedere cu asigurarea.
Din moment ce deja aceste autobuze circulă în câteva orașe fără probleme, nu ar trebui să fie probleme din acest punct de vedere cu asigurarea.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
shoppy
Da, la noi le face RCA si atat, de CASCO nu este nevoie ca daca este vina soferului cica plateste soferul, sa vedem cine o plati cand o lua foc, daca era Mercedes nu era problema ca Mercedes nu o sa dea faliment niciodata si nu isi permite sa nu onoreze garantia, dar de chinezi nu sunt atat de sigur.
Da, la noi le face RCA si atat, de CASCO nu este nevoie ca daca este vina soferului cica plateste soferul, sa vedem cine o plati cand o lua foc, daca era Mercedes nu era problema ca Mercedes nu o sa dea faliment niciodata si nu isi permite sa nu onoreze garantia, dar de chinezi nu sunt atat de sigur.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: ZTE Granton 12m
punmeister
Daca era BYD (sau chiar si Yutong) ar fi fost in regula. Dar la ZTE am mari, mari dubii.
Daca era BYD (sau chiar si Yutong) ar fi fost in regula. Dar la ZTE am mari, mari dubii.
- WT_fan06
-
Posted:
-
📖 Pagination options