Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: SAT - Sistemul Automat de Taxare

291 posts, 112675 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 21
 
 

📖 Pagination options
Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Radu Marius Garnita

Da, si DAF-urile aveau acea masuta din drapta soferului care era defapt un sertar de casa de marcat cu locatii pentru hartii si monede. Tin minte ca pe 300 se tot urcau niste negrii de la Ciuperca(Averescu parca ii zice acum), si se duceau la sofer si-i dadeau cateva monede de 100lei, ziceau ei acolo un "Pour le billets" iar soferul dadea din cap si baga banii acolo, bineinteles ca nu dadea nici un bilet, oare ce se intampla daca venea controlul  .
Soferul zicea: Baietii sunt cu mine! Nu dadea bilete (deja perforate) ca poate nu le mai primea inapoi si mai avea nevoie de ele si pentru altii.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Utilizator anonim

De cateva zile a inceput re-branduirea caselor de bilete in "Centru reincarcare carduri"  ;)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Utilizator anonim

De asemenea in toate vehiculele RATB au aparut de astazi instructiuni de utilizare a cardului si a validatoarelor.
Va reamintesc ca incepand cu 1 mai dispar definitiv biletele si compostoarele.

 


Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare LArSON

Azi am mers cu un Ikarus pe 76 pana la Unirii. Inainte de capat s-a anuntat:
"Urmeaza statia Piata Unirii. Ultima statie. Pentru continuarea calatoriei va rugam sa compostati un nou bilet sau sa validati un nou titlu de calatorie."

 


Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Costin

E de cateva luni bune anuntul. Unul din experimentele (reusite) ale celor de la Berceni. Tot ei au introdus moda cu "acces" si "retragere" la Ikarus, preluata acum si de Bucurestii Noi.

 


Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare cristi20

LArSON wrote:
"Pentru continuarea calatoriei va rugam sa compostati un nou bilet sau sa validati un nou titlu de calatorie."

Asta cu compostarea unui nou bilet e chiar la mintea cocosului. Nimeni nu face asta pentru ca nu are rost.... gaurile sunt aceleasi  :lol:
Pe cand cu cardul da... nu ai de ales.
Dar apropo... parca trolebuzele care ajung pana la Unirii nu mai aveau compostoare de bilete de hartie, nu?

 


Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Gabi23

cristi20 wrote:
Dar apropo... parca trolebuzele care ajung pana la Unirii nu mai aveau compostoare de bilete de hartie, nu?

Toate troleibuzele Dep. Berceni au un singur compostor ramas in apropierea usii 1 a vehiculului, indiferent de linia pe care circula 73, 74, 76 sau 77 (facand abstractie ca momentan 73 si 77 sunt suspendate).

 


Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Dominatrix

Utilizator anonim wrote:
Va reamintesc ca incepand cu 1 mai dispar definitiv biletele si compostoarele.
Compostoarele si biletele rezista in continuare. Nu stiu de ce, dar am impresia ca vor mai rezista mult si bine.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Tom

Astazi am avut treaba la Favorit, de unde plecam mai departe cu alta masina, asa ca am lasat masina la Cora si am plecat in stilul meu, pe drumul cel mai lung. M-am dus in statie, unde a venit troleibuzul 5286 pe linia 62. Ma urc in el, validatorul spune:
GARAJ
62D
5283
ora (12:10-12:15)
...si ceva neinteligibil

Incerc sa validez sa vad ce spune si apare mesajul: "sistemul este inchis". OK, apas tasta 1 sa vad daca aia dela casa de bilete mi-a pus bine abonamentul de maine. Primesc acelasi mesaj.
OK atunci, astept ca troleibuzul sa o ia la dreapta la Apaca si poate ma lasa si pe mine la Favorit. Nu anunta insa decat "urmeaza statia Facultatea de Electronica" si evident ca intr'acolo se duce.
Am crezut ca a crapat iarasi sistemul, dar de acolo schimb cu troleibuzul 5283@93 si acolo mergea sistemul.
Intrebare: ce faceam daca nu aveam abonament? Intr'adevar, cei din jurul meu inca mai foloseau bilete de hartie. Am fost mai prost ca mi-am luat doua carduri si ma joc cu ele in fata unui "sistem inchis"?
N'am avut timp sa sun la RATB pentru ca la Favorit ma astepta masina sa ma duca unde aveam treaba. Slava Domnului, la intoarcere m-a lasat chiar in parcare, desi de acolo am urcat si la shopping.

 


Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Dominatrix

Eu nu inteleg daca tot au implementat sistemul asta care si a costat o gramada de bani de ce :evil: 'ul pUTI si RATB'ul nu e in stare sa il faca sa mearga cum trebuie? Fiindca mi se pare absurd ca dupa atat timp de la implementarea SAT'ului sa ai in continuare in paralel 2 sisteme de taxare, si situatia asta sa se prelungeasca sine die. E si greu sa alegi intre ele daca nu le cunosti bine, caz in care risti sa iei si o amenda aiurea.

 


Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare andrei11

Daca gasesti sistemul in modul "INCHIS" (sau GARAJ - ca sunt echivalente )  sau in modul "CONTROL" nu este nici  o problema si nu trebuie sa anunti nici un RATB - care nu are nici o vina. Rogi soferul sa comute pe "NORMAL" si s-a rezolvat problema. Mi s-a intamplat de multe ori si mie. Si aveam bilet electronic - deci era "periculos".

 


Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Lohengrin

Starile INCHIS si GARAJ nu sunt comerciale, adica nu permit validarea cardurilor. Starea GARAJ permite soferului schimbul numarului de linie/tur (la intrarea in schimb) si al sensului de mers (la fiecare capat de linie). Consola soferului comunica informatiile validatorului master, iar acesta le distribuie si celorlalte.

 In realitate, sunt inca destui soferi/manipulanti care uita sa schimbe sensul de mers la terminarea semicursei. Paradoxal, cei mai constiinciosi tind sa fie cei care schimba semicursa fara oprire sau cu oprire scurta la capat (liniile 61,91,336 la Rosetti, 381 la Piata Victoriei etc.). Acum, errare humanum est, oricui i se intampla sa mai uite cate ceva.

 Este posibil ca un singur validator din vehicul sa fie in starea INCHIS/GARAJ, iar celelalte sa functioneze normal. Asta se intampla cand respectivul validator fie este defect, fie are comunicatia taiata.

 


Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare rosetti61

Neactivarea sistemului poate fi si o manevra a soferilor, de a-l activa numai in momentul cand se suie controlul? Adica te prinde in ofsaid, "nu era setat", "cum, da ce arata acum?" si clant amenda cu circul de rigoare... Nu ai cum sa demonstrezi decat in cazul in care a mai vazut si altcineva starea validatorului inainte.
Nu e implementat ca lumea sistemul - ar trebui ca masura de precautie pentru uituci sau comozi ca la pornirea din contact a motorului ("trezirea" autobuzului), sistemul sa porneasca, sa se deschida/seteze automat pe datele de traseu, iar la capete sa se schimbe automat (cateva linii in program ca la statia "x" sa treaca pe sensul celalalt. Asa nu mai uita sa apese niste butoane la intrarea in traseu.
Starea de "Control" daca nu a fost anulata dispare automat dupa un timp; inainte nu era asa si uitau si era restata de la sofer (poate jongla cu aceasta stare, sau are acces numai la Inchis sau Garaj?).

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Dr2005

Şoferii nu pot bloca validatorul în modul ,,Control", dar îl pot debloca. Oricum, controlorii urcă primii în vehicul şi blochează SAT, apoi cei ce urcă şi nu pot valida încearcă la un validator, apoi merg la altul... atunci intervin controlorii ,,Aţi încercat să validaţi că ne-aţi văzut pe noi" şi poc, 50 RON suprataxă.€

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 21
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421279 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use