Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai

59 posts, 7765 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai ByOnu

Stiu ca acum ceva ani am sustinut varianta asta, dar lucrand deja in Pipera de peste 3 ani, ...nu vad rostul largirii Bd. D. Pompei. Nu stiu cum va ajuta. Bottleneck-urile sunt intersectiile cu Petricani si Gara Herastrau, nu Pompei in sine.

 


Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai shoppy

Cred ca este o lucrare impinsa foarte puternic de riverani, si daca-l aduc pe Pompei direct in Vacarescu atunci tot traficul de pe Gara Herastrau si o parte din traficul de pe Pipera si FdG o sa mearga prin aceasta noua intersectie, deci Pipera si CdG o sa fie mai libere.

 


Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai Chev Celios

Pompei se blocheaza din cateva cauze:
-1) Trecerea de pietoni din dreptul statiei de metrou Pipera. Acolo fluxul de pietoni care vor sa treaca strada este urias.
-2) Toate autobuzele de la firmale private care transporta angajatii de la diferite cladiri de birouri de pe Sos. Bucuresti-Nord.
-3) Intersectia cu str. George Constantinescu. Strada respectiva este plina de masini, si multe fac stanga de pe Pompei spre FdG.
-4) Lipsa totala a politiei( locala sau de stat). Pur si simplu la ora de varf este legea junglei. Cei cu autobuzele private debarca pasageri oriunde, intorc pe linia de tramvai, merg pe contrasens pe linia de tramvai, blocheaza tramvaiul, curieri la fel.

Daca politia si autoritatile se implica putin se pot rezolva multe. Chiar si TPBI ar trebui sa intervina si sa ii oblige pe cei cu transportul de angajatii sa opreasca in niste stati bine definite. Cei drept autobuzele TPBI au o statie cam urata la Metrou Pipera. Sa speram ca odata cu lucrarile la tramvai se va regandi si statia respectiva.

 


Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai zapacitu

PUZ actual e suficient. Iti trebuie fix spatiul ocupat de breteaua din PUZ plus spatiul ocupat de breteaua actuala. Hai sa vedem cu ce idee vin si ei. Eu mi-am exprimat punctul de vedere :) Si punctele de mai sus sunt toate valide si deloc adresate de o largire.

 


Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai shoppy

Pana la urma Pompeiu a devenit un bulevard aglomerat in oras, nu putem milita impotriva largirii unui bulevard de la 1 la 2 benzi.
Daca o sa fie 2 benzi atunci impactul trecerii de pietoni o sa fie mai mic. De asemenea nesimtitii care blocheaza se bazeaza ca daca strada are o singura banda atunci nici un politistii practic nu au unde sa-i opreasca, un politist nu o sa opreasca 15 minute o duba / microbuz / autobuz sa se certe cu el si sa-i dea amenda ca blocheaza tot,  deci daca ar fi doua benzi ar avea unde sa-l opreasca(bine, solutia corecta sunt camerele si amenzile trimise automat, dar cum se face foarte mult lobby pentru mentinerea boomului imobiliar din zona, asta nu o sa se intample prea curand).

 


Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai cosminduru

Eu cred că putem milita pentru restrângerea benzilor peste tot pentru mașini, la o singură bandă.
Restul benzilor pot fi lăsate pentru transport în comun, benzi unice.

Aglomerația nu se va rezolva prin crearea de mai multe benzi, mașinile vor bloca și acele benzi.

 


Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai shoppy

Este un pic drastic si vom fi catalogati ca rupti de realitate, o sa sara toti ca "foarte bine, parchez in P+R, deci unde am P+R?"
De acord ca benzile se vor umple cu masini, dar daca avem Pompeiu largit la 2 benzi, strapuns in Vacarescu cu tot cu tramvaiul si ambele inca blocate atunci putem milita pentru izolarea de trafic a tramvaiului pe Pompeiu, Aerogarii, Serbanescu si Vacarescu folosind tronsonul de pe Petricani ca exemplu.

 


Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai Media

Pompeiu nu ar trebui lărgit. Dacă ai tramvai ce poate pleca spre Ștefan Cel Mare, spre Băneasa și spre Colentina/Titan, ai metrou, de ce sa mai vii cu mașina la birou? De ce sa încurajezi?
Stiu, poate părea taliban, dar și mașinile de la munca pentru poziții ce nu au nevoie de așa ceva au un efect toxic asupra orașului. Atât la firme private cât și la institutii de stat. Acum, multe firme dau mașină de serviciu în pachetul salarial, pentru ca este mai avantajos fiscal. Dar dacă nu ar mai fi?

P&R, la fel de toxic. P&R la Gherghitei nu pe Pompeiu. Gândiți-va cât ia sa între dimineața la subsol în cladiri de birouri pe Gara Herăstrău. Dar într-un P&R cu 1000 de locuri? Trebuie stimulat sa nu mai ai mașină, sa nu mai vii ce ea deloc.

Pompeiu sa rămână ca în prezent, George Constantinescu cu sens unic spre FdG (paranteza, FdG după ce a fost lărgită la 2 benzi pe sens vi se pare ca este mai libera, durează de 3 ori mai mult ca inainte sa ieși în BV sau în Petricani). Nu învățăm nimic din ce facem greșit.

Străpungerea Pompeiu în BV trebuie sa fie numai pentru tramvai. Poate și autobuz. Pentru turisme sa rămână ca în prezent. Si pe Gara Herăstrău sa ai obligatoriu la dreapta când ieși în Pipera (fără intoarcerea sub pod). Acum poți întoarce la primul semafor sau sub podul de la CFR Constanta. Sa facă trotuare și sa interzică oprirea, la propriu, nu numai teoretic)

Suntem prea comozi și nu ne ajuta pe termen mediu și lung. Tot împotriva noastră se întoarce și împotriva copiilor noștri care decid sa rămână în București.

 


Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai andrei11

De ce vă complicaţi inutil ? Eu spun să interzicem total  accesul autoturismelor mici în zonă. Ar fi mai simplu.  :twisted:

 


Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai Media

Eu zic sa descurajam tu zici sa interzicem (bine înțeles ironic). Ce sa facem. Generații diferite, viziuni diferite. Sau s-ar putea sa fim generații apropiate. Si eu am copilărit prin șantierele anilor 80 din Baicului și Pantelimon și prin triajul Gării de Est (actuala gara Obor). Atunci de unde ironia la tine?

 




Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai shoppy

Sa lasam talibanismele ca nu traim in Talibanistam, traim intr-o tara adevarata cu niste situatii si consecinte reale, a incercat Firea sa faca banda unica de bus pe Baneasa - PPL - Arcul de Triumf - CdG si nu a mers, dupa cateva zile a fost desfiintata, ti-ai pus vreodata problema de ce nu a mers?

Nu am spus sa se faca P+R pe Pompeiu.
Inainte de largire FdG era un blocaj de la Petricani pana la Vacarescu si parcurgerea dura tot atat, nicidecum de 3 ori mai putin cum spui tu, nu vorbi daca nu foloseai zilnic.

 


Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai BGP2597

Lucrez într-o clădire de pe Dimitrie Pompeiu de circa 2 ani.  În acest timp am văzut această stradă în toate zilele, la toate orele, cu școală, cu concedii, vara, iarna, cu restricții de pandemie, fără ele și așa mai departe. În acest timp am observat următoarele:

- Nu există o oră de vârf consistentă, traficul e foarte volatil de la o zi la alta. Azi de exemplu, la 17:30 era perfect gol în ambele sensuri, în timp ce în alte zile la aceeași oră este complet blocat în ambele sensuri;
- Spre Petricani se blochează din cauza cozii de la semaforul A3/FdG;
- Spre Barbu Văcărescu se blochează pe de-o parte din cauza trecerii de pietoni de la metrou și pe de altă parte în intersecția cu George Constantinescu unde întorc în drum toate autobuzele de la clădirile de birouri de la rond OMV și Cosmopolis;
- Intersecția Barbu Văcărescu cu FdG are o durată de verde destul de scurtă dinspre FdG / Gara Herăstrău unde se varsă și traficul din Pompeiu.

Personal eu nu susțin lărgirea la 2 benzi, ci rezolvarea în primul rând a dopurilor:
- semaforizată trecerea de pietoni de la metrou cu comandă la buton. Nu numărul de pietoni e problema, ci faptul că se traversează la flux continuu, câte 1, câte 2;
- reconfigurată intersecția Petricani cu FdG și semaforizarea. Petricani se blochează din cauza celor care vor să facă stânga spre A3 și mai departe în cascadă se blochează și Pompeiu. Cele 2 benzi de stocare pentru stânga sunt proiectate foarte deficitar (Link) și sunt neîncăpătoare, astfel că cei care vor să facă stânga ajung să blocheze una din benzile de mers înainte spre Tei. De altfel, semaforul de stânga ține foarte puțin, abia au timp să treacă împreună 5-6 mașini pe un verde, în condițiile în care pleacă de pe 2 benzi;
- luat la verificat pe cei cu autobuzele care întorc ad-hoc în mijlocul drumului, lasă călătorii oriunde în drum încurcând traficul ș.a.m.d. Aici TPBI trebuie să își asume o politică de reglementare a tot ce înseamnă transport privat de tip convenție în București, în ce condiții operează, pe ce trasee și care sunt stațiile unde pot să oprească și punctele de întoarcere.
- interzicerea parcării pe George Constantinescu - extinderea trotuarelor ca să nu se mai poată parca și păstrarea a 2 benzi de 2.75m și obligatoriu restricție de tonaj de 3,5t sau mai puțin. Nu de puține ori m-am întâlnit cu basculante pe acea străduță, iar cât timp facem străzi cu benzi late încât să aibă loc fizic 3 mașini în paralel, cu siguranță se va parca pe una din margini, îngreunând circulația.
- în niciun caz desființată bucla de tramvai existentă - rețeaua are nevoie de puncte de redundanță și de flexibilitate ca de aer.

În ceea ce privește ieșirea în Barbu Văcărescu, eu unul susțin versiunea de conectare din PUZ în care se translatează și se înalță Barbu Văcărescu pentru a face o legătură directă. Totuși, ținând cont că pe Gara Herăstrău s-au construit ceva clădiri, nu cred că varianta asta mai stă în picioare care probabil ar lăsa clădirile fără cale de acces. În aceast caz aș merge pe o variantă cu rampe pe actualul spațiu verde pe care linia de tramvai care vine dinspre Pompeiu să coboare atât spre Băneasa, cât și pe Ștefan cel Mare, ceva în genul schiței de mai jos. Intersecția cu benzile de pe Barbu Văcărescu se poate face cu semafor cu detecție care dă verde tramvaiului când se apropie și în rest păstrează verde pentru fluxul auto, încât interferența auto-tramvai să fie minimă.

Screenshot 2023-03-16 191135.png (1.66 MB; downloaded 814 times)

 


Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420554 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use