Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiLucrări finalizate începând cu anul 2006Pasaj Subteran Piața Sudului (INAUGURAT 23.07.2017)

 

Topic: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului

4579 posts, 859104 views
 
Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 328
 
 

📖 Pagination options
Re: Pasaj Subteran Piata Sudului telvanni

Omul intotdeauna cauta linia dreapta intre punctele A si B atunci cand merge pe jos. E logic sa faca asa.
Cand trebuie sa cobor ca apoi sa urc numai ca sa traversez o strada ma apuca toate cele. De ce? Pentru ca e anormal. Si asta acum cand sunt tanar, pai la batranete ce voi mai face oare!!

Rezultatul la BIG? Oameni care vor traversa "ilegal" pe la suprafata.
Daca tu crezi ca in Bucuresti pietonul e "Maria Sa"...inseamna ca n-ai mai coborat de multicel din masina.

PS: Ce fac daca nu-mi plac merdenelele?

 


Re: Pasaj Subteran Piata Sudului andrei11

Da, nu stiu ce sa spun, nu inteleg de ce te incurca un pasaj subteran, sunt oameni si oameni.
Probabil ca faci parte dintr-o minoritate, asta este.
Si la Obor se traverseaza aiurea pe la suprafata, inclusiv cand toate rulantele functioneaza.
Aspectul cu masina nu este unul  corect, sunt pieton in multe, multe cazuri ( inclusiv am "generalul" aproape in permanenta "la zi") ( abonamentul general RATB )
Abordarea subiectului "merdenele'' mi-a placut. Sincer.  :?  ;)

 


Re: Pasaj Subteran Piata Sudului shoppy

O trecere subterana are multe avantaje, nu astepti la stop sau sa se opreasca masinile sa-ti dea prioritate, nu poate sa te ia pe capota vreun dobitoc si teoretic nu e plina de balti, noroi, zapada sau gheata. Am avut colegi care dupa ce i-a luat pe capota pe trecere traversau numai pe la metrou. Apoi introducerea de timpi suplimentari la semafor sau de treceri nesemaforizate creste timpul de deplasare deci consumul de carburant al masinilor, deci creste poluarea care tot tu o respiri. Eu zic ca mai bine cobori si urci niste trepte, bine sunt unii care nu pot sa coboare nici de pe bordura si prefera sa se inghesuie unii in altii pe locul ala de 1m latime unde bordura e coborata, care de obicei mai e si pe pista de biciclete.

 


Re: Pasaj Subteran Piata Sudului andrei11

.....
10-5-2012 3-24-22 PM.jpg (173.23 KB; downloaded 3116 times)

 


Re: Pasaj Subteran Piata Sudului subway guru

Cu lifturi... ;)

 


Re: Pasaj Subteran Piata Sudului danielstan

Sustin ideea lui @andrei_11 relativ la banda 0 (zero) pe care am vazut-o functionand in practica in Constanta (in concediul petrecut pe litoral).

Punctul critic sau cel mai delicat al unei intersectii semaforizate cu rond (precum cea de mai sus) este la benzile de stocare (sau cum se numesc ele):
- daca nu sunt suficient de multe, ele se umplu cu masini si coada de masini se intinde pe benzile care au verde, in mod inevitabil.
Exemplul frecvent din practica este la Universitate pentru masinile care fac stanga in jurul rondului: uneori se umple rapid banda de stocare lipita de rond si soferii care vireaza stanga fie ocolesc coada prin schimbarea benzii (cu mari riscuri) in interiorul intersectiei, fie se opresc in intersectie pe banda lor de facut stanga, desi au verde.
- faptul ca banda 0 dispare dupa iesirea din intersectie este, la o prima vedere, o proasta proiectare, dar soferul intuieste ca folosind acea banda poate sa prinda culoarea verde mai multe masini si o va folosi, urmand ca, dupa ce a trecut de intersectie pe verde sa mai astepte cateva secunde pana se elibereaza banda 1 si poate schimba si el banda 0 cu banda 1.

In felul in care e proiectata aceasta intersectie, cu mai multe benzi in interiorul ei decat pe strazile adiacente, rezulta o crestere a capacitatii de stocare a traficului care are rosu in interiorul intersectiei.
Rezulta ca scad sansele ca intersectia sa se blocheze cu masini care au apucat sa intre pe verde in ea, dar nu au avut loc sa iasa din intersectie.

@vancouverro,
inteleg ca se creeaza conflicte de trafic intre benzi paralele in interiorul intersectiei, dar aici apreciez ca proiectantul a facut un compromis intre disconfortul soferului care schimba banda in intersectie si cresterea capacitatii de preluare a traficului de catre intersectie.
Dupa mine mai importanta este preluarea traficului, pentru ca fara asta intersectia se blocheaza TOTAL.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Pasaj Subteran Piata Sudului Mircea G

Multa aiuristica rutiera . Eu ca sofer nu pricep rostul de a ma " stoca " in intersectie unde trebuie sa incep negocierile cu alti soferii . Adica prostia lor ca nu stiu sa proiecteze si ca nu vor ca dupa inaugurare , cozile pe strazi sa fie la fel de lungi , s-a transformat in " dai in masa " ( cu cratima sau fara ...) , ii bagam in intersesctie si se descurca ei , dar noi am miscsorat cozile ...
Daca asta este logica , sa-mi spuneti rapid pina nu inchide la farmacie ... ;)
Referitor la " bagarea " pietonilor in sant sa traverseze , caci niste santuri vor fi , nu spatii de relaxare cu merdenele , alta aberatie . Chiar daca sint sofer si supermotorizat tot nu pot sa uit ca sint prima oara om si vreau sa circul la lumina , la aer , caci bipedul trebuie sa fie primordial , nu masina . Asa cum se prevede , daca vreai sa dai un ocol la intersectie , vei merge ca rima , sus , jos , urca si coboara ...adica bataie de joc . Sa mai vorbim de gazele din santuri , ma rog , pasaje pietonale ???
Comparatia cu Universitate nu are rost . Acolo este alta treaba , ceva mai uman ...
Deci adio merdenele cu brinza , caci veti gasi in ele gris , adio iaurt ca este facut din lapte praf , adio aer caci veti avea portia de gaze de esapament si gimnastica aferenta mersului pe scara ...dar ce conteaza , in zona sint doua locuri cu verdeata , pentru reveneala ....
In delirul meu urbanistic , intreb si eu : Pieptanari ??????????????????? azi am trecut de doua ori pe acolo si regretam ca nu am tanc sau avion .

 


Re: Pasaj Subteran Piata Sudului telvanni

#shoppy
Siguranta intr-un oras este exact pe dos decat ai descris tu. Daca oraşele sunt dominate de oameni, asta le sporeşte şi siguranţa în faţa maşinilor. Daca intr-un oras predomina masinile (cazul Bucuresti) atunci pietonii si biciclistii sunt cei mai expusi mortii ca s-o zic p'aia directa. Tu folosesti mult bicicleta din cate am inteles eu. Te felicit si-ti admir curajul. Mie mi-ar placea sa am curajul tau...dar ma limitez la trotuare si parc pentru cycling.

Se spune că cu cât eşti mai sărac, cu atât este mai important să ieşi afară. S-a aflat că, pentru a face o economie mai bună, ar trebui să se asigure că oamenii săraci ies mai des (n.r. – pornindu-se de la premisa că spaţiile în aer liber au o influenţă foarte mare asupra condiţiilor de trai). Iar asta nu se face prin construirea mai multor drumuri, ci a unor rute pietonale mai bune, a unor piste de biciclete mai bune şi a unor trotuare mai bune pentru ca oamenii care nu deţin o maşină să fie mai mobili (n.r.  – asta şi în condiţiile în care transportul public din ţările în curs de dezvoltare este, de obicei, slab dezvoltat, costisitor şi lent, după cum scrie arhitectul danez în cartea sa). Este vorba de o politică care să-i facă pe oamenii săraci mai mobili, nu pe cei bogaţi. (Jan Gehl)

 


Re: Pasaj Subteran Piata Sudului survola

Eu am inteles ca se face un pasaj ca la Universitate, inclusiv legatura cu metroul.

 


Re: Pasaj Subteran Piata Sudului andrei11

Ai inteles gresit.  :roll:
Mircea G, nu ai dreptate. Benzile mai multe in rond fata de axe cu decalarea semafoarelor din rond si de pe axe au drept consecinta tranzitarea mai multor masini in unitatea de timp. Daca nu  vrei sa accepti acest lucru nu  am nimic impotriva, dar justifica-ti afirmatia cu argumente ca  sa fii credibil.

 


Re: Pasaj Subteran Piata Sudului vancouver

andrei11 wrote:
Ai inteles gresit.  :roll:
Mircea G, nu ai dreptate. Benzile mai multe in rond fata de axe cu decalarea semafoarelor din rond si de pe axe au drept consecinta tranzitarea mai multor masini in unitatea de timp. Daca nu  vrei sa accepti acest lucru nu  am nimic impotriva, dar justifica-ti afirmatia cu argumente ca  sa fii credibil.


Pur si simplu nu-ti inteleg gândirea. Am pretentia sa gandim logic... dar tu refuzi.

Cum pot 20 de benzi in zona centrala, care apoi se restrâng in intersectie la 2 benzi, sa aibe o capacitate mai mare decât 2 benzi in intersectie care continua normal tot cu 2 benzi?

Daca avem 2 benzi si acestea continua cu doua benzi, atunci toata lumea circula fluent si repede si intersectia se descarca imediat.
Daca acem 3 benzi si acestea continua brusc cu 2 benzi, atunci se creeaza un ambuteiaj in zona trecerii de pietoni, si masinile din intersectie nu se pot descarca decât cu viteaza redusa si claxoane. In plus exista un risc crescut de tamponare, care va duce la agravarea infinita a intersectiei, pâna la scoaterea masinilor avariate de acolo.


Deci REGULA SFANTA IN PROIECTAREA UNEI INTERSECTII este:
1. NICIODATA NU INTRA MAI MULTE BENZI DECAT IES.
Si o regula foarte importanta:
2. Prin intersectie se traseaza benzile de circulatie in continuare, pentru a nu exista confuzii intre conducatorii auto.

Exemple:
























Chiar si pe durata unui santier lucrurile trebuie sa fie clare (e aceeasi intersectie ca mai sus).













Oare macar la o intersectie noua putem sa facem si noi ceva cu cap?

Este cineva caruia sa nu-i placa ceva in exemplele de mai sus? Observati deseori folosirea de trucuri, cum ar fi interzicerea virajului la stânga pe una sau doua directii, dar evident undeva exista o posibilitate de intoarcere pentru cei obligati sa mearga înainte, care apoi vor reveni in intersectie din directia opusa si vor putea face dreapta.

Ideea cu "stocarea" in intersectie pentru a rezolva toate directiile este aplicabila numai ca exceptie. In orice caz la Piata Sudului se poate desena ceva muuuuult mai inteligent decât un cerc cu 4 benzi stupide in jur si patru semafoare identice in cele patru colturi.

 


Re: Pasaj Subteran Piata Sudului andrei11

Sorry, n-ai inteles despre ce este vorba.
Exemplele tale sunt gresite, trateaza cu totul alt tip de intersectie decat cea de la BIG Berceni. Pur si simplu v-ati calat pe un rationament care nu  va duce la nici un rezultat pozitiv.
Incearca macar asa, logic, scos din context, sa vezi ce am vrut sa spun eu in relatarea mea si fii cat de cat obiectiv.
Rondoul cu o banda in plus fata de axe si obligatoriu cu semafoare decalate mareste cu cateva autovehicule capacitatea de stocare in rondou.
Banda de stocare este folosita numai cand benzile din rondou au calitatea de benzi de stocare si este anulata in cazul in care benzile din rondou indeplinesc functia de benzi de tranzit.
Nu inteleg de ce nu vreti sa rationati asa si vedeti benzile din rondou numai ca si benzi de tranzit. Ignorati total rolul lor de benzi de stocare. Chiar nu va inteleg.
Tie ti-e clar rolul semafoarelor DECALATE ? Sau pur si simplu daca nu ai inteles ce se intampla acolo in intersectie ai dat "ignore" informatiei ca si cum nu ar exista. Te rog, repet, tine cont ca semafoarele din rondou sunt decalate fata de semafoarele din axe. ESTE FOARTE IMPORTANT aspectul si nu trece peste el !

 


Re: Pasaj Subteran Piata Sudului Grigore

@vancouver, nu-ti mai bate gura de pomana. "Romanii ie dishtepzti, ocidentalii ie prosti si nicairea-n lume nu-i ca-n Romania". De-asta noi suntem plini de "solutii originale", evident stupide, proaste, gresite, care ne enerveaza zi de zi. Dar cu toate astea avem o calitate: suntem perseverenti. Chiar daca avem perseverenta boului, noi continuam sa ne dam cu capul de zid in moduri "originale" de care occidentalii rad/ar rade si cu fundul pentru e logic ca solutiile noastre sunt proaste. Dar, asa cum vezi, "intelighentia romana" sustine acest mod de abordare a orice in Romania. Deci de-aia zic, iti bati gura de pomana. Fii atent aici idee romaneasca, sa vezi ce bine o sa prinda dupa ce le-o spun.

Deci, dragilor, solutia cea mai corecta e asa: pornind de la princpiul ca multe benzi in intersectie si semafoarele decalate in giratoriu fata de axe - de ce naiba ar decala cineva semafoarele din giratoriu de alea de pe axe??  :shock: - sunt sigur ca exista solutii si mai bune decat proiectul actual. Pe deoparte demolam cladirile adiacente giratoriului - scoala aia ajutatoare sau ce-o mai fi in ea oricum nu foloseste la nimic - dupa care largim giratoriul la un diametru dublu. Pe de alta parte reducem pastila centrala la dimensiunile unui stalp central, pe care la fiecare 20 de grade sa fie cate un semafor. Sa nu mai fie semafoarele decalate doar ca faze, sa fie decalate si ca orientare fata de axe. Adica facem un fel de "Razoare Next Level". Ce, nu-i bine la Razoare de 10 ani incoace?

Ei, in felul asta o sa obtinem vreo 10 benzi pe sens in intersectie, cu multe-multe semafoare functionand fiecare in legea lui si fara legatura cu axele. Dupa care facem Hora Unirii in intersectie. Ce frumos o sa fie, nu?! Acum ca va spun, ma gandesc ca merge totusi amenajat si-un loc de ala de picnic, ca sa avem pretext sa ne si imprietenim cat ne-nvartim in cerc. Beton, este?!

...romani stupizi si priceputi la toate...

 


Re: Pasaj Subteran Piata Sudului andrei11

Grigore wrote:
Deci, dragilor, solutia cea mai corecta e asa: pornind de la princpiul ca multe benzi in intersectie si semafoarele decalate in giratoriu fata de axe - de ce naiba ar decala cineva semafoarele din giratoriu de alea de pe axe??  :shock: - .

Cel putin in 2 intersectii din capitala se intalneste o astfel de rezolvare, si anume la Universitate si Piata Hurmuzachi. Probabil ca si la D-na Ghica / Obor, precum si in alte parti din tara si din strainatate.
Oricum aceasta rezolvare a intersectiilor este cunoscuta,  nu este inventie romaneasca, deci remarca  cu ...romani stupizi si priceputi la toate... nu-si are rostul.
Iar comentariile cu semafoarele este bascalie curata, asa incat nu merita sa primesti un raspuns la remarca.
Cum pot 20 de benzi in zona centrala, care apoi se restrâng in intersectie la 2 benzi, sa aibe o capacitate mai mare decât 2 benzi in intersectie care continua normal tot cu 2 benzi?

Simplu, prin formula magica de "semafoare decalate". Dar oricum  voi sunteti cu tunurile pe mine si din start nu  acceptati ideea, nici macar nu vreti s-o ganditi logic.
Asta e, din pacate am ceva probleme cu calculatorul, cand le voi rezolva o sa ies pe forum si cuGreseala nr 2, 3, etc, pana cand o sa  le explic pe toate.
Pentru ca nu acceptati dublul rol al benzilor din rond, acela de tranzit ( cand e verde pe axe ) si acela de stocare, cand sunt folosite de cei care au facut stanga.

 


Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 328
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Pasaj Subteran Piața Sudului (INAUGURAT 23.07.2017)  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420995 posts in 5245 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use