Forum părinte: Totul despre București

 

Subiect: Orasul in trecut

192 mesaje, 36874 vizualizări.
 
Mergi la pagina:  1 2 3 4 5 6 7  ... 14
 
 

📖 Opțiuni paginare
  • Autor: TibiV
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Orasul in trecut TibiV

Da, racorduri flexibile de peste 50 de metri, inclusiv pentru canalizare.
Mutarea a durat niste zile bune (cativa centimetri pe ora), deci locatarii nu au ametit din cauza vitezei...
A fost un mare succes tehnic, laudat de la "Scanteia" la "Stiinta si tehnica" - dar tu n-ai avut ghnionul sa le citesti, in special pe prima...

Si a fost un fel de "demo" - uite dom'le ce suntem noi in stare sa facem...
Demo cu o "nota" propagandistica evidenta...

Dar indiferent cat s-a laudat "Partidul", a fost un succes tehnic indiscutabil.
Si nu a fost singura cladire mutata, a mai fost un bloc sau chiar doua - si, mai ales, au fost si biserici, monumente istorice si arhitecturale atat de importante incat nici 'impuscatu nu s-a indurat sa le darame!
Prima este Biserica Mihai Voda, intre Calea Victoriei si Izvor https://goo.gl/maps/WoskWBPiscN2
A doua este Biserica Sfantul Ioan Nou, la Unirii, intre Unirea si Cocor https://goo.gl/maps/4JwUuo85YXw

Poate au mai fost si altele, dar doar de astea imi amintesc pe moment.
Sfanta Vineri nu a avut insa norocul asta...
Iar Sfantul Gheorghe Nou are noroc - nu a stat in calea nimanui, este in mijlocul unui parculet... Si este si km 0 al Romaniei...

 


  • Autor: adila
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Orasul in trecut adila

Goldmund a scris:
Fiecare bucurestean care crede ca-si iubeste cetatea in care s-a nascut sau in care traieste ar trebui sa citeasca aceste randuri:
"..........Parcurgerea cărţii provoacă sentimente amestecate, de la entuziasmul faţă de frumuseţea şi farmecul unora dintre monumentele fotografiate, la furia pentru demolatori şi la disperarea dinaintea unui inepuizabil „ghinion istoric“. Ghinion? Dar autorii crimei erau concetăţeni ai noştri, experţi în discursul patriotard şi în apologia „poporului“, iar martorii fenomenului eram noi înşine, care abia dacă am produs mărunte mîrîieli de culise.

M-am gîndit neîncetat, în timp ce răsfoiam cartea aceasta, la nostalgiile iresponsabile, amnezice, grobiene, ale celor care vorbesc despre „lucrurile bune“ oferite patriei de regimul comunist: blocuri, metrou, fabrici etc. Să facă bine să-şi poarte privirile peste martorii suprimaţi ai acestor „beneficii“. Să facă bine să reflecteze, o clipă, la grimasa urbană rămasă în urma buldozerelor care au ras de pe faţa pămîntului o cincime din suprafaţa Capitalei. Şi la destinele celor evacuaţi. Şi la atmosfera specifică, seducătoare, a unor cartiere care, spre deosebire de cele care le-au înlocuit, aveau chip, aveau biografie, aveau capacitatea de a întreţine memoria locului şi a oamenilor........."

Pe acest forum am scris acum ceva timp exact aceeasi tema, la Diametrala Nord - Sud (Buzesti - Berzei - Uranus), precum scrie maestrul Andrei Plesu aici:

"...Am constatat că există şi oameni „civilizaţi“, unii dintre ei chiar arhitecţi, dispuşi să „argumenteze“ inevitabilitatea crimei: decrepitudinea clădirilor, insalubritatea lor, fatalitatea unei „lucide“ invazii a noului etc. Sînt tot atîtea moduri de a ambala convenabil oportunismul, interesul personal, lipsa de caracter, cultura istorică precară. Avem şoareci în Piaţa Matache? Să dărîmăm halele! Avem faţade neîngrijite? Să dărîmăm casa! Nu avem bani să restaurăm clădiri de patrimoniu? Să le dăm pe mîna unor intermediari veroşi care să le lase să se prăbuşească, înlocuindu-le, apoi, cu plombe lucrative de sticlă şi oţel...."...
"
Mai multe:
http://dilemaveche.ro/sectiune/editoria...ucurestiul


Cu tot respectul, eu cred ca modul in care ai inceput aceasta postare este eronat. In istoria unui oras gasim inevitabil atat perioade dramatice cat si perioade de inflorire. Existenta perioadelor dramatice nu ar trebui sa-ti puna la indoiala iubirea fata de cetatea in care te-ai nascut, poate fata de cei care te-au condus. Uite un exemplu: Germania a fost condusa de Hitler. Cetatenii acestei tari au fost prostiti si tarati de acest nebun intr-un Razboi Mondial. Poporul a avut astfel un rol esential in ceea ce a urmat sa vina. Cred ca este imposibil de calculat care au fost costurile acestui razboi, iar de cladiri sau alte monumente distruse ar fi chiar inutil sa mai discutam. Cu toate acestea, in zilele noastre, poporul german, banuiesc ca isi iubeste cetatea in care s-a nascut si in care traieste. As putea chiar continua, dar ma opresc.

Daca ma refer strict la citatul inclus de tine as spune ca eu vad mesajul Domnului Plesu mai degraba ca fiind unul mobilizator. Insasi faptul ca el a scris aceste cuvinte dovedeste ca nu a capitulat in fata acestor asasinate.

 


  • Autor: TibiV
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Orasul in trecut TibiV

adila,
corect..
Dar corect este si "insusi".

adila a scris:
Insasi faptul ca el a scris aceste cuvinte dovedeste ca nu a capitulat in fata acestor asasinate.

 


  • Autor: adila
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Orasul in trecut adila

TibiV a scris:
Da, racorduri flexibile de peste 50 de metri, inclusiv pentru canalizare...


Meritul pentru nedaramarea acestor monumente nu apartine lui Ceausescu in nici un caz.
Aflasem de mutarea cladirilor in Bucuresti de la parinti, dar nu vazusem acest filmulet.
Scanteia o rasfoiam din curiozitate doar. La ST eram insa abonat si le citeam cu mare interes.

 


  • Autor: TibiV
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Orasul in trecut TibiV

Da' cine-a zis ca a avut vreun merit ?
Am zis ca nu a indraznit sa le demoleze...
Daca nu gresesc, sunt in ceva patrimoniu (UNESCO sau altceva) ca altfel erau moloz...

 


  • Autor: misterr
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  


  • Autor: chevic
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Orasul in trecut chevic

Atasez o poza de pe forumul Skyscrapercity postata de userul geobic. Am intrebat acolo si nu a raspuns nimeni, imi incerc norocul si aici. Credeam ca sens unic pe Calea Victoriei s-a pus numai dupa revolutie. In aceasta poza se vede ca e sens unic inspre CCA. A fost intodeauna sens unic pe Calea Victoriei ?
1970 biblioteca universitara fundatia carol intercontinental constructie.jpg (54.02 KB; descărcat de 1948 ori)

 


  • Autor: Robert24
  • Site Admin
  • Scris:
  •  

Re: Orasul in trecut Robert24

In 1934 conform acestei harti era:
1934.jpg (168 KB; descărcat de 1946 ori)


Intre 1986 si 1990 era sens dublu cu siguranta cel putin intre Piata Victoriei si Intersectia cu cal. Grivitei - poate chiar si mai mult.

 


  • Autor: adila
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Orasul in trecut adila

Au fost si ambele sensuri pe Calea Victoriei inainte de Revolutie. Stiu de la parintii mei care au lucrat 20 de ani la fostul institut IPCM de pe Calea Victoriei colt cu Sevastopol.

Poza prezentata de chevic este relevanta doar pentru sensul de circulatie din zona Muzeului National de Arta, in rest strada poate fi configurata oricum: de exemplu dublu sens in zona CEC asa cum este astazi.

 


  • Autor: iliutu
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Orasul in trecut iliutu

O filmare din august 1990



 


  • Autor: adila
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Orasul in trecut adila

O marturie foarte frumoasa a acelor ani. Mi-a placut filmarea postata de iliutu. Nu avem prea multe astfel de filmari din pacate.

Am si eu o ilustrata de la Festivalul Bucurestii lui Caragiale din 1-6 noiembrie 2016, care prezinta strada Podul Mogosoaiei la anul 1874. Aceasta strada, la sfarsitul Razboiul de Independenta, cu ocazia intrarii armatei romane in Capitala la 8 Octombrie 1878, primea numele binecunoscut de Calea Victoriei. Imaginea prezinta Hotelul si Cafeneaua Otetelesanu (Grand Cafe Ottetelechano) aflate pe locul unde s-a construit ulterior Palatul Telefoanelor.



 


  • Autor: bercenicity
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Orasul in trecut bercenicity

Acum, in Google Earth, cu zoom sa se vada intreg orasul sunt imagini istorice incepand cu 1984 - se vede evolutia ciopartirii centrului ca sa faca loc bulevardului Victoriei Socialismului si a cartierelor Vacaresti, Timpuri Noi si Vitan Nou; cum tot cresteau blocurile in Rahova si 13 Sept; si cum a doua pista (08L/26R) a Otopeniului se construia prin '87

 


  • Autor: bercenicity
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Orasul in trecut bercenicity

Vezi animatie aici (6.7 MiB, prea mare pentru forum) http://transbuc.info/files/buc-1984-1993.gif

 


  • Autor: misterr
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Orasul in trecut misterr

Derulați cu săgețile stînga/dreapta slide-urile din partea de jos a paginii - 65 imagini (sau în colțul din dreapta sus comutați pe „Auto”), iar pentru descărcarea imaginilor la rezoluție mare apăsați butonul „Download”:

http://www.fortepan.hu/?view=query&lang=en&q=bucharest&x=1&y=1

 


Mergi la pagina:  1 2 3 4 5 6 7  ... 14
 

📖 Opțiuni paginare
Prima pagină  • 
Forum părinte: Totul despre București  • 
Alege destinația

Începând cu , cei 1659 utilizatori ai forumului au scris 327167 mesaje în 3919 subiecte și 409 sub-forumuri.
Interval de actualizare: 30 minute.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Termenele și condițiile de utilizare

Întrebări frecvente - ghid de utilizare