Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ

501 posts, 54365 views
 
Go to page:  1  ... 30 31 32 33 34 35 36
 
 

📖 Pagination options
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ subway guru

Nu se poate spune ca Franta sau Germania au guverne de extrema dreapta…

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ reiny2000

Ceva ce-am găsit azi, nu știu dacă se potrivește bine aici sau dacă ar trebui să-l postez la politică/glume:

Proiect de lege privind mobilitatea urbană durabilă

Link Senat: Aici (L830/2022 adoptat de Senat la data de 06.02.2023)
Link Camera Deputaților: Aici (PL-x nr. 47/2023)

Forma adoptată de Senat:
se22.pdf
se22.pdf (591.78 KB; downloaded 44 times)
Răsfoindu-l puțin am observat:
    - obligația municipiilor reședință de județ de a trece la transport public electric (cel puțin 50% în 2040) și de a crea benzi dedicate până în 2026 pentru transportul public
    - obligația Municipiului București și a municipiilor de rang I de a implementa diverse sisteme cu rolul de a îmbunătății transportul public (managament al traficului, management al transportului public, informare a călătorilor, etc.)
    - introducerea zonelor cu nivel scăzut de emisie

Mai sunt multe lucruri care sună bine, și sunt sigur că autoritățile locale vor ține cont de acestea pe viitor  :lol:

Am aflat despre proiect de la televizor, unde prezentatoarea spunea că se interzic mașinile.

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ ByOnu

reiny2000 wrote here:
Am aflat despre proiect de la televizor, unde prezentatoarea spunea că se interzic mașinile.


Pffff... te cred, asa titlu m-ar fi entuziasmat si pe mine.  :(

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ ByOnu

UPDATE: De fapt, am primit o informatie gresita: la acel moment nu trecuse de Camera Deputatilor. Insa ieri (4.04) s-a discutat si cei de la AUR au cerut reintoarcerea la comisii a proiectului. Asadar, nu avem nicio veste buna pe subiect.

----------

Mai e un singur pas pana cand Legea mobilitatii urbane durabile va intra in vigoare: promulgarea legii. Nu am citit toate modificarile aduse, insa acest amendament reuseste sa faca mai mult decat restul legii. Pentru ca lege vorbeste mai mult de principii in timp ce acest amendament stabileste un lucru clar: benzile de circulatie pot avea latimi mai mici de 3,5 m. Pana acum, fie ca erau de buna credinta, fie ca nu, proiectantii se blocau in Comisiile Tehnice de Circulatie cand membrii comisiei le cereau ca benzile de circulatie de fie de 3,5 m.
Ingustarea benzilor de circulatie ofera mai multa protectie pentru toata lumea deoarece descurajeaza (si face dificila) circulatia cu viteza: cu cat e mai ingusta banda, cu atat mai mult conducatorul auto va fi mai atent. In schimb, cu cat banda e mai lata, cu atat mai mare e sentimentul de siguranta, deci si viteza.

Pe o banda de circulatie de 3.5 m, pe autostrada, viteza legala este de 130 Km/h. Va dati seama ca aceeasi latime in mediul urban iti ofera acelasi sentiment de siguranta ca pe autostrada? Iata de ce era nevoie ca si in Romania sa se poata ingusta benzile de circulatie sub 3,5 m, la fel ca in restul Europei.

Teoretic, exista o varianta mai simpla, respectiv Ministrul Transporturilor sa modifice un Ordin de ministru... insa e mai sigur si mai bine ca acest amendament a fost introdus in Lege. Felicitari dlui Drula Catalin pentru acest amendament si felicitari tuturor celor care au permis ca acest amendament sa treaca. Distribuiti informatia catre echipele care lucreaza la benzi dedicate transportului public si la infrastructura pentru biciclete pentru ca acum proiectele vor fi mai usor de realizat.

338912006_947660010011220_4089212984202461966_n.jpg (126.24 KB; downloaded 1372 times)



https://www.facebook.com/photo/?fbid=239 ... 59657695

 



  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ Mircea G

Costin wrote here:
Din cel mai departat punct poti ajunge in 10 minute ori la Sos Magurele la regionale, ori la Sos Salaj la 117, ori iesi direct la 227 dupa ce consulți programul de circulatie.

Exemplul este invalid.

Din ciclul " daca doriti sa revedeti ..." ...am revazut acest raspuns uimitor . Daca cei ce sustin un forum de genul asta pot da un asemenea exemplu de transport public ok .....  ma ia capul ...
Regionale , mers pe jos , consultat programe ..... va mai mirati ca este mai comod sa te urci in masina si in 5 min sa ajungi unde ai treaba ????
Transportul public in Bucuresti este praf , mai praf ca acum 50 de ani , maestre .

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ Costin

Comoditatea e un lux, nu o necesitate si nicidecum un drept ce trebuie asigurat de administratie pe spinarea celorlalti.

Iti e tie mai comod? Sigur, ok. E datoria primariei sa iti asigure loc in trafic si in parcare pentru masina ta in numele comoditatii? Absolut deloc.

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ subway guru

Dar tie? Ca si reciproca e valabila…
Sunt de acord ca administratia nu are cum sa asigure idealul pentru toti dar trebuie sa asigure in mod echilibrat ceea ce-i sta in puteri si posibilitati.
Mai mult de atat n-ai ce sa le pretinzi.

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ andrei11

Eu de vreo 4 luni nu mă pot deplasa pe jos decât vreo 200 - 300 metri din cauza unei boli care din păcate s-ar putea  să nu se amelioreze prea curând.  Eu ce fac, sunt obligat să iau transportul în comun ? Nu toţi suntem comozi...De  4 luni sunt depedent de un autoturism condus de frate-miu, inclusiv când mă deplasez la o bancă aflată la circa 300 metri de bloc ( 300 metri dus + 300 metri întors = 600 metri, prea departe de mine...)
O să aud soluţia căruciorului cu rotile...

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ subway guru

Ca sa te deplasezi pe unde si cum, ca nimic nu e amenajat cat de cat corespunzator pentru asta…

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ Mircea G

Costin wrote here:
.......... E datoria primariei sa iti asigure loc in trafic si in parcare pentru masina ta in numele comoditatii? Absolut deloc.

Da , este datoria primariei , deoarece nu discutam de " comoditate " ci de normalitate . Da , primaria trebuie sa identifice problemele si sa ajute la rezolvarea lor ( in cazul de fata ma refer la TP ) si are posibilitatea apelind la Guvern , Prefectura , Referendum local ...
Primaria trebuie sa rezolve probleme nu sa-si asigure " linistea " punind bariere problemelor ce nu stiu sa le rezolve si ii deranjaza . Nu exista sa transformi locuitorii in " buni "  ca merg pe jos si se impaducheaza in STB  si " rai " ca preferea confortul masinii personale . Fiecare munceste si plateste pt el , cit poate si doreste sa traiasca civilizat .
Asta ca idee . Transportul public in Bucuresti este depasit , anacronic si stapinit de personaje fara viziune .
In peste 30 de ani necesarul de transport in Bucuresti s-a modificat dramatic . Au disparut fluxurile " traditionale " spre marile platforme industriale dinspre cartiere dormitor , fluxuri ce dadeau rutele si orele de transport cit si densitatea lor . Bucurestiul s-a extins , se circula in toate directiile si la ore diverse ... ceva schimbari in conceptia astora de la STB ???
Hai o idee ...
117 autobuz in ,89 avea capatul de linie undeva in Salaj , doua blocuri si trei case ! Acum aveam un cartier de sute de blocuri si se mai dezvolta . A ramas 117 prelungit doua statii . Atit au stiut . Atit ii duce mintea . De 20 de ani cind a inceput dezvoltarea asta , se putea face o linie de tramvai spre centru ...rapid , elegant  . Mai mult , putea fi legat Ferentari , Giurgiului , Dr Taberei
32 tramvai  in 89 avea capatul in cimp , acum punct aglomerat datorita comunei Bragadiru . A ajuns tramvaiul in Bragadiru  ?  Va ajunge ?
69 troleu .... are cumva capatul acum in comuna Magurele , si eu nu am aflat ?????
Dr Taberi a fost unit cu rahova , ferentari , giurgiului  ??? Ce tramvai circula in zona ?
........
Astea sint problemele nu comoditatea . Nu cum behaie unele personaje cu " dictatura masinii personale " , nu . Lipsa transportului public decent , previzibil si la indemina .

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ Utilizator anonim 2

Sa va mai dau o tema de gindire, in special pentru cei care spun ca transportul public nu are loc de masinile personale. In anii comunismului, dupa cum stiti, erau atit de putine autoturisme incit problema era practic inexistenta. Primaria nu avea atunci nici un fel de datorie fata de automobilisti, putind sa se ocupe in voie de dezvoltarea transportului in comun.

Rezultatul? Ati vazut halul de aglomeratie? Cum circulau oameni pe scari, agatati de cuple si intre vagoane? Pina sa se ajunga la dementa ceausista, chestiunile erau chiar prezentate la emisiuni de tip Reflector si se vorbea de subdimensionarea criminala a parcului circulant, de conditiile groaznice de calatorie si de pericolele aferente. Asta e aceeasi neputinta si incompetenta a statului, atunci si acum.

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ Valentin

Dar nu zice nimeni ca peste noapte sa nu mai circule roata de masina personala, cat nici cineva care sa zica de maine renuntam total la transportul public.

Eu sunt de acord cu guru, in sensul de gasirea unui echilibru, iar acel echilibru (departe de ideal oricum, dat fiind ca idealul e subiectiv pentru fiecare persoana) nu exista dpmdv momentan. Ce e "echilibrat" acum in investitiile recente si viitoare? S-a construit pana acum ceva strict in beneficiul transportului public? Care e raportul investitii intre transportul personal si cel public? Cate pasaje s-au facut prost, fara sa lase perspective de viitor pentru transportul public? Sa vorbim de Ghica? sau de P. "Europa Unita"? Dar de idioteniile din sectorul 3? Punem pe butuci inelele orasului pentru prostia unor "alesi" locali care n-ar fi trebuit sub nicio forma sa aiba ceva de spus in treaba asta, decat "uite banii, construiti", nu sa faca fiecare ce il duce capu.

Ce investitii s-a facut in transportul public in ultimii 20 de ani? Abia acum avem (desi ar fi trebuit de mult sa avem) 100 tramvaie, 130 hibride, 400 autobuze E6, viitoarele 100 de troleibuze, poate si autobuzele electrice. Investitiile astea sunt firmituri pentru nevoile adevarate ale transportului public, deci cum sa "oferi" conditii civilizate cand pana de curand transportul public a fost pe plan secundar? Cate luni (sau cati ani) au durat licitatiile pentru ce am scris mai sus?
Abia acum avem in sfarsit niste licitatii pentru modernizarea cailor de rulare, aspect pe care eu personal credeam ca e imposibil sa il vad chiar si in mandatul de azi, chiar daca stiu ca nu toate o sa decurga cum trebuie, ca o sa existe poate intarzieri, contestatii s.a.m.d. faptul ca au fost scoase le pune partial pe un drum pe care ar fi sinucidere politica curata daca le-ai anula/nu le-ai mai executa.

Deci, d.p.m.d.v. am putea sa vorbim de un echilibru in momentul in care o sa avem toata reteaua de tramvai modernizata (si cu mentenanta necesara asigurata), o sa avem suficiente tramvaie moderne in depouri care sa poata sustina un interval acceptabil pentru toate liniile, o sa avem suficiente troleibuze cu reteaua aferenta modernizata (incrucisari, macazuri s.a.m.d.), o sa avem suficiente autobuze (hibride/electrice/ de care or fi) cat sa poata sustina intervale bune pentru toate liniile (in special aici e vorba si de conditiile de calatorie - ex. A/C), cand o sa avem depourile/autobazele modernizate, s.a.m.d.

Momentan exista un dezechilibru evident intre transportul public si cel personal, e suficient sa stai pe oricare parte a inelului central intr-o intersectie si o sa se vada aspectul asta.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ Mircea G

Asta este ideea , echilibru , nu dat cu parul in cei ce folosesc transport personal . Vei ce folosesc masinile personale nu pot fi " convinsi " cu forta sa treaca la transport public , dar se pot convinge singuri cind vor vedea un transport civilizat , normal .
Cine sa faca asta ??? Cred ca cei ce conduc la ora actuala sint in plus pe subiectul asta , asa ca un " sprijin " poate veni din societatea civila . Forumul asta care  este cit de cit luat in seama ar putea face mai mult decit sa " semnaleze " scaune rupte in tramvaie sau iluminat naspa . Sint ceva persoane aici care au viziune dar vad ca nu au curaj sa puna pe hirtie niste schite , solutii , si sa mearga cu ele la public pt validare . Vad ca exista o frica de nou , de solutii noi . Ma intreb uneori ce naiba aveau in cap aia care la 1901 au inaugurat tramvaiul suspendat in Wuppertal ? Cit curaj , cita viziune  ?
Sa mai spun o chestie , poate repet acum , dezvoltarea unui oras este data de mijloacele de transport SIGURE si de durata , adica metrou si tramvai . Restul sint prostii ...azi este linia de autobuz , miine o schimba primarul ca o supara pe amanta ....bine , la noi au putut sa mute si tramvaiul ca deranja smecherii ....
Veniti cu propuneri de linii de tramvai rapid , in ele sa se bage banii . nu in cascarabete electrice sau alte timpenii .

 


Go to page:  1  ... 30 31 32 33 34 35 36
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420531 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use