Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ

503 posts, 57516 views
 
Go to page:  1  ... 20 21 22 23 24 25 26  ... 36
 
 

📖 Pagination options
  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ Mircea G

andrei11 wrote here:
Dar maşinile ce caută pe trotuar ? Hai să văd cum justifici !

EU ???? Eu nu raspund decit in fata legii !
Datorita locutorilor orasului ( indiferent care este ) care din economie si prostie n-au prevazut strazi corespunzatoare , locuri de parcare  s-a ajuns la cutuma asta cu scoaterea masinii in afara caraosabilului pe trotuar . Permis de lege .  
Asta este situatia , nu numai ca parchez eu pe un trotuar , sa zicem , dar au ajuns trotuare/strazi , pe care se circula si se parcheaza .

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ ByOnu

Permis de lege.


Fals. Legea permite parcatul pe trotuar DOAR DACA exista indicator care arata clar cum se va realiza parcarea. Unde n-ai indicator care sa-ti permita, este interzis din oficiu.

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ shoppy

Am gasit un meme pe linkedin, fara aluzie la nici o persoana anume: "O tara nu este dezvoltata cand toti oamenii saraci au masina personala, este cand toti oamenii bogati merg cu transportul public".

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ Utilizator anonim 2

Da, e adinca...De asta americanii merg numai cu transportul public.

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ Beaver_27

Orașele europene sunt mult mai bogate ca cele americane, și cele bogate din america au măcar o rețea decentă spre bună de transport (New York). Gap-ul dintre oamenii săraci și cei bogați se vede cel mai tare acolo. Nu mai sunt anii 90, nu trebuie să mai vedem SUA ca acest paradis ce nu a fost niciodată.

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ andrei11

ByOnu wrote here:
Legea permite parcatul pe trotuar DOAR DACA exista indicator care arata clar cum se va realiza parcarea. Unde n-ai indicator care sa-ti permita, este interzis din oficiu.

:rofl:
Asta ai spus-o aşa, de principiu,  sau ai un articol de lege care susţine afirmaţia ta ?

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ Utilizator anonim 2

Nu, cica a fost o sentinta judecatoreasca intr-un proces intentat de unul din Cluj. Eu stiam regula aia cu 1m liber pentru pietoni dar se pare ca nu e valabila. Preventiv, nu mai parchez niciodata pe trotuar.

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ Cristi N

OUG 195/2002 Art 72 - Reguli pentru alţi participanţi la trafic:
(7) Este interzisă ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, iar când aceasta este permisă, conform indicatoarelor sau marcajelor, lăţimea minimă a trotuarului lăsat la dispoziţia pietonilor trebuie să fie de cel puţin un metru.

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ andrei11

Precizează te rog ce se înţelege prin vehicule imobilizate.  Epave, care stau o oră, o zi, o săptămână nemişcate, defecte.  Variante.

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ Cristi N

Art 63 - Oprirea, staţionarea şi parcarea:
(1) Se consideră oprire imobilizarea voluntară a unui vehicul pe drumul public, pe o durată de cel mult 5 minute. Peste această durată, imobilizarea se consideră staţionare.

(2) Nu se consideră oprire:
a) imobilizarea vehiculului atât timp cât este necesară pentru îmbarcarea sau debarcarea unor persoane, dacă prin această manevră nu a fost perturbată circulaţia pe drumul public respectiv;
Jurisprudenţă
b) imobilizarea autovehiculului având o masă totală maximă autorizată de până la 3,5 tone, atât timp cât este necesar pentru operaţiunea de distribuire a mărfurilor alimentare la unităţile comerciale.

(3) Pentru autovehiculele care transportă mărfuri, altele decât cele prevăzute la alin. (2) lit. b), administratorul drumului public împreună cu autorităţile administraţiei publice locale, cu avizul poliţiei rutiere, vor stabili programe sau intervale orare pe timpul nopţii, în care oprirea sau staţionarea este permisă pentru distribuirea mărfurilor.

(4) Se consideră parcare staţionarea vehiculelor în spaţii special amenajate sau stabilite şi semnalizate corespunzător.

(5) Vehiculul oprit sau staţionat pe partea carosabilă trebuie aşezat lângă şi în paralel cu marginea acesteia, pe un singur rând, dacă printr-un alt mijloc de semnalizare nu se dispune altfel. Motocicletele fără ataş, mopedele şi bicicletele pot fi oprite sau staţionate şi câte două, una lângă alta.

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ andrei11

Perfect,deabia aştept ca "prietenul meu"  RADU-NICOLAE MIHAIU să aplice legea în Sectorul 2. Evident că nu va mişca un deget din motivele arhicunoscute !

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ Serban

Cristi N wrote here:
OUG 195/2002 Art 72 - Reguli pentru alţi participanţi la trafic:
(7) Este interzisă ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, iar când aceasta este permisă, conform indicatoarelor sau marcajelor, lăţimea minimă a trotuarului lăsat la dispoziţia pietonilor trebuie să fie de cel puţin un metru.



Chiar mai clar decat atat, avem HG965/2016 pentru modificarea OUG 195/2002, care spune asa:

5. La articolul 142, literele k) şi n) se modifică şi vor avea următorul cuprins:.......................................................................
n) pe trotuar, cu excepţia situaţiei în care administratorul drumului public a executat amenajări care respectă prevederile art. 144 alin. (2) şi (3);"


Conditiile in care se poate parca pe trotuar:

6. La articolul 144, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Administratorul drumului public poate amenaja pe anumite zone ale trotuarului, cu avizul poliţiei rutiere, spaţii destinate opririi sau staţionării vehiculelor, marcate şi semnalizate corespunzător. Amenajările se pot executa numai dacă:
a) se respectă culoarul destinat circulaţiei pietonilor, stabilit potrivit normativelor în vigoare, care nu poate fi mai mic de 1 m lăţime;
b) accesul vehiculelor în parcare se realizează din partea carosabilă;
c) poziţionarea vehiculelor în parcare nu stânjeneşte circulaţia pe prima bandă sau pe pistele amenajate."
7. La articolul 144, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
"(3) Nu se pot amenaja parcări pentru autovehicule, pe trotuar, la mai puţin de 10 m de intersecţii, staţii ale mijloacelor de transport în comun sau treceri pentru pietoni."

 



Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ subway guru

Zice-se ca parlamentarii nostri ar fi hotarat ca masinile parcate nereglementar sa fie ridicate de politia rutiera.
Ma intreb si eu ca Moromete ce sunt, cu ce oameni, cu ce utilaje, unde le duc, unde le depoziteaza, cine le va pazi dar mai ales pe banii cui, ca politia e finantata de la bugetul national! (Sa vezi acum cum sar cu gura ardelenii ca de ce trebuie sa plateasca ei pentru Mitici!)  :rofl:

 


Go to page:  1  ... 20 21 22 23 24 25 26  ... 36
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2301 forum members have written 422569 posts in 5265 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use