Topic: Vagoane seria 21-90 (Astra Arad)
76 posts, 43062 views
📖 Pagination options
- Dr2005
-
Posted:
-
Vagoane seria 21-90 (Astra Arad)
Dr2005
Vagoanele seria 21-90 (AVA200) au fost construite de către Astra Arad începând cu anul 1996, sub licenţă Corail (Franţa), pe boghiuri Y32R.
La momentul acela (şi chiar şi acum) erau cele mai moderne vagoane din doatarea SNCFR (ulterior CFR Căltăori). Vagoanele sunt compartimentate (6 locuri în compartiment), dotate cu instalaţie de climatizare, uşi de acces şi de intercomunicaţie automate, toalete vacuumatice, posibilitatea alimentării la toate tensiunile UIC pentru trafic internaţional şi viteza maximă de circulaţie de 200 km/h.
Au fost livrate 50 de unităţi, deschizând calea spre seriile de vagoane salon produse ulterior de către Astra Arad, ale căror caracteristici sunt asemănătoare cu cele de 21-90, cutiile fiind identice, la fel şi boghiurile (s-au folosit şi boghiuri fără patină).
Iniţial au fost utilizate exclusiv la trenurile internaţionale, acum pot fi găsite şi pe trenuri rapide şi accelerate, însă merg şi la Budapesta, Viena şi Venezia.
Să vedem câteva detalii:
Regimul: 61 (trafic international)
Lungimea peste tampoane: 26.400 mm
Ampatamentul: 19.000 mm
Lătimea: 2.825 mm
Înăltimea de la nivelul superior al sinei: 4.050 mm
Înăltimea cutiei: 1.255 mm
Tara vagonului: 46 tone
Viteza maximă de circulatie: 200 km/h
Boghiurile: Y32 R, cu roti monobloc si frână electromagnetică
Masa boghiului echipat: 6,55 tone
Frâna pneumatică: tip KE - PR - Mg(D)
Diametrul cercului de rulare: Nou: 920 mm; Uzat: 870 mm
Diametrul discurilor de frână: 610 mm
Tensiuni de alimentare: 1000 V, 16,5 Hz, 1500 V 50 Hz c.a., 1500 V c.c., 3000 V c.c.
Încălzire si ventilatie: instalatie de climatizare
Număr de locuri: 66 (11 compartimente cu câte 6 locuri)
Cabine toaletă: 2, cu WC vacuumatic
Vagoanele seria 21-90 (AVA200) au fost construite de către Astra Arad începând cu anul 1996, sub licenţă Corail (Franţa), pe boghiuri Y32R.
La momentul acela (şi chiar şi acum) erau cele mai moderne vagoane din doatarea SNCFR (ulterior CFR Căltăori). Vagoanele sunt compartimentate (6 locuri în compartiment), dotate cu instalaţie de climatizare, uşi de acces şi de intercomunicaţie automate, toalete vacuumatice, posibilitatea alimentării la toate tensiunile UIC pentru trafic internaţional şi viteza maximă de circulaţie de 200 km/h.
Au fost livrate 50 de unităţi, deschizând calea spre seriile de vagoane salon produse ulterior de către Astra Arad, ale căror caracteristici sunt asemănătoare cu cele de 21-90, cutiile fiind identice, la fel şi boghiurile (s-au folosit şi boghiuri fără patină).
Iniţial au fost utilizate exclusiv la trenurile internaţionale, acum pot fi găsite şi pe trenuri rapide şi accelerate, însă merg şi la Budapesta, Viena şi Venezia.
Să vedem câteva detalii:
Regimul: 61 (trafic international)
Lungimea peste tampoane: 26.400 mm
Ampatamentul: 19.000 mm
Lătimea: 2.825 mm
Înăltimea de la nivelul superior al sinei: 4.050 mm
Înăltimea cutiei: 1.255 mm
Tara vagonului: 46 tone
Viteza maximă de circulatie: 200 km/h
Boghiurile: Y32 R, cu roti monobloc si frână electromagnetică
Masa boghiului echipat: 6,55 tone
Frâna pneumatică: tip KE - PR - Mg(D)
Diametrul cercului de rulare: Nou: 920 mm; Uzat: 870 mm
Diametrul discurilor de frână: 610 mm
Tensiuni de alimentare: 1000 V, 16,5 Hz, 1500 V 50 Hz c.a., 1500 V c.c., 3000 V c.c.
Încălzire si ventilatie: instalatie de climatizare
Număr de locuri: 66 (11 compartimente cu câte 6 locuri)
Cabine toaletă: 2, cu WC vacuumatic
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 21-90 (Astra Arad)
Robert24
049 titular intr-una din garniturile "Dacia"
049 titular intr-una din garniturile "Dacia"
21-90 049 Dacia 04aug12.jpg (410.23 KB; downloaded 11005 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 21-90 (Astra Arad)
Utilizator anonim
030 in compunerea lui Dacia, 19.01.2013
030 in compunerea lui Dacia, 19.01.2013
DSC_5753.JPG (259.56 KB; downloaded 10941 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 21-90 (Astra Arad)
Utilizator anonim
024
024
DSC_2863.JPG (435.77 KB; downloaded 10719 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 21-90 (Astra Arad)
Gabi23
038
038
61 53 21-90 038-8 - Bucureşti Nord - 14.08.2013.jpg (326.68 KB; downloaded 10441 times)
- Celestin Draganescu
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 21-90 (Astra Arad)
Celestin Draganescu
Haideti sa vedem cateva poze cu 023,singurul 21-90 vopsit albastru, aflat in gara Arad.
Haideti sa vedem cateva poze cu 023,singurul 21-90 vopsit albastru, aflat in gara Arad.
IMG_1750.jpg (76.42 KB; downloaded 10404 times)
IMG_1751.jpg (65.24 KB; downloaded 10443 times)
IMG_1752.jpg (61.89 KB; downloaded 10394 times)
- MariusCFRBucuresti
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 21-90 (Astra Arad)
MariusCFRBucuresti
- Gabriel Cristian
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 21-90 (Astra Arad)
Gabriel Cristian
Vagoanele de tipul acesta erau in exploatare in anul 1998 ? au circulat si pe Bucuresti Mangalia ? Ms anticipat
Vagoanele de tipul acesta erau in exploatare in anul 1998 ? au circulat si pe Bucuresti Mangalia ? Ms anticipat
- silver
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 21-90 (Astra Arad)
silver
Din moment ce au fost construite incepand cu 1996, da, erau in circulatie in 1998.
Si da, au circulat pe Bucuresti - Mangalia.
Din moment ce au fost construite incepand cu 1996, da, erau in circulatie in 1998.
Si da, au circulat pe Bucuresti - Mangalia.
- R936
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 21-90 (Astra Arad)
R936
21-90 007 zace la Curtici. Probabil ca nu l-au lasat sa treaca in Ungaria, avand probabil defectiuni
21-90 007 zace la Curtici. Probabil ca nu l-au lasat sa treaca in Ungaria, avand probabil defectiuni
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 21-90 (Astra Arad)
Gabi23
Ar trebui băgate la o reparaţie capitală serioasă aceste vagoane 21-90. Unele arată chiar jenant, care cred că nu au văzut o vopsea nouă de peste 10 ani, iar interioarele sunt foarte jegoase. Ne facem de ruşine la Viena cu ele. Din 50 de vagoane, cred că s-ar putea pune la punct măcar vreo 10-15 care să circule pe trenurile internaţionale.
Ar trebui băgate la o reparaţie capitală serioasă aceste vagoane 21-90. Unele arată chiar jenant, care cred că nu au văzut o vopsea nouă de peste 10 ani, iar interioarele sunt foarte jegoase. Ne facem de ruşine la Viena cu ele. Din 50 de vagoane, cred că s-ar putea pune la punct măcar vreo 10-15 care să circule pe trenurile internaţionale.
- George
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 21-90 (Astra Arad)
George
Perfect de acord, arata realmente jenant. Decolorate si peticite, cel mai bine le-ar face in schema albastra, ca vagonul acela fotografiat la Arad.
Inclusiv interiorul este unul totusi invechit fata de vagoanele salon produse la ASTRA, mult mai ok si mai confortabile. Ar trebui puse astfel de vagoane in trafic international sau, daca se vor mentine si 21-90, intr-adevar se impune macar o revopsire integrala si o modernizare a interioarelor, pentru vreo 15- 20 de vagoane, cate sunt folosite in trafic international, macar.
Inainte exista grija de a nu trimite toate jegurile neintretinute pe trenurile internationale, ceea ce e si firesc. Pe langa faptul ca este o chestiune de imagine, stai o gramada de timp in acele vagoane si mai dai si bani grei.
Perfect de acord, arata realmente jenant. Decolorate si peticite, cel mai bine le-ar face in schema albastra, ca vagonul acela fotografiat la Arad.
Inclusiv interiorul este unul totusi invechit fata de vagoanele salon produse la ASTRA, mult mai ok si mai confortabile. Ar trebui puse astfel de vagoane in trafic international sau, daca se vor mentine si 21-90, intr-adevar se impune macar o revopsire integrala si o modernizare a interioarelor, pentru vreo 15- 20 de vagoane, cate sunt folosite in trafic international, macar.
Inainte exista grija de a nu trimite toate jegurile neintretinute pe trenurile internationale, ceea ce e si firesc. Pe langa faptul ca este o chestiune de imagine, stai o gramada de timp in acele vagoane si mai dai si bani grei.
- R936
-
Posted:
-
Re: Vagoane seria 21-90 (Astra Arad)
R936
Cele compartimentate oferă, totuși, alt nivel de confort față de variantele salon, în special pe timpul nopții.
George wrote:
vagoanele salon produse la ASTRA, mult mai ok si mai confortabile.
Cele compartimentate oferă, totuși, alt nivel de confort față de variantele salon, în special pe timpul nopții.
📖 Pagination options