Topic: Achiziție 25 tramvaie noi
37 posts, 6367 views
📖 Pagination options
- Puss in Boots
-
Posted:
-
-
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achiziție 25 tramvaie noi
PTMZ
Depinde cine centralizează. Dacă vine tot Ministerul Dezvoltării (singura variantă plauzibilă, de altfel), nu cred că terminăm licitațiile până în 2026, darămite să mai fie livrate și vehiculele.
În cazul de față, sunt adeptul descentralizării. Fiecare primărie pe tarlaua proprie (a se citi "cu licitațiile proprii").
Depinde cine centralizează. Dacă vine tot Ministerul Dezvoltării (singura variantă plauzibilă, de altfel), nu cred că terminăm licitațiile până în 2026, darămite să mai fie livrate și vehiculele.
În cazul de față, sunt adeptul descentralizării. Fiecare primărie pe tarlaua proprie (a se citi "cu licitațiile proprii").
-
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achiziție 25 tramvaie noi
PTMZ
Ciudat, știam că deadline-ul pentru depunerea proiectelor pe componenta C10 a fost ieri... În fine.
Se pare că prin PNRR se vor achiziționa 7 tramvaie:
Sursa: Club Feroviar
Ciudat, știam că deadline-ul pentru depunerea proiectelor pe componenta C10 a fost ieri... În fine.
Se pare că prin PNRR se vor achiziționa 7 tramvaie:
Un proiect pentru cumpărarea a șapte tramvaie noi la Oradea, în valoare de peste 16 milioane de euro, va fi depus spre finanțare 100% nerambursabilă, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Oradea continuă să își modernizeze sistemul de transport în comun prin achiziția de noi tramvaie și stații de încărcare electrice.
Consilierii locali au aprobat în şedinţa de marți, 17 mai 2022, depunerea spre finanțare prin PNRR – Componenta 10 Fondul local, a proiectului privind achiziționarea a șapte tramvaie noi, precum și a 45 de stații de încărcare pentru vehicule electrice.
Direcția de Management Proiecte cu Finanțare Internațională din cadrul Primăriei Oradea pregătește proiectul privind achiziția acestor tramvaie și a stațiilor de încărcare electrice, în cadrul PNRR, a informat municipalitatea orădeană, printr-o postare pe site-ul său.
În ultimii doi ani au fost cumpărate 20 de tramvaie noi la Oradea
Valoarea unitară a unui tramvai este de 8.785.612,99 lei (fără TVA), respectiv 1.784.714,28 euro (fără TVA), în conformitate cu studiul de oportunitate aprobat de Consiliul Local al Municipiului Oradea, în timp ce valoarea unitară a unei stații de încărcare pentru vehicule electrice este de 123.067,50 lei (fără TVA), respectiv 25.000 euro (fără TVA)
În ultimii doi ani, municipiul Oradea a achiziționat 20 de tramvaie şi 22 de autobuze noi și a inaugurat o linie nouă de tramvai pe ruta Calea Aradului – Ceyrat – Cantemir.
Sursa: Club Feroviar
-
- BGP2597
-
Posted:
-
Re: Achiziție 25 tramvaie noi
BGP2597
Din ce știu ieri abia s-a deschis linia de finanțare pe Componenta 10. La ora actuală mai sunt disponibile următoarele fonduri:
(Sursa: https://mdlpa.ro/pages/pnrrbuget)
Singura condiție pentru accesare e ca orașele să nu-și fi epuizat bugetul alocat. La tramvaie e cea mai mică bătaie, mai sunt disponibile încă 93 de milioane de euro.
Din ce știu ieri abia s-a deschis linia de finanțare pe Componenta 10. La ora actuală mai sunt disponibile următoarele fonduri:
Screenshot 2022-05-17 203659.png (76.84 KB; downloaded 2105 times)
(Sursa: https://mdlpa.ro/pages/pnrrbuget)
Singura condiție pentru accesare e ca orașele să nu-și fi epuizat bugetul alocat. La tramvaie e cea mai mică bătaie, mai sunt disponibile încă 93 de milioane de euro.
-
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achiziție 25 tramvaie noi
PTMZ
Înțeleg, mulțumesc pentru lămuriri. Citisem mai multe articole care spuneau că luni ar fi deadline-ul, de aceea am sesizat acest aspect.
Nu prea e de mirare cererea scăzută la tramvaie. Majoritatea municipiilor și-au achiziționat deja, au în curs de achiziție sau au asigurat prin contracte necesarul de vehicule pentru un parc decent, pe baza posibilităților actuale. În plus, sunt puține vehicule disponibile, 50 cu totul.
Înțeleg, mulțumesc pentru lămuriri. Citisem mai multe articole care spuneau că luni ar fi deadline-ul, de aceea am sesizat acest aspect.
Nu prea e de mirare cererea scăzută la tramvaie. Majoritatea municipiilor și-au achiziționat deja, au în curs de achiziție sau au asigurat prin contracte necesarul de vehicule pentru un parc decent, pe baza posibilităților actuale. În plus, sunt puține vehicule disponibile, 50 cu totul.
-
- BGP2597
-
Posted:
-
Re: Achiziție 25 tramvaie noi
BGP2597
Bugetul total se acordă first come - first served, de aceea toată lumea a văzut ziua de ieri ca pe prima, ultima și singura zi în care se pot depune cereri.
Bugetul total se acordă first come - first served, de aceea toată lumea a văzut ziua de ieri ca pe prima, ultima și singura zi în care se pot depune cereri.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achiziție 25 tramvaie noi
Puss in Boots
@BogdanPetrini La ce buget te referi? Mie inca nu mi-e clar (am dat mail la minister dar inca nimic) daca de exemplu un oras a accesat locuinte daca mai poate lua si tramvaie sau este un anumit buget pe toata C10 si nu se iau separat componentele.
BogdanPetrini wrote here:
Singura condiție pentru accesare e ca orașele să nu-și fi epuizat bugetul alocat. La tramvaie e cea mai mică bătaie, mai sunt disponibile încă 93 de milioane de euro.
@BogdanPetrini La ce buget te referi? Mie inca nu mi-e clar (am dat mail la minister dar inca nimic) daca de exemplu un oras a accesat locuinte daca mai poate lua si tramvaie sau este un anumit buget pe toata C10 si nu se iau separat componentele.
-
- BGP2597
-
Posted:
-
Re: Achiziție 25 tramvaie noi
BGP2597
Pe lângă bugetul global pentru obiectele de pe C10, fiecare UAT, în funcție de rang (municipiu reședință de județ, municipiu, oraș, comună) are o sumă maximă prealocată pe acestă componentă, din care poate să își ia ce are nevoie sau ce vrea, tocmai ca un singur oraș să nu ia tot bugetul, așa cum s-a intampalt acum câțiva ani cu banii de la AFM pentru autobuze care s-au doar doar către Brașov și București.
Nu știu exact care sunt sumele maxime, dar de exemplu un oraș poate să ia tramvaie de toți banii sau să își împartă suma alocată între tramvaie, autobuze și ceva ITS sau piste de biciclete sau orice combinație vor ei.
Treaba e că bugetul global e mai mic decât suma maximă alocată pe UAT x Nr. de UAT-uri, de aia mulți s-au grăbit să depună cererile în prima zi.
Pe lângă bugetul global pentru obiectele de pe C10, fiecare UAT, în funcție de rang (municipiu reședință de județ, municipiu, oraș, comună) are o sumă maximă prealocată pe acestă componentă, din care poate să își ia ce are nevoie sau ce vrea, tocmai ca un singur oraș să nu ia tot bugetul, așa cum s-a intampalt acum câțiva ani cu banii de la AFM pentru autobuze care s-au doar doar către Brașov și București.
Nu știu exact care sunt sumele maxime, dar de exemplu un oraș poate să ia tramvaie de toți banii sau să își împartă suma alocată între tramvaie, autobuze și ceva ITS sau piste de biciclete sau orice combinație vor ei.
Treaba e că bugetul global e mai mic decât suma maximă alocată pe UAT x Nr. de UAT-uri, de aia mulți s-au grăbit să depună cererile în prima zi.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achiziție 25 tramvaie noi
Puss in Boots
La autobuze s-au dus asa ca Iasul a fost idiot. Bine, functionarii primariei. Asa ca a durat cativa ani ca sa se castige procesul si inca nu stiu daca se si va traduce treaba asta in ceva concret de la AFM sau nu.
La autobuze s-au dus asa ca Iasul a fost idiot. Bine, functionarii primariei. Asa ca a durat cativa ani ca sa se castige procesul si inca nu stiu daca se si va traduce treaba asta in ceva concret de la AFM sau nu.
-
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achiziție 25 tramvaie noi
PTMZ
La AFM se poate spune că au fost bani cu dedicație, nu e strict vina administrației ieșene. Au mai fost și alte orașe aplicante (Timișoara, Constanța, Galați, Pitești și Satu Mare) și au picat toate, excepție București și Brașov.
Tocmai de aceea, mecanismul actual pentru PNRR mi se pare semnificativ mai bun.
La AFM se poate spune că au fost bani cu dedicație, nu e strict vina administrației ieșene. Au mai fost și alte orașe aplicante (Timișoara, Constanța, Galați, Pitești și Satu Mare) și au picat toate, excepție București și Brașov.
Tocmai de aceea, mecanismul actual pentru PNRR mi se pare semnificativ mai bun.
- FlyAllTime
-
Posted:
-
Re: Achiziție 25 tramvaie noi
FlyAllTime
Ar putea Pesa veni cu Twist la licitatie? Parca as avea chef si de altceva in afara de Astra
Ar putea Pesa veni cu Twist la licitatie? Parca as avea chef si de altceva in afara de Astra

-
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achiziție 25 tramvaie noi
punmeister
Tehnic vorbind da, pot. Dar asta depinde mult de buget si de calendarul de livrari care e posibil sa fie cu dedicatie pentru Astra.
Tehnic vorbind da, pot. Dar asta depinde mult de buget si de calendarul de livrari care e posibil sa fie cu dedicatie pentru Astra.
-
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achiziție 25 tramvaie noi
PTMZ
Ținând cont că a fost reluat trendul cu Astra unic ofertant, vezi Arad și Brăila, nu mi-aș face speranțe, mai ales pentru că e o marjă foarte mică de lungime. Iar Twist are cam 25m, deci foarte greu ar putea ajunge la acel 26-28m solicitat.
Ținând cont că a fost reluat trendul cu Astra unic ofertant, vezi Arad și Brăila, nu mi-aș face speranțe, mai ales pentru că e o marjă foarte mică de lungime. Iar Twist are cam 25m, deci foarte greu ar putea ajunge la acel 26-28m solicitat.
-
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achiziție 25 tramvaie noi
punmeister
Cel de la Craiova are 27 de metri, deci se incadreaza. Conditia ar fi sa nu impuna boghiuri pivotante in CS (Twistul de la Craiova are un truc fix precum Bucur LF).
Cel de la Craiova are 27 de metri, deci se incadreaza. Conditia ar fi sa nu impuna boghiuri pivotante in CS (Twistul de la Craiova are un truc fix precum Bucur LF).
📖 Pagination options