Transportul feroviar în RomâniaIstoria transportului feroviar din România

 

Topic: Căi ferate abandonate sau desființate

44 posts, 4668 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
  • ADK
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Căi ferate abandonate sau desființate ADK

Nu știu dacă există deja un subiect similar, dar eu unul nu l-am mai găsit nici cu căutarea pe Google (gen ”metrouușor căi ferate abandonate/linii scoase din uz” etc). Oricum, dacă există, îmi cer scuze pentru crearea unui nou topic și rog mutarea acestui mesaj în locul potrivit.

Ca fapt-divers, cu toate că trenurile mă pasionează prea puțin, în schimb m-au atras mult liniile abandonate, poate și într-un fel că find atras de istorie, acesta este un alt subiect interesant de discutat. Primele linii scoase din uz le-am văzut în București, pe cea de la Baduc (pe care am mai prins-o funcțională până prin 2009-10, se mai plimba o locomotivă LDH sau ceva similar pe acolo), defapt, linia se întindea mai mult, ajungând până în Militari și de acolo nu-i mai cunosc traseul. Ea mai funcționa între CFR Progresul și Baduc, porțiunea care continua ulterior pe lângă fosta fabrică Rocar-Trafic Greu-13 Septembrie-Răzoare și până după Militari era deja scoasă din uz în acei ani. Mai exista o linie care ajungea la IMGB Vulcan, și care mai continua până aproape de rematul de la Taxi Meridian (sau IMGB Poarta 3) tot așa în acei ani. Încă, prin 2008-9, mai existau și 2 locomotive ceva similar LDH-urilor unul roșu iar altul albastru staționate la poarta intreprinderii de la capătul autobuzelor. Alte linii le-am găsit la Obor (pe partea cu tramvaiul 36), acum dacă nu mă înșel sunt deja scoase, însă era o linie care trecea prin parc și ajungea în hale. Nu știu dacă mai este, dar mi s-a părut tare interesant.

Lăsând un pic Bucureștiul și trecând la Buzău, unde și aici a fost destulă industrie care spre mirarea mea, o parte încă este activă, la fel se găsesc și aici ceva linii (mai exact în partea de sud a orașului, sau în partea de nord al cartierului Mihai Viteazul) și nu numai, dar asta am pentru azi. Profitând și de ridicarea restricțiilor, de o vreme bună dar destul de răcoroasă, am realizat câteva fotografii însă liniile nu cred că se vor scoate prea curând, însă tot ce-i posibil. Măcar să existe un pic de material istoric, pe lângă ce oferă deja Google Street View.

Încep cu strada Șantierului, unde linia prezentată din primele fotografii a fost funcțională până nu demult. Pe ea se mai plimba o locomotivă de genul LDH-urilor, probabil în ceva manevre sau probe. Linia încă este bună doar că trebuie curățată dacă se mai dorește folosirea ei.
1.jpg (214.23 KB; downloaded 1523 times)

2.jpg (212.6 KB; downloaded 1523 times)


La un moment-dat se împarte însă a doua linie este deja desființată.
3.jpg (222.95 KB; downloaded 1523 times)

4.jpg (186.34 KB; downloaded 1523 times)


Linia continuă paralel cu strada Aurel Vlaicu spre Agricover SA.
5.jpg (223.29 KB; downloaded 1523 times)


Ne reîntoarcem de unde am plecat și urmărim a doua linie care traversează strada Șantierului, de data aceasta spre fabrica de pâine și specialități Boromir.
6.jpg (139.15 KB; downloaded 1523 times)

Vedere și din partea opusă, unde se observă și prima linie.
8.jpg (164.11 KB; downloaded 1523 times)

Mergem spre fabrică.
7.jpg (192.59 KB; downloaded 1523 times)

Vedere din sens opus.
9.jpg (147.85 KB; downloaded 1523 times)

10.jpg (181.91 KB; downloaded 1523 times)

 


  • ADK
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Căi ferate abandonate ADK

Continuare:
11.jpg (201.3 KB; downloaded 1512 times)

12.jpg (177.17 KB; downloaded 1512 times)


Și un mic detaliu privind starea ultimelor linii care au fost funcționale până acum vreo 2-3 ani.
IMG_20220309_142625061_HDR.jpg (272.3 KB; downloaded 1512 times)


Linii scoase din uz se mai găsesc în Buzău (cel puțin știute și confirmate de mine) la intrarea în oraș pe șos. Pogonele (până în garajul SC Transbus SA), la capătul autobuzului 10 pe bd. Industriei la Apcarom, pe strada Hanganului se mai găsește o linie însă din cauza prezenței unei unități militare nu se poate fotografia. Însă în județ sunt mult mai multe linii abandonate, cel puțin la Nehoiu ar merita o vizită făcută.

 


  • messe
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Căi ferate abandonate messe

Vezi ca intre Viperesti si Cislau mai e o cale ferata dezafectata care ducea spre un depozit de armament.

 


  • ADK
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Căi ferate abandonate ADK

O știu, este cel mai probabil linia care vine de la Ploiești Sud și face stânga până în Mizil peste E577 unde linia este deja scoasă, dar încă e rămas indicatorul cu ”alte pericole” însoțit de trecere la nivel cu cale ferată industrială. În 2018 deja nu mai exista, spre deosebire de 2009 care încă părea în stare bună de uz.

În București nu departe de Lujerului, pe strada Fabricii se mai găseau ceva linii abandonate, care mă mira existența lor și-n anul 2019.
LE: rog un adminstrator sau un moderator să modifice titlul în ”Căi ferate abandonate sau desființate”. :yes:

 


  • messe
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Căi ferate abandonate messe

Nu e aceea, linia de care ti-am scris se desprinde din linia 504 Buzau-Nehoiasu dupa Viperesti spre stanga catre zona deluroasa aflata in stanga DN.10 cum te duci catre Nehoiu. Apropos de DN.10, chiar o traversezi dupa ce iesi din Viperesti pe acea zona unde soseaua este rectilinie intre Viperesti si Cislau. Daca o sa ai drum pe acolo o s-o vezi.

 


  • ADK
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Căi ferate abandonate sau desființate ADK

Am înțeles, însă linii abandonate se mai găsesc înafara orașului față de cele din mediul urban care sunt tot mai pe cale de dispariție, astfel că aici ar trebui pus accent puțin mai mult. Acum dacă m-aș folosi de Google Street View aș avea o groază de capturi să pun de peste tot, mai ales că îmi oferă posibilitatea să mă întorc chiar și-n anul 2008. Dar vreau totuși să aduc aminte un pic și de Ploiești, unde prima dată în anul 2014 când am venit odată cu începerea reabilitării căii de rulare al tramvaielor încă mai erau ceva linii care acum sunt majoritatea scoase. O linie venea din dreptul depoului de tramvaie (acum din păcate desființată), traversa strada Găgeni și mergea paralel pe toată șos. Nordului-Vestului spre fabrica de dero. Însă a fost scoasă înainte de anul 2012, bine și lângă depoul de troleibuze există o linie desființată dar care se poate vedea doar de sus.

 


  • ADK
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Căi ferate abandonate sau desființate ADK

Alte căi ferate desființate din București (faptul că-i orașul cel mai cunoscut multora dintre noi, și mulți ne pot oferi informații interesante și utile) ar fi cele care traversau șos. Morarilor, venind dinspre Republica. Sincer, chiar nu știu exact ce traseu aveau aceste linii cel mai probabil industriale, deoarece azi e de nerecunoscut cum s-a schimbat zona ca să-mi dau seama unde se duceau (chiar și-n anul 2009). Dacă urmărim linia prin anul 2009 cu ajutorul vizualizării stradale (în 2011 deja nu mai erau), chiar dacă de pe șosea erau scoase, dar erau încă erau foarte vizibile în apropriere paralel atât cu Bd. Basarabia cât și de pe șos. Vergului, și se pare că erau vreo 4 linii. Totuși, prin anul 2014 încă mai existau ceva din linii între Republica și Bd. 1 Decembrie 1918, cei drept mai greu vizibile din cauza gardurilor și a vegetației, dar încă vizibile la intrare pe strada Ion Șahighian. Acum nu mai există în niciuna din imaginile de mai jos, decât puțin după gara Titan Sud, confirmat cu imaginile actualizate acum aproape un an de zile.

2022-03-26_161051.jpg (102.02 KB; downloaded 1209 times)

2022-03-26_161137.jpg (87.25 KB; downloaded 1209 times)

2022-03-26_161209.jpg (110.03 KB; downloaded 1209 times)

2022-03-26_161310.jpg (106.7 KB; downloaded 1209 times)

2022-03-26_162012.jpg (96.26 KB; downloaded 1209 times)


Totuși, la Republica se mai făcea o linie pe șos. Dudești-Pantelimon, unde se pare că mergeau la o fabrică dar liniile mai existau și-n anul 2019.
2022-03-26_163754.jpg (88.6 KB; downloaded 1209 times)

2022-03-26_163809.jpg (73.13 KB; downloaded 1209 times)

2022-03-26_163841.jpg (79.01 KB; downloaded 1209 times)

 


  • Costin
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Căi ferate abandonate sau desființate Costin

Inainte de a fi construite blocurile de pe Sos. Pantelimon, linia 801 (Oltenita), in prezent avand capatul la statia Titan Sud, era legata direct de Gara Obor. Asta sunt acele linii.

O data cu constructia blocurilor linia a fost izolata de Gara Obor dar e posibil sa fi avut trafic industrial pe portiunile mai centrale.  Cel putin pana la Sos. Morarilor, liniile au existat pana pe la jumatatea anilor 2000.

 


  • PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Căi ferate abandonate sau desființate PTMZ

După desființarea liniei scurte dintre Titan Sud și Gara Obor, cât timp a mai circulat CFR pe acolo, trenurile de la Oltenița ajungeau la Gara Obor pe centură și apoi M800.

 


  • ADK
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Căi ferate abandonate sau desființate ADK

Wow! Am încercat să mai caut urme însă cam fără succes, oare care era legătura mai exactă? nu știu dacă e cum am desenat-o eu... Am luat cam toate străzile la rând să mai caut vreo urmă de linie dar fără prea mare noroc, decât una singură unde nu s-a atins nimeni încă prin 2009 și aia aproape de gară... Dacă liniile sunt într-adevăr scoase foarte demult, de când cu construcția blocurilor, înseamnă că am căutat degeaba.
2022-03-26_190849.jpg (254.7 KB; downloaded 1176 times)

 


  • cris_m
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Căi ferate abandonate sau desființate cris_m

Poti compara harta din 1966 cu cea din 1980. Se vede clar ca in 1980 deja incepusera sa construiasca blocurile de pe Pantelimon, probabil 2-3 ani mai tarziu le-au facut si pe cele de pe Chisinau. Undeva in perioada asta au disparut liniile de acolo. Ce a mai supravietuit ulterior au fost cele care duceau la fabrica de paine (pe locatia actuala a complexului rezidential Hercesa), demolata pana sa inceapa constructia blocurilor (aproximativ 2008). Portiunea dintre Soseaua Morarilor si Titan Sud nu a mai rezistat foarte mult dupa aceasta.

 


  • ADK
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Căi ferate abandonate sau desființate ADK

Mulțumesc mult, colegu'! Îmi e super utilă vechia hartă a Bucureștiului (mai ales din diverși ani), unde mai pot căuta linii acum ajunse istorie și nu numai, poate și depouri și autobaze ITB desființate. Păcat totuși că nu merge street view pe fostulbucuresti.github.io :lol:

Nu știu ce program să folosesc ca să fac transparența hărții veche peste cea nouă, dacă mă înțelegi... să pot marca corect locurile fostelor linii, se pare totuși să treceau unde e astăzi Kaufland Pantelimon iar bd. Chișinău a fost lărgit mai târziu.

 


  • GPS
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Căi ferate abandonate sau desființate GPS

Ai acolo opțiunea de a arăta străzile actuale și străzile desființate.

 


  • ADK
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Căi ferate abandonate sau desființate ADK

Am observat, dar mă refer să le compar simultan... adică să pun ambele hărți în același timp una peste alta cu transparență, să se vadă clar pe unde trecea trenul.

 


 
Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului feroviar din România  • 
Choose destination

Since our 1992 forum members have written 385057 posts in 4731 topics and 457 subforums.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use