Parent forum: Inițiative și proiecte inter-regionale sau inter-județene

 

Topic: Ministerul Dezvoltării - achiziție 49 de tramvaie de 18m unidirecționale

379 posts, 23142 views
 
Go to page:  1  ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19
 
 

📖 Pagination options
  • Author: stefan_br
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Ministerul Dezvoltării - achiziție 49 de tramvaie de 18m unidirecționale stefan_br

Iar dintre orasele beneficiare doar Ploiestiul are infrastructura pusa la punct,nu stiu daca si Galatiul se va incadra sa inchida santierele pana le vin primele tramvaie. Cel mai prost stau Braila si Botosani.

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Ministerul Dezvoltării - achiziție 49 de tramvaie de 18m unidirecționale PTMZ

Din păcate, ai dreptate. :( Însă aș merge chiar mai departe și să spun că niciun oraș nu are infrastructura complet pusă la punct.

La Ploiești mai e de modernizat doar depoul, care are deja finanțare asigurată, în rest totul pare ok. Singura problemă e că nici până la ora actuală nu știu să fi fost lansată o licitație pentru operațiunile necesare, iar termenul limită comunicat de Ministerul Dezvoltării pentru implementare e 30 aprilie 2023, deci ar cam fi cazul să se grăbească.

Galați mai are doar un șantier deschis, pe Traian Vuia, Henri Coandă și George Coșbuc. Acesta va putea fi terminat peste câteva luni, dar nu se va putea închide cel de pe Siderurgiștilor (spre combinat), depoul 1 și Ștefan cel Mare, deoarece abia se licitează proiectarea, deci nu e nici măcar deschis. Prin urmare, linia 39, pe care vor fi repartizate cele 10 tramvaie de aici, va fi afectată (poate întoarce prin deviere la Berthelot, Comat sau depoul 2), iar depoul 2 nu este reabilitat, ceea ce înseamnă că facilitățile până la finalizarea depoului 1 vor fi improprii într-o oarecare măsură.

La Brăila, într-adevăr, lucrurile se mișcă doar pe Bulevardul Independenței, iar pe Calea Galați și Radu Negru - Monument stagnează licitațiile, momentan nefiind vreo perspectivă pentru reluarea acestora. Plus că pentru liniile din Brăilița și Depoul Vidin nu știu să fie planuri de reabilitare, nici de Depoul Radu Negru nu sunt sigur că va fi reabilitat (știu că e prevăzută doar bucla de la terminal). Ceea ce va fi o problemă pentru linia 21, unde sunt repartizate toate cele 10 tramvaie alocate Brăilei, deoarece rămân tronsoane nemodernizate pe care vor rula tramvaiele, și Ministerul Dezvoltării/UE s-ar putea să nu fie tocmai încântați de acest lucru și să dea penalizări.

Cu Botoșani se știe epopeea, ei sunt cei mai în urmă. Administrația veche a lăsat tramvaiul să se degradeze nepermis de mult, atrăgând antipatia multor locuitori pentru tramvai, iar când a văzut dezastrul a făcut proiectul la repezeală, mai mult așa, să fie: doar 9 tramvaie cu capacitatea puțin peste o Tatra, din care 5 pe 101 și 4 pe 102, cu proiecte de reabilitare care au omis depoul, iar prețurile nu au fost tocmai realiste - e drept că a survenit și scumpirea materialelor între timp. Unde mai pui că totul s-a întâmplat foarte târziu pentru un proiect despre care se știa că va dura 5-6 ani, deoarece s-a depus cererea de finanțare cu doar 3-4 ani înainte de termenul limită. Acum, administrația nouă se plânge de lipsă de finanțare suficientă, dar cochetează, între timp, cu ideea de autobuze electrice în loc de tramvaie, ceea ce e absurd. Partea bună e că măcar în acte nu vor să renunțe la proiectele originale, dar tot le va lua ceva să le implementeze.

În concluzie, situația nu e deloc prea roz, iar toate orașele ar face foarte bine să accelereze implementarea proiectelor aferente pentru infrastructură.

 


  • Author: deprodio
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Ministerul Dezvoltării - achiziție 49 de tramvaie de 18m unidirecționale deprodio

In Galati va fi mai ok deoarece in cateva luni se va deschide santierul pe G.Cosbuc iar pana la anul,sunt sanse sa termine si chiar daca nu se va termina,39 ar putea intoarce la Comat si astfel vor circula 7,39 si 44.Intr-adevar,tronsonul spre depou va fi nemodernizat dar avand in vedere ca va fi doar de acces/retragere nu va fi o problema.Referitor la depou,si tramvaiele PESA din Iasi sunt garate in depoul din Gara pana la modernizarea celui din Dacia si, deocamdata nu este nicio problema. De ce ar fi in alte orase?  Mai ales ca in Iasi nu sunt respectate traseele din licitatie deci se mai pot face jonctiuni.

 


  • Author: ctln1991
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Ministerul Dezvoltării - achiziție 49 de tramvaie de 18m unidirecționale ctln1991

La Braila si Galati vor ramane doar cate un depou din cele 2 existente. Galati ramane cu vreo 4 trasee si Braila cu 4.

 


  • Author: ctln1991
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  


  • Author: deprodio
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Ministerul Dezvoltării - achiziție 49 de tramvaie de 18m unidirecționale deprodio

Galatiul ramane cu 3 trasee:7,39 si 44.Ar putea fi 4 trasee, in cazul in care, va fi reactivat 2 intre Piata Centrala si Liceul 9 dar nu stiu daca licitatia prevede si bucla de intoarcere de la liceul 9 sau doar pana la intrare in depou.

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Ministerul Dezvoltării - achiziție 49 de tramvaie de 18m unidirecționale PTMZ

deprodio wrote here:
Referitor la depou,si tramvaiele PESA din Iasi sunt garate in depoul din Gara pana la modernizarea celui din Dacia si, deocamdata nu este nicio problema. De ce ar fi in alte orase?  Mai ales ca in Iasi nu sunt respectate traseele din licitatie deci se mai pot face jonctiuni.

Păi mă iau după proiectul halei propuse la Timișoara pentru Bozankaya și îmi dau seama că sunt ceva condiții cerute la niște standarde mai ridicate. Un depou nou/modernizat e mai eficient decât unul nemodernizat în ceea ce privește beneficiul operațiunilor de mentenanță efectuate, adică ai posibilitatea de a întreține mai bine tramvaiele datorită unor dotări suplimentare în primul caz:
Sa nu patrunda praful, temparatura sa nu coboare niciodata sub 5 grade, control pe umiditate si pazita de incendii. Sunt cerintele principale pentru amenajarea unei hale speciale in care sa fie asigurata mentenanta pentru cele 21 de tramvaie noi ce vor ajunge la Timisoara de la firma Bozankaya din Turcia.

Se cauta o firma care sa intocmeasca documentatia si proiectul tehnic, iar cladirea se va amenaja pe un teren al STPT la depoul din Dambovita.

Hala va avea regim de parter inalt si o groapa de fundare care sa sustina 18 tone, pardoseli anticorozive si antiderapante,
hidroizolatii etanse, tamplarii etanse rezistente la foc si cu protectie la praf.
De asemenea, sunt prevazute 12 elevatoare si un pod rulant cu panou de control.

Temperatura interioara in hala de mentenanta trebuie sa fie mai ridicata de 5 grade Celsius, intrucat va adaposti si aparatura electronica ce va fi utilizata la verificari si revizii de specialitate, iar aceasta trebuie sa functioneze in conditii optime.

Sursa: Opinia Timișoarei

 


  • Author: Puss in Boots
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Ministerul Dezvoltării - achiziție 49 de tramvaie de 18m unidirecționale Puss in Boots

Vad ca toti zic de 21 dar ele teoretic pot fi 40, trebuie doar sa gaseasca banii. Nu se poate gandi in perspectiva sau le pun cruce celor 19?

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Ministerul Dezvoltării - achiziție 49 de tramvaie de 18m unidirecționale PTMZ

Deja suntem off-topic, dar la Timișoara sunt comandate strict cele 21, singurele care au fost luate concret, deci e normal să fie menționate doar acestea, nu toate 40. În presă, oficialii au declarat că doresc și suplimentarea cu celelalte 19 unități, se caută finanțare prin PNRR sau alte proiecte europene pe bugetul 2021-2027.

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Ministerul Dezvoltării - achiziție 49 de tramvaie de 18m unidirecționale PTMZ

Conform unui răspuns de la Ministerul Dezvoltării la o solicitare trimisă marți, de data aceasta, toate loturile licitației au fost câștigate de PESA. Oferta Bozankaya a fost descalificată, deoarece nu au inclus în componenta tehnică a ofertei nomenclatorul defectelor și lista materialelor periculoase, fapt semnalat de PESA în contestația din septembrie.

Cum am arătat data trecută, modelul ofertat pentru toate loturile este Jazz:
Screenshot_20220106-165719.jpg (92.34 KB; downloaded 1021 times)


Și o captură de ecran cu lotul de Ploiești pentru exemplificarea dovezii de excludere a Bozankaya:
Screenshot_20220106-165947.jpg (138.63 KB; downloaded 1021 times)


Evident, prețurile au rămas neschimbate, deci le puteți consulta în format complet în răspunsul din octombrie, pe care l-am postat aici (același topic, pagina 11).

 


  • Author: punmeister
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Ministerul Dezvoltării - achiziție 49 de tramvaie de 18m unidirecționale punmeister

Oricum, Jazzul e cam aceeasi mancare de peste cu ce a ofertat Bozankaya.

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  


  • Author: ticker
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Ministerul Dezvoltării - achiziție 49 de tramvaie de 18m unidirecționale ticker

Daca ramane Pesa cu Jazz sunt curios daca vor personaliza / updata designul. De exemplu  Twist e mai modern.

 


  • Author: punmeister
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Ministerul Dezvoltării - achiziție 49 de tramvaie de 18m unidirecționale punmeister

PTMZ wrote here:
În ce sens? Te referi la boghiuri?

Platforma in sine. Boghiuri fixe, 3 module.
ticker wrote here:
Daca ramane Pesa cu Jazz sunt curios daca vor personaliza / updata designul. De exemplu  Twist e mai modern.

Vor fi mai mult ca sigur identice ca design cu cele de la Iasi.
76dcf2dd6f5d0ecc7c4268e1d85f487f.jpg (20.33 KB; downloaded 831 times)

 


Go to page:  1  ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Inițiative și proiecte inter-regionale sau inter-județene  • 
Choose destination

Since , our 1928 forum members have written 372888 posts in 4524 topics and 450 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use