Parent forum: Vehiculele rutiere ale viitorului - sisteme de propulsie deosebite, conducere autonomă și altele

 

Topic: Autovehicule electrice... noile provocări ale viitorului.

114 posts, 6299 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8
 
 

📖 Pagination options
  • Author: aztec
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. aztec

Pt transport urban, trecerea pe electric este ideala.
Atât la mașini mici cât și la autobuze.
Se împacă atât autonomia cât și nevoile de încărcare.

Întrebare.
Ce facem cu transportul interurban sau de distante lungi, gen autocare sau transfrontalier?
Cum rezolvam atât problema autonomiei cât și surselor de încărcare.

 


  • Author: Chev Celios
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. Chev Celios

Simplu. Ce este urban pe electric si ce este industrial sau pentru transport pe distante lungi sa fie pe hidrogen.  Parca cei de la JCB au scos un excavator pe hidrogen.  

 


  • Author: shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. shoppy

Pai aici este problema, chiar daca spun unii "si ce daca dureaza juma de ora incarcarea la benzinarie?, daca mergi mult tot trebuie sa faci si tu o pauza, bei o cafea...", dar daca o pompa de motorina / hidrogen poate umple o masina in 5min asta inseamna ca o benzinarie cu 10 pompe poate alimenta 120 de masini pe ora, daca vrei sa faci acelasi lucru cu posturi de incarcare electrica, care incarca o masina in 30min, pai ar trebui sa ai intr-un loc 60 de posturi, deci o parcare cu 60 de locuri, si daca punem o medie de 2 oameni / masina atunci trebuie sa ai facilitati pentru a distra concomitent 240 de oameni, deci practic fiecare benzinarie s-ar transorma intr-un mall cu 3 etaje parcare si 3 etaje restaurante / magazine / toalete.

Deci pe distane lungi hibride si apoi hidrogen.

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. andrei11

Sugestie:
Când se va termina petrolul poate nu le mai spunem benzinării. Oricum, dar nu benzinării.
:applause:
E fix cum am formula << Aterizăm pe Lună, pe Marte, etc >>

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. orex

Aselenizam, amartizam! Ne obisnuim si noi cu unele ”neologisme”? :think:  :yes:

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. andrei11

Eu ce-am spus ? Stațiile de alimentare cu electricitate  atunci când se va termina petrolul - nu se mai pot numii << benzinării >>
Eu dacă am o electrică opresc la Electricenii, nu la Benzinării. Corect ? Când va fi raportul 1 la 1 între electrice și benzină tot benzinării o să le spună ?

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. orex

Electricienii/electriciene!
Da-o-colo de treaba!
Statiile de incarcare sa fie, cat mai mult, binevenite!

 


  • Author: aztec
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. aztec

Mă uitam zilele trecute la tv..
Accident pe Valea Oltului...5 ore blocaj.
Coada , 20 km.
Pai..cu AC pornit, consumi in 5 ore cică 5 litri, nu știu pe curent câtă autonomie, dar fac pariu că îți dă peste cap toate planificările de eșalonare a stărilor de alimentare.

Alta ..ieri vad știrea cu ăla rămas la mare cu Rolls Royce in mijlocul sensului giratoriu in pâna prostului...
3 litri și a rezolvat.
Pe electrică ....turna baterii Duracell in motor?

 


  • Author: shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. shoppy

Pana sa faca cineva statia de incarcare pe autostrada care sa serveasca exclusiv masinile electrice fara sa aiba si o pompa de benzina / motorina / GPL, mai curge multa apa pe garla.
Da, masinile mai scumpe care afiseaza consumul instantaneu si trec pe litrii pe ora cand te opresti afiseaza valori in jurul la 1l/h, deci nici o problema. De blocaje, schimbari de plan sau urgente nu am mai zis sa nu spuna lumea ca sunt prea carcotas.

Daca faci pana prostului chemi platforma sa te duca la energinarie.
Iar toti samsarii si baietasii care vand masini merg si 6 luni cu lampa aprinsa ca nu cumva sa vanda masina cu mai mult de 5l de combustibil in ea, pai daca fac acelasi lucru cu electricele le distrug bateriile daca incarca de 10 ori doar 10% din baterie.  :lol:

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. orex

Asta mai depinde si de tipul acumulatorului, plumb-acid, hibrid nichel-metal, Zebra sau Litiu-Ion, depinde ce musti la chifteaua samsarului, daca esti un biet mirean! :yes:

 


  • Author: aztec
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. aztec

Stingerea incendiului la o mașină Tesla poate consuma de 40 ori mai multă apă decât pentru o mașină convențională.

https://www.go4it.ro/content/auto/stinge ... 9177937/

Alimentate cu mii de celule Li-Ion împachetate sub podea, autoturismele Tesla creează mari probleme echipajelor de pompieri venite pentru stingerea incendiilor.

Spre deosebire de incendiile survenite la autoturismele echipate cu motoare termice, nu este de ajuns să inunzi totul cu apă până ce vezi că au dispărut și ultimele flăcări. Folosirea electricității ca și sursă de energie aduce în ecuație riscul electrocutării și pericolul ca apa introdusă pentru stingerea incendiului să inducă scurt-circuite, transformând bancul de acumulatori într-un fel de bombă cu efect întârziat. În plus, particularități ale tehnologiei Li-Ion, cum ar fi folosirea de electroliți volatili și sensibilitatea la temperaturi înalte fac posibilă apariția efectului în cascadă. Sub acest efect, un acumulator deteriorat se poate aprinde spontan, deteriorând-ul pe cel aflat în imediata vecinătate, care izbucnește și el în flăcări câteva minute sau zeci de minute mai târziu. Și cum un banc de acumulatori din echiparea unei mașini Tesla (sau de la alt producător) poate conține sute și mii de celule Li-ion, efectul de domino poate dura zile în șir, autoturismul reizbucnind în flăcări oricât de multă apă ar vărsa echipajele de pompieri.


Potrivit informațiilor furnizate de pompierii chemați la stingerea incendiului survenit la acumulatorii unui vehicul Tesla Model X, este nevoie de 100000 – 150000 litri de apă pentru a stinge definitiv un incendiu de acest tip, de aproximativ 40 ori mai multă apă decât în cazul unui autoturism convențional pe benzină sau motorină. Problema nu este că focul nu poate fi stins, ci că incendiul se reaprinde spontan timp de multe ore și chiar zile după momentul inițial, o astfel de mașină neputând fi mutată în condiții de siguranță și nici depozitată, fiind nevoie ca pompierii să rămână efectiv de pază până ce incendiul poate fi declarat stins în mod definitiv.

Pompierii admit că în acest moment nu există pe piață niciun agent de stingere capabil să facă față acestui tip de incendiu. Cu toate acestea, unele soluții improvizate și-au arătat deja eficacitatea.



Deși costisitoare, metoda presupune folosirea unui recipient de mari dimensiuni (ex bena detașabilă a unei mașini pentru transportarea deșeurilor) transformată într-o piscină ad-hoc pentru imersarea mașinilor electrice care au suferit incendii la acumulatori. Scufundate de pe o zi pe alta, mașinile avariate au astfel timp suficient să se răcească, apa înăbușind rapid orice explozie survenită la acumulatorii Li-ion individuali.

Confruntați cu această problemă, oficialii Tesla susțin în continuare că vehiculele electrice sunt cele mai sigure mașini din lume. De asemenea, compania precizează că „în perioada 2012-2020, a existat aproximativ un incendiu de vehicul Tesla pentru fiecare 330 milioane de kilometri parcurși. Prin comparație, datele oficiale arată în cazul mașinilor echipate cu motoare termice, rata de apariție a incendiilor este un vehicul pentru fiecare 30 milioane de kilometri parcurși

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. andrei11

Go4IT wrote:
...un incendiu de vehicul Tesla pentru fiecare 330 milioane de kilometri parcurși. Prin comparație, datele oficiale arată în cazul mașinilor echipate cu motoare termice, rata de apariție a incendiilor este un vehicul pentru fiecare 30 milioane de kilometri parcurși

Cum s-a făcut calculul ? S-a ajuns la un numitor comun cunoscând faptul că  numărul de mașini având cele două sisteme este total disproporționat ?

 


  • Author: AdrianC
  • Posted:
  •  

Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. AdrianC

Da, daca este raportat la numarul de km parcursi.

Raportul de impact de la Tesla: https://www.tesla.com/ns_videos/2020-tesla-impact-report.pdf

Raspunde la multe intrebari si fake-news.

 


  • Author: shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Autovehicule electrice....noile provocări ale viitorului. shoppy

Nu ai cum sa compari Tesla-urile care sunt cumparate / conduse putin / intretinute doar de bogatani, hipsteri si fan-boys cu milioanele de cazane cu o valoare de sub 1.000€ si o vechime de peste 10 ani neintretinute si conduse pana la distrugere de toti prapaditii care mai mult de atat nu isi permit.

Mare atentie la acest tip de brosuri publicitare cum este cea de mai jos de la Tesla, cu totul ca se prezinta date stiintifice de la alte entitati, acestea sunt scoase din context si alese doar cele care le convin lor, deci nu are nici o legatura cu vreo activitate stiintifica profesionista si echidistanta asa cum se incearca sa se creeze ideea cu numele de "raport" ci este propaganda pura(se lauda ei pe ei) cu zero valoare judiciara facuta special pentru ducerea de nas a nepriceputilor; chiar daca scrie peste tot Tesla, el nu este asumat de nimeni, nu are nici un autor(persoana fizica sau economica), nici un antet, nici o adresa, nimic, este facut cu atentie astfel incat sa fie practic judiciar nul(chiar daca tu demonstrezi ca vreo cifra de acolo este gresita nu ii poti da in judecata pentru ca avocatii vor spune ca nu este un document contract-biding ci doar o brosura publicitara, informatiile pot sa fie inexacte si orice informatie sau pagina care nu le convine inseamna ca a fost modificata / adugata fraudulos in raport dupa publicare sau ca este publicat pe un domeniu .com si nu se aplica legislatia din tara ta de origine sau de unde ai semnat vreun contract cu Tesla).

Apropo de baterii, da, sunt mai multe tehnologii dar toate au efect de memorie si cu cat bateria este de capacitate mai mare cu atat efectul de memorie este mai pornuntat si apare mai rapid, sfatul specialistilor este sa se foloseasca incarcarea cea mai lenta posibil(deci statiile de incarcare rapida duc la deteriorarea mai rapida a bateriei, practic cifrele despre viata bateriei data de producatori sunt date nu doar in conditii ideale ci doar pentru metoda de incarcare cea mai lenta disponibila).

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Vehiculele rutiere ale viitorului - sisteme de propulsie deosebite, conducere autonomă și altele  • 
Choose destination

Since , our 1904 forum members have written 368862 posts in 4481 topics and 445 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use