Topic: Tramvaiele Bozankaya GT6 din Iași
96 posts, 24543 views
📖 Pagination options
- macheta218
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele Bozankaya GT6 din Iași
macheta218
.....
.....
IMG_20220705_201954.jpg (267.7 KB; downloaded 3426 times)
IMG_20220705_201915.jpg (298.88 KB; downloaded 3427 times)
IMG_20220705_202020.jpg (245.91 KB; downloaded 3426 times)
IMG_20220705_201804.jpg (335.99 KB; downloaded 3426 times)
IMG_20220705_185641.jpg (348.86 KB; downloaded 3423 times)
- orex
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele Bozankaya GT6 din Iași
orex
Anunţ transport cu depăşiri în perioada 13.07.2022 - 22.07.2022
Anunţ transport cu depăşiri în perioada 13.07.2022 - 22.07.2022
În perioada13.07.2022-22.07.2022, se va efectua un transport cu depasiri de mase si dimensiuni pe traseul:
GIURGIU POD P.T.F.-DN5-DN5D-DN5-JILAVA-DNCB-DN2-BUZAU-DN2-FOCSANI-DN2-TISITA-DN24-TECUCI-DN24-BARLAD-DN24-VASLUI-DN24-IASI
Transport cu gabarit depasit- tramvai.
- gabriel
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele Bozankaya GT6 din Iași
gabriel
De câteva zile, tramvaiele Bozankaya au început să circule și pe celelalte trasee din Copou: 1/13 și 9. Până acum a ieșit pe traseele 5, 7 și 8.
Astăzi, un vagon a ieșit pe un alt traseu din zona Dacia: 6. El este 2219.
De câteva zile, tramvaiele Bozankaya au început să circule și pe celelalte trasee din Copou: 1/13 și 9. Până acum a ieșit pe traseele 5, 7 și 8.
Astăzi, un vagon a ieșit pe un alt traseu din zona Dacia: 6. El este 2219.
- orex
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele Bozankaya GT6 din Iași
orex
Anunţ transport cu depăşiri în perioada 15 - 24.12.2022
Anunţ transport cu depăşiri în perioada 15 - 24.12.2022
În perioada 15.12.2022-24.12.2022, se va efectua un transport cu depasiri de mase si dimensiuni pe traseul:
GIURGIU POD P.T.F.-DN5-GIURGIU-DN5B-GHIMPATI-DN6-BRAGADIRU-DNCB-DN2-BUZAU-DN2-FOCSANI-DN2-TISITA-DN2-ADJUD-DN2-BACAU(CENTURA.BACAU/A7) -DN2-ROMAN-DN2-DN28-IASI
Transport cu gabarit depasit- tramvai.
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Victor92
60% dintre tramvaiele Bozankaya au raportat o problemă gravă: dau cu spatele din senin, vatmanii pierd controlul
Fenomenul se produce în softul care controlează motorul și apare la separatoarele din rețeaua-contact
Problemele repetate au fost raportate în lunile octombrie-decembrie, dar conducerea CTP spune că asistenții turci au intervenit pentru remediere
Altă situație de risc: roțile patinează pentru că sistemul automat de curățare a liniei cu nisip nu funcționează întotdeauna
Majoritatea tramvaielor Bozankaya au deja paletele pantografelor schimbate, uzându-se foarte repede
Vatmanii CTP spun că lotul de tramvaie Pesa sunt mult mai de încredere decât cele turcești
Festivismul primarului Mihai Chirica, exemplul de marți, 3 ianuarie: „Vreau să începem cu o veste bună! Astfel, al 13-lea tramvai fabricat în Turcia este în drum spre Iași”.
Realitatea din stradă, spusă de un vatman: „Când treci pe la separatoare se dereglează tot, se frânează brusc și o ia pe mers înapoi. Cine a pățit așa, rog să confirme”.
Vatmanii de pe alte cinci tramvaie turcești Bozankaya au avut incidente similare. La separatoare, vagoanele pe care le conduceau s-au oprit brusc și apoi, imediat, au pornit cu spatele.
La 8 din cele 12 tramvaie Bozankaya, paletele pantografelor s-au uzat și au fost deja înlocuite. Unul dintre vagoane e tras pe linie moartă, cu pantograful rupt.
Altă problemă: senzorii nu detectează întotdeauna pojghița de pe șine și nu declanșează operațiunea de curățare cu nisip. „Echipele de service Bozankaya sunt prezente în depou pe toată durata perioadei de garanție, respectiv 6 ani, monitorizând procesul de mentenanță și intervenind în situații neprevăzute”, a transmis conducerea Companiei de Transport Publice (CTP).
„S-a frânat brusc și merge înapoi”
Incidentele s-au petrecut în ultima parte a anului trecut, fiind implicate cel puțin șase dintre cele 12 vagoane turcești. Iată câteva dintre relatările de pe grupul de WhatsApp al vatmanilor de Bozankaya:
- vatmanul de pe tramvaiul cu indicativul 2225: „ora 7.54 separator Copou înainte de Super. Ora 8.31 la separator Europa s-a frânat brusc și merge înapoi”
- vagonul 2223: „Ora 19.01 separatorul de la Tribunal. Frânat și pornit cu spatele”, „04:04 separator depou tendință de a pleca cu spatele”
- indicativul 2217: „20.23 Armeană a doua oară”, „20.29 Piața Unirii”, „a plecat înapoi 19.54”
- 2221: „6.40 Armeană blocat tendința de a merge înapoi”, „La separator Billa autofrânat și a plecat înapoi, ora 15.11”
- 2219: „Baza 3 blocat merge înapoi”
- indicativul 2224: „19.56 separator Palatul de Justiție a schimbat brusc sensul”
Unul dintre angajații CTP le-a făcut, pe același grup, o recomandare colegilor. „În caz că se frânează brusc, nu așteptați să se oprească de tot și mergeți direct pe patină sau vigilență, că nu mai are tendința de a pleca înapoi”, le-a scris el.
Mai multe pe site: https://www.reporteris.ro/component/k2/i ... lul.html
60% dintre tramvaiele Bozankaya au raportat o problemă gravă: dau cu spatele din senin, vatmanii pierd controlul
Fenomenul se produce în softul care controlează motorul și apare la separatoarele din rețeaua-contact
Problemele repetate au fost raportate în lunile octombrie-decembrie, dar conducerea CTP spune că asistenții turci au intervenit pentru remediere
Altă situație de risc: roțile patinează pentru că sistemul automat de curățare a liniei cu nisip nu funcționează întotdeauna
Majoritatea tramvaielor Bozankaya au deja paletele pantografelor schimbate, uzându-se foarte repede
Vatmanii CTP spun că lotul de tramvaie Pesa sunt mult mai de încredere decât cele turcești
Festivismul primarului Mihai Chirica, exemplul de marți, 3 ianuarie: „Vreau să începem cu o veste bună! Astfel, al 13-lea tramvai fabricat în Turcia este în drum spre Iași”.
Realitatea din stradă, spusă de un vatman: „Când treci pe la separatoare se dereglează tot, se frânează brusc și o ia pe mers înapoi. Cine a pățit așa, rog să confirme”.
Vatmanii de pe alte cinci tramvaie turcești Bozankaya au avut incidente similare. La separatoare, vagoanele pe care le conduceau s-au oprit brusc și apoi, imediat, au pornit cu spatele.
La 8 din cele 12 tramvaie Bozankaya, paletele pantografelor s-au uzat și au fost deja înlocuite. Unul dintre vagoane e tras pe linie moartă, cu pantograful rupt.
Altă problemă: senzorii nu detectează întotdeauna pojghița de pe șine și nu declanșează operațiunea de curățare cu nisip. „Echipele de service Bozankaya sunt prezente în depou pe toată durata perioadei de garanție, respectiv 6 ani, monitorizând procesul de mentenanță și intervenind în situații neprevăzute”, a transmis conducerea Companiei de Transport Publice (CTP).
„S-a frânat brusc și merge înapoi”
Incidentele s-au petrecut în ultima parte a anului trecut, fiind implicate cel puțin șase dintre cele 12 vagoane turcești. Iată câteva dintre relatările de pe grupul de WhatsApp al vatmanilor de Bozankaya:
- vatmanul de pe tramvaiul cu indicativul 2225: „ora 7.54 separator Copou înainte de Super. Ora 8.31 la separator Europa s-a frânat brusc și merge înapoi”
- vagonul 2223: „Ora 19.01 separatorul de la Tribunal. Frânat și pornit cu spatele”, „04:04 separator depou tendință de a pleca cu spatele”
- indicativul 2217: „20.23 Armeană a doua oară”, „20.29 Piața Unirii”, „a plecat înapoi 19.54”
- 2221: „6.40 Armeană blocat tendința de a merge înapoi”, „La separator Billa autofrânat și a plecat înapoi, ora 15.11”
- 2219: „Baza 3 blocat merge înapoi”
- indicativul 2224: „19.56 separator Palatul de Justiție a schimbat brusc sensul”
Unul dintre angajații CTP le-a făcut, pe același grup, o recomandare colegilor. „În caz că se frânează brusc, nu așteptați să se oprească de tot și mergeți direct pe patină sau vigilență, că nu mai are tendința de a pleca înapoi”, le-a scris el.
Mai multe pe site: https://www.reporteris.ro/component/k2/i ... lul.html
- Costin
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele Bozankaya GT6 din Iași
Costin
Pai adevarul e ca in Iasi inca se folosesc separatoare model 1950 care au zona izolata perpendiculara pe fir, pe cand in ziua de azi toate separatoarele sunt oblice, tocmai pentru ca pantograful sa nu ramana pe sectiune izolata.
Ca s-au consumat patinele ma intreb daca nu cumva erau de grafit...
Pai adevarul e ca in Iasi inca se folosesc separatoare model 1950 care au zona izolata perpendiculara pe fir, pe cand in ziua de azi toate separatoarele sunt oblice, tocmai pentru ca pantograful sa nu ramana pe sectiune izolata.
Ca s-au consumat patinele ma intreb daca nu cumva erau de grafit...
- orex
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele Bozankaya GT6 din Iași
orex
Conform cerintei din CS, pct. 8.3 ”Pantograful”, da!
Problema nu-i a lui, ci a rețelei de contact, din cate se ”aude”!
Conform cerintei din CS, pct. 8.3 ”Pantograful”, da!
Problema nu-i a lui, ci a rețelei de contact, din cate se ”aude”!
- Costin
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele Bozankaya GT6 din Iași
Costin
Nu e o problema a retelei neaparat.
Sa le luam pe rand: separatoarele vechi, cu zona neutra, dau peste cap electronica tramvaiului. Solutia se poate gasi in ambele situatii, ori inlocuiesti separatoarele, ori actualizezi electronica astfel incat sa suporte respectivele socuri.
La pantograf e absolut normal sa se consume imediat grafitul daca pe aceeasi retea trec si pantografe cu patina de aluminiu care razuie tot grafitul de pe fir si-l fac abraziv. Si chiar daca toate pantografele ar fi de grafit, in prima zi de exploatare in aceste conditii tot s-ar consuma rapid. Deci aici nu e nici o problema de fapt, cine se plange nu intelege diferenta dintre cele doua feluri de patine.
Problema e la frica de nou, mentalitatea care guverneaza si STBul, si anume ca tot ce se repara cu ciocanul si patentul e bun, iar "alea electronice" sunt niste jafuri, ghinion acum ca "alea electronice" devin majoritare, cineva chiar va trebui sa invete sa le exploateze corect.
Nu e o problema a retelei neaparat.
Sa le luam pe rand: separatoarele vechi, cu zona neutra, dau peste cap electronica tramvaiului. Solutia se poate gasi in ambele situatii, ori inlocuiesti separatoarele, ori actualizezi electronica astfel incat sa suporte respectivele socuri.
La pantograf e absolut normal sa se consume imediat grafitul daca pe aceeasi retea trec si pantografe cu patina de aluminiu care razuie tot grafitul de pe fir si-l fac abraziv. Si chiar daca toate pantografele ar fi de grafit, in prima zi de exploatare in aceste conditii tot s-ar consuma rapid. Deci aici nu e nici o problema de fapt, cine se plange nu intelege diferenta dintre cele doua feluri de patine.
Problema e la frica de nou, mentalitatea care guverneaza si STBul, si anume ca tot ce se repara cu ciocanul si patentul e bun, iar "alea electronice" sunt niste jafuri, ghinion acum ca "alea electronice" devin majoritare, cineva chiar va trebui sa invete sa le exploateze corect.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele Bozankaya GT6 din Iași
shoppy
Nu este normal ca softul sa se zapaceasca si sa nu mai stie in ce directie se invart rotile la intreruperea alimentarii(cand o sa pice alimentarea statiei de redresare sau o sa aiba chiciura pe fir ce o sa mai faca?), mai ales ca au probleme si la detectarea patinajului, sper sa fie un neajuns doar din soft, altfel inseamna ca este o problema cu senzorii care spun ce face fiecare osie(posibil sa fi eliminat senzorii fizici si sa se bazeze pe ce zic invertoarele, doar ca invertoarele se opresc la intreruperea alimentarii).
Nu este normal ca softul sa se zapaceasca si sa nu mai stie in ce directie se invart rotile la intreruperea alimentarii(cand o sa pice alimentarea statiei de redresare sau o sa aiba chiciura pe fir ce o sa mai faca?), mai ales ca au probleme si la detectarea patinajului, sper sa fie un neajuns doar din soft, altfel inseamna ca este o problema cu senzorii care spun ce face fiecare osie(posibil sa fi eliminat senzorii fizici si sa se bazeze pe ce zic invertoarele, doar ca invertoarele se opresc la intreruperea alimentarii).
- Costin
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele Bozankaya GT6 din Iași
Costin
@adrian29mungiu recunosc ca poza arata bine, este placuta ochiului etc. Insa nu respecta criteriile de calitate pe care le avem pentru vehicule. Am modificat regulamentul relativ recent, ca sa fie mai usor aplicabil, dar realitatea e ca nu ar fi respectat nici versiunea veche, nici pe cea curenta: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId drept urmare, am sters mesajul.
@adrian29mungiu recunosc ca poza arata bine, este placuta ochiului etc. Insa nu respecta criteriile de calitate pe care le avem pentru vehicule. Am modificat regulamentul relativ recent, ca sa fie mai usor aplicabil, dar realitatea e ca nu ar fi respectat nici versiunea veche, nici pe cea curenta: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId drept urmare, am sters mesajul.
- adrian29mungiu
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele Bozankaya GT6 din Iași
adrian29mungiu
@Costin
Este penibil și cam atât.Să mi se șteargă o poză de nota 14 că ce?Că invidia e mare sau că pur și simplu murim de ciudă pe o captură ultra-wide?Ca sfat pentru intreg forumul,încurajați oamenii creativi.
@Costin
Este penibil și cam atât.Să mi se șteargă o poză de nota 14 că ce?Că invidia e mare sau că pur și simplu murim de ciudă pe o captură ultra-wide?Ca sfat pentru intreg forumul,încurajați oamenii creativi.
- GPS
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele Bozankaya GT6 din Iași
GPS
Se șterge pentru că nu respectă regulamentul… pe care l-ai acceptat și cu care ai fost de acord la înregistrare. Vezi ce scrie acolo și după poate postezi din nou ce trebuie.
Nu moare nimeni de invidie, pentru că sunt poze de n ori mai bune, de nota 100, nu 14 ca a ta. Mai degrabă ești tu ofticat.
Se șterge pentru că nu respectă regulamentul… pe care l-ai acceptat și cu care ai fost de acord la înregistrare. Vezi ce scrie acolo și după poate postezi din nou ce trebuie.
Nu moare nimeni de invidie, pentru că sunt poze de n ori mai bune, de nota 100, nu 14 ca a ta. Mai degrabă ești tu ofticat.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Transportul în comun din municipiul Iași (CTP Iași SA)
•
Choose destination