Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expresA0 (Noua centură a Bucureștiului)Tronson SUD: A2 (Manolache) - DN6 (Bragadiru) - DJ601 (Bâcu)

 

Topic: DISCUȚII Lucrări A0 SUD LOT 1: A2 (Manolache) - CF902 (Jilava)

26 posts, 2619 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options

Re: DISCUȚII Lucrări A0 SUD LOT 1: A2 (Manolache) - CF902 (Jilava) mindmasster

Am  postat un clip astazi cu lucrarile incepute pe acest lot. Estimez un 50% din lucrari incepute la decopertarea stratului vegetal. Incep si aici sa se mobilizeze mai bine. Ma bucur ca au inceput lucrul la cele 2 noduri mari ( A0-A2 si A0-DN4_. O miscare la podul peste Dambovita.

 


Re: DISCUȚII Lucrări A0 SUD LOT 1: A2 (Manolache) - CF902 (Jilava) orex

Autostrada de Centură Bucureşti Sud : Constructorul turc primeşte Autorizaţia de Construire completă pentru lotul 1 (Glina- Vidra)
Constructorul turc Alsim Alarko poate lucra pe întreg amplasamentul primului lot al Autostrăzii de Centură A 0 Bucureşti Sud după ce Ministerul Transporturilor a emis Autorizaţia de Construire şi pentru culoarul unde luna trecută s-au făcut exproprieri suplimentare. Este vorba despre Lotul 1 dintre Glina şi Vidra (17 km.) unde lucrările au început în primăvară şi acum se apropie de 20 % stadiu fizic de execuţie. Contractul este semnat pentru 830 de milioane lei iar valoarea lucrărilor pe care Ministerul Transporturilor le-a autorizat ieri este de 94 de milioane lei. Sunt lucrări inclusiv pentru pasajele de la intersecţiile cu DN 4 Bucureşti – Olteniţa şi A 2 – Autostrada Soarelui, potrivit documentului  ,,Noduri rutiere : intersecţie A 2 Bucureşti – Constanţa, km. 52 şi intersecţie cu DN 4 Bucureşti- Olteniţa, Parcări de scurtă durată, km. 54 şi 64, Lucrări de racordare la căile de comunicaţii existente, Lucrări de relocări/protejări reţele”. Pe traseu sunt prevăzute 14 lucrări de artă, poduri şi pasaje iar termenul de finalizare este iunie 2023.

Acelaşi constructor din Turcia lucrează şi pe lotul 2 (Bragadiru – Vidra 16 km.) , mult mai avansat şi promite deschiderea circulaţiei între DN 5 Jilava şi DN 6 Bragadiru la finalul anului viitor. Pe lotul 3 Bragadiru – A 1, grecii de la Aktor au început efectiv lucrările de-abia în această toamnă. Pe semi inelul nordic, din cele patru segmente sunt semnate contracte de proiectare şi execuţie doar pe loturile 2 şi 4 (constructor UMB).

 


Re: DISCUȚII Lucrări A0 SUD LOT 1: A2 (Manolache) - CF902 (Jilava) orex

𝗔𝗰𝘁𝗶𝘃𝗶𝘁𝗮𝘁𝗲 𝗶𝗻𝘁𝗲𝗻𝘀𝗮 𝗽𝗲 𝘀𝗮𝗻𝘁𝗶𝗲𝗿𝘂𝗹 𝘂𝗻𝘂𝗶𝗮 𝗱𝗶𝗻𝘁𝗿𝗲 𝗰𝗲𝗹𝗲 𝗺𝗮𝗶 𝗺𝗮𝗿𝗶 𝗻𝗼𝗱𝘂𝗿𝗶 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿𝗲 𝗰𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗶𝘁𝗲 𝗶𝗻 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮, 𝗽𝗲 𝗔𝟬 𝗦𝘂𝗱 - 𝗟𝗼𝘁 𝗜
Se menține ritmul bun al lucrărilor pe șantierul 𝗔𝟬 𝗦𝘂𝗱 - 𝗟𝗼𝘁 𝗜, pentru nodul rutier:
✅️ A început montarea celor 239 grinzi de beton aferente pasajului principal. De asemenea, se vor mai monta 24 grinzi la breteaua A, 27 grinzi la breteaua B, 33 grinzi la breteaua E și 39 la breteaua F;
✅️ Au fost finalizate elevațiile la 36 pile și 2 culei;
✅️ Se lucrează la ultimele 6 elevații;
✅️ Continuă executarea elevațiilor pentru 5 pile și rigle, la 17 infrastructuri.
Pasajul principal are 19 deschideri, dintre care primele trei sunt cu structură metalică.
Acest nod rutier va lega autostrăzile 𝗔𝟬 și 𝗔𝟮 (București-Constanța), în zona localității #Cernica și va fi printre cele mai mari noduri rutiere construite în România.
✅️ Sunt în execuție lucrări de drum (structură rutieră), dar și lucrări de artă, respectiv poduri și pasaje:
- pod pe autostradă peste râul Dâmbovița, km 54+190 (km54+128.28)
- pod pe autostradă peste Valea Câlnăului, km 59+444 (km 59+371)
- pod pe autostradă peste canal, km 65+241 (km 65+228)
- pasaj pe autostradă peste drum local, km 68+521 (km 68+482.50)
- pasaj pe DN4 peste autostradă, km 61+648
- pasaj pe DJ 301A (fost DC 14) peste autostradă, km 55+531.04 (km 55+530.82)
- pasaj pe D.E. peste autostradă, km 58+276.42 (km 58+264.41)
- pasaj pe D.E. peste autostradă, km 65+150.61 (km 65+161.91)
- pasaj pe DJ 401 peste autostradă, km 66+295 (km 66+295.40)
Fac precizarea că pe Lotul I al Autostrăzii de Centură Sud #A0 se vor monta, în total, 649 grinzi de beton necesare tuturor pasajelor și podurilor, între comuna #Berceni și A2.
𝗦𝘁𝗮𝗱𝗶𝘂𝗹 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶 pentru Lotul I al A0 Sud:
✔️ 45,96% progres fizic total
✔️ 35,25% progres financiar

 


Re: DISCUȚII Lucrări A0 SUD LOT 1: A2 (Manolache) - CF902 (Jilava) ByOnu

Subiectul soselelor nu ma pasioneaza, deci nu am urmarit indeaproape planurile samd.

Intreb doar: A0 nu e mult prea aproape de DNCB in sud? Cel putin in zona Berceniului sunt < aproape lipite >. Nu ar fi mers impins cu totul 1-2km?

 


Re: DISCUȚII Lucrări A0 SUD LOT 1: A2 (Manolache) - CF902 (Jilava) orex

@ByOnu
Te sau nu te, A0 va fi unde a fost cadastrata!
Nu te-a intrebat nimeni ce afinitati ai TU, fata de un plan sau altul, nici pe mine! O luam ca atare si traiectoria, pana una alta-i buna, totul e sa se edifice, de-a fir a par, cei peste 100 km de autostrada, ca in fine, am avea si noi, ultima Capitala europeana, o ”sosea” de mare viteza care sa incercuiasca (”dea roata”) orasului! ;)

 


Re: DISCUȚII Lucrări A0 SUD LOT 1: A2 (Manolache) - CF902 (Jilava) ByOnu

Dincolo de "este ceea ce este" si "nu se poate schimba" (evident, nu asta e scopul intrebarii mele), sunt curios ce credeti voi. Intrebarea ramane valabila.

 


Re: DISCUȚII Lucrări A0 SUD LOT 1: A2 (Manolache) - CF902 (Jilava) andrei11

Dela moderator citire:
Hei !
 :o
De la un oarecare participant la discuţii:
Traseul a rezultat evident în urma unor analize de detaliu,nici nu încape discuţie !
Să vezi ce aproape este A 0  de DNCB pe la Lacul Cernica şi  ce departe este în zona Aeroportului Otopeni !

 


Re: DISCUȚII Lucrări A0 SUD LOT 1: A2 (Manolache) - CF902 (Jilava) Costin

Cred ca conteaza mai putin apropierea de DNCB si/sau Bucuresti cat conteaza spatiul lasat fata de zone locuite, astfel incat sa permita dezvoltari viitoare cu spatiu suficient pentru siguranta si zgomot. Ceea ce nu pare ca se intampla peste tot.

 


Re: DISCUȚII Lucrări A0 SUD LOT 1: A2 (Manolache) - CF902 (Jilava) ByOnu

Multe lucruri au rezultat din "analize de detaliu", dar adevarul este ca "analizele" nu sunt mereu musai obiective, ci emit deseori fix ceea ce vrea clientul.

Multe lucrari incontestabil proaste (nu zic ca e cazul A0, nu ma pricep) din tara asta au avut la baza "analize de detaliu", ceea ce nu le face mai putin gresite. Vezi terminalul Pantelimon in care nu incap autobuzele si care nu a luat in calcul toate trecerile de pietoni necesare. Vezi Piatra Neamt care trebuia sa-si modernizeze si sa-si extinda troleibuzul, iar apoi politicul s-a razgandit si a dictat distrugerea sistemului si inlocuirea cu e-busuri. Vezi pasajele rutiere facute de inelul median care nu țin cont de tramvai, samd.

Tara e plina de greseli, acordati-mi deci dreptul sa fiu circumspect si sa pun unele lucruri la indoiala.

___

Revenind la Berceni, orasul/comuna asta mai are putin si se lipeste de Bucuresti, iar A0 este *INTRE* DNCB si acest UAT.

Fara sa ma pricep, mi s-ar fi parut normal ca A0 sa fie dincolo de UAT-urile lipite de DNCB.

 


Re: DISCUȚII Lucrări A0 SUD LOT 1: A2 (Manolache) - CF902 (Jilava) omirica

Care ar fi raționamentul pentru care A0 ar trebui să fie dincolo de Berceni?

Și așa tot inelul de autostradă are 100 km. (echivalent București - Drajna), cât ar fi trebuit să aibă, 350?

 


Re: DISCUȚII Lucrări A0 SUD LOT 1: A2 (Manolache) - CF902 (Jilava) Costin

Rationamentul este ca daca cele doua zone locuite se dezvolta pana ajung sa de intalneasca, sa nu rezulte o singura zona rezidentiala taiata in doua de o autostrada, pentru ca zonele segmentate cu obstacole longitudinale au tendinta sa devina ghetouri (un termen dur in multe cazuri, oricum, vezi cam pe unde e cale ferata prin București, orice astfel de zona este un bun exemplu)

 


Re: DISCUȚII Lucrări A0 SUD LOT 1: A2 (Manolache) - CF902 (Jilava) andrei11

Umila mea părere este că unicul criteriu  al alegerii  traseului a fost  preţul cel mai mic. Acest criteriu generează deseori soluţii curioase care nu au corespondent în realitatea imediată sau viitoare,  vezi părerile  corecte ale colegului ByOnu.

 


Re: DISCUȚII Lucrări A0 SUD LOT 1: A2 (Manolache) - CF902 (Jilava) omirica

Costin wrote here:
Rationamentul este ca daca cele doua zone locuite se dezvolta pana ajung sa de intalneasca, sa nu rezulte o singura zona rezidentiala taiata in doua de o autostrada, pentru ca zonele segmentate cu obstacole longitudinale au tendinta sa devina ghetouri (un termen dur in multe cazuri, oricum, vezi cam pe unde e cale ferata prin București, orice astfel de zona este un bun exemplu)


Raționamentul nu e just. Sunt exemple de astfel de situații peste tot, Paris de exemplu, unde suburbiile sunt separate de oraș de două centuri care trec la câteva sute de metri distanță.

Iar rezultatul e fix invers: dezenclavizarea, tranzitul rapid. Gentrificarea e deja realizată: marile corporații în Pipera, cartierele noi în care și-au luat apartamente corporatiștii sunt Militari/Popești/Bragadiru. Nu mai zic de rocada A1/A2 pentru traficul greu: orice kilometru în plus se duce în costul mărfurilor. Și nu exagerez spunând că 40% din traficul rutier de marfă din țara românească pe acolo trece.

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tronson SUD: A2 (Manolache) - DN6 (Bragadiru) - DJ601 (Bâcu)  • 
Choose destination

Since our 2296 forum members have written 422359 posts in 5262 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use