Parent forum: Lucrări la autostrăzi și drumuri expres

 

Topic: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni)

35 posts, 3050 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) orex

Autostrăzile Moldovei:,,Capetele” de pe Autostrada Unirii finanțate prin PNRR, în licitație din iulie 2022
În privința Autostrăzii A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni, licitația pentru execuția ,,capetelor” dintre Târgu Mureș și Miercurea Nirajului respectiv Târgu Neamț-Leghin (aproape 60 km.) ar trebui să fie lansată în iulie : ,,
Târgu Mureș-Târgu Neamț (211 km.)
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate
La finele anului trecut s-a rezolvat situația cu CJ Neamț astfel că s-au obținut toate Certificatele de Urbanism.
Studiul de Fezabilitate depus a primit « clasicele » observații cu care proiectantul de pe acest sector (din păcate!) s-a obișnuit. Studiul geotehnic are o rigoare și calitate corespunzătoare pe secțiunile incluse în PNRR însă pe zona inter-capete (Miercurea Nirajului-Leghin) lasă de dorit. S-a suplimentat cu resurse financiare și logistice din partea antreprenorului pentru a ajunge la un studiu geotehnic cât mai decent.
Procedurile de mediu pe capete sunt demarate fiind emise observații. Observațiile vor fi incluse luna aceasta, urmând a fi depusă documentația actualizată la ANPM. Calendarul pe care l-am agreat în vara anului 2021 în calitate de Secretar de Stat va suferi o corecție (în loc de luna martie 2022 va fi aprilie 2022 pentru Acord de Mediu pe secțiunile incluse în PNRR respectiv iulie 2022 pentru secțiunea non-PNRR).
Se estimează luna iulie 2022 pentru licitația de Proiectare și Execuție a sectoarelor din PNRR.” potrivit lui Covăsnianu.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) orex

CNAIR a prezentat evoluția proiectelor din regiunea Moldovei și Bucovinei
Situația actualizată a proiectelor analizate este următoarea:

A8 – Autostrada Unirii    

Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni
Contract pentru Completarea/Revizuirea/Actualizarea Studiului de Fezabilitate și elaborarea P.A.C., P.A.D. și P.T.E în derulare.
Lungime: 100,14 km
Valoare contract: 58.83 milioane lei, fără TVA.
Data de începere: 2021
În data de 21.12.2021 a fost emis Guidance Note nr. 1 de către experții Jaspers privind analiza asupra documentației etapei 1 a Analizei Multicriteriale.
Punctul de vedere al experților Jaspers a fost transmis Prestatorului iar în prezent documentația pentru această etapă a Analizei Multicriteriale este în curs de revizuire.
Prestatorul s-a remobilizat în teren pe data de 06.01.2022 unde a detașat 3 echipe de execuție a forajelor.
Pe sectorul cuprins între Târgu Neamț (Moțca) și Târgu Frumos, continuă investigațiile geotehnice iar până în prezent au fost realizați 3.650 metri liniari de foraj din totalul de 6.242 m propuși.
Inclusiv pentru sectorul dintre Târgu Frumos și Lețcani au fost demarate investigațiile geotehnice pentru cei 2.205 metri liniari de foraj propuși.

Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț
Contractul pentru completarea SF este în derulare
Lungime: 211 km
Valoare contract: 17,58 mil lei, fără TVA
Data de începere: 28.05.2019
În data de 07.12.2021, Prestatorul a înaintat Studiul de fezabilitate pentru Autostrada Târgu Mureș - Tărgu Neamț, Revizia 3.
Documentația a fost predată pentru întreg obiectivul Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț.
În perioada 07.12.2021-27.12.2021, documentația a fost analizată de către Departamentele de specialitate din cadrul CNAIR S.A., pentru a verifica dacă au fost implementate observațiile emise anterior și pentru a se stabili dacă nivelul de calitate al documentației transmise corespunde cu cel solicitat prin Caietul de sarcini.
În data de 28.12.2021 au fost emise observații cu privire la conținutul acesteia.
În data de 23.12.2021 au fost transmise documentațiile pentru încheierea protocolului cu ABA Mureș (corespunzător Secțiunii I, II) și ABA Siret (corespunzător Secțiunii II, III).
Pentru obținerea Acordului de mediu, au fost emise:
Decizia etapei de evaluare inițială, nr. 13118/18.11.2021 pentru Secțiunea I: Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și legătura la Autostrada A3 (2,4 km)
Decizia etapei de evaluare inițială nr. 9986/08.12.2021 pentru Secțiunea III: Leghin – Târgu Neamț.
Au fost elaborate și Memoriile de prezentare pentru Secțiunea I: Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și legătura la Autostrada A3 (2,4 km) și pentru  Secțiunea III: Leghin – Târgu Neamț, care urmează să fie depuse la APM Mureș și la APM Neamț.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) orex

Autostrăzile Moldovei : Ministerul Transporturilor anunță penalizări pentru întârzieri la proiectarea tronsoanelor Pașcani-Suceava și Suceava -Siret din A 7
Ministerul a prezentat și situația celor două contracte pentru Studiile de Fezabilitate și Proiectare ale Autostrăzii Unirii A 8 : ,, A8 – Autostrada Unirii
Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni:100,14 km
Pe sectorul cuprins între Târgu Neamț (Moțca) și Târgu Frumos, continuă investigațiile geotehnice. Pentru sectorul dintre Târgu Frumos și Lețcani au fost demarate investigațiile geotehnice.
-Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț: 211 km
Au fost elaborate memoriile pentru obținerea acordurilor de mediu.”

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) orex

Autostrada Unirii : Ședință comună a Guvernelor României și Republicii Moldova pentru Podul peste Prut de la Ungheni, programată pe 11 februarie
O ședință comună a Guvernelor României și Republicii Moldova în care se va semna acordul pentru construirea Podului rutier peste Prut de la Ungheni, parte a Autostrăzii Unirii – A8 este programată pe 11 februarie, potrivit unui document pe care l-a consultat Economedia. Studiul de Fezabilitate pentru Podul de la Ungheni este finalizat, proiectul se află în etapa obținerii acordului de mediu (cu estimarea de obținere acordului până la sfârșitul anului), iar licitația pentru execuție ar urma să fie lansată la început de 2023. Podul are o lungime totală de 1,4 kilometri cu drumul de legătură și un termen de construire de 2 ani. Republica Moldova a aprobat miercuri semnarea Acordului pentru Podul Transfrontalier, parafarea fiind ,,preconizată” (n.r conform documentului)  pentru data de 11 februarie.

,,Integrarea rețelei rutiere a Republicii Moldova în rețeaua trans-europeană de transport (TEN-T) este o prioritate majoră pentru Guvernul Republicii Moldova, fiind menționată în obiectivele specifice ale Strategiei de Transport și Logistică pentru anii 2013-2022, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 827 din 28.10.13, „Integrarea rețelei rutiere a Republicii Moldova în rețeaua europeană”. În scopul conexiunii rețelei rutiere a Republicii Moldova cu rețeaua rutieră a României care este parte integrantă a rețelei (TEN-T), au fost lansate proceduri pentru construcția podului rutier de frontieră între cele două state, proiect care va fi implementat sub supravegherea şi responsabilitatea generală a Guvernului Republicii Moldova şi Guvernului României.
Prin prezentul proiect se propune aprobarea semnării Acordului între Guvernul Republicii Moldova şi Guvernul României privind aspectele tehnice, financiare, juridice şi organizatorice referitoare la construirea podului rutier de frontieră între cele două state, peste râul Prut, între localitățile Ungheni (Republica Moldova) – Ungheni (România). Construcția podului va asigura conexiunea rețelei de drumuri prin partea de vest a Republicii Moldova la rețeaua TEN-T, care va susține necesitățile cetățenilor pentru mobilitate şi va facilita comerțul pe piețele interne ale Părților Contractante și cea internațională, precum şi va spori rolul pe care Republica Moldova îl are în calitate de legătură între statele Uniunii Europene şi Comunitatea Statelor Independente.” Semnarea

Guvernul României va asigura finanțarea lucrărilor de construcție a podului și a drumului de acces, inclusiv infrastructurile conexe, amplasate pe teritoriul României cu o estimare de cost de aprox. 40 de milioane de euro. spunea luna trecută secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Pe partea din Republica Moldova, drumul de acces și infrastructura conexă vor costa 36 de milioane de lei, a explicat Andrei Spânu, ministrul Infrastructurii din Republica Moldova.

Totodată, Ministerul Infrastructurii din Republica Moldova a iniţiat discuţii cu Ministerul Transporturilor din România pentru construirea a trei noi poduri peste Prut : la Stânca în judeţul Botoşani respectiv la Fălciu şi Bumbăta ( în jud. Vaslui).

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) orex

Autostrada Unirii A8: Întârziere de 5 luni la proiectarea tronsonului Târgu Mureș – Iași – Ungheni. Întârzierea, la mai puțin de un an de la semnarea contractului pentru proiectarea celor 100 de kilometri
La 10 luni de la semnarea contractului de proiectare, tronsonul de Autostradă Târgu Neamț – Iași – Ungheni are deja o întârziere oficială de cinci luni, fiind puțin probabil ca firma de proiectare Consitrans să poată recupera întârzierea până la termenul limită din contract, mai 2023.

Întârzierea de 5 luni a fost anunțată de Cătălin Urtoi, consilier al ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu, și de Adrian Covăsnianu, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, în mandatul lui Cătălin Drulă și, totodată, membru fondator al Asociației Civice „Moldova vrea Autostradă”.

Contractul pentru revizuirea studiului de fezabilitate al tronsonului de Autostradă Târgu Mureș – Iași – Ungheni (aproximativ 100 km) a fost semnat în aprilie 2021 pentru aproape 60 de milioane de lei.

Termenele sunt:

12 luni pentru revizuire/completare SF
șase luni pentru proiectul necesar autorizării lucrărilor de construire (PAC)
alte șase luni pentru proiect tehnic (PTE)
o lună pentru asistența tehnică la contractarea lucrărilor de execuție.
Covăsnianu spune că întârzierea este cauzată și de schimbarea traseului între Lețcani și Ungheni, ceea ce a făcut imposibilă stabilirea traseului final la termenul prevăzut, septembrie 2021.

„Întârziere de 5 luni pentru Autostrada A 8, sectorul Ungheni-Iași-Târgu Neamț ! Așa cum am informat comunitatea publică în ultimele luni (postări publice, comunicate și interviuri în perioada oct-ian 2022), proiectarea celor 100 km de autostradă de la Ungheni la Tg. Neamț are o întârziere (oficială) de minim 5 luni de zile. Din păcate, am avut dreptate, astfel că săptămâna trecută a confirmat (într-un târziu) această certitudine și un oficial din CNAIR! AMC1 (Analiza Multicriterială 1), o etapă prin care se stabilesc alternativele de traseu, trebuia finalizată și predată la finele lunii septembrie 2021. Dar nici acum nu avem finalizată această etapă și implicit agreat un traseu între Lețcani și Ungheni. Ce înseamnă asta? Înseamnă întârzieri în lanț pentru campania de teren pe cei 100 km astfel că și termenul de 12 luni pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate va fi mai mult ca sigur decalat. Ce a determinat această întârziere? Lipsa fundamentării temeinice a alternativelor de trasee astfel că recomandările Jaspers au fost destul de dure și clare! Reamintesc faptul că proiectantul trebuie să realizeze acest proiect ”…în conformitate cu reglementările tehnice și legislația în vigoare, cerințele din Caietul de Sarcini și cerințele Comisiei Europene JASPERS”, a transmis fostul secretar de stat.

La rândul său, Cătălin Urtoi, consilier al ministrului Grindeanu și vicepreședinte al Asociației „Împreună pentru A8”, a confirmat că Studiul de Fezabilitate pentru tronsonul Târgu Neamț – Iași – Ungheni nu poate fi predat la termen, în luna aprilie.

„Autostrada A8 – Paşcani (Moţca) – Leţcani – Iaşi – Ungheni – 100,14 km

Proiectant Consitrans

– Este în faza de SF+Proiect Tehnic
– Avem o întârziere la termenul intermediar de aproximativ cinci luni de zile.
Această întârziere este cauzată de situaţia AMC 1 pe sectorul Podu Iloaiei – Leţcani – Ungheni, unde sunt probleme cu traseul şi condiţionările din zonă, în special investiţii private, dar şi de recomandările Jaspers din “Guidance Note No 1”.
– Pe sectorul Moţca – Tg.Frumos, ieri se executau foraje cu patru utilaje
Concluzii:
– SF-ul nu va putea fi finalizat în Aprilie 2022, în condiţiile întârzierii cu Analiza Multicriterială şi stabilirea unui traseu definitiv pe sectorul Podu Iloaiei – Leţcani – Golăeşti – Ungheni”, a spus el.
Întârzieri majore sunt și pentru tronsonul de aproximativ 200 de kilometri dintre Târgu Mureș și Târgu Neamț, tot la faza de proiectare (firma Acciona).
Pentru „capetele” Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și Târgu Neamț – Leghin (aproape 60 de kilometri), finanțate prin PNRR, studiile geotehnice au fost finalizate și urmează să fie predate. Se estimează că în luna iulie va fi lansată licitația pentru proiectare și execuție. Pentru tronsonul de munte Miercurea Nirajului – Leghin, 159 km, studiul geo este incomplet fără foraje pe traseu.
 

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) orex

Autostrada ,,Unirii” -A 8 : România va finanța și va construi integral Podul peste Prut de la Ungheni/Statul Român va încuraja firmele naționale să participe la lucrările de execuție ,,deschis și transparent”
Podul peste Prut de la Ungheni care face parte din proiectul Autostrăzii ,,Unirii” Târgu Mureș-Iași-Ungheni, prima legătură rutieră pe o șosea de mare viteză dintre România și Republica Moldova va fi finanțat și construit integral de Statul Român, posibil cu firme naționale care sunt încurajate ,,deschis și transparent” să participe la licitația de execuție, arată Ministerul Transporturilor într-un Proiect de Hotărâre de Guvern care aprobă acordul bilateral România-Republica Moldova semnat la Chișinău pe 11 februarie 2022. Legătura Chișinăului cu rețeaua de infrastructură rutieră din Uniunea Europeană devine și mai importantă în contextul invaziei ruse din Ucraina și după ce, Republica Moldova a depus pe 3 martie Cererea de Aderare la UE.  Fezabilitate pentru Podul de la Ungheni este finalizat, proiectul se află în etapa obținerii acordului de mediu (cu estimarea de obținere acordului până la sfârșitul anului), iar licitația pentru execuție ar urma să fie lansată cel mai târziu la începutul anului 2023. Podul are o lungime de 261 de metri cu aprox. un kilometru drumul de legătură, un termen de execuție de 2 ani și o valoare de aprox. 40 de milioane de Euro, cel mai probabil cu finanțare europeană prin POT ( Programul Operațional Transport 2021-2027).  Pe partea din Republica Moldova, drumul de acces și infrastructura conexă vor costa 36 de milioane de lei, a explicat Andrei Spânu, ministrul Infrastructurii din Republica Moldova. De asemenea, o comisie mixtă, România -Republica Moldova care urmează să fie constituită va stabili și taxele pentru trecerea podului. În conformitate cu prevederile Acordului, obligațiile părților contractante (cele două guverne) sunt următoarele:

,,-Guvernul României va asigura finanțarea pentru proiectul preliminar al Obiectivului (podul propriu-zis şi cele două sisteme de infrastructură conexă până la punctele de legătură cu infrastructurile rutiere existente pe teritoriul României şi teritoriul R. Moldova), pentru construcția podului propriu-zis şi construcția infrastructurii conexe inclusiv a punctului de trecere a frontierei de pe teritoriul României, inclusiv evaluarea impactului de mediu.

-Guvernul R. Moldova va asigura finanțarea pentru construcția infrastructurii conexe de pe teritoriul Republicii Moldova și va furniza informațiile privind factorii de mediu de pe teritoriul statului său, necesare efectuării evaluării impactului asupra mediului.

-încuraja participarea firmelor naționale la toate activitățile. Aceste activități vor fi desfășurate într-o manieră deschisă şi transparentă.

-alte probleme legate de exploatarea, întreținerea şi repararea Obiectivului. Ulterior dării în exploatare a podului, părțile contractante vor stabili de comun acord oportunitatea şi necesitatea aplicării unor tarife de trecere şi nivelul acestora, precum şi modul de încasare şi distribuire a tarifelor încasate.” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Date tehnice : Pentru implementarea proiectului va fi adoptată următoarea soluţie: Poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton, grindă continuă cu înălţime variabilă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie). Lucrarea de artă va avea schema statică de grindă continuă cu trei deschideri de 70.00 m + 100.00 m + 70.00 m şi lungimea totală de 261.20 m. Structurile de pod vor fi dimensionate respectând normele in vigoare (Normele Europene). Pe fiecare pod aferent unui sens de circulaţie este asigurată o parte carosabilă de 8.00 m pentru două benzi de circulaţie şi un trotuar de 2.05 m pentru pietoni separat de partea carosabilă printr-un parapet de siguranţă metalic.
Punct control trecere frontieră
A fost proiectat un punct de control trecere frontieră care corespunde traficului rutier de perspectivă. Acesta se
desfăşoară pe o lungime de circa 530 m si este prevăzut cu:
-zonă de parcare şi cântare pentru autovehiculele de transport marfă;
-parcări pentru autoturisme – doar la ieşirea din ţară;
-spaţiu destinat verificării amănunţite a călătorilor (doar la intrarea in România);
-spaţiu închis, destinat verificării amănunţite a autoturismelor;
-spaţiu destinat verificării amănunţite a tirurilor (spaţiu inchis cu posibilitate de depozitare) şi Roboscan;
Accesul în/din ţară se va face pe câte 7 benzi pentru fiecare sens de circulaţie:
-2 benzi destinate transportului de marfă (tiruri);
-3 benzi destinate autoturismelor;
-2 benzi destinate autocarelor

Integrarea rețelei rutiere a Republicii Moldova în rețeaua trans-europeană de transport (TEN-T) este o prioritate majoră pentru Guvernul Republicii Moldova, fiind menționată în obiectivele specifice ale Strategiei de Transport și Logistică pentru anii 2013-2022, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 827 din 28.10.13, „Integrarea rețelei rutiere a Republicii Moldova în rețeaua europeană”. În scopul conexiunii rețelei rutiere a Republicii Moldova cu rețeaua rutieră a României care este parte integrantă a rețelei (TEN-T), au fost lansate proceduri pentru construcția podului rutier de frontieră între cele două state, proiect care va fi implementat sub supravegherea şi responsabilitatea generală a Guvernului Republicii Moldova şi Guvernului României, potrivit Acordului între cele două Guverne.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) orex

Autostrada Unirii – A8 : întârziere de 8 luni la proiectarea tronsonului Târgu Neamț-Iași-Ungheni, la un an de la semnarea contractului
Tronsonul Târgu Neamț-Iași-Ungheni care face parte din Autostrada Unirii are deja o întârziere de 8 luni în etapa de proiectare, Consitrans solicitând Companiei de Drumuri o prelungire a termenului cu 8 luni, anunță Cătălin Urtoi, consilier al ministrului transporturilor, Sorin Grindeanu. Practic, la un an de la semnarea contractului pentru proiectare, întârzierea este de 8 luni. Contractul pentru realizarea documentației tehnice (Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic) a fost semnat cu firma de proiectare Consitrans în aprilie 2021 pentru 58 milioane de lei și o durată de 25 de luni. Studiul de Fezabilitate pentru tronsonul de aprox. 100 de kilometri trebuia predat pe 13 aprilie, dar în urma observațiilor Comisiei Europene proiectul nu a depășit etapa definitivării traseului AMC 1 (Analiza MultiCriterială 1) explică Urtoi : ,,Am prezentat și situația tronsonului Tg.Neamț(Moţca) – Leţcani-Iași-Ungheni, unde în acest moment avem o întârziere de opt luni de zile, conform documentelor prezentate de către proiectant (Consitrans). Aici proiectul stagnează în luarea unei decizii de traseu- faza AMC1 pe secțiunea Leţcani-Ungheni, unde Jaspers (consultant al Comisiei Europene) a avut mai multe observații tehnice prin Guidance Note 1 și Guidance Note 2, în perioada Octombrie 2021- Aprilie 2022, observații la care proiectantul a trebuit să răspundă. În acest context, ieri a fost solicitată o prelungire a predării SF-ului cu opt luni de zile (SF-ul trebuia predat pe 13 Aprilie 2022). Din păcate relația cu Jaspers nu poate fi monitorizată în timp printr-un termen prestabilit.” -Cătălin Urtoi.

La sfârșitul anului trecut, proiectantul a propus schimbarea traseului în zona de Nord a municipiului Iași, după cum Economedia a scris aici.

 


Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări la autostrăzi și drumuri expres  • 
Choose destination

Since , our 1904 forum members have written 368779 posts in 4481 topics and 445 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use